Jump to content

Photo

Allmänt Spelsnack!


  • Please log in to reply
125 replies to this topic

#26 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 04 December 2008 - 17:42

Det är väl bara koppla ihop datorn med teven och köra trådlöst tangentbord/mus. Modernare tv-apparater har ju vanligen VGA-kontakt om du inte har DVI/HDMI ut från datorn redan.

#27 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 04 December 2008 - 17:44

Datorn (stationär) är i ett annat rum så det blir lite svårt. ;)

Edited by GaterGirl, 04 December 2008 - 17:45.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#28 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 06 December 2008 - 12:25

Äh, längre kabel bara så är det löst. Det är dock viktigare med god kvalité på kabeln och bättre skärmning ju längre kabel man kör med. Jag kör en 10-meters VGA-kabel av hyffsad kvalité och den ger lätta spökbilder av områden av hög kontrast, nåt som inte märks vid rörliga bilder men en del stillbilder.

#29 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 11 December 2008 - 20:23

Tänkte dela med mig. Om man köper ett PS3 spel från axelmusic.com och skriver in rabattkoden FREESHIP_PS3 i kassan får man gratis frakt. Gäller tills 24e december. OBS bara ps3 spel.

Edited by GaterGirl, 11 December 2008 - 20:27.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#30 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 December 2008 - 20:25

De brukar ha sånt. :) Tack för koden. Tyvärr kommer det inget PS3 spel jag tänkt köpa just nu.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#31 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 December 2008 - 13:12

Tack GG. :hug:

Får se om det dyker upp något PS3 spel jag vill ha innan dess. Sitter inte helt fel med gratis frakt då.

#32 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 12 December 2008 - 13:14

yw. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#33 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 December 2008 - 04:55

Det nya 4:e spelet Prince of Persia (PS3/XBox 360) finns på DiscShops Julkalender idag för 349 kr.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#34 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 December 2008 - 12:44

Tack för tipset. Tycker det ser väldigt bra ut och jag skulle gärna köpa det. Ska fundera på det under dagen. Ska försöka lista ut vilken version som är bäst att köpa i så fall.

#35 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 December 2008 - 03:07

Tack för tipset. Tycker det ser väldigt bra ut och jag skulle gärna köpa det. Ska fundera på det under dagen. Ska försöka lista ut vilken version som är bäst att köpa i så fall.

Så lite så. :) Hade du inte redan köpt Resident Evil - Umbrella Chronicles så kanske dagens Julkalender rea, 249 kr, varit lockande. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#36 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 December 2008 - 12:58

Det blev ett Prince of Persia till PS3. Har rätt lite spel till den samt att jag fick intrycket av att den versionen av spelet var bättre än till 360. :D

#37 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 23 December 2008 - 13:30

Jag vill tipsa om att världens bästa spel nånsin (enligt mig då), Secret of Mana, släpps på Nintendo Wiis Virtual Console på fredag.


Jag gick genom min spelstatistik för de senaste tre åren en lugn stund på jobbet och kom fram till att medelbetygen för spelen spelade 06 var 5 prick (av 10), för 07 5,7 och för 08 4,7. Inte ett så bra medelspelår senaste året, men jag är duktigare på att klara spel, 06 klarade jag 15 stycken, förra året 19 och i år hittills 21. (Total lifetime antal klarade är runt 140 spel, icke inkluderade spel jag fuskat i.) Kan jag hålla samma takt nästa år så skulle jag både kunna klara av alla gamla surdegar som jag hållt på med i flera år hittills och även kunna köpa ca 5 nya spel och sen ha betat av allt gammalt.

Jag ser en 5:a som ett medelbra spel, och värt att spela genom.

#38 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 December 2008 - 13:36

Jag vill tipsa om att världens bästa spel nånsin (enligt mig då), Secret of Mana, släpps på Nintendo Wiis Virtual Console på fredag.


Kanske inte det bästa för mig, men det är utan tvekan ett av dom bästa spelen. Tar fortfarande fram mitt SNES och spelet ibland och lirar lite. Kanske vore idé att köpa det, så att man har det lite mera lättilgängligt. Har du koll på vad det kommer att kosta? :)

#39 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 23 December 2008 - 14:38

Kanske inte det bästa för mig, men det är utan tvekan ett av dom bästa spelen. Tar fortfarande fram mitt SNES och spelet ibland och lirar lite. Kanske vore idé att köpa det, så att man har det lite mera lättilgängligt. Har du koll på vad det kommer att kosta? :)


Det borde kosta standardSNESpriset, som jag faktiskt inte vet vad det är då jag bara har köpt TurboGrafx-spel hittills. 80-100kr kanske?

#40 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 December 2008 - 15:08

Har inte köpt något på ett tag så jag kommer inte ihåg vad det ligger på. Men det får bli ett köp oavsett vilket.

Tack för tipset. :)

#41 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 December 2008 - 08:25

Gitaur Hero på Wii med Gitarr för 299 kr. DiscShop
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#42 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 December 2008 - 12:02

Vilket är en stor lögn eftersom om du försöker göra det så får du upp följande info:

Utgått hos spelbolaget.
Går ej längre att köpa.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#43 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 February 2009 - 13:22

Ny trailer för Ghostbusters: The Video Game.

Direktlänk (via Dread Central)

Alternativ direktklänk (via /Film)

#44 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 February 2009 - 16:42

Inte mycket nytt i den trailern men kul att se lite mer ändå. :)


ÄNTLIGEN! Dead Rising 2 Teaser :thumbsup:
Inte mycket men iallafall något. :) Verkar utspela sig i Las Vegas eller något liknande. :D

Edited by Crusader, 10 February 2009 - 17:37.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#45 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 February 2009 - 18:20

Kan någon berätta ungefär vad Dead Rising handlar om och vad de tyckte om första spelet innan jag trycker på länken? ;)

(BTW. Tack, Crusader. Tack.)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#46 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 February 2009 - 18:34

Kan någon berätta ungefär vad Dead Rising handlar om och vad de tyckte om första spelet innan jag trycker på länken? ;)

(BTW. Tack, Crusader. Tack.)

Tänk dig Dawn of the Dead och allt roligt de överlevande hade med Zombisarna. Så är typ spelet. Man är en reporter som är fast i ett stort köpcenter fullt med Zombies där man måste överleva samt ta reda på vad som pågor och ta bevis med din kamera samt rädda så många människor man kan och givetvis passa på att ha kul med zombies om man vill genom att t ex sätta på dem lustiga hattar eller hitta på orginella sätt att ta dig förbi dem för där är bokstavligt hordar med hundratals zombies där.
Man kan typ plocka upp vad som helst och använda som vapen. Och där finns mänskliga psyckopater som man måste ta sig ann som bossar.
Allt detta till Hiss-musik. :D

Ett mycket roligt spel att spela. Kan vara rätt irriterande ibland men också jäkligt kul. :)
Jag tror där finns ett demo till ettan på XBox Live.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#47 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 February 2009 - 20:52

Låter riktigt nice med andra ord! :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#48 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 10 February 2009 - 21:20

Ja det gör det, synd att det inte blev nån pc-version :(

Winter is Coming


#49 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 February 2009 - 23:19

Stackare. :(

Dags att försöka köpa/låna/stjäla/bygga en krysslåda? ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#50 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 10 February 2009 - 23:28

Ja man blir ju verkligen sugen på det ibland. Men då är nog ett tv-inköp också nödvändigt då den jag har är riktigt jäkla kass :( Dessutom är det väl bara 4-5 spel på xbox jag är intresserad av som inte finns på pc.

Winter is Coming