Jump to content

Photo

Halloween filmfest!


  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 October 2015 - 03:12

Det är Halloween nästa vecka och givetvis är det dags för en filmfest!

Alla är välkommna att delta så mycket de vill och orkar!


26/10 - Creepshow (1982)
28/10 - Creepshow 2 (1987)
30/10 - Killer Klowns from Outer Space (1988)
01/11 - An American Warewolf in London (1981)
03/11 - An American Werewolf in Paris (1997)
05/11 - Tales from the Darkside: The Movie (1990)
07/11Creepshow III (2006)

Edited by Crusader, 25 October 2015 - 07:05.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 October 2015 - 04:01

Creepshow (1982)

Som vanligt så är skräckantologier något ojämna och den här är inget undantag. Framförallt så är filmen svag i början för att sedan bli bättre ju längre som den håller på.

"Fars Dag" är en tämligen ointressant historia som gör filmen oerhört trögstartad i början. Handlingen ger mig ingenting och skådespelarnas prestationer tilltalar mig inte alls.

"Jordy Verrills långsamma död" är mer tokrolig än vad den är bra. Stephen King har kul i rollen som Jordy och det har även jag som tittar. Handlingen är inte så speciell, men den är charmig och typisk amerikanskt 1950-tal. Den roligare av historierna.

"Ingen panik så länge du håller andan" är bra och här börjar filmen att lyfta något. Handlingen är kanske inte speciellt unik, men ändå gångbar. Leslie Nielsen är väldigt bra i sin roll och det är alltid intressant att få se en skådespelare göra en filmroll inom en genre som man inte är så vana att se dom inom. Leslie känns trovärdig.

"Lådan" känns väldigt Stephen King, den av historierna som känns mest typisk att han ligger bakom. Väldigt bra handling och skådespelarna i huvudrollerna är riktigt bra och trovärdiga. Fulsnygga specialeffekter. Den mer "skrämmande" av historierna.

"De kryper sig på dig" är obehaglig på sina ställen, speciellt om man ogillar skadedjur, och det gör jag. Lite av ett mardrömsscenario, om än ett något överdrivet sådant. Men det är ju halva tjusningen som gör den historien bra. Jag tycker även att skådespelaren gör en bra och trovärdig prestation.

Ramberättelsen med grabben tillför inte så mycket, men är ändå rätt passande.

På det hela taget, trots en trög start, en bra antologi. Mysrysare är ledordet. Kanske att ett par av historierna kunde ha strukits och därmed även fått ner den smått överdrivet långa speltiden. Om inte här så var det i alla fall något som dom tog lärdom av och implementerade till den andra filmen.

Filmen är fylld med en massa coola referenser, känner ni inte igen dom så ta en kik här;

http://m.imdb.com/ti...t0083767/trivia

Betyg: 3 av 5.

Edited by Garm (M), 27 October 2015 - 04:19.


#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 October 2015 - 11:48

Creepshow (1982) [US]
¡Oi! Spoilers kan förekomma rakt föröver!
KONCEPTET: Fem korta historier med terror, chock och praktiska special effekter.
TOPP: Snygg produktion vad gäller miljö, rekvisita och effekter.
FLOPP: Med sina två timmar blir den snäppet för lång.
XC KONSTATERAR: "Harmlös" var ett ord jag hörde om och inför den här filmen, och harmlös är kanske också det mest träffande ordet. Det här blir (trots skapliga manus) aldrig särskilt skrämmande utan väcker kanske inte mer än mild nyfikenhet hos mig. Den här följer snarare samma mönster som novell-serien "Veckans chock" som förekom/-mmer i någon av veckotidningarna. Men framför allt är det här en film om griniga gamla gubbar, de går som en röd tråd genom historierna och är det enda som binder filmen samman. Det bidrar kanske till enformigheten lika mycket som manus.
1 - "Fars Dag": Trög och framför allt blir man mest lättad när Bedalia tar sin farsgubbe av daga, men blir mest krystat obekvämt när hon sitter vid hans grav och super.
2 - "Jordy Verrills långsamma död": Känns som ett hommage till klassisk 50-tals science fiction mer än någon annan. Jordy är mer enerverande än charmig.
3 - "Ingen panik så länge du håller andan": Kanske den enda av historierna som lyckas hitta en nerv. Men slutet med de kringvandrande tångbeströdda liken blir kanske lite over-the-top. Största behållningen är kanske Leslie Nielsen som är överraskande bra i sin roll.
4 - "Lådan": Gäsp. Har avgjort potential men försvinner ut i tomma intet med de två parallella intrigerna och den irriterande illa skrivna karaktären "Billy". Fattar vitsen att hon skall vara enerverande, men hon är som en robot som hakat upp sig.
5 - "De kryper sig på dig": Insekter funkar ju alltid, synd bara att vi har ytterligare en grinig gubbe med nada kontakt med omvärlden. Största behållningen var kanske att inledningsvis får spekulera i om insekterna var riktiga eller inbillning.
Det här är en film som avgjort är snyggt producerad, med överlag intressanta idéer men som inte når riktigt ända fram. Lika mycket som jag uppskattar att man inte drar ut på intrigerna för mycket, lika obekväm är och förblir jag med antologikompositionen när den appliceras på långfilm. Men jag kan se att den här säkert har sin självklara plats när tonåringar samlas och har filmkväll ihop.
BETYG? 2 bortslösade serietidningar av 3 möjliga.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 October 2015 - 18:53

Vi tycker rätt lika på en del punkter. Mer än dom som jag tog upp, för det där med griniga gamla gubbar tänkte jag också på, men glömde bort att nämna. Dock, till skillnad från dig, så gillade jag karaktären Billie. Hon är en sådan där karaktär som man gillar att ogilla. man vet hur det kommer att gå för henne och man längtar verkligen efter att hennes öde ska hinna ifatt och bita henne i röven. Det är en enerverande karaktär som helt klart känns som om hon vore en robot som har hakat upp sig, men där och då så tycker jag att det är rätt passande.

Det ska bli intressant att se vad du tycker om den andra delen så är några historier kortare och därmed har en mer tilltalande speltid. Kanske att den skulle kunna tilltala dig lite mer. Vi får se.


Edited by Garm, 27 October 2015 - 18:54.


#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 October 2015 - 18:54

Det har kört ihop sig för mig så jag kommer inte att kunna se första filmen fören imorgon.


Edit: Jag såg den nya Paranormal Activity. Men nu önskar jag att jag hade stannat hemma och sett Creepshow istället och laddat ner Paranormal Activity istället det den var inte värt det.

Edited by Crusader, 28 October 2015 - 01:40.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 October 2015 - 09:51

@Garm: Billie var en karaktär med potential, men hon var lite för skissartad för att jag riktigt skulle kunna ta till mig henne. På många sätt hade jag samma problem med historierna här som när jag läste novellsamlingen "Johnny Mnemomnic och andra berättelser": det blir lite ofärdigt och handlar kanske om mer bra idéer än fullödigt berättande.

 

@Crusader: Säg bara till om du halkar efter så vi skall skjuta på schemat en dag eller två. Själv tackade jag ta till den här filmfesten och bara räknade kallt med att få tag på alla filmerna eftersom. :P


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 October 2015 - 08:07

Nej, det behövs inte. Jag vet bara inte hur jag ska komma ifatt. Halkar bara efter mer (den här gången för att jag tog en tupplur och försov mig). :P Jag ska försöka hinna se en på Fredag, någon på Lördag efter att jag och min systerson har haft vår filmkväll (kanske han vill se en av dem) och sedan ta igen på Söndag. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 October 2015 - 17:56

Creepshow 2 (1987) [US]
¡Oi! Spoilers kan förekomma rakt föröver!
KONCEPTET: Tre korta historier med terror, chock och praktiska special effekter.
TOPP: Inramningsberättelsen med Creep och mobbingtemat funkar bättre än den dysfunktionella familjen och voodoo-dockan i första filmen.
FLOPP: Börjar starkt för att sedan tappa lite med varje historia.
1 - "Old Chief Wood'nhead": Bra story som jag gillar starkt, bygger upp intrigen snyggt.
2 - "The Raft": Mjäe. Den här kändes nästan som en greatest hits med en del klisheéer (lättklädda, påtända, ungdomar som råkar illa ut) som jag tenderar haka upp mig på.
3 - "The Hitchhiker": Bisarr och obegriplig. Bra story om smiterskan som förföljs av mannen hon råkade köra över. Har ett par "rycka till"-ögonblick men blir snabbt upprepande då det börjar om och börjar om igen lite för många gånger innan det är över.
XC KONSTATERAR: Att dra ned berättelserna från fem till tre är något som man tjänar på, dels så känns historierna själva mer genomarbetade och ramberättelsen sitter mer på plats. Här kan jag även skönja viss likhet med Vault of Horror, en serie VHS-filmer jag en gång ägde som byggde på tv-serien Tales from the Crypt. Väldigt snyggt producerade men tjusiga special effekter och jag tycker även skådespelarna har en bättre närvaro här jämfört med ettan.
BETYG? 2 nyförvärvade serietidningar av 3 möjliga.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 October 2015 - 05:44

Creepshow 2 (1987)

Ramberättelsen är bra, jag gillar stilen på animationen. Den är dock lite för PG för att riktigt passar in till hur pass mera "rå" som dom andra delarna av filmen är.

"Gamle hövding Trähuvud" är en bra start på filmen. Allt som har med indianer att göra blir nästan alltid per automatik bra. Handlingen är helt okej. Lite lagom spännande och mysrysig. Det hela dras dock ner av hur odrägliga som dom där ungdomarna är. Vår hövding är riktigt snyggt gjord både som trästaty och som levande. Jag gillar att man går på "less is more"-linjen när hövdingen har fått liv. Han känns fortfarande träig och det är klart bättre än att han hade farit runt och varit rena hoppjerkan. Det är väl bara en scen, när han själv bättrar på sin krigsmålning, som man ser att handen är bra mer flexibel än vad riktigt trä är.

"Flotten" är min favorit och känns väldigt mycket 1980-tal. Ungdomarna är inga som man bryr sig om nämnvärt mycket om, utan det är mera hotet mot dom som är det intressanta. Jag blev riktigt skrämd av den här när jag såg den dom första gångerna. Nu är den ju mera harmlös om man säger så, men minnena finns fortfarande kvar och det här är mysrysare som passar bra in i Halloween-tider. Sättet som den ena killen dör på är rätt brutalt, hur han nästan viks medans han dras ner genom flotten. Att flotten sedan är hel igen i scenerna efter är charmigt. Jag gillar slutet hur den andra killen också dör. Läckert gjort och inte minst passande efter hans sexuella ofredande på den ena tjejen innan.

"Liftaren" är även det en helt okej episod, även om man förlitar sig på lite för många "jump scares" samt att hela förföljelsen pågår lite för länge.

På det hela taget en bra antologi även den här andra rundan. Klart uppskattat med färre historier och en kortare speltid. Med det sagt så är är inte heller den här på några sett perfekt utan har ungefär samma för och nackdelar.

Betyg: Mitt tidigare betyg får gälla även nu; 3 av 5.

#10 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 October 2015 - 12:06

Jag reagerade också på det lite ointressanta valet att sonen till hövdingen rånmördar paret, jag gillade dock hur träindianen hämnas ett par som alltid hjälpt indianerna och ger kredit utan deadline.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#11 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 October 2015 - 17:32

Jag håller med dig om det.

 

Jag har börjat att värma upp inför kvällen med att lyssna på soundtracket till Killer Klowns. Ser verkligen fram emot att få avnjuta den filmen, det var ett tag sedan nu.



#12 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 October 2015 - 18:56

Själv avrundar jag filmen med att lyssna på soundtracket och Dickies EP "Killer Klowns from Outer Space".

 

***

 

Killer Klowns from Outer Space (1988) [US]
¡Oi! Spoilers kan förekomma rakt föröver!
KONCEPTET: De förde bort din fru i en ballong? Du kanske inte behöver en psykiatriker, du behöver armén!
TOPP: Skräckkomedi när det blir som allra bäst.
FLOPP: Suzanne Snyders karaktär Debbie Stone visar upp hela den tråkiga baksidan med 80-tals modet...
XC KONSTATERAR: Det här är en av de få filmerna som jag kan se när som helst och hur som helst. Den blir aldrig för mycket, och det finns ett stråk av seriositet i filmen som gör den tidlös. Som ett hommage till 50-talets science fiction skräckisar sitter den här där den skall och profilerar på äkta rädsla: clowner. Förutom en rakt igenom underhållande over-the-top-story ser man också hantverket i äkta special effekter. Speciellt designen av clownerna har jag alltid gillat, mixen av den klassiska clownen och det klassiska monstret är perfekt. Kort sagt, en film alla bör ha sett någon gång i sitt liv.
BETYG? 3 småsugna clowner av 3 möjliga.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#13 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 October 2015 - 03:23

Aha, du har också EPn samt Soundtracket. Coolt. Jag värmde upp med att lyssna på dom när jag gjorde annat tidigare idag.


Killer Klowns from Outer Space (1988)

Tidigare omdöme.
Spoiler


En film som håller i alla lägen och som jag skulle kunna se praktiskt taget vilken dag som helst i veckan.

Man undrar lite hur dom kom på den skruvade handlingen i filmen, det känns som att man har haft en väldigt livlig fantasi och/eller inte varit i ett helt nyktert tillstånd. Jag gillar't i alla fall, bra jobbat! Vem gillar inte mördarclowner från yttre rymden med aptit för människor, som slår upp ett cirkustält mitt i en enslig skog, som spinner in oss människor i sockervadd, släpper lös sina minions aka popcorn och som går att döda om man siktar in sig på deras röda näsor. Spejsat värre.

Några favoritscener i filmen är den där clownen som gör skuggfigurer mot väggen vid busshållplatsen. Väldigt kulig scen och lika kuligt sätt att fånga människor på. Jag gillar popcornen när Debbie ska duscha. Det är snyggt skapade praktiska specialeffekter där, varje popcorn har en funktion och känns så levande som ett popcorn kan vara. Jag gillar även scenen med killen som tittar på dockteater och sedan inser att det är kört för honom. Ja, det finns en massa bra scener i filmen som man gillar. Faktum är att filmen är bra och rolig rakt igenom utan speciellt mycket dötid.

Gillar att det inte är några direkta kända skådespelare i rollerna, bortsett från Vernon då. Och att man träffade så rätt när filmen rollsattes. Jag tycker att alla är bra på att gestalta sina karaktärer på ett trovärdigt sätt.

Specialeffekterna är toppen. Älskar sådant här. Musiken är klockren. Och regin är riktigt bra.

Jag hoppas att dom får till den där tilltänkta filmen. Det skulle onekligen vara kul med ett varv till. Med lite tur återvänder dom flesta till en sådan film och den görs som om det fortfarande vore 1987. Då skulle det kunna bli riktigt bra.

Betyg: Det står mellan 4 eller 5 av 5. Jag har inte bestämt mig än.

Edited by Garm (M), 31 October 2015 - 07:39.


#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 October 2015 - 09:51

Håller också tummarna för Return of the Killer Klowns from Outer Space. :) Har dock inte hört något på vädligt länge om uppföljaren.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 October 2015 - 18:28

Det var länge sedan som jag såg någon artikel om en sådan film flimmra förbi i mina RSS-flöden. Jag hoppas att tanken fortfarande finns där att göra någon form av film med det ursprungliga gänget och att den tanken går från idé till verklighet någon gång i framtiden.

#16 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 01 November 2015 - 03:44

An American Werewolf in London (1981)

En film som står sig än idag, med svart humor som kanske inte passar alla. Regissören John Landis säger att det inte ens är en skräckkomedi utan mer av en throwback till den gamla monsterfilmen á la Universal Pictures. Det får vara hur det vill med den saken, jag och många andra med mig uppskattar humorn.

Specialeffekterna är gjorde av legendaren Rick Baker och det är practical effects galore. Förvandlingsscenen är riktigt bra, personligen har jag en annan favorit i filmen The Howling som kom samma år där dom praktiska effekterna är gjorda av en annan legend; Rob Bottin. Det absolut bästa jag sett i en varulvsfilm.

Men, effekter är bara en del och den här filmen backas upp med en bra och tidlös handling som verkar fungera hur gammal filmen än blir. Karaktärerna är kanske inte så jättedjupa, men det är intressant att följa vad dom går igenom, inte minst David. Skådespelarna är bra. Manus och regi är bra. Valet av musik är smart, med ett genomgående tema. Sedan så är filmen riktigt snyggt fotad också. Dom valde bra inspelningsplatser, inte minst när dom är ute och knallar omkring på heden.

Det ska bli intressant att se om Parisfilmen, för jag minns ej hur tusan den hänger ihop med den här, om den ens gör det. Jag minns bara att den var dålig.

Den här filmen föräras i alla fall;

Betyg: 3 loup garou av 5 möjliga.



Gillar man filmen så tipsar jag om att söka upp extramaterial ifrån filmen, kan tänkas att sådant finns på tuben. Min DVD är fullsmockad med sådant och det är mysigt att bli påmind om hur fantastiskt kul det verkade vara att göra film förr.

#17 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 November 2015 - 18:14

Med risk att göra pojkarna besvikna nu....
 
--
En Amerikansk Varulv i London / An American Werewolf in London (1981) [UK/US]
¡Oi! Spoilers kan förekomma rakt föröver!
KONCEPTET: Två amerikaner anländer till en enslig pub ute bland de brittiska hedarna; de jagas åstad ut i natten av griniga gamla gubbar. Försent kommer gubbarna ihåg att fullmåne inte är rätt tid för naiva amerikaner att vistas ensamma ute...
TOPP: Rick Baker står för mask och makeup i den här filmen ett jobb som gör sig bra än i dag.
FLOPP: Enormt seg inledning, fattar att man ville försöka sig på "lugnet innan stormen" men hela den första timmen känns mer som ett drama än skräck/komedi.
XC KONSTATERAR: Det är inte den det är jag. Förutom Rick Bakers jobb i den här filmen så är filmen faktiskt både tradig och rätt trist. Kanske är det jag som sett aningen för många monsterfilmer för att på riktigt uppskatta det här. Problemet med att ha ordet varulv i titeln är att man väntar på ... tja varulven. Det gör att större delen av filmen faktiskt känns som en abnormt lång startsträcka med flirtning, sexscener och på tok för lite blod om ni frågar mig. Snygg produktion, snygg inramning men gråblekt innehåll.
BETYG? 1 vilsen varulvsvalp av 3 möjliga.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#18 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 November 2015 - 06:01

Mig gör du inte besviken, man kan ju inte tycka att alla filmer som man ser är bra eller tycka som alla andra hela tiden. Det är lika intressant, givande och viktigt att ta del av den andra sidan av myntet. :)

Cruz skrev något i planeringstråden om att han inte hade sett den så svårt att veta om han blir besviken av ditt omdöme. Å andra sidan så är han ju inte här och ser filmerna tillsammans med oss. Tråkigt nu när det var han som ville ha en filmfest och jag hade fått äran att välja ut filmerna som godkändes av er båda.

Utifrån vad du tycker om London-filmen så ska det bli intressant att se vad du tycker om Paris-filmen.


An American Werewolf in Paris (1997)

Inte riktigt som jag mindes filmen att vara.

Så himla dålig är den ju inte. Även om jag befarade det efter början som var riktigt enerverande med det gamla vanliga tugget med odrägliga och omogna turister på jakt efter att få supa till det och att få ligga med så många som möjligt. Här har dom dessutom ett poängsystem för det hela. :rolleyes: Man önskade att tåget som våra tre gossar åkte på skulle spåra ur och att dom skulle gå en ond bråd död tillmötes. Inte blev det så mycket bättre i början heller när dom hade anlänt till Paris. Men sedan, tacksamt nog så skiftar handlingen fokus och blir ett rätt schysst varulvsröj med lite lagom klös.

Men i mångt och mycket så skiter man, i alla fall jag, vad som händer med Brad och Chris. Andy är inte heller den mest intressanta karaktären, men han fyller ju i alla fall en funktion eftersom det handlar om honom. Dom andra två känns mest som ett bihang vars scener mest är till för att... ja, jag vete fan. Lite comic relif och att fylla ut filmen kanske?

Filmens mest intressanta karaktär är ju utan tvekan Sérafine som görs riktigt övertygande av Julie Delpy, en skådespelerska som jag alltid har gillat i det som jag har sett av och med henne. Sérafine går ju igenom en hel del i den här filmen och känns inte så endimensionell. Dessutom så känns det trevligt med så mycket fokus på en kvinnlig varulv, det lär väl inte vara alltför vanligt inom genren.

Handlingen som sådan är inte direkt unik. Det känns lite som att man bara har förlagt allt i ett annat land och stad. Bara att det är bra mycket mera fart i den här filmen än den som utspelar sig i London.

Specialeffekterna är väl bra så länge det inte rör sig om CGI, för den ser inte bra ut och gjorde nog inte ens det 1997. Den har inte direkt åldrats med värdighet. Tyvärr är den en hel del CGI så lite av illusionen dras ner tack vare det.

Filmen tillför inte så mycket nytt eller unikt, men den är rätt underhållande på sina ställen. Humorn når väl inte ända fram till mig måste jag erkänna, men så är jag kanske lite kräsen när det gäller sådant.

Vet inte riktigt vad jag tycker om filmen, jag kan varken kalla den för bra eller dålig. Däremot underhållande på sina ställen.

Betyg: 2 av 5


Edited by Garm, 03 November 2015 - 00:57.


#19 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 November 2015 - 07:43

Jag gjorde det igen. Somnade framför datorn och vipps hade över 5 timmar gått. :bang:  Jag hade planerat att se Creepshow 1-2 och London men nu hinner jag inte det. :( Jag är väl medveten om den pinsamma ironin i att det var jag som ville ha den här filmfesten. :blush:  Jag hoppar direkt till London för att inte hamna för långt bak och ska försöka ta Creepshow 1-2 senare.


An American Werewolf in London (1981)


De amerikanska college studenterna David Kessler och Jack Goodman backpackar igenom North York Moors i England när de anländer till en liten by där de får ett minst sagt svalt motagande. Då de inte känner sig välkommna så ger de sig ut igen i natten under fullmånen men inser snart att de inte är ensamma på the Moore.

Amerikansk/Engelsk kult skräck komedi signerat John Landis. Idén till filmen fick han i sluytet av 60-talet när han träffade på en grupp Romer som utförde en ritual på en begravd man så att han inte skulle vakna från de döda då de inte går att stoppa, och Landis blev intreserad av tanken på en man som träffar på odöda som inte gör att besegra. Hela grunden till filmen var alltså de döda som David ser och inte kan bli av med medans varulven var något som gjordes för att förklara de odöda, troligen hämtad från Romernas inblandning i klassiska The Wolf Man.

Nazist varulvar? Seriöst? :P Väldigt underlig humor i den här filmen. Som porrfilmen där de blir avbrutna av mystiska främlingar helatiden. :P

En sak som överaskade mig var att Jack dog i början då jag hade väntat mig att en av dem skulle bli biten och att de sedan skulle försöka att hantera det tillsammans.

En väldigt brutal film. Ibland lite som att regisören vill gotta sig i det, som trafikoplyckorna i slutet av filmen.

Jag gillade hur man fick se en hel del av flera karaktärer i filmen än att bara koncentrera sig på huvudkaraktären.

Väldigt snygga effekter. Förvandlingen är nog något av det snyggaste jag har sett. Jag önskar bara att man hade fått se mer av själva varulven. Fast när man sedan fick se den så sågf den mer ut som ett missbildat vildsvin. :P
Mycket bra soundtrack och bra skådespelare. Och fantastiskt smink som också var första gången någonsin en skräckfilm vann en Oscars för Makeup.

Slutet var väldigt abrupt och det kändes som att det borde ha varit till den. Att det borde ha varit en dag till inför en sista natt och kanske ett bättre mindre antiklimatiskt avslut. Men det kan också vara en hyllning till de klassiska skräckfilmerna från 30-50-talet då de hade just den stilen med abrupta anti-klimatiska slut.

Det var iallafall en bra och spännande film om än en aning bizzar och humorn gick ofta över mitt huvud så att jag ofta inte fann den rolig.

Betyg: 7 varulvar i London av 10 (bra)

 

An American Werewolf in London (1981)

Regissören John Landis säger att det inte ens är en skräckkomedi utan mer av en throwback till den gamla monsterfilmen á la Universal Pictures.

Nja, där är för många knasigheter i filmen som inte har med de klassiska filmerna att göra för att det inte skulle vara meningen.

 

Det ska bli intressant att se om Parisfilmen, för jag minns ej hur tusan den hänger ihop med den här, om den ens gör det.

Jo, det ska finnas en koppling. Om jag har uppfattat det rätt så är det samma varulvs blodlinje.

 

Med risk att göra pojkarna besvikna nu....

Snarere förvånad. 
 

XC KONSTATERAR: Det är inte den det är jag. Förutom Rick Bakers jobb i den här filmen så är filmen faktiskt både tradig och rätt trist. Kanske är det jag som sett aningen för många monsterfilmer

Snarare inte tillräkligt många klassisker från 30-50-talet. ;) Det här är precis det upplägget de har. Lång inledning där karaktärerna byggs upp för att sedan pressentera monstret mot slutet. T ex så såg jag Tarantula från 1955 i Lördags och det tog 40 minuter innan man fick se en glimt av den, 50 minuter tills den anföll någon och 65 minuter innan huvudkaraktärerna blev medvetna om dess existens, och då var filmen bara 80 minuter lång. Resten av tiden gick åt till romans, snack och lite fringe-vetenskap.
Du är helt enkelt för modern. :P

Å andra sidan så är han ju inte här och ser filmerna tillsammans med oss. Tråkigt nu när det var han som ville ha en filmfest och jag hade fått äran att välja ut filmerna som godkändes av er båda.

Oh, just rub it in, will ya. <_<   :P

Har jag räknat fel på dagarna eller är du bara tidigt ute?

Edited by Crusader, 02 November 2015 - 08:55.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#20 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 November 2015 - 11:26

Jag gör väl som Garm då. :P


An American Werewolf in Paris (1997)

De unga Amerikanarna Andy McDermott och hans två mindre intelligenta vänner Brad och Chris är på semester i Paris för att göra galna stunts och förföra kvinnor. En kväll uppe på Eiffeltornet träffar de på den mystiska Sérafine Pigot som planerar att ta sitt liv och Andy faller för henne direkt... bokstavligen. Med bara hennes sko som minne så vill han inget hellre än att hitta henne igen. Men vad han inte vet är att en varulv lurar under stadens gator och den har en koppling till Sérafine.

Tonårs Skräck komedi producerad av Disney. Medans första filmen är inspirerad av klassisk skräckfilmer så är den här inspirerad av klassiska Disneyfilmer. Förvånande nog så är den här filmen väldigt våldsam och rated R vilket man inte kan tro i början.

Mer vanlig komedi än förra filmnen och jag faktiskt den är rätt rolig ibland (om än lite väl idiotisk "Disney Channel" ibland och mycket "Bro"-komik). På tal om idiotiskt... bungeescenen i början. :P
Det hela (samt det underliga manuset) får sin förklaring när man ser vad manusförfattarna har sysslat med innan. ;) Och hela idén med bros i Paris som gör sig själva till varulvar och slaktar uteliggare på ett rave för de får en kick av det är rätt flippat.
Det roligaste var nog när han får upp kaffet igenom näsan och ska torka sig med en servett där han kompisar har skrivit "100 points if you boink her tonight!" och han drar ut kondomerna över hela bordet och ska bevisa att det är tuggummi. För att inte glömma hela det som händer i bakgrunden "Servitörn, där är en kondom i min soppa!". Barnsligt men så jäkla roligt. :P Som tur är så blir den lite mindre barnlig senare för annars så kunde det ha blivit riktigt botten. Chris och Brad tappade jag snabbt intresset för när jag såg vad de var för typ av karaktärer (hela poäng system grejen är en sådan sak jag verkligen avskyr i verkligheten) men de blev en aning intresantare i mitten och fungerade ibland som comic relief. Brad var väl den ända av dem som hade en vikt i att berätta om botemedlet, hur nu han kunde veta det när de odöda i första filmen inte hade en aning (skulle vara intresant att få veta vem som ger de odöda all den fakta de verkar få när de dör :P ).

Namnet och platsen filmen utspelar sig på härstammar från orginalet då det en tid var filmens titel eftersom de ett tag hade problem att få rätten att spela in i London (Englands motsvarighet till Actors Guild var emot att huvudrollerna skulle vara Amerikanare) och planerade att flytta handlingen till Paris.

Blev överaskad att Brad dog så tidigt. Men det är ju av samma orsak som Jack i första.

Jag gillade att bimbon faktiskt var smartare än hon såg ut med att hon snabbt insåg vad det var som jagade henne och försökte att skapa villospår. JKag gillade dock inte att David humpade ihjäl den stackars hunden. Väldigt sjuk humor där.

De utvecklar Nazist-varulvarna i drömmarna i orginalet till verkliga Ny Nazist-varulvar.

Intresant att Sérafine som född varulv har superstyrka i sin mänskliga form också, vilket de andra varulvarna inte har. Också intresant att vi får veta varulvarnas ursprung här. Sérafine är deffinitivt den intresantaste karaktären i filmen. Jag undrar om de hade planer på att ha en levande Alex med i filmen men skådespelaren inte ville eller om planerna helatiden var att hon var odöd.

Bra specialeffekter på förvandlingen (fast inte lika bra som orginalet) och varulvarna såg betydligt bättre ut än i orginalet. Inga feta muterade vildsvin här inte.

Slutet var, tillskillnad från den första filmens, inte tragisk. Nästan lite väl lyckligt och väldigt typiskt för sådana här filmer. Barnet i slutet kan man nog ignorera som bara en kul grej. :P Jag vet inte vad jag föredrar riktigt men visst var det väl trevligt med ett lyckligt slut även om det igentligen går emot hela idén med att inte kunna bli av med de odöda. Jag är lite plittrad där.

Filmen har dock en och en annan plothole. Hur och när fick Claude tag på Sérafine och varulvsblodet? Eftersom hon var fri i början men sedan låstes in och eftersom hon inte försökte stoppa honom tidigare. Hur och varför kände han till varulvarnas ursprung? Och vad hände med att David var fortfarande efterlyst av polisen men sedan plötsligt bor kvar i Paris? Jag antar att Kommisarien som rammlade ner i vattnet rentvådde honom men man får det aldrig bekräftat.

Det är iallafall en OK, spännande, underhållande och ibland riktigt rolig film.

Betyg: 6 varulvar i Paris av 10 (OK)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#21 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 November 2015 - 19:47

Själv besöker jag Paris på utsatt datum då jag hade huvudvärk typ hela dagen idag. :P

 

**

 

Jag ser ju en del gammal film -- dok mest äventyrsgenren som jag föredrar över skräck. Kanske är det där formatet med att presentera monstret i slutet i kombo med att det inte är första gången i år som jag ser monsterfilm som gör att filmer ibland känns som en enda lång startsträcka utan något skönjbart slut. Nåväl jag var förvånad själv över slutsatsen här.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#22 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 November 2015 - 01:06

Välkommen till gemenskapen Cruz. Det var på tiden. Inte ska du se andra filmer och sova när du kan se på film tillsammans med oss andra. ;) :P Började undra där ett tag var du höll hus. Trevligt att du tittade in här med lite omdömen. :)

 

 

@Cruz - An American Werewolf in London: Regissören har förklarat det där med nazivarulvar med att David är av judisk härkomst. Det framgår ju inte i filmen, men John Landis påpekar det här i extramaterialet på DVDn med att han tänkte sig vad som vore en riktigt otäck syn för David om man mixar det som han går igenom just där och då i filmen, med det otäckta som judar har gått igenom historiskt sett. Jag vet inte om det blev så lyckat, mest bissart om du frågar mig.

 

Jag håller med om slutet och trafikolyckorna. Dom var ju mer obehagliga än allt det andra som händer med David och dom som han har dödat inne på biografen. Dessutom så är dessa scener med trafikolyckorna klippta på ett sätt som även får mig att tro att regissören vill gotta sig i det hela.

 

Det där med humor är nog så att han inte hade för avsikt att filmen skulle bli särskilt rolig, men att den sedan visade sig bli just det. Att det alltså inte var medvetet gjort av regissören. Men jag vet inte, jag tycker att det är alldeles för uppenbart att han måste ha varit medveten om det hela för jag tror inte att man får till en sådan humor oavsiktligt.

 

I övrigt så berättar John Landis om hur han kom på idén med den här filmen och det är så som du beskriver det. Han och en annan var på väg mellan två olika platser i det forna Jugoslavien och åkte på en väg som gick nästan spikrakt mellan punkt A och punkt B, varpå dom blev stoppade en bit på vägen av en begravningsprocess där man begravde den avlidna upp och ner, alltså med huvudet först för att dom var vidskepliga och trodde att man på det här sättet skulle stoppa dom från att komma tillbaka odöda. John Landis verkar ha varit med om mycket intressant i sina dagar och det är intressant att han väver in egna upplevelser i sitt filmskapande på ett eller annat sätt.

 

 

@Cruz - An American Werewolf in Paris: Jag håller med om att man satsar mera på humor i den här filmen än den förra. Ibland är det rätt roligt, men överlag så har jag lite svårt för den typen av humor. Om inte annat igår natt, hade jag jobbat skift som XC gör så hade det kanske varit hur kul som helst att dra på en sådan här film direkt efter att man går av efter ett helgpass, typ som scenerna på siken som du tyckte var barnsliga med roliga. Men när jag är vid mina sinnens full bruk (nåja, det går ju att diskutera ;)) så har jag i regel lite högre krav på vad som är roligt eller ej. Eller så är jag bara tråkig. ;) Håller i övrigt med dig i mycket som du skriver, jag skulle också t.ex. vilja ha svar på dom plot holes som du räknar upp.

 

 

@XC: Hej!. Visste du att en kaskelot-hane kan bli uppemot 20,5 meter lång? Nu vet du. Och snart vet jag om du läste det här. ;-)


Edited by Garm, 03 November 2015 - 01:10.


#23 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 November 2015 - 18:38

Garm? Varför behöver jag veta varför en Kaskelot-hane kan bli över 20m lång? :P
 
--
En Amerikansk Varulv i Paris / An American Werewolf in Paris (1997) [1AV#02] [UK/NL/LU/US/FR]
¡Oi! Spoilers kan förekomma rakt föröver!
KONCEPTET: Ännu en europeisk stad och ännu ett gäng amerikanska "charmknuttar" på vift med endast ryggsäckarna och varandra till sällskap. När den ene faller för en sorgsen blondin blir livet aldrig mer vad det varit för någon av dem...
TOPP: Intressantare startsträcka än London-filmen.
FLOPP: Den här filmen skulle varit bättre om kärleksintrigen antingen A) haft två karaktärer med kemi eller B) inte existerat alls.
XC KONSTATERAR: Mycket av humorn passerar mig obemärkt förbi, det skall erkännas men det innebär inte att jag inte kan uppskatta den här skruvade underhållningen. Trevlig intrig som byggs upp och spenderar inte med 45 minuters dösnack som jag upplevde London-filmen hade. Vad filmen tappar på är den fullständigt ointressanta kärleksintrigen mellan Andy och Serafine, det är något med den som är lite småkall och jag upplever den mest som rena transportsträckor. Delvis kan det bero på att Andy och hans två vänner kanske är filmens minst intressanta karaktärer. Hela det dr ”amerikanska ungdomar som släpper lös i europagrejen” tillför egentligen inte så mycket till filmen i stort. Istället är det Serafine som är filmens intressanta skapelse, och filmen hade gärna fått fokusera mer på henne och hennes styvfars arbete att hitta en bot mot varulvsplågan. När det gäller det visuella haltar det givetvis lite; varulvarna (ser kanske mest ut som grisbjörnar än varulvar) är lite för glossiga men ligger ändå snyggt integrerat i bild. Visst 97 års cgi inte alls lika snygg som 81 års Rick Baker (och åldras avgjort inte med samma värdighet) men är ändå förvånansvärt trevlig.
BETYG? 2 snabbväxande varulvskulter av 3 möjliga.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#24 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 November 2015 - 04:31

Välkommen till gemenskapen Cruz. Det var på tiden. Inte ska du se andra filmer och sova när du kan se på film tillsammans med oss andra. ;) :P Började undra där ett tag var du höll hus. Trevligt att du tittade in här med lite omdömen. :)

Jag tittade in helatiden men hade ju inte mycket att komentera då jag inte ville bli spoilad. :P Och det var tur att jag såg båda Warewolf filmerna igår/förgår för jag somnade framför datorn ikväll igen. :/
 
 
 

@Cruz - An American Werewolf in London: Regissören har förklarat det där med nazivarulvar med att David är av judisk härkomst. Det framgår ju inte i filmen, men John Landis påpekar det här i extramaterialet på DVDn med att han tänkte sig vad som vore en riktigt otäck syn för David om man mixar det som han går igenom just där och då i filmen, med det otäckta som judar har gått igenom historiskt sett. Jag vet inte om det blev så lyckat, mest bissart om du frågar mig.


Ja, det framgick verkligen inte. :P Är en av de där bissara komiska scenerna jag inte förstod. ;) 

 

Det där med humor är nog så att han inte hade för avsikt att filmen skulle bli särskilt rolig, men att den sedan visade sig bli just det. Att det alltså inte var medvetet gjort av regissören. Men jag vet inte, jag tycker att det är alldeles för uppenbart att han måste ha varit medveten om det hela för jag tror inte att man får till en sådan humor oavsiktligt.


Samma här.
 
 
 

@Cruz - An American Werewolf in Paris: Jag håller med om att man satsar mera på humor i den här filmen än den förra. Ibland är det rätt roligt, men överlag så har jag lite svårt för den typen av humor. Om inte annat igår natt, hade jag jobbat skift som XC gör så hade det kanske varit hur kul som helst att dra på en sådan här film direkt efter att man går av efter ett helgpass, typ som scenerna på siken som du tyckte var barnsliga med roliga. Men när jag är vid mina sinnens full bruk (nåja, det går ju att diskutera ;)) så har jag i regel lite högre krav på vad som är roligt eller ej. Eller så är jag bara tråkig. ;)


Jag var lite halvtrött när jag såg filmen. Jag brukar inte se filmer så tidigt på morgonen. :P Jag skrattade iallafall gott åt det på fiket. Vem vet hur jag hade reagerat om jag hade sett det en annan gång. ;)

FLOPP: Den här filmen skulle varit bättre om kärleksintrigen antingen A) haft två karaktärer med kemi eller B) inte existerat alls.

Jag vet inte riktigt om jag håller med men visst kom det plötsligt. :P
 
 

XC KONSTATERAR: Mycket av humorn passerar mig obemärkt förbi, det skall erkännas men det innebär inte att jag inte kan uppskatta den här skruvade underhållningen.


Seriöst, var det bara jag som tyckte scenen på fiket var rolig? :P

 

varulvarna (ser kanske mest ut som grisbjörnar än varulvar) är lite för glossiga men ligger ändå snyggt integrerat i bild. Visst 97 års cgi inte alls lika snygg som 81 års Rick Baker (och åldras avgjort inte med samma värdighet) men är ändå förvånansvärt trevlig.


Jag tyckte orginal filmens varulvar såg ut som grisbjörnar medans de här såg mer ut som varulvar. :P Jag hade iheller inga problem med CGIn alls.

 

BETYG? 2 snabbväxande varulvskulter av 3 möjliga.[/font]


Landis hade vänt sig i graven om han var död. :P Undrar hur Garm reagerar på det här. :D

Edited by Crusader, 04 November 2015 - 04:32.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#25 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 November 2015 - 21:49

varulvarna (ser kanske mest ut som grisbjörnar än varulvar) är lite för glossiga men ligger ändå snyggt integrerat i bild. Visst 97 års cgi inte alls lika snygg som 81 års Rick Baker (och åldras avgjort inte med samma värdighet) men är ändå förvånansvärt trevlig.

Jag tyckte orginal filmens varulvar såg ut som grisbjörnar medans de här såg mer ut som varulvar. :P Jag hade iheller inga problem med CGIn alls.

Kanske varulven inte existerar utan det är Grisbjörnen alla sett och är rädda för? :P


BETYG? 2 snabbväxande varulvskulter av 3 möjliga.[/font]

Landis hade vänt sig i graven om han var död. :P Undrar hur Garm reagerar på det här. :D

Lyckligtvis vet Garm om att jag ibland inte är riktigt riktig när det kommer till kultfilmer. :P Landis lär tycka samma sak. ;)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)