Jump to content

Photo

Halloween filmfest!


  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#26 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 November 2015 - 19:06

Tales from the Darkside: The Movie (1990) [US]
¡Oi! Spoilers kan förekomma rakt föröver!
KONCEPTET: Tim är likt Hans (of Hans & Greta-fame) fången hos en barnätande häxa och likt Tusen och en Natts Scheherazade berättar han berättelser för sin väktare för att hålla sig vid liv...
TOPP: Bättre kvalité på både mellansegmenten och historierna än den liknande filmserien Creepshow.
FLOPP: Tre berättelser med en stadigt fallande intressefaktor.
XC KONSTATERAR: På många sätt så känns den här med gedigen än Creepshow, berättelserna är lite mer matigare och den har ett mer helgjutet intryck. Vad det faller på är en sak den har gemensam med Creepshow: historierna är inte alla lika bra. Med en stark inledning (kombinationen av Hans och Greta med Tusen och en Natt är snudd på genialisk) och ett intressant första historia förlorar den lite av sin charm för varje mellansegment och varje historia lämnar mig lite mindre intresserad av vad som kommer här näst. Det är bara att komstatera att själva antologi-upplägget helt klart rimmar illa med mig, och till skillnad från med Cinema Vérité verkar det heller inte vara något som jag lär mig uppskatta med varje film.
1 - "Lot 249": Intressant story, gillar hur det här med lätthet hade kunnat expanderas till en egen fullängdare. Grundintrigen med hämndtemat är kanske i enklaste laget men fungerar effektivt som grundmotor.
2 - "Cat From Hell": Med en start med på tok för många klishéer som peakar med den gamla gubben historia är det försent när det roliga börjar hända. Torpedens jakt på katten är underhållande, men man faller tillbaka i facket "löjlig" med den där scenen då katten kryper in i munnen på mördaren.
3 - "Lover's Vow": Ett aptrist drama med lite paranormala detaljer för att "liva upp stämningen"; den stora poängen med berättelsen tycks vara förvandlingsscenen på slutet. Fattade aldrig varför monstret i början tydligen förvandlar sig till lyckas goda fé.
BETYG? 2 marinerade pojkstekar av 3 möjliga.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#27 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 November 2015 - 23:26

Garm? Varför behöver jag veta varför en Kaskelot-hane kan bli över 20m lång? :P


Låt mig då kontra med att fråga varför du inte skulle behöva veta det? ;) Man kan aldrig bli för vetgirig? Kanske att det någon gång strandar en kaskelot-hane i XC-land och då kan det vara bra att komma ihåg längden? Eller att det i XC-land skulle kunna förekomma en lokal variant av (Shark)Kaskelotnardo? Eller kanske för att Garms fantasi går på högvarv mitt i nätterna? :P
 

Lyckligtvis vet Garm om att jag ibland inte är riktigt riktig när det kommer till kultfilmer. :P Landis lär tycka samma sak. ;)


Mmm. Jag är van vid det här laget. :P Det är ju sådant här som är halva tjusningen och nöjet med att du ser på kultfilmer. :)


:-:-:-:-:
 
 
Tales from the Dark Side: The Movie (1990)
 
Det här är ingen film som jag någon gång har tyckt varit speciellt bra. Och faktum är att den bara blir sämre och sämre med åren och gångerna som man ser om den. Idag så nådde jag nog (förhoppningsvis) botten och att det här var sista gången som jag såg filmen. Någonsin.
 
Ramberättelsen är rätt bra. Jag gillar upplägget med hur grabben berättar historier för vår kannibalistiska kvinna i ett hopp om att få leva lite längre. Även om jag måste säga att jag ogillar själva upplösningen som är rätt taffligt gjord och känns som en "sista-minuten-lösning" för manusförfattarna.
 
Den första berättelsen "Lot 249" är också filmens bästa. Jag gillar att man har valt en berättelse av Arthur Conan Doyle, han skrev mycket annat bra utöver om Sherlock Homes. Jag vet inte varför, men jag får lite vibbar av hans berättelse "Det som ligger begravet" (The New Catacomb), som är i samma anda. Och det här med mumier som får liv i vår tid som i denna del av filmen, är nästan alltid kuligt och trevligt. Både Christian Slater och Steve Buscemi är bra i sina respektive roller.
 
Den andra berättelsen "Cat from Hell" är bara för mycket och överdriven så det står härliga till. Eller nja, så härlig är den inte. Jag gillar William Hickey som den äldre mannen och jag gillar hela idén om att han har ett kattproblem och lejer en lönnmärdare för att en gång för alla ta katten av daga. Sedan spårar det mesta ur, inte bara för lönnmördaren, utan även för hela det här segmentet i filmen. Det är överdrivet och urtråkigt.
 
Den sista berättelsen "Lovers Vow" är den sämsta. Jag gillar dock James Remar i rollen som Preston. Jag gillar också att hela berättelsen känns febrig, eller hur jag nu ska förklara det. Som en feberdröm. Men den är tyvärr också så ointressant att jag hade svårt att hålla mitt intresse uppe. Jag är ju inte den som stänger av en film i första taget, men här började jag faktiskt att tänka i dom banorna, dels för att den var så dålig och dels för att jag redan har sett den så många gånger tidigare. Men som många gånger så uthärdade jag och såg klart.
 
Ett litet extra plus kan även delas ut till dom praktiska effekterna av dom alltid lika duktiga KNB.
 
Jag har sedan tidigare satt betyg 2 av 5 för den här filmen, men jag tar nu och ändrar det till;
 
Betyg: 1 av 5.


Edited by Garm, 05 November 2015 - 23:28.


#28 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 November 2015 - 03:33

Creepshow 3 (2006)

Det här var en riktig skitfilm. Urusel på nästan varje plan.

Ramberättelse fanns det ingen, inte på samma sätt som i dom andra filmerna. Animationen i början gav mig ingenting, däremot så var den rätt snyggt gjord.

Efter ett par av segmenten så började jag upptäcka att flera av karaktärerna ur dom olika berättelserna började att dyka upp i varandras segment. Och så fortsatte det filmen igenom. Rätt smart gjort även om det liksom inte ger någon direkt utdelning i slutändan.

"Alice" är vår första berättelse och jag vet inte vad man försöker att förmedla med den. Att teknik kan vara något farligt? Jag uppskattar detaljerna att när pappan håller på att pilla med färginställningara till tvn på fjärrkontrollen så förflyttas Alice till en afroamerikansk familj och när pappan i den familjen pillar med undertexterna till tvn på fjärrkontrollen så förflyttas Alice till en latinamerikansk familj. Men jag förstår fortfarande inte vad man vill säga med det. Inte heller det som händer mer i den här berättelsen. Den här ger mig knappt någon behållning alls.

Den andra berättelsen kallas för "The Radio" och får ses som den bästa av berättelserna enligt mig. Men den är rätt osannolik. Den är dock rätt härligt B-film med själva idén att slaviskt följa vad en röst säger åt dig att göra, speciellt om rösten kommer ut ur radion.

Den tredje berättelsen är "Call Girl" och nä, den är inget vidare. Tråkig handling och tråkig allt.

Den fjärde berättelsen "The Professor's Wife" är nog tänkt att vara rolig och den delen som bryter det lite mer "allvarliga" i filmen. Men jag varken skrattar eller ler. Jag himlar med ögonen, suckar, tittar på klocken, tänker på snabbspolning, fortsätter att titta. Riktigt uselt segment i filmen.

Det sista segmentet är en berättelse kallad för "Haunted Dog" och är något av det mer enerverande som jag har sett på länge. Vad är poängen med "läkaren" som gud glömde? Visst, om det är så att man ska störa sig på honom så lyckas man med det. Men hela den här hemsökelsen som handlingen går ut på behöver ju liksom ingen enerverande karaktär. Det känns som att "läkaren" är så "bara för att" och inte fyller någon annan funktion än irritation för den som tittar. Uselt.

Nä, det här är bland det absolut sämsta som jag har sett på ett tag i filmväg. Det har blivit några dåliga filmupplevelser den senare tiden, låt oss säga det här året, och den här filmen är nog en bra kandidat till det allra sämsta som jag har sett.

En film som jag aldrig kommer att se om och det kommer nog därför inte som någon överraskning att jag förärar filmen;

Betyg: 1 av 5.

Edited by Garm (M), 07 November 2015 - 03:39.


#29 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 November 2015 - 05:18

Oj, ett ris och ett ros. Ska bli spännande att se var jag ställer mig. :P Jag hade tänkt se filmen ikväll men något kom i vägen. Jag säger inte att det var så men det kan ha varit att jag somnade framför datorn igen...
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#30 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 November 2015 - 18:03

Creepshow 3 (2006) [US]
¡Oi! Spoilers kan förekomma rakt föröver!
KONCEPTET:
TOPP: Efter i runda slängar 100 minuter är tortyren äntligen över.
FLOPP: Det enda skrämmande och chockerande med den här är att den inte lämnade skrivbordet via en papperskorg.
XC KONSTATERAR: Någon läste fel någonstans och av misstag så fik den här titeln "Creepshow" där antagligen det egentligen skulle vara "Sleepshow". Det är är 4 historier som vävs samman till en helhet genom karaktärer och miljöer. Det här är 4 SÖMNPILLER bestående av några få kul idéer, total risig cgi, och resten obegripligheter. Ni vet hur jag brukar köra med "den här filmen måste vara filmad i slowmotion"? Den här är så osebar så klockorna bokstavligen stannar.
BETYG? --


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#31 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 November 2015 - 19:36

Hur lyckas man med att somna vid datorn? Typ ligger ner i sängen med datorn eller sitter med den i en fåtölj/soffa? ;)

Har det hänt dig med XC?

Angående Sleepshow 3 så hade jag på känn att inte heller du skulle uppskatta den. Inte varje dag som en film är så dålig att den inte ens förtjänar ett betyg av dig. Det säger en del om filmens kvalité.

Rätt skönt att vi är klara med dom här filmerna nu, eller hur? :)

#32 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 November 2015 - 20:00

Hur lyckas man med att somna vid datorn? Typ ligger ner i sängen med datorn eller sitter med den i en fåtölj/soffa? ;)

Har det hänt dig med XC?

Jag har lutat mig tillbaka i skrivbordsstolen med avsikt att ta en tupplur... Men jag har aldrig somnat vid datorn när jag haft för avsigt att umgås med den.
 
 

Angående Sleepshow 3 så hade jag på känn att inte heller du skulle uppskatta den. Inte varje dag som en film är så dålig att den inte ens förtjänar ett betyg av dig. Det säger en del om filmens kvalité.

Rätt skönt att vi är klara med dom här filmerna nu, eller hur? :)

Jag tror CreepshowSleepshow 3 är ett av de hårdaste omdömena jag någonsin skrivit...


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#33 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 November 2015 - 21:56

Hur lyckas man med att somna vid datorn? Typ ligger ner i sängen med datorn eller sitter med den i en fåtölj/soffa? ;)

Jag har min dator på soffbordet och halvligger i en soffa. :P

 

Rätt skönt att vi är klara med dom här filmerna nu, eller hur? :)

Tala för dig själv. Jag har 4 kvar efter den här...



Tales from the Dark Side: The Movie (1990)

Betty är tillsynes en vanlig kvinna i ett trevligt granskap men hon döljer en mörk hemlighet. Hon är en kannibal och älskar att tillaga barn. Timmy är den som står näst på tur för en middagsbjudning. För att vinna tid berättar han 3 skräckhistorier från Betty's favorit book "Tales from the Dark Side".

"Lot 249"

Den rika college studenten Lee och hans flickvän Susan lurar studenten Edward Bellingham på ett stupendium genom att sätta dit honom för stöld. Susan's bror Andy misstänker snart hur det hela ligger till och ogillar det hela men vill inte blanda sig i. Snart har Bellingham köpt en mystisk låda , "Lot 249", som han visar upp för killarna och inne i den ligger en mumie.

Manus av Michael McDowell baserat på Short Storyn Lot No. 249 skriven av Arthur Conan Doyle.
Stjärnspeckar (även om det är från innan de flesta av dem blev stjärnor) med Christian SlaterSteve BuscemiJulianne Moore och Robert Sedgwick.

Ett problem med den här är att de visar mumien aldeles för tidigt. Ett annat är att mumien är aldeles för enkel att besegra. Och slutet suger verkligen där det målar upp Bellingham som en hjälte vilket han verkligen inte är.


"Cat from Hell"

Den rika gammla rulstollsbundna mannen Drogan anställer en lejd mördare för att döda en svart katt som han påstår har dödat de andra 4 som bodde i huset.

Manus av George A. Romero baserat på Stephen King's Short Story med samma namn. Var från början planerad för Creepshow 2 men klipptes bort pga att budgeten inte räckte till och är ett av hintarna på att det här kan ha varit planerat som Creepshow 3 från början.

Stephen King har ofta katter med i sina berättelser i betydande roller som t ex Sleepwalkers och min personliga favorit Cat's Eye.

Den här är bra för det mästa. Jag hade kanske velat ha lite mer katt & råtta lekande innan det blir riktigt blodigt (fast i berättelsen så är där inget sådant utan det är hitmannen som ska köra med katten och blir anfallen i bilen) och slutet är verkligen förmycket (men det är inte ovanligt för Stephen King och ja, katten kryper in i honom även i orginalberättelsen).


"Lover's Vow"

Preston är en fattig konstnär som dränker sina sorger i en bar. När han ska gå hem ser han en levande Gargoyle slita någon i stycke. Den lovar att låta honom leva om han lovar att aldrig berätta om den för någon. Påväg hem träffar han den vackra Carola som han lyckas övertala att följa med honom hem då hon är i fara och snart påbörjar de en relation. Men han kan inte släppa tankarna på Gargoylen som snabbt blir hans nya inspiration.

Manus av Michael McDowell, inspirerad av en av berättelserna i Kwaidan: Stories and Studies of Strange Things om Yuki-onna ur Japansk folklore.
Med James RemarRae Dawn Chong och Robert Klein.

Klart den bästa berättelsen i filmen. Slutet är väntat men sorgligt. En Gargoyle som förälskade sig i en konstnär och ser till att de blir tillsammans men kan bara vara i mänsklig skepnad sålänge han inte avslöjar för någon om vad han såg. Lite oklart hur förbannelsen fungerar men jag gissar på att de måste döda för att ta mänsklig form men kan bara förbli människa så länge ingen vet och/eller att de som vet aldrig visar att de vet.
Skillnaden mellan den här och orginalberättelsen är först och främst att i det Japanska orginalet så är det ingen Gargoyle utan en Yuki-onna, en ande som bara finns på vintern och svävar över snön. I den så är det två skogshuggare som är på väg hem och träffar på en Yuki-onna som med en kylig andedräckt fryser den gammle till döds men låter den unga leva för att han är vacker om han lovar att aldrig berätta om henne. Många år senare träffar han en unng kvinna som han gifter sig med och de får barn. Kvinnan åldras aldrig och efter många år så råkar han säga att hon påminner honom om den Yuki-onna han såg eller drömde om till vilket hon avslöjar vem hon är i ilska. Men hon kan inte döda honom då hon älskar honom och ber honom ta hand om deras barn innan hon smälter bort.
Jag föredrar faktiskt orginal slutet.


Filmen sägs från början ha varit planerad som Creepshow 3. Kanske förklarar det den dåliga grundhandlingen inspirerad av Hans & Greta? Något som är riktigt uselt gjort och inte passar in med de andra.

Jag kände snabbt igen filmen som en jag har sett. Men det måste ha varit många år sedan.

Från tiden då musik gjord på datorer användes i billiga filmer och i det här faller är hemskare än filmen själv. :P

En underhållande om än ojämn antologi där vissa saker kunde ha gjorts betydligt bättre men ändå är underhållande. Det sämsta är klart berättelsen runt om där en Hans & Greta saga är grunden. Det passar bara inte in.

Betyg: 6 OK skräckberättelser av 10 (OK)


Vi är verkligen inte överens här. :P

Edited by Crusader, 08 November 2015 - 01:15.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#34 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 November 2015 - 01:14

Creepshow III (2006)

En antologi av 5 korta skräck-komedi berättelser som utspelar sig i samma stad där karaktärer från de olika är inblandade i varandras berättelser.

"Alice"

Alice avskyr kvarteret hon bor i och är trött på hennes familj. Men när hennes pappa börjar att greja med en ny universial fjärrkontroll så börjar underliga saker att hända.

Vilken rasistisk smörja. För inte kan man väl kalla det något annat när de använder en fjärrkontroll till att byta hudfärg och språk på familjen...
Och vad var poängen? Och vad var Alice? Förvandlade Professorn henne eller?


"The Radio"

Den mesiga värdelösa säkerhetsvakten Jerry köper en gammal radio från en hemlös man men den går snart isönder. Efter att ha försökt att laga den så upptäcker han en mystisk kvinnlig röst som talar med honom ur radion och han lyssnar.

Helt OK berättelse men slutet var dåligt. Man fick iheller inte en aning vad radion fick ut av det hela. Men den är klart den bästa i filmen.


"Call Girl"

Victor ringer en Call Girl vid namn Rachel och anställer henne helt ovetandes om att hon är en psykopatisk seriemördare.

Jag känner delvis igen den här så en stund trodde jag att jag hade sett den innan men jag är lite osäker då jag inte känner igen twisten i slutet. Jag har bara ett starkt minne av en kvinna som kommer till ett hus för att ha sex med en ung man som hon sedan mördar ovetandes om att det inte var hans hus och att han hade mördat familjen som bode där. Men jag tror att den slutade med att polisen kommer och hon åker dit för alla hans mord. Kan ha varit ett Twilight Zone avsnitt eller liknande som har inspirerat den här eller så kanske den finns som Urban Legend? Jag minns vagt en berättar röst (Twilight Zone?) som innan berättelsen börjar säger typ "...soon will realize are not the only creature of the night." eller liknande men det kan ha varit från någon annan liknande berättelse.
Jag vet inte vad jag ska tycka. Grund idén är bra men genomförandet är dåligt.


"The Professor's Wife"

Professor Dayton ska gifta sig och har bjudit dit hans gammla favorit elever John och Charles för att träffa hans blivande fru Kathy. Men snabbt börjar de fatta misstankar om att hon igentligen är en avancerad robot.

Den löjligaste hitils. Jag väntade mig faktiskt att det skulle visa sig att hon faktiskt var en robot och att han hade gjort så att de skulle tro att de hade dödat en riktig person men så blev det inte. Mer himlande med ögonen än skratt. Tillbakablickarna på när Professorn skrattar när han gör sina pranks är nog hur de som gjorde filmen var när de skrev det här.


"Haunted Dog"

Dr. Farwell är en grym, hjärtlös och vidrig läkare på en Gratis Klinik. En dag tappar han en korv som han sedan ger till en hungrig tiggare som blir förgiftad av den och dör. Snart börjar tiggaren att hemsöka honom.
Samtidigt försöker en desperat Professor Dayton att hitta ett sätt att sätta ihop sin fru igen.

Jag fattar inte den här. Sedan när blir en korv giftig efter att ha fått smuts på sig? Av alla hemskheter han gör med att skriva ut fel medicin till folk som säkert kommer att dö så valde de det här? Fast jag måste erkänna att scenerna med honom på jobbet är lite roliga speciellt den med kvinnan han försöker förföra. Men mäst är han bara störig.
Och igen så fattar jag inte poängen. Jag väntade mig en twist med att han skulle plötsligt insé sina fel och bestämma sig för att rädda flickan med cancer (vilket nog var meningen med att få en att tro) men nix. Man väntar på en mening med det hela och plötsligt är den slut.


WTF is this crap?! De tar en filmserie inspirerad av klassiska skräckserietidningar och tar bort serietidnings kopplingen och lägger istället till sit-com komik och gör dåligt animerade scener som får det att se ut som en dålig tecknad serie för vuxna...
Ingen som gjorde de första 2 filmerna har någon som helst till den här filmen och jag förstår varför de kallar den för en falsk Creepshow 3.

Och överdrivet spelade karaktärer är inget jag uppslattar. Specialeffekterna var för det mästa OK men ibland billiga.
 
En för det mästa dålig film som ibland är lite underhållande men oftast inget vidare. Rätt usel faktiskt. Jag förstår inte hur de kunde ansé det här som bra överhuvudtaget när de gjorde filmen. Men jag ser att de som har gjort filmen mäst bara sysslar med usla B-skräckfilmer som medvetet är dåliga så det förklarar saken.

Betyg: 3 usla skräckberättelser av 10 (Usel)


Vi är rätt överens här även om jag nog var mer förlåtande än ni var. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#35 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 November 2015 - 16:47

@crusader: Så vitt jag fattade så förvandlade proffesorn Alice till en kanin. Jag fattade heller inte riktigt vad den stora poängen var (med någon av delhistorierna).


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#36 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 November 2015 - 16:52

Fast man fick se honom leta efter kaninen Alice medans Alice var människa och han sa att det var hennes rätta form.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#37 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 November 2015 - 19:19

Någon tryckte på "Pausa live tv" på fjärren? :P

Skämt åt sido -- jag måste ha missat den scenen.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)