Jump to content

Photo

Stargate SG-1 - Säsong 5


  • Please log in to reply
259 replies to this topic

#251 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 July 2007 - 18:34

Bra avsnitt idag. :)

Anubis. :D

För 30 000 år sedan såg nästan Asgard mänskliga ut. Hur lång tid tar det för evolutionen att gå sin gång. Går det fortare genom kloning tro? Är helt borta på sådana här grejor.


och jag gillar att man inte gör en storyline där det är plågsamt uppenbart att en medlem och att inget därför kan göras fel.

har du inte glömt ett ord där?

nytt intro i morgon tro?? :unsure: säsong 6 börjar. :D
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#252 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 July 2007 - 18:45

och jag gillar att man inte gör en storyline där det är plågsamt uppenbart att en medlem och att inget därför kan göras fel.

har du inte glömt ett ord där?

Jo... (Bristen med att skriva om en mening 4 ggr). :P "saknas" skall givet in på lämplig plats.

*editerar genast*

Edit: Dessutom så skall "fel" vara "rätt". :rolleyes:

Edited by XC, 05 July 2007 - 18:47.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#253 SaberBlade83

SaberBlade83

    Captain

  • Members
  • 516 posts

Posted 05 July 2007 - 18:59

Posted Image
:D
Så då vet ni vart Anubis kom ifrån, dvs inte vår vardagliga Goa'uld. :)

Ett mycket bra avsnitt idag tycker jag, ett av de bästa i S5. Första gången man verkligen får träffa Anubis, och sen är det alltid roligt att se Thor och andra Asgards igen. Ett mycket trevligt slut på säsongen.

S6 imorgon, då slipper man äntligen denna tråkiga intro. :)

#254 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 July 2007 - 19:38

S6 imorgon, då slipper man äntligen denna tråkiga intro. :)

undrar vilken version vi får se; den med bara den snurrande stargaten eller med bilder också.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#255 SaberBlade83

SaberBlade83

    Captain

  • Members
  • 516 posts

Posted 05 July 2007 - 19:57

undrar vilken version vi får se; den med bara den snurrande stargaten eller med bilder också.

Tror de blir den snurrande stargaten i de 2 första, sen blir det nog bilder. Om de inte körde annorlunda på SciFi, men på DVD är de så iaf. Vi får se. ;)

#256 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 05 July 2007 - 20:32

Det där med att asgarderna fortplantar sig genom kloning tyckte jag var märkligt. Anledning: I söndags köpte jag tv-spelet "Destroy All Humans!", där man är en alien från en ras som också klonar sig och börjat få slut på DNA.

Ganska lustigt förresten när Heimdall blev irriterad över att de diskuterade deras oförmåga att föröka sig sexuellt. Jag skulle också bli rätt putt i samma situation.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#257 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 July 2007 - 21:01

Det där med att asgarderna fortplantar sig genom kloning tyckte jag var märkligt. Anledning: I söndags köpte jag tv-spelet "Destroy All Humans!", där man är en alien från en ras som också klonar sig och börjat få slut på DNA.


De sa ju att Asgarderna var en döende ras i avsnittet för att de klonar sig.

Below the planet's surface, Heimdall explains the nature of her vital research to Major Carter. The Asgard are clones, and have not been able to reproduce sexually for centuries. When an Asgard is near death, his consciousness is transferred into a new clone body, giving them a measure of immortality. But they have been unable to perfect cloning technology, leading to a controlled degradation with each generation. The Asgard are a dying race.


"This was the first story we'd ever done with a character that was entirely computer generated. In this case it was a member of the Asgard, Heimdall. However, in order to do this we needed a real person to stand in for the alien, so we asked Teryl Rothery (Dr. Janet Fraiser). She wore a black leotard with a picture of Heimdall painted on the front of it and a [stocking] mask. It was important to hide Teryl's face so that the other actors wouldn't automatically look at her but, instead, at the alien's face while we were filming."

"Unfortunately, there was a problem in that Heimdall was shorter than Teryl. This meant that on the front of her costume, the alien's head was right in the middle of Teryl's chest. To further complicate things, we stuck two little lights over the alien's eyes to make it easier for the actors to focus. Lucky for us Teryl has a great sense of humor because Rick and Chris would crack up when they had to talk to her chest. Naturally, all the shots of Teryl were taken out in the end and replaced with CGI images of the alien. Brad Wright (executive producer), who cut 'Revelations,' said he could not keep a straight face whenever a shot of Teryl's chest and those two little lights came up on the screen."

:lol2:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#258 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 06 July 2007 - 00:38

För 30 000 år sedan såg nästan Asgard mänskliga ut. Hur lång tid tar det för evolutionen att gå sin gång. Går det fortare genom kloning tro?

1) Finns inget enhetligt svar. Många generationer i varje fall. Vad jag skulle vilja veta är hur exakt de förlorade sin sexuella reproduktionsförmåga. Låter inte som något en naturlig utveckling skulle medföra.

2) Den går inte alls via kloning. Evolutionens mekanism är genetiska förändringar och eftersom kloning skapar exakta kopior av organismers genom om och om igen så förblir de oförändrade.

#259 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 07 July 2007 - 11:24

De sa ju att Asgarderna var en döende ras i avsnittet för att de klonar sig.


Jag vet. Jag menade bara att det var ett märkligt sammanträffande att asgarderna berättade att de måste klona sig för att inte dö ut bara några dagar efter att jag köpt ett tv-spel om en utomjordisk ras med exakt samma problem.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#260 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 07 July 2007 - 11:47

Ska man gå in på petitesser så var det väl snarare 5 år innan du köpte det ;)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<