Jump to content

Photo

StarGate SG-1 - säsong 6


  • Please log in to reply
261 replies to this topic

#251 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 06 August 2007 - 19:54

Jag såg det mer som att befolkningen på Abydos hade det lättare att upphöjas eftersom de inte var like sekuläriserad som de på Jorden.
Befolkningen på Abydos såg på Daniel som en gud och det kanske hjälpte till i upphöjningen för att de trodde att det var vad deras "Gud" ville.
Plus Oma kan säkert pressa in en evighet på 1 sekund ;p

#252 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 August 2007 - 20:57

Om dagens avsnitt;
Första tanken när Heruk kom fram till Anubis på hans moderskepp var "Star Wars".
Svart kåpa, "my lord", stort fönster med en planet (dantooine, nån?) som vy. Sen kommer Obi-Wan Daniel där och ska stoppa honom. Och en planet som förstörs av skeppet som visade sig vara ett riktigt fett vapen.
Väldigt "A new Hope" över det, imo :P

Vänta tills du ser morgondagens avsnitt, eller kommer det på onsdag kommer inte riktigt ihåg.


Mycket bra avsnitt idag. Nu börjar jakten på The Lost City. :D Anubis är halvt upphöjd. :o Vart lite irriterad på att översättaren stavade Skaaras namn Ska'ra men jag tyckte inte att han hade till en början? <_< Håller med SaberBlade83 om när Abydos Pyramiden sprängs, coolt. Då ser vi väl inte Abydosfolket något mer då?
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#253 FAII

FAII

    Commander

  • Members
  • 252 posts

Posted 06 August 2007 - 21:33

Jag har för mig att Ska'ara hette Ska'ra i originalfilmen.

Varför snackar folk öppet om Anubis?! Vad jag minns fick vi ingen indikation av att Anubis var just upphöjd i "Full Circle". Att han var speciell visste vi, men vad sjutton det var som gjorde honom speciell visste vi inte!

Det dröjde ända tills "Threads" (vilket ska bli intressant i hur TV6 visar avsnittet) innan vi fick reda på exakt vad han var och varför.


Jag har blivit utskälld för att ha sagt "Nej, det där kommer inte att hända" och här har typ 3 olika människor öppet snackat om exakt vad Anubis är baserat på saker som händer i framtiden?!

Edited by FAII, 06 August 2007 - 21:36.


#254 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 August 2007 - 21:43

Nix. Daniel berättar att Anubis är upphöjd i det här avsnittet som var idag men att han är fast mellan upphöjelse och livet samt att hans dräkt håller fast honom i levande form.

Edited by Crusader, 06 August 2007 - 21:45.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#255 Siri

Siri

    Lieutenant

  • Members
  • 83 posts

Posted 06 August 2007 - 21:46

Varför snackar folk öppet om Anubis?!

det är väl skillnad på spekulationer och avslöjande om framtida plots?




en av mina favorit scener mellan Danile och Jack i hissen :D

"I'm sure that was an aspirin I took this morning.."

Edited by Siri, 06 August 2007 - 21:47.


#256 Groundsplitter

Groundsplitter

    Senior Captain

  • Members
  • 626 posts
  • Gender:Male
  • Location:Knivsta

Posted 06 August 2007 - 21:48

Varför snackar folk öppet om Anubis?! Vad jag minns fick vi ingen indikation av att Anubis var just upphöjd i "Full Circle". Att han var speciell visste vi, men vad sjutton det var som gjorde honom speciell visste vi inte!

Det dröjde ända tills "Threads" (vilket ska bli intressant i hur TV6 visar avsnittet) innan vi fick reda på exakt vad han var och varför.


Jag har blivit utskälld för att ha sagt "Nej, det där kommer inte att hända" och här har typ 3 olika människor öppet snackat om exakt vad Anubis är baserat på saker som händer i framtiden?!

Du måste ha tittat bort i mitten av avsnittet. :) Daniel hade en hyfsat lång utläggning om varför han trodde sig kunna lita på Anubis: "Han är en av oss. Goaulden lyckades upphöjas. De andra försökte sända tillbaka honom, men lyckades inte helt." (ej exakt citerat, men någonting i den stilen)
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#257 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 August 2007 - 21:50

Precis som Crusader och Groundsplitter skriver, Daniel sa det i dagens avsnitt, klart och tydligt. Så därför pratar vi om det.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#258 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 06 August 2007 - 22:21

Dags för säsong 7 redan? Va kul! Är nog min favoritsäsong :)

Winter is Coming


#259 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 07 August 2007 - 00:15

Dags för säsong 7 redan? Va kul! Är nog min favoritsäsong :)


Det ska bli mycket spännande hur din favoritsäsong kommer att bli. Vi kanske får något gemensamt till samtycke.

#260 FAII

FAII

    Commander

  • Members
  • 252 posts

Posted 07 August 2007 - 01:17

Var ett tag sen jag såg "Full Circle" så jag mindes inte exakt vad Daniel sa om Anubis. Aja.

Redan dags för säsong 7 alltså. 7x21-22 (säger inte namnet för det kan spoila) är mitt favoritavsnitt (jag räknar dubbelavsnitt som ett enda) i hela serien. Bara 4 veckor + 2 dagar tills dess! Hoppas bara de inte gör massvis med översättningsmissar som vanligt som får mig att vilja kasta TV:n ut genom fönstret bara.

#261 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 August 2007 - 01:52

Alltså bara 4 veckor och 2 dagar tills jag kan börja se Atlantis då? :P Finaly. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#262 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 07 August 2007 - 12:10

Håller med Crusader här angående hela ascention grejen. Det blev lite väl överdrivet till sist. Att Skaara gjorde de, låt gå för den, men det blev ju overkill när hela befolkningen blev ascended! Jag tyckte de inte skulle vara så lätt...



Jag såg det mer som att befolkningen på Abydos hade det lättare att upphöjas eftersom de inte var like sekuläriserad som de på Jorden.
Befolkningen på Abydos såg på Daniel som en gud och det kanske hjälpte till i upphöjningen för att de trodde att det var vad deras "Gud" ville.
Plus Oma kan säkert pressa in en evighet på 1 sekund ;p


Oma kör inte direkt efter The Ancients regler, hon upphöjde säkert Abydosfolket för att de var hotade av Anubis och inte för att de var mogna att upphöjas.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier