Jump to content

Photo

Marvel rebootar flera av sina serier i "Marvel NOW!"


  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 July 2012 - 20:35

Marvel har bestämt sig för att reboota flera av sina hjältar, bla. Avengers, totalt och nu gissar många på att de andra Marvel serierna kommer att gå samma väg.
En av de ändringar som är mäst uppenbara är att Nick Fury nu även kommer vara svart i 616 universumet. E annan förändringar är att Iron-Man's rustning kommer vara svart. X-Men och Avengers kommer vara sammanslagna.
Trotts det här så hävdar Marvel att det inte är en reboot eller reset utan "Jump-in" ny början för att göra det lättare för nya läsare att börja. Men hitils verkar ingen utanför Marvel riktigt veta vad det handlar om.

Den nya satsningen heter Marvel NOW! och kommer starta när Avengers Vs X-Men slutar. Nya serier kommer bla vara Uncanny Avengers (där X-Men och Avengers nu är ett team), vanliga Avengers (nu med 16 medlemmar) och All-New X-Men (där orginal X-Men hamnar i nutid).

Källa


Posted Image
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 05 July 2012 - 21:08

Har mer eller mindre fallit ur seriernas vackra värld sedan De slutade ge ut Spidey här i Sverige, (Antar att de inte gett det en ny chans) Har hållt mig lite smått uppdaterad då det diskuteras mycket på PencilJack-forumet.
Men alla dessa reboots och revamps som ska hållas på med börjar bli tröttsamt.
Är dock lite imponerad över hur länge de lät Jean vara död. Det förtjänar faktiskt en applåd!
Förmodar att som med Civil War så håller det ett par månader, sen är allt som vanligt igen. Utöver att Fury är svart då. (Hur ska de förklara det egentligen? "Well y'see guys, I have the same skin condition as Michael Jackson had, just the opposite!")

Men jag kan förstå tankebanorna. Detta KAN vara ett smart drag. Serietidningar säljs ju tyvärr inte som de gjorde förr, och med alla 397 olika tidningar, så är det en bra idé att banta ned det hela lite.

Kul att se lite nya dräkter på vissa av karaktärerna med :)
Iron Man är ju inte så ovanligt att se i någon ny rustning, men Cap förtjänar att få nya paltor. Han har trotts allt fått tvätta samma gamla tights varje fredag i 70 år nu :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#3 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 05 July 2012 - 21:22

Det kan bli bra, men en förutsättning är att de lägger av med alla events efter detta och fokuserar på att göra bra serier.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#4 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 06 July 2012 - 08:45

Mummelmummel...

#5 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 08 July 2012 - 01:52

Nu verkar det vara lite missförstånd här... Tror att alla kanske inte är riktigt lika insatta, som det oerhörda orakel som råkar vara JAG! ;)

Det är inte tal om någon reboot. Det är endast en relaunch, med andra ord, det kommer gå en liten tid mellan AvX och den nya eran, men det är egentligen ingen ny kontinuitet. Amazing Fantasy #15 är fortfarande Spidey's första dag på jobbet.

X-men och Avengers kommer inte heller att slås samman, dock kommer Captain America anse att Avengers inte gjort nog för Mutanterna genom åren, och sätter därför ihop ett nytt special-team av Avengers, som har X-men som medlemmar också, en satsning för tolerans med andra ord.

Det är dock bara (1)Uncanny Avengers som kommer vara på det viset.

(2+3)Avengers, (4)New Avengers, (5)Secret Avengers och (6)Avengers Assemble kommer fortsätta som renodlade A-tidningar, dock med nya figurer och skapare bakom ratten.

Bilden ovan är bara en promo-bild som visar en del nya kostymer och grejor, men alla figurerna däri kommer inte vara på samma team.

All-New X-men, som är Bendis nya titel, kommer vara en TIDSRESE-story, där dom första 5 X-men reser in till sin framtid, nutiden. Jean Grey kommer därmed FORTFARANDE VARA DÖD. Det är hennes yngre jag som syns i bilden, hon kommer i sinom tid att återvända till det förflutna.

Den svarte Nick Fury är Nick Fury Jr aka Marcus Johnson, som introducerades i miniserien Battle Scars nyligen. Det är alltså vanlige Nick Fury's son, som nyligen fått veta att han är en Fury. Han bär inte SMJ-versionens kläder, som synes. Istället har han tagit över Captain America's gamla trasor, från Uniformen han bar under sin tid som överbefälhavare över SHIELD.

Edited by PredaBot, 08 July 2012 - 01:54.


#6 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 08 July 2012 - 07:58

Ehm... Så det här med att få saker i ögat är alltså ärftligt...

#7 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 08 July 2012 - 21:56

Så det handlar egentligen bara om att de nu har ännu fler titlar då?


Pred, då du är mer insatt, utveckla gärna lite om denne Nick Jr.
Hur kom det si att grabben lyckats ta sig till toppen i Shield?
Hoppas innerligt att det isf finns/kommer finnas ett arc som handlar om hur folk hyser agg mot honom som kom från ingenstans och tog över farsans jobb. Sådant brukar ju inte hända smidigt i verkliga livet.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#8 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 09 July 2012 - 00:14

Han är såvitt jag vet faktiskt inte i toppen, utan han har en något högre position inom kommandstrukturen helt enkelt.

Har har blivit högra handen åt Daisy Johnson - Quake ( som introducerades i minin Secret War för några år sen, och sen var med i varje nr av Secret Warriors, officiella Fury-boken i flera år), genom diverse händelser.

Hans blod innehåller Infinity Formeln, vilket diverse bovar vill ha, samma formel som gör att Nick Fury i princip inte åldras. Shield har fortsatt träna honom ( hans 'civila' liv var som elitsoldat inom Amerikanska motsvarigheten till fältjägarna) och håller han nu under uppsikt genom att ha han med i organisationen. ( innan så var han undangömd utan att han eller nån annan visste han var nick's son, nu vet alla det.)

Just nu är Cap fortfarande högsta hönset för supersäkerheten, men sen han återupplivade SHIELD för några månader sen, så har han satt mycket av dom operativa inläggen på Quake's bord.

Edited by PredaBot, 09 July 2012 - 00:16.


#9 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 July 2012 - 11:28

Precis, det är ingen reboot. Men jag är helt övertygad om att det är Marvels panikartade försök att svara på DC:s New 52. Den här Marcus Johnson är mycket riktigt Nick Furys okände son, som mycket lämpligt egentligen heter Nick Fury jr och fick sitt öga utrivet av någon skurk i miniserien "Battle Scars". Jag är besviken över att Marvel fuckar upp X-Men såhär, jag antar att det är för att Avengers är en film-franchise som de faktiskt äger själva, så nu är ALLA plötsligt Avengers. Det lutar mer och mer åt att Daredevil blir den enda Marvel-tidning jag fortsätter läsa. Den vann ju en Eisner nyligen, så förhoppningsvis rör de inte den.
*Hockey och superhjältar*

#10 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 19 July 2012 - 09:44

Att mixa Avengers med X-men kan nog vara intressant som en tillfällig grej. Liksom kul att se vad som händer. Men i grunden är det ju två helt olika idéer, som just i form av idéer inte behöver blandas. Det hela känns lite desperat. Kommer Marvel Now att inbegripa fler titlar, såsom Hulk, Fantastic Four, FF, Spider-man m fl? Hur, i så fall?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#11 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 19 July 2012 - 11:23

Teaser-bilden i det första inlägget ska tydligen säga mycket om hur det kommer att bli framöver. Vad gäller Spider-Man så verkar han ha en lite annorlunda dräkt, troligtvis mer lik filmens. Det går ju lite rykten om att Peters kommande sidekick ska ersätta honom ett tag. Vet faktiskt inte, de har inte avslöjat så himla mycket än.
*Hockey och superhjältar*

#12 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 19 July 2012 - 13:02

Vem är tvättbjörnen med stora bössan längst fram? Och vad gör han där?

#13 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 July 2012 - 13:35

Det är Rocket Raccoon, ju. :P Han ska snart få en egen film tillsammans med resten av
Guardians of the Galaxy.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#14 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 20 July 2012 - 14:32

Vad är det för huvud (eller sfär) som flyter omkring strax över Nova, till vänster om Jean?

Rocket Racoon var för övrigt med i senaste versionen Guardians of the Galaxy, en alldeles utmärkt serie! Hoppas de återkommer i och med Now.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#15 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 July 2012 - 16:58

Det lär de göra, i och med att det ju kommer en film.
*Hockey och superhjältar*

#16 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 July 2012 - 12:01

Precis, det är ingen reboot. Men jag är helt övertygad om att det är Marvels panikartade försök att svara på DC:s New 52. Den här Marcus Johnson är mycket riktigt Nick Furys okände son, som mycket lämpligt egentligen heter Nick Fury jr och fick sitt öga utrivet av någon skurk i miniserien "Battle Scars". Jag är besviken över att Marvel fuckar upp X-Men såhär, jag antar att det är för att Avengers är en film-franchise som de faktiskt äger själva, så nu är ALLA plötsligt Avengers. Det lutar mer och mer åt att Daredevil blir den enda Marvel-tidning jag fortsätter läsa. Den vann ju en Eisner nyligen, så förhoppningsvis rör de inte den.


Jag måste säga att historien om "Nick Fury Jr" är rätt strongt jobbat från Marvel för att få något att passa ihop bättre med deras filmuniversum :D :) . Inte för att DC skulle vara oskyldiga med sådana grejer, men den här versionen är ju lysande.

Edited by super85, 21 July 2012 - 12:03.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#17 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 22 July 2012 - 01:52

Vad är det för huvud (eller sfär) som flyter omkring strax över Nova, till vänster om Jean?

Rocket Racoon var för övrigt med i senaste versionen Guardians of the Galaxy, en alldeles utmärkt serie! Hoppas de återkommer i och med Now.

Okänt vad det flygande huvvet är för nåt faktiskt... Varit en del spekulation, men ingen verkar ha klurat ut nåt troligt.

Det lutar mer och mer åt att Daredevil blir den enda Marvel-tidning jag fortsätter läsa. Den vann ju en Eisner nyligen, så förhoppningsvis rör de inte den.

DD kommer inte att få en ny #1, utan den fortsätter som förut, var det jag läste senast.

Jag måste säga att historien om "Nick Fury Jr" är rätt strongt jobbat från Marvel för att få något att passa ihop bättre med deras filmuniversum :D :) . Inte för att DC skulle vara oskyldiga med sådana grejer, men den här versionen är ju lysande.

Öhm, jag fattar inte riktigt... men var du sarkastisk nu? Gissar att så var fallet, då nästan alla verkar hata den nye Jr.

Själv har jag börjat tycka att han har en viss potential, om han får utvecklas separat från Sr. Så fort filmerna är klara, borde han få ett cybernetiskt öga, så kan han börja utvecklas till nåt annat än SMJ-fury.

#18 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 July 2012 - 06:06

Vad tycker du själv? Tror du på Marvel NOW! Jag är nog mest besviken på hur de behandlar X-Men (särskilt Cyclops). Och än så länge är det väl ingen av de nya titlarna som lockar. Bendis på X-Men låter...illa.

Äh, de har ju gjort grejen med Fury jr. för att komma närmare filmerna. Kan mycket väl förstå varför de gör en sån grej, faktiskt.
*Hockey och superhjältar*

#19 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 22 July 2012 - 18:18

Jodå, jag tror ganska bra på konceptet ändå. ^^

Hickman på Avengers - mycket bra! Blir den största upplagan nånsin, 18 karaktärer!

Bendis på All-New X-men - Ganska bra ändå, tror jag. Bendis har varit lite neråt senaste året eller så, mycket för att han har slut idéer för Avengers, men X-men gjorde han mycket bra när han gjorde Ultimate, så det har potential.

Bendis på Guardians of the Galaxy - Samma som ovan, alla figurerna är lite snorkiga och töffa, precis som passar Bendis. Sen tror jag hans Rocket Raccoon kan bli hur kul som helst.

Fraction på Hawkeye - Team-up med hans gamle vapendragare David Aja ( Immortal Iron Fist, som var både Brubaker och Fraction's bästa bok), kan bli hur bra som helst. Närapå DD-nivå, IMHO!

Kelly Sue Deckonick på Captain Marvel - HEMSKT! Tyvärr är Deckonick inte särskilt bra alls. ( vafan är det med kvinnliga författare?? Både Marjorie Liu och Gail Simone har också varit riktigt dåliga på senare tid! USCH!) och tecknaren är helt fel, och alldeles för grön för det här jobbet.

Jeph Loeb på Nova - Kan bli en kul och fartfylld serie. McGinnis tecknar igen, och figuren är baserad på Loeb's son som gick bort i cancer. ( lite som Geoff Johns Stargirl är baserad på hans lillasyster, som gick bort i dito)

Finns en ny teaser som avslöjar en del mer om vad vi kan vänta oss i det nya Marvel NOW! för övrigt. Bedöm själva vad ni tror:

http://www.comicbook...s/news/?a=64225

Posted Image


Cable, dom nya Young Avengers och Ant-Man har vi ingen aning om vem som kommer skriva än så länge.

Edited by PredaBot, 22 July 2012 - 18:22.


#20 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 July 2012 - 18:43

Bendis lilla story på Ultimate X-Men var väl inget vidare? Ganska blek plot kryddat med att Beast dog helt onödigt. Jag är lite rädd att han kommer att skriva X-Men som han känner för, inte bry sig om att läsa på alls. Och så kommer alla prata likadant? Prata likadant? Prata likadant. Oy vey.
*Hockey och superhjältar*

#21 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 December 2012 - 19:17

Med Marvel NOW! får Spider-Man en gigantisk omarbetning. Efter 700 nummer och 50 år så slutar Amazing Spider-Man och istället börjar Superior Spider-Man där läsarna får följa (spoiloer varning för sista nummret av Amazing) superskurken Spider-Man efter att Doc Ock har mördat Peter Parker och tagit över hans kropp. Förhoppningarna är att de ska locka fler läsare att läsa Spider-Man genom att göra om honom till en superskurk som sakta men säkert påbörjar ett nytt liv med Peter's minnen som terroriserar honom och börjar försöka bättra sig.
Så, vad tycker ni andra om att Doc Ock är Spider-Man och Peter Parker är död?

Källa
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#22 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 27 December 2012 - 20:16

Jag vet bara att det där har gjort många fans väldigt arga.

#23 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 29 December 2012 - 21:40

Tydlgen, ja.

Posted Image

Och det är väl inte så förvånande.

För min del har jag lite svårt att bestämma mig för om det är värt att tycka något över huvud taget. Det hela lär ju inte bestå särskilt länge ändå.

#24 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 December 2012 - 23:56

Tyvärr är det en falsk bild men han lär göra det när han läser den nya tidningen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#25 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 07 January 2013 - 23:35

Han lär vid det här laget vara van vid att konstiga saker händer med hans skapelser, och dessutom tror jag att han är för diplomatisk för att demonstrera eventuellt ogillande på det viset. Ska nog mer till för det.