Jump to content

Photo

Vila i frid Mikael Nykvist!


  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 June 2017 - 23:22

Jag är säkert inte den enda som blev chockerad av att läsa att Mikael Nykvist har lämnat oss. Bara 56 år gammal förlorade han kampen mot cancer idag (27/6).

Han kommer med säkerhet att bli saknad i våra svenska filmer då han utan tvekan var en av våra bästa skådespelare och under de sista åren så hade han äntligen även blivit lite upptäckt av Hollywood.

Det är ännu okänt vad för effekt det här kommer att ha på den 4:e Millennium filmen som skulle ha premiär nästa år men jag tror att den läggs ner då det IMO knappast går att göra den utan Mikael Nykvist.

 

Källa


Edited by Crusader, 27 June 2017 - 23:23.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 28 June 2017 - 00:03

Det är ännu okänt vad för effekt det här kommer att ha på den 4:e Millennium filmen som skulle ha premiär nästa år men jag tror att den läggs ner då det IMO knappast går att göra den utan Mikael Nykvist.

 

Har det funnits planer på en svensk filmatisering av den, alltså? Det har jag inte sett något om (hur mycket det nu betyder). Där emot sägs det att en engelskspråkig version är på gång.



#3 Libby

Libby

    Senior Commander

  • Members
  • 357 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lilla huset på Prärien

Posted 28 June 2017 - 07:31

Jag är säkert inte den enda som blev chockerad av att läsa att Mikael Nykvist har lämnat oss. Bara 56 år gammal förlorade han kampen mot cancer idag (27/6).

Han kommer med säkerhet att bli saknad i våra svenska filmer då han utan tvekan var en av våra bästa skådespelare och under de sista åren så hade han äntligen även blivit lite upptäckt av Hollywood.

Det är ännu okänt vad för effekt det här kommer att ha på den 4:e Millennium filmen som skulle ha premiär nästa år men jag tror att den läggs ner då det IMO knappast går att göra den utan Mikael Nykvist.

 

Källa

Ja, det där var chockartat. Det är sällan jag tar åt mig så starkt när kända skådespelare avlider. Men han var ju som sagts "mitt i steget".



#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 June 2017 - 15:36

 

Det är ännu okänt vad för effekt det här kommer att ha på den 4:e Millennium filmen som skulle ha premiär nästa år men jag tror att den läggs ner då det IMO knappast går att göra den utan Mikael Nykvist.

 

Har det funnits planer på en svensk filmatisering av den, alltså? Det har jag inte sett något om (hur mycket det nu betyder). Där emot sägs det att en engelskspråkig version är på gång.

 

Hmm, jag såg det nu. Jag var säker på att där var en Svensk också på G och jag läste något om det i en artikel häromdagen som jag inte hittar nu. :/


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 29 June 2017 - 16:34

 

 

Det är ännu okänt vad för effekt det här kommer att ha på den 4:e Millennium filmen som skulle ha premiär nästa år men jag tror att den läggs ner då det IMO knappast går att göra den utan Mikael Nykvist.

 

Har det funnits planer på en svensk filmatisering av den, alltså? Det har jag inte sett något om (hur mycket det nu betyder). Där emot sägs det att en engelskspråkig version är på gång.

 

Hmm, jag såg det nu. Jag var säker på att där var en Svensk också på G och jag läste något om det i en artikel häromdagen som jag inte hittar nu. :/

 

 

Hade väl för all del varit vettigare att filmatisera fjärde boken som en uppföljare till tredje, snarare än till första. Men om det nu är en film på engelska som ska göras är det kanske roligare att göra en film som inte redan har gjorts. Antar att lite mixtrande med berättelsen kommer att krävas för att det ska stämma. I alla fall så har jag fått intrycket av att Noomi Rapace kände sig färdig med Lisbet, men så kanske det inte alls är.