Jump to content

Photo

The Expanse


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Sci-Fi Nytt

Sci-Fi Nytt

    Senior Commander

  • Admin
  • 297 posts

Posted 15 May 2018 - 19:29

Som ni kanske hört så har SyFy bestämt sig för att lägga ner The Expanse. Så säsong 3 är potentiellt den sista.

Jag säger potentiellt, eftersom The Expanse inte är en SyFy-serie, utan de betalar en hel del för den och sänder den. Dock så räcker tydligen inte tittarsiffrorna till för att göra det till en lönsam affär för Syfy.

Orsaken kan ju vara så enkelt som att det är en serie som är mer populära bland unga, och dessa streamar hellre (den finns på Amazon Prime i USA och Netflix här i europa).

Men eftersom det finns ett fristående produktionsbolag bakom så finns ju chansen att någon annan kan ta upp stafettpinnen för säsong 4 och framåt. Netflix har sagt nej, så ansträngningarna bland fansen riktar sig nu mot Amazon, som ju har visat intresse och köpt rättigheterna för andra SF/Fantasy-serier (Lord of the Rings-TV-serien ligger hos dem bland annat).

Sedan, om de har intresse eller budgeten att ta sig an en annan dyr serie är en bra fråga, men chansen finns som sagt.

En petition finns här

Hur mycket nytta detta gör vet man naturligtvis inte, men det skadar ju inte.

Personligen så tycker jag att The Expanse är den bästa SF-serie som går just nu, och det säger jag som gammal Star Trek-fan som gillar Discovery skarpt.

Intresserade kan hitta senaste nyheterna och diskussionerna på Reddit



Originalartikeln

#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 May 2018 - 10:51

En serie jag bara hunnit snegla på postern för skall erkännas. :) Den ligger på den där berömda "att se listan".


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 May 2018 - 12:37

Och nu går snacket om att Amazon går in och räddar serien.
 

The Expanse Season 4 Revived By Amazon After Syfy Cancellation! | Renew Cancel TV
UPDATE: per sources, The Expanse Season 4 is all but locked on Amazon, with the company to confirm the revival in the coming days.
Amazon has not yet responded to request for comment.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 23 May 2018 - 18:26

Japp, förhoppningsvis blir det så.

 

Räknar inte hönsen förrän press releasen, dock.. :P


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#5 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 May 2018 - 17:34

Nä. Helt säker är man kanske inte förrän efter säsongsfinalen att det gick vägen, så att vänta på en officiell pressrelease är inte helt fel ställning.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 June 2018 - 19:03

Det hela är officiellt nu. Tyvärr så betyder det nog att Netflix kommer att förlora streaming rätten till serien i Europa nu.

 

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 Libby

Libby

    Senior Commander

  • Members
  • 357 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lilla huset på Prärien

Posted 20 January 2019 - 20:43

Vilken missräkning! Det verkar som om man inte tänker sätta svensk text på säsong 3. Jag behöver helt klart textning för att kunna tillgodogöra mig den här typen av serier/filmer fullt ut. När det är något med t.ex. Clint Eastwood så klarar man sig bra utan svensk text eftersom han ändå aldrig säger något invecklat. När det gäller SF är det dock så många fackuttryck och t.o.m. påhittade ord att man tappar sammanhanget. När det är en snabb konversation måste jag ofta spola tillbaka och titta igen för att begripa vad som hände. Då är texten en ovärderlig hjälp och jag tror inte att jag är den ende som tycker så.

Eller kan man möjligen hoppas på att säsong 4 är den nytändning som får Sverige att satsa på den här serien igen?  



#8 Libby

Libby

    Senior Commander

  • Members
  • 357 posts
  • Gender:Male
  • Location:Lilla huset på Prärien

Posted 19 December 2019 - 21:23

Nu är det slut med missräkningen eftersom säsong 3 till slut ändå blev textad på svenska. Säsong 4 släpptes förra veckan (kommer väl på svenska till våren någon gång) och även en 5:e säsong är planerad. Peak sa en gång att han tyckte det här var en av de bättre serierna just nu. Själv tycker jag att det är en av de bättre som gjorts överhuvudtaget. När jag för några veckor sedan tvingades att välja vilken jag skulle se först av tre nyinköpta boxar (Expanse 3, The 100 säsong 6 och Discovery 2) så var suget störst efter Expanse!  



#9 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 26 December 2019 - 23:49

Jo, det är nog den bästa SF-serien som produceras för ögonblicket, tycker jag.

 

Förhoppningsvis så får den ett långt liv hos Amazon.


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."