Jump to content

Photo

X-Men 3


  • Please log in to reply
513 replies to this topic

#26 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 01 August 2004 - 12:16

Ja, jag hoppas personligen att Tom DeSanto hade mycket med filmen att göra så klart. Så att det blir lättare för en ny regissör att hoppa in.
Men visst är det en stor risk att kvalitén på en X3 blir avsevärt sämre. Det går inte att komma ifrån.
Sen har vi de där illvilliga ryktena om att några skådisar som t. ex Patrick Stewart och Hugh Jackman inte återvänder om inte Singer gör det. Vet, bara rykten, men det finns alldeles för många orosmoln på den här himlen för att man bara ska kunna slappna av och vara övertygad om att det blir en bra trea.
*Hockey och superhjältar*

#27 Reifu

Reifu

    Commander

  • Members
  • 189 posts
  • Location:Borås

Posted 03 August 2004 - 10:09

Cinescape har de för tillfället en omröstning om vem som folk tycker bör vara regissör för X3.

Joss Whedon leder stort, med 37% av rösterna.
Reifu - レイフ
(a.k.a. SweXena / MrEgo)

#28 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 August 2004 - 10:25

You can now confirm that we'll be looking for a new Ororo -- Halle berry told the BBC "After playing Storm in 'X-Men' and now Catwoman, I think my comic book hero days are probably over. That's unless I was lucky enough to play Catwoman again. I would love to do that. But other than that, I think I've pretty much done it."


Hon vill hellre spela Catwoman? Jaja, ingen större förlust. Har aldrig ens gillat Storm så mycket, men det känns verkligen som att X-Men trillar i småbitar här.
*Hockey och superhjältar*

#29 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 08 August 2004 - 15:00

Berry sa redan efter X2 att hon inte ville vara med i flera filmer om hon inte skulle få en större roll. Så det här var inte överraskande för mig. Jag antar att hon försöker "pimpa" Catwoman fortfarande och lura någon stackare att se den filmen med hennes konstanta "Ja den är jättejättejättebra".
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#30 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 August 2004 - 19:21

Jo, vet att hon har sagt det men nu verkar det helt definitivt och jag tänkte jag skulle psota det i syftet att visa att X3 verkligen känns mer och mer fjärran. Eller att det blir pannkaka av det hela.
*Hockey och superhjältar*

#31 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 09 August 2004 - 10:33

t ex jag är glad att de byter skådis. Bra sätt att spara på budgeten där. Halle får jo toklöner, eller fick det innan Crapolawoman. Hade en lista förut på alla som är signade för en X3(har för mig att jag visat listan för dig på MSN för länge sedan). Har tappat bort den. Men det var en 4-5 som var klara. Marsden har kontrakt för en trea är jag nästan säker.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#32 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 August 2004 - 10:39

Att Halle Berry sticker rör mig inte så mycket i ryggen heller, men det finns definitivt tecken på att fler går åt samma håll. Och som jag har sagt förut, om Patrick Stewart eller Hugh Jackman inte skulle vara med skulle det vara en katastrof. 4-5 namn är alldeles för lite, och förutom Marsden är det säkert Shawn Ashmore, Rebecce Romjin Stamos och Kelly Hu t. ex. Inga av "storfräsarna".
*Hockey och superhjältar*

#33 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 09 August 2004 - 10:54

men det finns definitivt tecken på att fler går åt samma håll



Nja, tycker inte att det finns några tecken för det alls. Om jag nu inte missat nån intervju där skådespelarna har sagt något om det.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#34 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 August 2004 - 11:05

Finns väl inget som bekräftar varken ditten eller datten men vi vet att t. ex Stewart och Jackman inte är klara och verkar tveksamma och annars går jag på magkänslan, som har haft mycket rätt hittills iaf. :P
*Hockey och superhjältar*

#35 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 August 2004 - 01:28

Whedon Would Love to Direct X-Men 3 Source: ComingSoon.net Wednesday, August 11, 2004

ComingSoon.net has broken the news that "Buffy the Vampire Slayer" and "Angel" creator Joss Whedon is interested in taking on X-Men 3...

ComingSoon.net got a chance to talk to Joss Whedon about the rumors that he may be interested in taking on X-Men 3, now that Bryan Singer is out of the picture. Whedon says that nothing has been offered to him for "X3," but if offered, he would LOVE to do the third film (hint, hint Fox!).


Äntligen en liten ljusglimt iaf. :)
*Hockey och superhjältar*

#36 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 August 2004 - 09:46

Jo skulle vara kul om Whedon skulle få chansen att regissera X-men 3. Sen är det ju så att det är avsevärd skillnad med att bara vilja regissera och sen att faktiskt bli kontaktad av Fox och skriva på kontrakt.

Whedon skulle vara ett bra val.

Edited by super85, 12 August 2004 - 09:49.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#37 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 August 2004 - 09:55

Ja, det är det absolut. Men det är så karga tider för X-Men-fans så att även en liten, liten ljusglimt är positivt. Nu vet man iaf att han vill. Men de får fan skynda sig nu.
*Hockey och superhjältar*

#38 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 12 August 2004 - 10:02

Om Whedon gör X-Men 3, betyder det att den kommer få samma humoristiska dramaturgi som Buffy, eller kommer han att göra det mer åt det seriösa hållet?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#39 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 12 August 2004 - 10:10

Tror nog att Whedon kan få till riktigt bra seriösa filmer, Angel serien har alltid varit lite mera mörkare och vuxnare än Buffy så jag tror nog att Whedon kan få till en bra X3..
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#40 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 August 2004 - 10:11

Precis. En bra regissör är inte så ensidig.
Sen är Whedon ett stort fan till X-Men, så man kan åtminstone
lite på att han får det rätt.
*Hockey och superhjältar*

#41 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 12 August 2004 - 10:13

Alltid ett Plus att regissören är ett fan av någonting som ska bli film.. :)
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#42 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 August 2004 - 10:18

Inte alltid. Mark Steven Johnson är ett enormt fan av Daredevil och Bryan Singer kände knappt till X-Men före han gjorde filmerna. Men jo, oftast är det nog ett stort plus. Han har ju kunskaperna. :)
*Hockey och superhjältar*

#43 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 12 August 2004 - 10:20

Bah! Så fort de valde Assface att vara med i Daredvil så spolade de ner chansen till en bra film i toaletten...
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#44 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 August 2004 - 10:24

Mja, det var inte där problemen låg. Tycker Affleck gjorde ett hyfsat jobb som Matt. Manus och sånt där var det lite värre med. Den lider av "jag vill stoppa in så mycket som möjligt från allt det jag gillar och bryr mig inte riktigt om hur det hänger ihop"-syndromet.
*Hockey och superhjältar*

#45 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 12 August 2004 - 11:00

Har inte sett Daredevil just pga av att de valde Assface att spela huvudrollen. Och att Jennifer Garner fick rollen som Electra var en ren hädelse...
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#46 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 12 August 2004 - 11:01

Sam Raimi var ju ett stort fan av Spider-Man. Se hur superbt bra det blev. Tror Joss Whedon kan göra X3 bra om han har bra crew med sig. Bryan Singer kunde ju tänka sig att ställa upp som Producent. Jag hoppas i alla fall John Ottman gör musiken soundtracket till X2 var ju gudomligt.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#47 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 August 2004 - 11:08

Jennifer Garner var ett bra val som Elektra faktiskt. Vilka hade du hellre sett i rollerna, Mara?

Ja, Raimi älskar Spider-Man och är ett fan, men jag menar bara att det inte alltid behöver bli bra. Kan bli för mycket vilja och för lite kunna också.

Man ska nog inte räkna med Ottman, för Singer tog ju med sig hela sitt crew, och jag tror själv inte Singer är med alls om X3. Det vore bra, men han har säkert inte tid, och Fox lär vara sura med rätta.
*Hockey och superhjältar*

#48 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 12 August 2004 - 11:12

Bara X3 får en bra kompositör som Ottman var. Michael Kamens musik i första X-Men sög stort.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#49 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 12 August 2004 - 11:14

Jennifer Garner var ett bra val som Elektra faktiskt. Vilka hade du hellre sett i rollerna, Mara?


I rollen som Electra hade jag velat ha någon som faktiskt ser grekisk ut. Behöver inte vara så känd helle. Har inte spekulerat så mycket om vem jag hade velat se om Daredevil. Kanske Matt Damon, han kan iaf agera och passar utseendemässigt bättre. Ärligt talat så har jag inte brytt mig så mycket om att tänka på vilka jag vill ha i rollen eftersom så fort jag fick reda på vilka som skulle vara med i filmen så slutade jag intressera mig över den.
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#50 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 August 2004 - 11:15

Jo, musiken till tvåan fastnade verkligen. Vet inte om jag tycker att musiken till ettan sög, men det var en förbättring till tvåan. Fan, allt var bättre i tvåan. Och man är van vid den standarden nu. :(
*Hockey och superhjältar*