Jump to content

Photo

All Star DC etc


  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#26 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 27 August 2005 - 09:32

Jag läste nyss första numret av Allstar Batman & Robin och jag tyckte det var helt okej! Snyggt och välgjort...Hur många nummer har hittills släppts?
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#27 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 27 August 2005 - 10:03

det andra kommer i november tror jag. super85 har säkert koll på det.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#28 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 27 August 2005 - 19:18

Vad segt...jag trodde inte det gick så långsamt...men den som väntar på nåt gott...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#29 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 27 August 2005 - 23:58

Frank Miller och Jim Lee är båda rätt upptagna killar, Miller med flertal serietidnings och film-projekt på G och Jim Lee som i stortsätt har blivit 2000-talets Neal Adams för DC. DC spelar säkert och gav ett sånt deadline, vart sjätte vecka eller vad det nu är så att tidningarna kommer ut på de angivna releasedatumen.

#2 ska komma ut den 14:e September

http://www.dccomics....comics/?cm=4110


Och #3 ska komma ut den 26:e oktober http://www.dccomics....comics/?cm=4358



All-Star Superman #1 av Morrison och Quitely har premiär den 16:e November http://www.dccomics....comics/?cm=4400

Edited by super85, 28 August 2005 - 00:01.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#30 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 28 August 2005 - 10:53

Häftigt! Det ser jag fram emot...Miller och Lee verkar hittills vara en riktigt bra duo :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#31 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 28 August 2005 - 11:43

Jag håller verkligen med. Miller och Lee är en otroligt bra duo.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#32 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 28 August 2005 - 11:54

Jag tycker inte riktigt att Miller gör vad man kan förvänta sig. Hans bästa serier är bra mycket bättre än detta. Men vi får väl se om det tar sig framöver. Jim Lee gör väl vad han ska. Men nån Neal Adams är han inte, annat än som påläggskalv tycker jag.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#33 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 August 2005 - 16:53

Jag tycker inte riktigt att Miller gör vad man kan förvänta sig. Hans bästa serier är bra mycket bättre än detta. Men vi får väl se om det tar sig framöver. Jim Lee gör väl vad han ska. Men nån Neal Adams är han inte, annat än som påläggskalv tycker jag.

<{POST_SNAPBACK}>



Word x2!!
*Hockey och superhjältar*

#34 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 August 2005 - 17:35

Jim Lee har blivit för DC mycket vad Neal Adams var på 70-talet, i stort sätt alla stora DC projekt som görs har Jim Lee som cover-artist, och han tecknar DCs flaggskepps karaktärer, hans gjorde även de seriebilderna som visades i DCs logga före Batman Begins...


Jag har inte syftat på de två väldigt duktiga männens teckningstilar, eller vem av dem är bättre (det syns en hel del Adams och Aparo i Lees Hush teckningar) utan på det att Lee är i en likadan sits som Adams var på 70-talet.


Adams tog öven Batman tillbaka till toppen i serievärlden, och Jim Lee gör det nu.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#35 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 07 September 2005 - 15:30

Millers variant cover på #2. Inte illa

http://www.newsarama...?threadid=42659
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#36 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 07 September 2005 - 15:38

Det var inte så dåligt det där inte :)
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#37 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 September 2005 - 16:32

Bättre än Lee. Hade mycket hellre sett Miller teckna. Inte för att Lee är dålig, men Miller är bara så otrligt mycket bättre. :)
*Hockey och superhjältar*

#38 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 08 September 2005 - 06:00

Även om den där covern är snygg så vet jag inte hur Miller skulle ha tecknat serien, hans stil i DK2 är något jag inte vill se i en batman-bok, och en rakt av "Batman i Sin City" stil är jag inte heller så förtjust i . Jim Lee är den bästa möjliga tecknaren för en sån här bok.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#39 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 September 2005 - 08:17

Frank Miller är skicklig nog som tecknare för att kunna variera sin stil beroende på vilken sorts tidning det är.
*Hockey och superhjältar*

#40 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 08 September 2005 - 16:51

Hans stil, eller den stilen han använt de senaste 10-15 åren passar utmärkt till Sin City, men inte den här tidningen. Den här tidningen ska ju vara en sådan som är high-profile och passar de som inte läst Batman förut eller inte följt karaktärens krångliga kontinuitet, i den bemärkelsen så passar Jim Lee bättre.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#41 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 08 September 2005 - 18:06

Gillar verkligen Jim Lees teckningar inte minst för Batman. Men tror att FM skulle kunna göra snygga teckningar till denna serie också.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"