Jump to content

Robert Jonsson's Content

There have been 308 items by Robert Jonsson (Search limited from 26-April 23)


By content type

See this member's


Sort by                Order  

#247362 Senast Sedda Film #5

Posted by Robert Jonsson on 29 November 2011 - 17:24 in Filmer: Övrigt

Då jag gjorde min research inför boken Barnarov till rollspelet En Garde! gjorde jag research på hur troll fungerade i Sverige under medeltiden. Tydligtvis var det väldigt vanligt med att trollen var knuten till kristendomen och att de skydde "vite krist". Det refereras lite till trollen och kristendomen i Ebbe Schöns bok Älvor, troll och talande träd om du vill kolla in det närmare.



#239290 Tipstråd - TV-Serie boxar, specialutgåvor mm.

Posted by Robert Jonsson on 23 March 2011 - 15:12 in TV-Program

The Plan var en verklig besvikelse. Kunde den blivit bra? Säkerligen, men manuset lider av den oförtjänsten att pussla samma saker så det mer känns som en clipshow tillsammans med dålig regi (Edward James Olmos är en bra skådis, men alla hans avsnitt som han regisserar känns träiga).



#239293 Tipstråd - TV-Serie boxar, specialutgåvor mm.

Posted by Robert Jonsson on 23 March 2011 - 15:43 in TV-Program

Den brukar finnas i rea-backarna med "3 filmer för 99 kronor" så det borde inte vara så dyrt att komma över den. 33 kronor är ungefär vad den är värd. :P



#238271 *wheee*/*whohoo*

Posted by Robert Jonsson on 08 March 2011 - 16:08 in Medlemshörnan

Woho! Cdon postade mitt paketet med Dragon Age 2 tidigare idag. Har jag tur får jag det i morgon! :D



#239543 *wheee*/*whohoo*

Posted by Robert Jonsson on 27 March 2011 - 15:12 in Medlemshörnan

Stort! Supersnyggt stoppat synderi, Synon! Så suveränt. :)



#236675 *wheee*/*whohoo*

Posted by Robert Jonsson on 17 February 2011 - 21:15 in Medlemshörnan

Japp. Gratis är gott (eller ja, den är inte gratis - det är för ett projekt som jag är involverat i iofs.). Och ja, så underbart härlig är den - men jag sa ju det från första början å andra sidan så är inte förvånad.



#236636 *wheee*/*whohoo*

Posted by Robert Jonsson on 17 February 2011 - 16:10 in Medlemshörnan

Det är sant. Mycket, mycket bekväm och enkel att använda - betydligt enklare än den gamla billighetstablet(t)en jag haft. Större också. Mina första intryck är mycket goda - och jag firade det med att börja spela Mass Effect: Galaxy på den (även om det inte är för spel som jag fick den).



#236624 *wheee*/*whohoo*

Posted by Robert Jonsson on 17 February 2011 - 11:00 in Medlemshörnan

Woho. Så fick då Apple äntligen ändan ur vagnen och skickade mig en iPad. Ser fram emot att få leka loss med den. :D



#237982 YouTube m fl. v.2

Posted by Robert Jonsson on 04 March 2011 - 10:26 in Webbproduktioner

Så här bakar vi smörgåstårta i sverige - enligt engelska versionen av Wikipedia:

http://www.youtube.c...Dxao3wg#t=0m16s



#248783 SFN tittar på film - Förslagstråd

Posted by Robert Jonsson on 22 January 2012 - 17:30 in Filmer

Jag ser helst åtminstone två dagar mellan varje film, så man får chans att reflektera över det hela lite. (Eller rättare sagt, skriva ihop något ordentligt :P )



#248788 SFN tittar på film - Förslagstråd

Posted by Robert Jonsson on 22 January 2012 - 18:38 in Filmer

Fungerar för mig. :)



#237977 Hobbit: En Oväntad Resa / The Hobbit - An Unexpected Journey

Posted by Robert Jonsson on 04 March 2011 - 08:56 in Filmer

Båda titlarna känns klockrena. Jag hoppas de är korrekta.



#236116 Hobbit: En Oväntad Resa / The Hobbit - An Unexpected Journey

Posted by Robert Jonsson on 10 February 2011 - 07:59 in Filmer

Vad kommer den svenska titeln på The Hobbit bli?

Det väl inarbetade Bilbo eller det nyortodoxa namnet Hobbiten?


Här har vi en film som jag faktiskt hoppas på får en översättning och att den då blir Bilbo. Nostalgin would be complete! :)



#247320 Senast Köpta Spel?

Posted by Robert Jonsson on 27 November 2011 - 08:07 in Spel

I jakten på gamerscore plockade jag upp en del billiga spel:

Prince of Persia
Bionicle Heroes
NHL 2K6
Surf's Up
Cabela's African Safari
Boog & Elliot
Sega Superstars Tennis
Crackdown
Tiger Woods PGA Tour 06
Rock Revolution
Rockband



#247256 Senast Köpta Spel?

Posted by Robert Jonsson on 23 November 2011 - 21:27 in Spel

Lustigt nog kompletterar jag både GaterGirls och Crusaders post: Då jag köpte Assassin's Creed: Revelations fick jag köpa Rage till rabatterat pris. Innan dess hade jag köpt Dead Island. :)



#238558 Senast Köpta Spel?

Posted by Robert Jonsson on 12 March 2011 - 18:14 in Spel

Dragon Age II: Bioware Signature Edition.



#239147 Senast Köpta Spel?

Posted by Robert Jonsson on 21 March 2011 - 14:34 in Spel

Fråga Cruz: Hur hade du tänkt hinna med att spela alla spel du köper? :P



#235564 Senast sedda film v.4

Posted by Robert Jonsson on 31 January 2011 - 23:08 in Filmer: Övrigt

ÄNTLIGEN!

För första gången i hela världshistorien ger Crusader en film dåligt betyg. Jag trodde aldrig det skulle hända. Jag är i chock! :o


:thumbsup:



#235488 Senast sedda film v.4

Posted by Robert Jonsson on 31 January 2011 - 00:52 in Filmer: Övrigt

REC 2
Skönt slut också, undrar om det blir ytterligare en uppföljare nu? Känns inte riktigt så.


Vad jag vill minnas är både en trea och fyra redan bestämda för produktion. Det publicerades någon teaser art för dem förra året.



#236003 Vad spelar du just nu? (V2)

Posted by Robert Jonsson on 08 February 2011 - 00:57 in Spel

Jag har spelat ettan, tvåan och Homecoming av Silent Hill - varav det första och sista utan att klara det. Homecoming la jag ned för det kassa stridssystemet, medan ettan lades ned pga. jag inte hade möjlighet att spela det längre.



#248379 Vad spelar du just nu? (V2)

Posted by Robert Jonsson on 10 January 2012 - 06:34 in Spel

Japp. Chockerande eller hur? ;)

Heavy Rain har jag dick gått och drägglat över länge så jag tog mig till slut i kragen och se till att skapa möjligheterna för att faktiskt få spela det.. Än så länge har jag inte ångrat mig (även om interfacet är betydligt segare än för Xboxen...).



#236749 Vad spelar du just nu? (V2)

Posted by Robert Jonsson on 19 February 2011 - 09:34 in Spel

Jag har fastnat för Clockwork Tower till iPad. Ett gammalt hederligt peka och klicka-äventyr. En ung brittisk flicka tar sig in i ett gammalt torn där hon råkar ställa till en olycka som plötsligt försätter hela trakten i kaos då en tidsstorm skakar samhället. Nu måste hon lösa det, vilket innebär mycket letande och en del pussellösande. Gillar du små söta äventyr eller bara narrativ som relaterar till tiden, ja då är det här ett spel för dig.



#247257 Vad spelar du just nu? (V2)

Posted by Robert Jonsson on 23 November 2011 - 21:29 in Spel

Efter att i princip sträckspelat Assassin's Creed: Revelations så har jag bestämt mig för att inte ta itu med den delen av skämshögen som jag vill spela, utan istället försöka nå min kvota med gamerscore för artikeln på Nutopia. Tips på spel med enkla gamerscores uppskattas! :)



#238388 Vad spelar du just nu? (V2)

Posted by Robert Jonsson on 10 March 2011 - 10:46 in Spel

Dragon Age II är allt jag äter, sover och andas just nu.



#248369 Vad spelar du just nu? (V2)

Posted by Robert Jonsson on 09 January 2012 - 22:10 in Spel

Gräver mig djupt in i diskbänksrealismen med Heavy Rain. Vem kunde ana att byta blöjor var skoj?