Jump to content

Photo

Justice League


  • Please log in to reply
148 replies to this topic

#1 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 February 2007 - 14:11

http://www.superhero...ews.php?id=5249
Vad tror ni om det?



IMDb


Edit: Ändrat rubriken och lagt till länk /Georgia

Edited by Georgia, 06 June 2012 - 17:02.

Winter is Coming


#2 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 24 February 2007 - 14:32

Spontant? Njäääe. Det känns som att det är svårt att få till någon bra film av en grupp där varje medlem är stor nog i sig. Fast det beror lite på vilka som är medlemmar i filmens JL. Superman och Batman kanske är "upptagna" med sina filmer? Men det känns som att det här skulle kunna bli ett spektakel a la Armageddon. :P
*Hockey och superhjältar*

#3 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 February 2007 - 15:28

Njäääe var ungefär vad jag tänkte också. Men om man skulle kunna få med både Routh och Bale som Superman & Batman så kanske? Men det känns fortfarande mest som ett Njäääe.

Winter is Coming


#4 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 24 February 2007 - 15:49

Det är mycket coolare när varje hjälte får sin egen film. Fast det är ju svårt att sia om förrän man får höra något konkret.
*Hockey och superhjältar*

#5 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 24 February 2007 - 18:19

Det diskuteras om det även på Supermanhomepage.com (det är förresten jag som är BORKfromORK på det forumet). Där har man tagit upp att någon på Batman-on-film.com inte tycker att Batman ska vara med i en JLA-film. Håller inte riktigt med den snubben.

Och jag får nog ta och stämma in i skeptiker-kören. I teorin låter det finfint, men i praktiken... njäääe. Även om det skulle vara coolt att en film med JLA blev gjord, har jag svårt att tro att det skulle bli något vidare resultat. Det ska hittas rätt skådisar, alla karaktärer måste bli bra skrivna och få tillräckligt med screentime, och så ska det joxas en hel del med rättigheterna till alla figurer.

Edited by SwedishSuperhero, 24 February 2007 - 18:25.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#6 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 24 February 2007 - 18:39

Jag är väl inte en så inbiten DC-vetare, men jag har aldrig köpt att Batman skulle vara med i Justice League. De ägnar sig mest åt att rädda jorden och universum, och det känns liksom som något Batman varken kan eller ska syssla med. Han har väl svurit att rensa upp i Gotham, vad har han på något torn på månen att göra?
*Hockey och superhjältar*

#7 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 25 February 2007 - 18:20

Jag är nog betydligt mer öppen för tanken på Batman som JLA-medlem. Han är inte bara "The World´s Greatest Detective", utan även extremt skicklig rent fysiskt och om en fara hotar världen så omfattar ju det även Gotham. För att inte nämna att han har de pengar och andra resurser som krävs för att hålla The Watchtower igång.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#8 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 26 February 2007 - 17:47

Batman är med i JLA för att manusförfattarna älskar honom och att de stora kanonerna säljer tidningar. Personligen tror jag inte att det här ska bli en film. För antingen måste alla de största karaktärerna vara med och det blir en film med gigantisk budget,eller så väljer att göra en med B-list medlemmarna och då låter den inte särskilt lovande. En maffig JLA film vore ju fantastiskt,men jag orkar inte tro att det blir något mer än snack. Men men, man vet ju aldrig.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#9 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 February 2007 - 17:55

Batman är med i JLA för att manusförfattarna älskar honom och att de stora kanonerna säljer tidningar.

My point exactly. ^_^
*Hockey och superhjältar*

#10 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 26 February 2007 - 18:03

Samma grej som Marvel sen använt i New Avengers. Jag t ex tycker att det är kul med Batman i JLA när det görs till en rolig grej, som på 80-talet när Giffen och Dematteis gjorde serien så att det var ett gäng idioter och Batman. Eller när Grant Morrisons överdrivna Batman som på inget sätt passande in under hans run på 90-talet men det blev bra just därför.

Sen finns ju grejen att hur WB nu har tänkt sig,om de ens tänkt så långt med att man har två franchises på gång samtidigt med Batman och Superman etc. Känns bara lite ogenomtänkt,men det skulle ju inte vara första gången för det filmbolaget eller filmbolag rent allmänt.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#11 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 February 2007 - 18:10

Absolut. Och stör mig på hur Marvel har gjort med New Avengers också. Det finns ju författare som har gjort bra saker med Batman i JL, men det känns lite off för mig på något sätt ändå. Även om det aldrig skulle ske att det kom ett JL utan Batman.

Undrar också hur WB skulle tänka där. Fast det finns väl möjligheten att det är alla utom Wonder Woman, Supes och Bats?
*Hockey och superhjältar*

#12 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 26 February 2007 - 22:11

Har tänkt på det här med svårigheterna att få med så många figurer i en och samma film. Kanske det skulle underlätta om man gjorde som i Sin City och lät en film med JL bestå av några kortare, fristående historier? På så sätt kan man ha olika kombos i varje kapitel och man behöver inte oroa sig lika mycket för att soppan ska bli sämre av alla kockar. Eller är det en idiotisk idé?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#13 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 26 February 2007 - 23:39

Idéen är inte idiotisk men känns mer, och nu är de ju bara spekulation från min sida, att det är en "The threat is too strong for them to handle alone, so they will unite, and this summer JUSTICE is UNITED! AS A LEAGUE!!!" typ..ungefär.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#14 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 02 March 2007 - 10:43

Postad bild


:D

#15 Trubaduren

Trubaduren

    Ensign

  • Members
  • 46 posts

Posted 02 March 2007 - 11:16

Batman är med i JLA för att manusförfattarna älskar honom och att de stora kanonerna säljer tidningar. Personligen tror jag inte att det här ska bli en film. För antingen måste alla de största karaktärerna vara med och det blir en film med gigantisk budget,eller så väljer att göra en med B-list medlemmarna och då låter den inte särskilt lovande. En maffig JLA film vore ju fantastiskt,men jag orkar inte tro att det blir något mer än snack. Men men, man vet ju aldrig.


En riktigt maffig tv-serie skulle låta betydligt bättre i mina öron. Det känns som att JLA är ett lite för brett ämne för en enda storfilm, men i form av en rejält påkostad och välgjord tv-serie skulle det kunna bli nått helt annat.
Är det en film dom vill ha så tror jag att det skulle passa bättre med en filmatisering av Teen Titans, eller något liknande. Det känns lite mer gångbart, och risken att den floppar är nog inte lika överhängande.

Jag tror i ärlighetens namn inte riktigt på att JLA skulle lämpa sig för film. Hellre då något i stil med "Batman VS. Superman", det är något som jag ser fram emot.

#16 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 02 March 2007 - 11:46

Bilden jag postade är från en tv-serie. Jag vet inget om den men det här är vad någon på Agony Booth tycker:

Oh yeah. The JLA pilot is an odd beast. Guy Gardner is a nice-guy who just can't manage to hold up a relationship due to his superhero activites, Barry Allen on the otherhand is a crude slob. The whole thing keeps featuring cutesy interviews with the heroes about themselves and their everyday lives. In parts, it's like it's trying to be Friends with superpowers. The costumes are pathetic (the Green Lantern appears to be aquamarine at a few points). Despite this, there's something about its breezy, self-deprecating nature that I kind of like.



#17 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 March 2007 - 15:06

Tror inte det blir med Batman/Superman om filmen blir av. Inte fören efter de har gjort Batman vs. Superman filmen som de inte kommer göra fören The Dark Knight och Superman Returns 2 är klara.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#18 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 16 June 2007 - 09:37

Så har ett första utkast till manuset blivit skrivet. Källa: Variety
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#19 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 16 June 2007 - 14:57

Jag själv är ju lite sådär smått pessimistiskt till alla form av superhjältefilm nyheter som publiceras och i stort sätt alltid, i synnerhet när det handlar om DCs karaktärer, tror att projekten hamnar i "development hell". Men jag säger det här, det där gick jävligt snabbt. Alltså att få fram ett manus. Eller Snabbt och snabbt,men såpass snabbt att det känns mer seriöst,speciellt eftersom oftast när man hör om filmbolagens koncept och idéer, så hör man bara att nån är "assigned to the project" och sen hör man inte sk*t på typ ett par år.

Intressant , väldigt intressant.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#20 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 17 June 2007 - 22:59

Redan ett manus klart? De ligger inte på latsidan i alla fall.
Intressant som sagt men jag är fortfarande pessimistisk till Justice League som film.

Winter is Coming


#21 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 18 June 2007 - 15:44

Jag är skeptisk till att WB vågar punga ut pengarna för en JLA film,men att de redan gjort ett draft av manuset tyder på att de i allafall seriöst funderar på möjligheten.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#22 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 August 2007 - 15:21

Avsnitt 283 av "Warner Brothers har svårt att bestämma sig?"


Ingen aning om det här stämmer men jäkligt intressant hursomhelst.


http://www.iesb.net/...c...4&Itemid=99
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#23 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 20 August 2007 - 16:29

Jäkligt intressant indeed, men var fan är Jonn Jonzz alias Martian Manhunter nånstans i snacket?
Enligt mig är Justice League inte Justice League utan marsianen.

Winter is Coming


#24 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 20 August 2007 - 21:24

Tycker också det är synd att MM inte är med. Det skulle vara en bra orsak till att alla hjältar samlas, därför att han kallar på dem genom telepati som han gjorde i början av den tecknade serien. Det skulle vara en cool scen där J'onn sänder ut ett meddelande och man får se Clark Kent jobba på datorn, Bruce Wayne uttråkad på en fest, Diana i krigsträning på Themyscira o.s.v. när alla plötsligt stannar till och tänker: "Vad sjutton var det där för nåt?" innan de byter om kommer till undsättning.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#25 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 August 2007 - 00:51

Jo saknar honom jag med. Som tur är så medverkar han ju i Smallville i allfall och kommer göra det under nästa säsong också.


Ryan Reynolds från Blade:Trinity som ryktades ,eller var David Goyers första val att spela Flash då Goyer jobbade med Flash manuset som sen WB tackade nej till,pratar här om JLA.

http://moviesblog.mt...ce-league-film/
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight