Jump to content

Photo

Mad Max 4 - Fury Road


  • Please log in to reply
84 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 March 2007 - 21:19

'Mad Max' To Return -- Sans Gibson

George Miller, the Australian director behind the cult classic Mad Max and the man who won an Oscar last month for his animated Happy Feet, has disclosed plans to produced a Mad Max sequel. In an interview in Sydney with Agence France Presse, the French news agency, Miller said, "I have a few projects in the pipeline including an animation ... but I do want to make another Mad Max movie and get stuck back into that." Miller noted, however, that Mel Gibson, who starred in the original, would not be involved in he sequel. "He was 21 when he made the first one, now he's a lot older and his passion is for film making and directing," Miller said. "I don't think he is into acting and I don't think he would be interested in being involved at all."

Hur är det? Har 1an visats i Sverige? Jag har hört att den inte fick visas här... Annars så verkar det som revival trenden bestå, bra eller dåligt får tiden utvisa.

Lite länkar:
|-- Mad Max Movies FAQ
|-- Discshop.se
|-- IMDb
| |-- Mad Max (1979)
| |-- Mad Max 2 (1981)
| |-- Mad Max(3) Beyond Thunderdome (1985)
|-- Wikipedia
| |-- Mad Max - Wikipedia, den fria encyklopedin
| |-- The Road Warrior - Wikipedia, den fria encyklopedin
| |-- Mad Max bortom Thunderdome - Wikipedia, den fria encyklopedin
| |-- Mad Max 4: Fury Road - Wikipedia, the free encyclopedia
|-- Trailers
| |-- YouTube - Mad Max trailer
| |-- YouTube - Mad Max 2 trailer
| |-- YouTube - Mad Max 3 trailer


Edited by Garm, 13 March 2015 - 17:54.
Tillägg av tagg.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 15 March 2007 - 21:42

Första filmen har gått på TV, Kanal 5 tror jag, mitt i natten. Men till skillnad från andra och tredje filmen har den bara visats en 2 gånger.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 March 2007 - 22:01

Den första filmen räknar många inte ens till serien. Jag undrar lite om de inte döpte de andra 2 filmerna till Mad Max för det var det ända sättet att få dem gjorda, eller något liknande. Grund delen om en mäniskas djuriska sida är den samma men utöver det så är det vilt skillda filmer.
Iallafall, ajgs er fram mot en ny film. De har försökt göra en 4:a i många år men Gibson har störtvägra göra en och det klargjordes för ett par år sedan att han absolut inte kommer göra den än hur mycket han blev erbjuden. Kan vara så att han tyckte de var för jobbiga att göra eller kanske det är lite ovänskap där. Vem vet.

Jag är glad att de tar ett steg från hela "Gibson måste vara med" och går vidare. De behöver ju inte döpa filmen till Mad Max utan kan ha den i samma värld fast med en ny karaktär.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 15 March 2007 - 22:28

Mad Max är en häftig och kultig filmserie, så om de får för sig att göra en nummer föra misstycker jag inte. Men då ska det bli bra också :P
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#5 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 16 March 2007 - 08:10

Ny karaktär i samma miljö är nog det enda rätta. Som Miller säger var Gibson bara 21 när de gjorde första, så det skulle bli svårt att göra en reboot om en ung Road Warrior i stil med Kirk och kommande Star Trek XI. Den enda andra vägen att ta är framåt med en äldre version, men en lätt dement 80-årig Mad Max i vuxenblöja känns väl inte alltför aktuellt. Om de nu inte smäller på en V8 på rullatorn givetvis - Interceptor II.

Återstår bara att se hur mycket av filmerna som var Gibson och hur mycket som var Miller. Tvåan (och den klart bästa) åtminstone har ju alltid varit hårt kopplad till Gibson - delade han inte till och med regissörstolen?
Climbing to the Moon...

#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 March 2007 - 12:03

Den enda andra vägen att ta är framåt med en äldre version, men en lätt dement 80-årig Mad Max i vuxenblöja känns väl inte alltför aktuellt. Om de nu inte smäller på en V8 på rullatorn givetvis - Interceptor II.

:lol:

Jag är inte i över hövan förtjust i Gibson - så jag ser det som något hinder att man vänder sig till någon annan för rollen. Vem tycker ni skulle passa förresten? Namnet Danny DeVito kom för mig och nu kan jag inte sluta skratta. ;)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 16 March 2007 - 14:08

Har inte sett 1:an alls. :( Bara 2an och 3an. Är Gibson med i 1:an också? Man får väl anta det. :)

#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 March 2007 - 14:32

Om filmen [redigera]

Statens biografbyrå beslöt vid sina granskningar 1980, 1982 och 1983 att filmen inte får visas offentligt i Sverige, trots distributörens förkortningar. Beslutet gäller alltjämt år 2005. Däremot har den visas på svensk TV och är tillgänglig hos videouthyrare. (Källa)

Är det inte att visa filmen offentligt att visa den på TV? :P Eller är det så att kanalen ifråga sände via england, och därmed inte berördes av svensk lag i frågan? :unsure:

Hittade lite länkar:
Mad Max
Mad Max (1979)
Mad Max 2 (1981)
Mad Max(3) Beyond Thunderdome (1985)
Mad Max - Wikipedia, den fria encyklopedin
The Road Warrior - Wikipedia, den fria encyklopedin
Mad Max bortom Thunderdome - Wikipedia, den fria encyklopedin
Discshop.se
YouTube - Mad Max trailer
YouTube - Mad Max 2 trailer
YouTube - Mad Max 3 trailer

Edited by XC, 16 March 2007 - 14:33.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 16 March 2007 - 15:25

Jag är inte i över hövan förtjust i Gibson -


Glansen har kanske falnat lite på sista tiden, men det har spekulerats i att det var JägerBananMessmör med i bilden - den enda shot som aktivt uppmuntrar till hatbrott. Tre-fyra såna och vem som helst kan bli antisemit. ;)

Om man räknar bort Shatner eller Paul Hogan som gammel-Max... blev lite förtjust i Gael García Bernal efter The Science of Sleep. Bra "stenansikte" som skulle passa rollen. En dialektcoach på det så har de en utmärkt Road Warrior.

Edited by Thinice, 16 March 2007 - 15:26.

Climbing to the Moon...

#10 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 16 March 2007 - 16:12

Har Mel verkligen sagt att han inte vill göra fler Mad Max?! Man ska aldrig säga aldrig, gick han inte ut förra året efter den "senaste" skandalen och berättade om sina planer för en 5:e Dödligt Vapen. Han behöver en succe igen för att väga upp det andra. Dessutom är det på modet att åldrade actionhjältar gör en sista comeback; Rocky, Terminator, Indy osv..

#11 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 March 2007 - 16:17

Antisemit? Den händelsen har inte så mycket med det hela att göra. Jag har aldrig varit speciellt förtjust i Gibson - fast visst, den händelsen du talar om bättrade ju inte på mitt omdöme av honom. :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#12 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 16 March 2007 - 17:59

Har Mel verkligen sagt att han inte vill göra fler Mad Max?!


Det har gått rykten om en fjärde film i många år, och det fanns under en period mycket riktigt en sida på imdb med Gibson i listan. Verkar vara borta nu, men det fördes nog diskussioner. Dumpades kanske pga av Dödligt Vapen 5?

Skulle inte Danny Glover pensioneras redan i andra för övrigt? Här kan vi verkligen prata gubbaction... :P
Climbing to the Moon...

#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 March 2007 - 18:54

Det har gått rykten om en fjärde film i många år, och det fanns under en period mycket riktigt en sida på imdb med Gibson i listan.

Japp. Det måste v ara den här du tänker på: Mad Max 4: Fury Road

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 16 March 2007 - 20:47

Wow.
En 4:e film om Max Rokitansky skulle jag nog kunna stå ut med. :) (Även om jag nu inte stod ut med 3:an).
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#15 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 16 March 2007 - 20:54

Om gubben Ford kan, kan väl gubben Gibson också. :rolleyes:

Edited by rino, 16 March 2007 - 20:54.

Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#16 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 March 2007 - 21:17

Har inte sett 1:an alls. :( Bara 2an och 3an. Är Gibson med i 1:an också? Man får väl anta det. :)

Jepp, det var han. Men första filmen utspelar sig inte i en postapocalyptisk framtid utan i det vanliga samhället. Handlar om hur polisen Max kämpar mot ett bikergäng för att hämnas.

Men som han sa, Gibson är ingen skådespelare i blodet, han har använt sig av det för att komma dit han igentligen ville, att producera och regisera filmer.

Edited by Crusader, 16 March 2007 - 21:21.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#17 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 16 March 2007 - 23:19

Men första filmen utspelar sig inte i en postapocalyptisk framtid utan i det vanliga samhället. Handlar om hur polisen Max kämpar mot ett bikergäng för att hämnas.

Och hur han får sin Interceptor... ^_^
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#18 Thinice

Thinice

    Captain

  • Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 17 March 2007 - 10:19

Japp. Det måste v ara den här du tänker på: Mad Max 4: Fury Road


Stämmer, var nog den, och en hyfsad budget får man ändå säga - men Paul Walker? Han påminner i och för sig om en ung Gibson, men om man nu ska envisas med en reboot kan det nog vara bra att ta in ett nytt ansikte. Som man tydligen tänkte ser jag nu, med den här versionen i alla fall.

Har fortfarande inte förlikat mig med tanken att det är samma George Miller som gjorde Mad Max och Babe 2: Pig in the City. :D En skön oberäknelighet över valet av filmer: Witches of Eastwick, Happy Feet...
Climbing to the Moon...

#19 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 August 2008 - 09:29

Då var det dags igen:
Mad Max 4: Fury Road: The Power Of Science Fiction Could Save Mel Gibson's Career

There was a lot of talk about Mad Max 4, but not a lot of action. Now a press release from Omnilab Media is stating that Max is going to get some real funding, and will continue to work with original director George Miller.

Omnilab Media has also created a new digital film company with Kennedy Miller Mitchell to use groundbreaking digital storytelling, animation and visual effects. This will include HAPPY FEET 2, BABE 3 & MAD MAX 4 and a range of other blue-chip properties in development. (Källa)


Edited by XC, 15 August 2008 - 09:30.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#20 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 August 2008 - 17:38

På tiden att det börjar röra på sig.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#21 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 March 2009 - 19:20

Lite nya bud. Fourth Mad Max In Development. As 3-D Anime Feature

#22 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 May 2009 - 19:24

MTV Movies Blog » George Miller’s ‘Road Warrior’ Will Ride Again? That’s What They’re Saying In Australia
This morning brings with it word from - where else? - an Austrailian newspaper (via AICN) that director George Miller is preparing to start work on a fourth “Road Warrior”/”Mad Max” movie. The story in Australia’s Herald Sun reveals that location scouting is already underway, and that shooting could start as early as later this year.

Miller has already dismissed the possibility of Mel Gibson reprising his role in previous interviews, though between Leonard Nimoy in “Star Trek” and Arnold Schwarzenegger in “Terminator Salvation,” cameos are very quickly becoming the hot way to expose your celebrity status without too much of a time commitment. Gibson, who has had his share of public relations troubles in the recent past, could probably use a boost from a fan community which fondly remembers a time before the actor got all serious.

Better than Gibson for this longtime “Max” fan would be a cameo from pop singer Tina Turner, who showed up as Aunty Entity, the leader of Bartertown in the last “Mad Max” movie (until now), 1985’s “Beyond Thunderdome.” Miller will be hard-pressed to top his incredible “‘Thunderdome’ fight scene” in the coming sequel, but I certainly look forward to seeing how any attempts measure up.

As cool as all of this may sound, fans probably shouldn’t get their hopes too high just yet. The Herald Sun article doesn’t contain any new interview content from Miller, offering only the attribution-less assertion that “scouting for locations is under way.”

This is also not the first time the film-loving world has gotten word of a Miller return to the “Max” series. The director announced a follow-up, subtitled “Fury Road,” as far back as 2002 and there have been sporadic rumblings about it ever since. Further, MTV’s Eric Ditzian got a scoop from Miller back in March that the director is hard at work on a 3-D anime fourth sequel for the series. Of course, Miller has also said that, anime or not, he hasn’t given up on a live action sequel.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#23 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 24 October 2009 - 17:57

Gillar ju gamla Mad Max så då är det väl lika bra att förbereda inför 4:an som är på g...

Nej, Mel Gibson ska inte vara med...:)

Pre-Production Starting on Mad Max 4 - ComingSoon.net
October 24, 2009

Just a few days after it was reported that Charlize Theron and Tom Hardy are in the running to star in George Miller's fourth Mad Max movie, The Daily Telegraph says that work on the film will start immediately and that filming will take place in Sydney and Outback NSW.

The newspaper says that a lot of the work will be done at Redfern's CarriageWorks and there will also be 30 weeks of filming in Broken Hill. It is estimated the whole project will take two-and-a-half years to complete.

Miller said: "The production agreements have been a long time in the making and Premier Rees and his team have worked like Trojans to ensure this substantial investment comes into this country. Not only does it help fuel the local economy but it means many talented people get a chance to practice their craft and lift their skills."

CarriageWorks will be used for the development work for the film, as well as Miller's Happy Feet 2.

Filming is expected to start next year.


'Mad Max 4' Ready to Roll ... Now with Sam Worthington? - Cinematical
Oct 24th 2009 // 12:15PM

t remains to be seen what Mad Max fans will think, but the businesses of Australia are excited that work on Mad Max 4: Fury Road will begin immediately, according to a story today in the Daily Telegraph. There is no confirmation as to who will be starring in the film, but it will most likely not be Mel Gibson. The likeliest candidate as of now is Sam Worthington (Terminator: Salvation) (not Tom Hardy), with Charlize Theron as the leading lady. Original Mad Max director George Miller -- who most recently gave us Happy Feet -- will once again helm.

Either way, the locals are thrilled. Some of the locations used on the previous three films, Mad Max (1979), Mad Max 2 (a.k.a. The Road Warrior) (1981) and Mad Max Beyond Thunderdome (1985), have become local attractions. The owner of one such attraction, the Silverton Hotel, said, (insert Australian accent here): "This is bloody huge. Absolutely magnificent. Silverton depends on the film industry, it survives on the film industry, and if Mad Max is going to be filmed here it's going to be just tremendous."

The production is expected to provide more than 500 local jobs and funnel tens of millions of dollars into the local economy. Pre-production begins immediately, with shooting scheduled to begin next year.


Edited by Synon, 24 October 2009 - 17:58.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#24 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 October 2009 - 18:13

Jag är då positivt inställd än så länge - filmerna var till och med bättre (2an och 3an alltså) än jag mindes dem. :)

BTW: Det finns redan en tråd också (Georgia eller WT fpr jobba lite - jag uppdaterade rubriken nu iaf).

Edited by XC, 24 October 2009 - 18:14.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#25 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 October 2009 - 18:48

Då har jag jobbat för idag ;)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.