Jump to content

Photo

Äntligen!


  • This topic is locked This topic is locked
94 replies to this topic

#76 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 29 September 2007 - 22:07

Jag gillar grupper som på ytan ser ut som de perfekta hjältarna, men när du skrapar på denna yta så kan de vara hur skruvade som helst.
Jag skulle tycka att det vore kul om vi utgick från att just den första inkarnationen såg väldigt "perfekt" ut. och typ bestod av alla stereotyperna som vi kan komma på. Fantisera ihop som du gjorde när du var 10 år.
Till exempel måste det finnas:

1 Super-Superhjälte
1 Mörk mystisk ensamvarg
1 Smart uppfinnartyp
1 Magiker
1 Tonåring
1 Robot
1 Rymdvarelse
(1 betjänt)

Vad mer?

#77 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 30 September 2007 - 13:39

Okej, för att få ihop en lite bättre koll på det vad Jelcander skrev, slog jag upp "superhero" på Wikipedia (Världens bästa uppslagssajt enligt min tycke). Och precis som jag mindes, hade de inte bara en utmärkt artikel om enbart superhjältar (Och superskurkar vilket är lika cool), så hade de även en mer specifik lista av de typer av superhjältar som i en grund kan bygga ihop en egen superhjälte (Inse faktum, det är ganska svårt att komma på en superhjälte som är 100% orginellt). Jag har inte haft tid att översätta det hela, så ni får lov att stå ut med en direkt urklipp av den lista.

Armored Hero: A gadgeteer whose powers are derived from a suit of powered armor, e.g. Iron Man, Steel.

Blaster: A hero whose main power is a distance attack, usually an "energy blast" e.g., Cyclops, Starfire, Static.

Brick/Tank: A character with a superhuman degree of strength and endurance and usually an oversized, muscular body, e.g., Robotman, Hercules, The Thing, The Hulk, Colossus, Mr. Incredible, and Savage Dragon. Almost every superhero team has one member of this variety, a fact X-Factor's Guido Carosella noted when he took the codename "Strong Guy" at a reporter's suggestion that was his role in the team.

Dominus: A hero who controls a giant robot, a subtype common in Japanese superhero and science fiction media, e.g. Megas XLR, Big Guy, the Power Rangers. S.T.R.I.P.E. from the series Stars and S.T.R.I.P.E. is a good example of an American comics Dominus.

Elementalist: A hero who controls some natural element or part of the natural world, e.g., Storm (weather), Polaris (magnetism), the Human Torch (fire).

Gadgeteer: A hero who invents special equipment that often imitates superpowers, e.g., Forge, Nite Owl Amazo.

Mage: A hero who is trained in the use of magic e.g., Doctor Fate, Doctor Strange, Zatanna, most Magical Girls.

Marksman: A hero who uses projectile weapons, typically guns, bows and arrows or throwing blades, e.g., Punisher, Rose Tattoo, Green Arrow, Speedy, Hawkeye.

Martial Artist: A hero whose physical abilities are mostly human rather than superhuman but whose hand-to-hand combat skills are phenomenal. Some of these characters are actually superhuman (Iron Fist and Daredevil), while others are human beings who are extremely skilled and athletic (Batman and related characters, Elektra, and Shang Chi). Harley Quinn, Mercy Graves.

Mentalist: A hero who possesses psionic abilities, such as telekinesis, telepathy and extra-sensory perception, e.g., Professor X, Jean Grey, Saturn Girl.

Shapeshifter: A hero who can manipulate his/her own body to suit his/her needs, such as stretching (Mister Fantastic, Plastic Man) or disguise (Changeling, Mystique). Other such shapeshifters can transform into animals as a means of combat (Beast Boy). Characters like The Mask also share lots of these traits as well.

Size changer: A shapeshifter who can alter his/her size, e.g., the Atom (shrinking only), Colossal Boy, Garganta (growth only), Hank Pym (both).

Slasher: A hero whose main power is some form of hand-to-hand cutting weapon, either devices, such as knives or swords (Zorro), or natural, such as claws (Wolverine).

Speedster: A hero possessing superhuman speed and reflexes, e.g., The Flash, Quicksilver.

These categories often overlap. For instance, Batman is both a skilled martial artist and gadgeteer and Hellboy has the strength and durability of a brick and the mystic arts abilities of a mage. Wolverine also fits into a healing category(not mentioned above). Very powerful characters, such as Superman, Wonder Woman, Captain Marvel, Dr. Manhattan and the Silver Surfer can be listed in many categories, and are sometimes in a category all their own, known as "original," as they were some of the earliest heroes in comics.

Men jag måste medge att den här listan är inte precis fullbordat, för att det finns ett par typer av superhjältar som jag tycker vore värt att nämnas, så jag har tänkt ett par stycken.

Gentleman: Den här typen av superhjälte är inte riktigt en klar superhjälte, eftersom han har nödvändigtvis inte superkrafter. Han är den typen som har livstil som är direkt från 1800-talet, klär sig sådant sådant (plommonhatt och allt). Men han är dock intelligent som bara den och kanske antingen hjälper sina super vänner via radio, eller så har han en viss kraft inom sin käpp given av nån aliens eller annat.

Science Hero: Den här var mer specifikt utvecklat av Alan Moore med sin serie Tom Strong (En jävla skön serie, måste jag säga bara för det), men det är en klar vink till Pulp Heroes, som typ The Shadow, Doc Savage eller John Carter. Men skillnaden är att dessa typer av hjältar har science fiction ursprung, det vill säga att de är mer eller mindre resultat av flera års uppfostran av vetenskapliga experiment eller liknande; läs Tom Strong och så får ni se.

Naturalister: Okej, jag kunde inte hitta på ett bättre namn, men det är den enda och bästa passande jag kunde tänka ut. Som typ Tarzan, eller Amazon, så är deras ursprung från djungeln och flyttat till mer "civiliserat" miljö och använder sin kunskaper i jakt mot sina fiender. Båda könerna kan funka som en sexual appeal för läsare av båda köner, delvis att en djungelman enbart har ett par tajta kalsonger på sig (Med leopard fläckar om man är riktigt petig), och en amazon kan ha på sig... Tja, leopard fläckiga bikinis.

A.I (Artificial Intelligence): Nu den här typen kan ha olika roller, beroende på vilken typ av serie det är. Den kan funka som en superdator som typ Zordon eller Alpha (Ja, jag tittade på Power Rangers en gång och det räckte), eller den som hjälper att hacka in i en fiendes superdator.

....Och det var nog bara det jag kunde komma på. Vad tycker ni?

Uppdatering: Jag tror att jag ska försöka skapa en karaktär för varje kategori.

Edited by DarkPaladin300, 30 September 2007 - 15:13.


#78 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 30 September 2007 - 21:40

Men jag måste medge att den här listan är inte precis fullbordat, för att det finns ett par typer av superhjältar som jag tycker vore värt att nämnas, så jag har tänkt ett par stycken.

Gentleman:

Science Hero:

Naturalister:

A.I (Artificial Intelligence):
....Och det var nog bara det jag kunde komma på. Vad tycker ni?

Uppdatering: Jag tror att jag ska försöka skapa en karaktär för varje kategori.


Wikis lista var krafttypens kategori medan din lista är mer personlighet/bakgrund. Tarzan är ju ett exempel på samma typ som Batman. Bägge typerna av listor är vettiga helt klart. Man kan se när vi pressat ur oss så många gubbar vi kan om vi saknar nån typ. Jag ser fram emot att se dina hjältar, jag satt själv och funderade och hade haft nytta av de där listorna när jag gjorde Personligheten.

Angående erorna tänkte jag först att det här är en idé jag kommer att hata men när jag väl läste dem infann sig ett harmoniskt lugn. Dock tänker jag mig fler eror efter den fjärde.

Fredrik funderade på årtal på erorna. Jag undrar om du menar verkliga årtal typ 1986 eller hur länge de varade? För här tror jag vi har en möjlighet om nån vill utnyttja den att leka Marveltime. Dvs att en serie som utspelar sig från 60-talet till 2000-talet bara hållt på i 10 år. Den som vill kan rita en tidig serie som den vore från den tiden med kläder och allt, medans nån annan kan utgå från vår tid, dra av 10 år och rita det som om det utspelade sig då.

Jag ser väl gruppen som tidiga Avengers, en helt fristående grupp, med förtroende från staten. Jag ser det också som en till största delen Sverigebaserat gäng, fast utflykter till grannländerna är aldrig fel.

Sen till de specifika erorna så känner jag nog att alla mina 5 hjältar passar in i varje av dem förutom Inget namn just nu som skulle passa bäst in i de två senare där hon får vara den unga tjejen och för att hon inte ska ta slut för tidigt.

Rent personligen skulle jag vilja att vi inte rutar in det mer än vad vi gjort med erorna, för det känns roligare om gängkonstellationerna får växa fram i skapandet än innan. Jag skulle inte gilla om vi har en seriebibel att följa innan vi sätter igång.

#79 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 01 October 2007 - 23:04

Uppdatering av Lynx / Lon
Posted Image
LYNX | LOn
Verkligt namn: Alexandir Drakovskij. Kallas för Alex av gruppens övriga medlemmar.
Ålder: 24.
Yrke: Inget. (kanse kock för gruppen?)
Identitet: Hemlig. (Känd för grupppen).
Laglig status: Invandrare med svenskt medborgarskap.
Civilstånd: Singel (Kanske med ett intresse till någon kvinnlig medlem i gruppen?)
Födelseort: Sibirien, Ryssland.
Operationsbas: Gruppens HQ
Historia: Väldigt lite är känt om Alex. Han kom till Sverige när han var runt 12 år gammal tillsammans med sina föräldrar, som ville bort från Ryssland. Ingen av dem hade något pass, och försökte ta sig till Sverige genom att lifta och tjuvåka med tåg. Dessvärre drabbades Alex föräldrar av lunginflammation, och avled gömda på en godsvagn.
Detta trauma "förvandlade" Alex från en glad och trevlig pojke till en väldigt sluten person, som inte gärna tyr sig till andra, utan håller sig mer än gärna för sig själv. Detta gällde även senare i livet när han blev en medlem av Gruppen. Detta är givetvis inget som gruppen i sig vet, då han inte talar om sin barndom, eller hur han kom till Sverige.
Längd: 193 cm | 257 cm
Vikt: ~70 kg | 200 kg
Ögon: Bruna | Gula med svarta pupiller. Ingen Iris.
Hår: svart | Brungrå & vit med ljusblå ton (se bild)
Styrkenivå: Kan pressa ung. 50 ton som Lynx / Lon.
Känd övermänsklig kraft: Som synes, kan han förvandla sig till ett lodjur. I denna form är han vigare, snabbare, starkare och har bättre sinnen.
Man kan kort och gott säga att han har en katts proportionella förmågor. Och rakbladsvassa klor.

Lite av detta reflekteras i Alex, som trots att han är tillbakadragen gärna lagar mat. Hans sinnen som människa är lite bättre än genomsnittet, så hans matlagning uppskattas. (Oftast. en del ryska rätter faller inte de andra i smaken).

Något som kan läggas in senare i storyn, beroende på hur lång tid som ska gå osv:
Alex har fått ett problem med sina krafter. Ju mer han tycks använda dem, desto svårare verkar det vara att skifta mellan människa och djur. Förr eller senare måste han kanske välja om han vill leva sitt liv som en man eller lo.

Personlighet: Han håller sig helst på sitt rum och gillar inte att bli störd. Krävs det, så pratar han med de andra medlemmarna, men helst inte.
Men som Lynx / Lon är han verkligen sitt alter ego's raka motsats.
Han är högljudd, drar gärna usla skämt (Som även om de hade varit bra, sällan uppfattas av de andra i gruppen då han inte är särskilt välartikulerad), vill ofta tävla mot de andra medlemmarna i olika områden som innefattas av deras krafter (förutsatt att han har någon chans mot dem, givetvis). Men hans favorittävling är - som den ryss han är - Dryckestävlingar. Häva Vodka, närmare bestämt.
Lynx / Lon är fortfarande Alex, han vet precis vad han gör när han är i sin Loform.
Alex har ofta försökt att bli mer som Lynx / Lon, men detta resulterar oftast i att han blir mer tillbakadragen.
Dräkt: Specialsydda underkläder som tål påfrestningarna av förvandlingen mnellan människa och Lo. De ser ut ungefär som cykelshorts (som synes på bilden) och på hans högra lår har han gruppens logotyp. (förutsatt att gruppen har det då)

----

Vissa saker får ju finputsas senare, när vi fått ihop alla hjältar och bestämt deras grupper.

Edited by Hofling, 01 October 2007 - 23:28.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#80 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 02 October 2007 - 16:50

Niceness!

Man kan riktigt känna hur allt tar form. Jag har en första story klar nu faktiskt. Den är lite generisk än så länge, den skulle kunna passa vilken supergrupp som helst, men den har en nice Sverigeanknytning så den passar mindre bra för min andra superhjältegrupp.

#81 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 02 October 2007 - 19:23

Jag skulle först för tillfället vilja ta ut Superkillen ur ekvationen. Han passar inte in i den världsmytologi som jag ser växer fram. Men han hittar nog sin plats och kanske kan han komma in i någon senare historia, ingen fara. Däremot känner jag att jag verkligen vill ha med Major Gripen och Lo-kvinnan.

Jag skulle vilja ha dem i den första gruppen. Major Gripen är Sveriges första superhjälte och Lo-kvinnan känns väldigt old-school så det känns som att hon varit med tidigt.

Jag gillar tanken med erorna men har som åsikt att vi bör placera dem i en årtalsperiod. Marvels hjältar kom till i början av 1960-talet och jag skulle vilja att våra första kom i början av 80-talet. Många av oss växte upp med, och fängslades av serier som kommer från den perioden.

Första eran - De första hjältarna (och skurkarna) - tidigt 80-tal
- Major Gripen
- Lokvinnan
- ?
- ?
- ?
- ?

Jag har börjat spåna på en historia för dessa hjältar i sann 80-tals anda. Extrema axelvaddar, vågiga luggar och linnékostymer. Färggranna dräkter och skurkar som inleder med att basunera ut sitt namn och sin agenda vid första mötet innan någon ens märkt att de kommit ut ur röken från deras färgglada bomber.

Storyn är lika klassisk som genial. Hjältarna måste samlas för att möta ett gemensamt hot mot Sveriges säkerhet och framtid. Ett hot framkallat av en ondskefull maktgalen skurk.

Men vilket hot?
Och hur ser deras ärkefiende ut? En skurk som kan följa dem genom erorna.

#82 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 02 October 2007 - 19:44

Fast som det fungerar i Marvels universum så har många hjältar sitt ursprung i 80-talet i serierna (men 60-talet som seriefigurer). Marvel förskjuter alltid sin tid. Jag är lite tveksam till årtal. Men ok, att starta kring 80-talet kan nog fungera. Vi får fundera.

I och med att gruppen växlar medlemmar genom tiderna så behöver vi något som binder samman allt, mer än namnet. Det kan vara betjänten, högkvarteret och en ärkefiende. Kan det vara något mer? Spåna gärna på det! Och så är jag nyfiken på idéer till ärkefiende!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#83 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 02 October 2007 - 21:19

Fast som det fungerar i Marvels universum så har många hjältar sitt ursprung i 80-talet i serierna (men 60-talet som seriefigurer). Marvel förskjuter alltid sin tid. Jag är lite tveksam till årtal. Men ok, att starta kring 80-talet kan nog fungera. Vi får fundera.

I och med att gruppen växlar medlemmar genom tiderna så behöver vi något som binder samman allt, mer än namnet. Det kan vara betjänten, högkvarteret och en ärkefiende. Kan det vara något mer? Spåna gärna på det! Och så är jag nyfiken på idéer till ärkefiende!


På skurkfronten så för min story har jag planerat en skurk som kan manipulera eld och döda föremål, eventuellt så kommer det vara två skurkar. I dagsläget är bara grundidén klar.

Har funderat på en vetenskapsman som misslyckas med det vetenskapliga och gör en deal med demoniska krafter och får en formel för något slags helvetisk brygd som han trycker i sig för att få krafter. Vad han inte vet är förstås att man inte ska göra dealer med djävulen eller andra onda makter och för varje gång han dricker sin brygd blir han mer och mer demonisk tills han tar den sista, ödesdigra drycken... (och vad som händer då har jag förstås tänkt ut, men det är mer lämpat för en story än att avslöjas här.)
Tänkte att i början har han full kontroll även i demonformen, men att det skulle börja balla ur för honom efter en bunt ggr.
Han fick namnet Grotesko när jag skissade på honom idag. Han känns som han skulle fungera genom alla erorna men bara några gånger per, och hans mer groteska sista par stadier passar sig inte för en mera oskuldsfull tidig era i alla fall.
Inte ärkeskurksmaterial, men återkommande skurk-material iaf.

Jag har inget mot eller för att gruppen började på 80-talet annat än den lite kalla känslan jag tycker den utsöndrar. För mig var 60-70 två decennier av värme. Jag är ändå en fan av 80-talet, det var ju det decennium som formade mig.
Så det får gärna se ut som 80-tal i den tidiga eran för min del, däremot så blir nog tiden förskjuten ändå, annars kommer Gripen och Lokvinnan vara typ 47 (?) i den sista eran.
Om den ska vara lite oskyldigare så bör Personligheten inte vara i den eran, och Otroliga mannen känns lite mer modern. Vita Duvan II däremot, eller ska det vara Vita Duvan I istället, hennes mor? Duvan 2:s bakgrund måste skrivas om för att passa med Major Gripens bakgrund då han var den första superhjälten och hennes föräldrar var superhjältar. Alternativt så kan de ha kommit från en parallell värld av en anledning eller annan där de var före. Så har vi snart en anledning att köra en egen Crisis... :)

Förresten. Vill återknyta till namnet. Just Stjärnorna i sig är jag inte så förtjust i rakt upp. Det hade passat i sista eran med Superstjärnan som ledargestalt. Men kanske ett dubbelnamn? Nordens Stjärnor, Nordstjärnorna, Sveriges Stjärnor... jag vet inte. Stjärnorna kan vara vad de och andra kallar dem i vardagsmun.
Vi kan alltid kalla Söndringseran för Stjärnfallseran och på sätt ge en nudge från det förra samarbetsprojektförslaget, det som inte resulterade i nåt tyvärr. (Det var också en cool idé, som presenterades på vårt förra forum.)

#84 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 02 October 2007 - 21:28

Hotet tycker jag ska anknyta till något känt 80-tals-fenomen. Man kan till exempel ta något som orsakat moralpanik, som hårdrock eller videovåld och låta skurken lägga in subliminala meddelanden för att hjärntvätta folk? Eller nej, det är nog för uppenbart. Vad sägs om att skurken hjärntvättar folk med något som ansågs som ofarligt och "lämpligt" för folk, som dansbandsmusik, barnprogram eller Rubiks kub?
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#85 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 03 October 2007 - 05:52

Rubiks kub som hjärntvättningsredskap - det är ju genialiskt.

För inspiration se Star Trek The Next generation-avsnittet "The Game".

Om ingen nappar vill jag sno idén, om du inte vill skriva den själv, SwedishSuperhero.

#86 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 03 October 2007 - 09:38

Sno den du, Schenström. Jag nöjer mig nog med att komma med förslag och idéer, för jag är lite upptagen med min bok och högskolekursen jag går.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#87 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 04 October 2007 - 13:58

Sno den du, Schenström. Jag nöjer mig nog med att komma med förslag och idéer, för jag är lite upptagen med min bok och högskolekursen jag går.


Då tackar jag för det. Givet kommer du få creds för idén. Om inte annat så jag kan skicka Hasbros advokater på dig när de vill stämma arslet av mig ;)

Har lite nya omdesigner av Vita Duvan att bjuda på. Tror jag kör på den med minst kläder. Sen en bild på mina gubbar som står och poserar lite sådär som superhjältar gör. Sen en seriesidskladd för inledningen till min första historiaidé.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#88 SuperJelcander

SuperJelcander

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 142 posts

Posted 04 October 2007 - 19:38

Jag har inget mot eller för att gruppen började på 80-talet annat än den lite kalla känslan jag tycker den utsöndrar. För mig var 60-70 två decennier av värme. Jag är ändå en fan av 80-talet, det var ju det decennium som formade mig.
Så det får gärna se ut som 80-tal i den tidiga eran för min del, däremot så blir nog tiden förskjuten ändå, annars kommer Gripen och Lokvinnan vara typ 47 (?) i den sista eran.


Major Gripen kan mycket väl vara 47. Det är ju inget, 47 är det nya 25 ;) . Eller så åldras inte han som andra.
Och jag tror inte att Lo-kvinnan har överlevt genom alla erorna. Jag har en liten idé kring att låta henne vara Lons okända mor och adopterat bort honom till Sovjetunionen för att rädda honom från en fiende, eller hans far, eller båda och samma. Vad säger Hof om den idén?

Jag är inte heller överförtjust i Stjärnorna. Men det får fungera som arbetsnamn tills någon kläcker ett bättre namn. Nordens hjältar är inte direkt copyrightsskyddat om många tycker att det passar bättre.

#89 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 04 October 2007 - 20:08

Låter mycket bättreän min tråkiga stereotypiska bakgrundsstory för honom, så kör du på med den idéen.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#90 Neuter

Neuter

    Cadet Second Year

  • Members
  • 11 posts

Posted 04 October 2007 - 22:00

Jag tror jag är kär. Vita duvan II är precis vad SSS saknar och behöver. :thumbsup:

Edited by Neuter, 04 October 2007 - 22:01.


#91 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 05 October 2007 - 12:20

Okej, jag har fått ihop en grupp baserat på Wiki's list jag hade skrivit tidigare. Men eftersom jag inte är något vidare på att skapa orginella superhjältar, så kanske ni känner igen dem från andra superhjältar ute i branchen.
Jag har också skrivit detaljer på ett fåtal av dessa karaktärer, mest för att jag tänkte att ni skulle vilja fylla igen dem.
Jag hade tänkt att det här gruppen skulle kunna vara från en spinoff serie från 90-talet, men den lades ned på grund av låg försäljning. Den här gruppen skulle kunna mer som X-Static än Avengers eller annan grupp, för att den här är inte precis en superhjältesgrupp att ta större allvar på. Men jag vet inte än, jag skulle vilja veta vad ni tycker.

Marksman: JEANNE NOCTURNE
Verkligt namn: Okänd
Yrke: Legosoldat, men oftast medlem i gruppen
Identitet: Okänd för alla, inklusive henne
Laglig status: Illegal flykting från okänd land
Civilstånd: Änka (?)
Kända släktingar: Inga
Födelseort: Okänd, troligen någonstans från 1800-talet
Operationsbas: Hemlig
Första framträdande: ---
Historia: Mycket är okänd med den här kvinnan, det enda man får veta är att hon är född troligtvis under 1800-talet, och hennes mor var en vampyr och hennes far en människa, och hon kan vara ifrån USA, med tanke på hennes utstyrsel, men det är inte bekräftat. Sen hennes föräldrar dog under okända tillfällen, har Jeanne hålligt sig under låg profil. Hon kan ha varit gift en gång, för att hon bär på en vigsel ring på sitt finger, men även det är inte bekräftat. Jeanne blir under 80-talet en legosoldat, men rekryteras inom gruppen efter en fejd.
Längd: 160 cm
Vikt: 200 ton
Ögon: Ljusröd
Hår: Silvergrått i ett slapp tuppkam
Styrkenivå: Kapabel att lyfta upp över 200 ton.
Känd övermänsklig kraft: Eftersom Jeanne är en dhampir, dvs hälften vampyr, hälften människa, så har hon de typiska övernaturliga krafter av en människa men inte så kraftfulla. Dessutom så föredrar hon att använda hennes skjutvapen med kulor som kan variera sig från explosiva till syrande. Hon är även odödlig, att om hon förlorar ett arm, kan hon lätt sätta ihop den. Jeanne är även den ultimata prickskytten, det vill säga att hennes skytt är så perfekt att man kan tro att hon kan skapa ”magiska kulor”.
Svagheter:
Personlighet:
Dräkt:
Övriga Noteringar från Skaparen (Mig):

Armored Hero: PALADIN
Verkligt namn:
Yrke:
Identitet:
Laglig status:
Civilstånd:
Kända släktingar:
Födelseort:
Operationsbas:
Första framträdande:
Historia:
Längd:
Vikt:
Ögon:
Hår:
Styrkenivå:
Känd övermänsklig kraft:
Personlighet:
Svagheter:
Dräkt:
Övriga Noteringar från Skaparen (Mig):

Brick/Tank: BARBAREN
Verkligt namn:
Yrke:
Identitet:
Laglig status:
Civilstånd:
Kända släktingar:
Födelseort:
Operationsbas:
Första framträdande:
Historia:
Längd:
Vikt:
Ögon:
Hår:
Styrkenivå:
Känd övermänsklig kraft:
Personlighet:
Svagheter:
Dräkt:
Övriga Noteringar från Skaparen (Mig):

Dominus: SKÖNHETEN OCH ODJURET
Verkligt namn: Anna Ingeborg
Yrke: Pilot, fast medlem för gruppen
Identitet: Känd för allmänheten
Laglig status: Svensk medborgarskap
Civilstånd: Singel
Kända släktingar: Okänd
Födelseort: Okänd, lämnades vid ett barnhem
Operationsbas: Där gruppens högkvarter befinner sig
Första framträdande: ---
Historia:
Längd:
Vikt:
Ögon:
Hår:
Styrkenivå:
Känd övermänsklig kraft:
Personlighet:
Svagheter:
Dräkt:
Övriga Noteringar från Skaparen (Mig):

Elementalist: ELEMENTEN
Verkligt namn:
Yrke:
Identitet:
Laglig status:
Civilstånd:
Kända släktingar:
Födelseort:
Operationsbas:
Första framträdande:
Historia:
Längd:
Vikt:
Ögon:
Hår:
Styrkenivå:
Känd övermänsklig kraft:
Personlighet:
Svagheter:
Dräkt:
Övriga Noteringar från Skaparen (Mig):

Gadgeteer: IQ JUNIOR
Verkligt namn:
Yrke: Nobel pristagare och Uppfinnare
Identitet:
Laglig status:
Civilstånd:
Kända släktingar:
Födelseort:
Operationsbas:
Första framträdande:
Historia:
Längd:
Vikt:
Ögon:
Hår:
Styrkenivå:
Känd övermänsklig kraft:
Personlighet:
Svagheter:
Dräkt:
Övriga Noteringar från Skaparen (Mig):

Mage: NOX
Verkligt namn: Kristina Iskandar
Yrke: Medium och nekromantiker
Identitet: Hemlig för allmänheten och för alla medlemmar förutom sin make.
Laglig status: Invandrare med svenskt medborgarskap
Civilstånd: Gift, men hon håller det hemligt
Kända släktingar: Malek (Far), Yasmine(mor), Erik(Make)
Födelseort: Beirut, Libanon
Operationsbas: Där gruppens högkvarter befinner sig
Första framträdande: ---
Historia: Kristina var född i Beirut, men hon flydde tillsammans med sina föräldrar när hon var bara ett spädbarn, så hon döptes och fick sitt namn Kristina först när de kom fram till Sverige. Under sina unga år, fick hon stå ut med det typiska retandet från de andra klasskamraterna för att hon var den enda utlänningen i klassen, men det blev bättre när hon flyttades till en bättre skola.
Under tonåren, ville Kristina pröva på nya grejer och upptäckte vit magi, att kunna besvärja och kommunicera med goda andeväsenden. Nyfiken som Kristina var, ville hon pröva på en ritual. Men hon höll på ritualen på en gammal övergiven fabrik där många människor hade dött i en olycka, så hon hamnade för djupt inom den andra sidan där de vilsna andarna blev förvirrat av att få se en levande varelse i deras limbo.
Kristina lyckades knappt lösa andarnas plågor och skickade dem till deras rätta viloplats, men när hon återvände, upptäckte hon att hon fick en nekromantikers krafter, att inte bara kunna kommunicera med de döda och att kunna inträda i andevärlden, men också kunna besvärja och alliera sig med andar som hjälper henne i strider.
Hädanefter, döpte Kristina sig till Nox (latin för mörker) och rekryterades av gruppen och har blivit en fast medlem sedan dess.
Längd: 170 cm
Vikt: 60 kg
Ögon: Mörkbruna (som Kristina) Helvita (som Nox)
Hår: Svart
Personlighet: Med tanke på sin historia med att kunna samspråka med de döda,
Styrkenivå: Som en vanlig 20 årig kvinna som tränar och är riktigt atletisk.
Känd övermänsklig kraft: Som nekromantiker, kan Nox framkalla andar och använda de som allierande i strider. Ett exempel är att om Nox är i Japan, kan hon framkalla samurajer att stödja henne i strid. Hon kan även skjuta iväg ektoplasma som kan antingen förstöra sin motståndare eller hålla de fast. Hennes favorit förmåga är att framkalla dödskallar som exploderar när de träffar sitt mål samtidigt de skrattar i ett galet och gällt ton.
Svagheter: Nox kan inte framkalla andar precis vartsomhelst, utan hon måste vara där de döda existerar, men det är sällsynt med sådana platser. Nox kan inte framkalla andar hur länge som helst heller, annars tär det alldeles för mycket på hennes krafter.
Dräkt: Ska lätt jämföras som en typisk sexig gotisk klädstil, med stålboots som når ända upp till låren, svart kjol.
Övriga Noteringar från Skaparen (Mig): Kan vara lite för likt Raven från Teen Titans och The Darkness, för att när jag tänker på Nox, så tänker jag på omslagen till Darkness där han är omgiven av demoner, fast spöken och andar i Noxs fall.

Martial Artist: PANTERN
Verkligt namn: Adjoa Adhiambo
Yrke: Sekreterare för militären och medlem i gruppen
Identitet: Hemlig för allmänheten men inte för gruppen
Laglig status: Invandrare med svensk och engelsk medborgarskap
Civilstånd: Har ett förhållande med Greve von Lindén
Kända släktingar: Fadern (död), modern (nygift) och lillebror Alex
Födelseort: Madagaskar
Operationsbas: Där gruppens högkvarter befinner sig, men bor för det mesta i sin lägenhet.
Första framträdande: ---
Historia: Föddes i de djupa djunglerna i Madagaskar och uppfostrades av sina föräldrar i ett lyckligt liv där Adjoa fick en välsignelse av en shaman att hon skulle inte bara kunna kommunicera med djuren, hon även fick en gåva från varje djur som en panters snabbhet och ett lejons styrka.
Adjoas far dog i ett terrorist attentat, men innan hon flydde med hennes mamma, använde hon alla sina kunskaper och krafter och dödade alla terrorister. Sen flydde hon till Sverige med skam för att hon hade dödat –hädanefter svor Adjoa att aldrig använda sina krafter i vrede.
Adjoa bodde först i England och studerade sedan i Sverige och gick i militären för att sedan bli en sekreterare inom den engelska ambassaden i Sverige.
Under denna tid, blir hon Pantern, en superhjältinna som använder all sina kunskaper från sin tid både från Madagaskar och i militären i syfte att skydda de oskyldiga och sätta de skyldiga i rättvisan. Men när hon hamnar i ett förhållande med Greven Von Lindén, rekryteras hon inom gruppen och har varit en fast medlem sedan dess.
Längd: 210 cm
Vikt: 90 kg
Ögon: Bruna
Hår: Mörkbruna
Styrkenivå:
Känd övermänsklig kraft:
Personlighet:
Svagheter:
Dräkt:
Övriga Noteringar från Skaparen (Mig):

Mentalist: IQ SENIOR
Verkligt namn:
Yrke:
Identitet:
Laglig status:
Civilstånd:
Kända släktingar:
Födelseort:
Operationsbas:
Första framträdande:
Historia:
Längd:
Vikt:
Ögon:
Hår:
Styrkenivå:
Känd övermänsklig kraft:
Personlighet:
Svagheter:
Dräkt:
Övriga Noteringar från Skaparen (Mig):

Shapeshifter: FÖRVÄXLAREN
Verkligt namn:
Yrke:
Identitet:
Laglig status:
Civilstånd:
Kända släktingar:
Födelseort:
Operationsbas:
Första framträdande:
Historia:
Längd:
Vikt:
Ögon:
Hår:
Styrkenivå:
Känd övermänsklig kraft:
Personlighet:
Svagheter:
Dräkt:
Övriga Noteringar från Skaparen (Mig):

Size Changer: GIGANTRESS
Verkligt namn:
Yrke:
Identitet:
Laglig status:
Civilstånd:
Kända släktingar:
Födelseort:
Operationsbas:
Första framträdande:
Historia:
Längd:
Vikt:
Ögon:
Hår:
Styrkenivå:
Känd övermänsklig kraft:
Personlighet:
Svagheter:
Dräkt:
Övriga Noteringar från Skaparen (Mig):

Slasher: FÄKTARINNAN
Verkligt namn:
Yrke:
Identitet:
Laglig status:
Civilstånd:
Kända släktingar:
Födelseort:
Operationsbas:
Första framträdande:
Historia:
Längd:
Vikt:
Ögon:
Hår:
Styrkenivå:
Känd övermänsklig kraft:
Personlighet:
Svagheter:
Dräkt:
Övriga Noteringar från Skaparen (Mig):

Speedster: MACH
Verkligt namn:
Yrke:
Identitet:
Laglig status:
Civilstånd:
Kända släktingar:
Födelseort:
Operationsbas:
Första framträdande:
Historia:
Längd:
Vikt:
Ögon:
Hår:
Styrkenivå:
Känd övermänsklig kraft:
Personlighet:
Svagheter:
Dräkt:
Övriga Noteringar från Skaparen (Mig):

Gentleman: GREVEN
Verkligt namn: Fredrick Von Lindén
Yrke: Ledaren
Identitet:
Laglig status:
Civilstånd:
Kända släktingar:
Födelseort:
Operationsbas:
Första framträdande:
Historia:
Längd:
Vikt:
Ögon:
Hår:
Styrkenivå:
Känd övermänsklig kraft:
Personlighet:
Svagheter:
Dräkt:
Övriga Noteringar från Skaparen (Mig):

#92 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 05 October 2007 - 15:35

DarkPaladin300>Jag gillar dem du detaljerat mer ingående, speciellt Nox. Jag får inga Raven-vibbar iaf, vilket är positivt, då jag i allmänhet ogillar för snarlika koncept. Om de inte gjort om hennes bakgrund då, senast jag läste Teen Titans var 85...

Kommer du slänga upp designer på gubbarna?

Neuter>Jag som trodde du var inne på lite mer...eller mycket mer... runda damer där man får bläddra sig fram till godsakerna...

Hofling>Inget fel på din originalbakgrund, men det är ju aldrig fel att bygga ut den.



Vi har ju en redig mängd hjältar nu iaf, det är gött.

#93 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 05 October 2007 - 20:51

Så ser Plågaren ut. Säg hej.

Attached Files


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#94 Neuter

Neuter

    Cadet Second Year

  • Members
  • 11 posts

Posted 05 October 2007 - 23:20

Jag som trodde du var inne på lite mer...eller mycket mer... runda damer där man får bläddra sig fram till godsakerna...


Haha du känner mig för väl. Hon är ju stor på ovansidan så då är du halvvägs där ;) Men seriöst tycker jag hon ser ut som en bra design du borde arbeta vidare på. En bra kvinnlig superhjälte skule kännas bra för att bryta av det hela.








Så ser Plågaren ut. Säg hej.


Hej

#95 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 08 October 2007 - 19:34

Då var det dags att börja fatta lite beslut om vår gemensamma serie. Därför stänger vi den här tråden och öppnar tre nya, som ni kanske sett.

För att sammanfatta för nykomlingar:

Vi ska göra en gemensam serie om en superhjältegrupp.

Man får själv välja vad man ska bidra med; hjältar, skurkar, manus, bild, tusch och annat. Man avgör själv vad och hur mycket man ska bidra med.

Inledningsvis diskuterar vi våra idéer här på forumet. Sedan bildar vi team som skapar serierna, samt fortsätter diksutera på forumet.

Vårt mål är att publicera minst ett avsnitt per nummer av serien i Svenska Superserier. Då kör vi!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier