Jump to content

Photo

Mupparna gör comeback!


  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 17 April 2008 - 13:28

Källa: ReelzChannel

Jason Segel, känd från bl.a. 'Nollor & Nördar' och 'How I Met Your Mother', har pitchat och tagit sig an jobbet med att skriva manus till en helt ny biofilm med Mupparna.

"...I went to Disney for this general meeting and halfway through I couldn't contain myself and I said, 'I'm very flattered to be here, but the only thing I want to do with you guys at the moment is write the new Muppet Movie.' There was this weird smattering of laughter and confused silence and I said, 'No, I'm serious.' I'd already thought of the pitch, so I said 'Here's what the movie is about.' And I gave them literally the entire movie ... It's bringing it back to the early '80s movies of The Muppets putting on a show. I don't know, they became like a novelty act over the past few years, but the original ones, the characters were written as though they were actors. And so we're going to do that and bring back the celebrity cameos. I think it's going to be really cool. I'm excited!"


Låter kul med en ny Mupp-film. Särskilt som Segel verkar väldigt entusiastisk med att återskapa den klassiska stilen. För en gångs skull har jag en film att se fram emot som inte är en superhjältefilm.

Edited by Georgia, 18 October 2011 - 18:41.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#2 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 April 2008 - 23:26

The Muppets Take Star Wars!
Written by Stephanie Sanchez
Thursday, 24 April 2008

I almost missed these this week, glad I caught them today! These are SO CUTE!! With the new Muppet Movie coming from Jason Segel and Nick Stoller, it seems appropriate that new figures of the fuzzy bunch would be released.

However, this time their taking on another franchise, STAR WARS! You cannot get any cuter than these,

Posted Image

The Star Wars Muppet figures are due out this summer and will be available exclusively at Disney theme parks.

Head over to StarWars.com for more details!


Något för Kermit som gillar både Mupparna och Star Wars :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#3 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 25 April 2008 - 06:20

Om Segel får hyfsat fria händer kan det säkert bli kul.

Hans egen film där han också gör huvudrollen, Forgetting Sarah Marshall, där också Kristen Bell har en stor roll, har haft väldigt bra kritik i USA. Den kommer hit den 16e maj under det halvdåliga namnet Dumpad. Jag tror vi kan vänta oss en schysst film, precis som allt annat som kommer från gänget som sysslade med Freaks and Geeks en gång i tiden :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#4 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 25 April 2008 - 09:55

Den kommer hit den 16e maj under det halvdåliga namnet Dumpad.


:skull: :angry: NeeeJ!i! Varför, varför, varför? Vad är det för muppar som kommit på den idén? :P

De där Star Wars-mupparna var ju häftiga. Skulle vara kul om de gjorde några liknande figurer med Matrix eller Pirates of The Caribbean.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#5 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 June 2010 - 20:57

Info om mupp ;) filmen
Premiär julen 2011 i USA

The Muppets Return to Theaters Chrismas 2011 - ComingSoon.net
Source: Walt Disney Pictures June 8, 2010

Walt Disney Pictures has set a December 25, 2011 release for The Muppets, to be directed by James Bobin from a script by Jason Segel and Nick Stoller. Segel is also starring in the film.

The movie will be going up against two films opening two days earlier on December 23 - Steven Spielberg's The Adventures of Tintin: Secret of the Unicorn and Cameron Crowe's We Bought a Zoo.

/.../


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#6 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 June 2011 - 15:39

An official full-length trailer for the actual movie has hit the web courtesy of our friends at The Film Stage.

http://www.youtube.com/watch?v=Ay5skbka9Yk

James Bobin ("Flight of the Conchords") is at the helm of this new Muppets movie, which follows Walter and Gary (Segel), two die-hard Muppet fans and roommates who must save Muppet Theater by reuniting Kermit, Piggy, and the entire troupe to stage an "old-fashioned extravaganza." The cast is full of all kinds of celebrity cameos and other great random appearances, including Amy Adams, Chris Cooper, Rashida Jones, Zach Galifianakis, Ricky Gervais, Alan Arkin and Billy Crystal. Shooting is already finished, and Disney will be bringing The Muppets to theaters starting November 23rd this Thanksgiving.

Edited by Piranhaconda, 20 June 2011 - 15:40.


#7 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 11 March 2012 - 03:13

Eftersom jag inte längre är moderator så får jag vänligen be Georgia eller Synon att snygga till rubriken lite. Sen har filmen svensk premiär nästa helg så det är nog lika bra att flytta tråden också.


Mupparna är tillbaka! What's not to like? :) Storyn i filmen behandlar mupparna som om dom inte existerat sen 70-talet vilket förstås inte är riktigt sant. Dels har vi TV-serien Muppets Tonight som gick på 90-talet och sen har det hela tiden kommit filmer och TV specialer med jämna mellanrum. Men jag inser att jag likt manusförfattarna till filmen som valt att ignorera det har jag i mitt fall glömt bort det. Och det är synd för jag gillar som sagt Mupparna. I julas såg jag för första gången deras version av Dickens julsaga som jag tyckte mycket om.

Den nya filmen är skriven av Jason Segel (tillsammans med Nicholas Stoller) och han spelar även huvudrollen. Han har velat göra filmen i flera år och det märks verkligen att han är ett fan som vuxit upp med Mupparna utan att någonsin växa ifrån dom. (hemska tanke) Filmen är en kärleksförklaring till Mupparna från början till slut och innehåller alla klassiska saker du kan tänka dig. (nästan) Storyn är inte direkt originell och tjänar mest som bakgrund för att låta mupparna göra sin grej och det är väl egentligen det enda negativa jag kan säga.

In short: Gillar du mupparna så kommer du att gilla det här.

Edited by Wylie Times, 11 March 2012 - 03:31.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#8 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 September 2012 - 13:57

Jag såg filmen i helgen och jag tyckte att den var väldigt bra. Blev faktiskt överraskad då jag har hört mindre bra saker från folk som har sett den. Men där kan jag inte alls hålla med om kritiken som framfördes, så det är ju tur att man ser filmen med egna ögon trots allt och inte förlitar sig helt på vad andra tycker, tänker och säger.

Filmen är väldigt varm och har ett stort hjärta. Den passar dessutom alla åldrar eftersom budskapet är något som alla kan ta till sig. Handlingen i sig är mycket skickligt gjord och utflrd och bjuder på både eftertanke, underhållning och skratt. Dessutom en massa bra musik och sångnummer där flera av skådespelarna visar hur bra dom kan sjunga. Vem hade kunnat tro det om t.ex. Chris Cooper. Hans rap var häftig. Synd bara att han var lite blek som filmens bad guy. I övrigt så klarar sig dom riktiga skådespelarna bra tillsammans med mupparna. Och när det gäller själva mupparna så var det ett kärt återseende. Vem gillar inte dom? Och att få återse så många kända ansikten och personligheter var verkligen härligt. Som att tiden har stått stilla men att magin alltid består.

Kul att Jason Segel fick till den här filmen till slut. Han visade ju redan i slutet av Forgetting Sarah Marshall att han har ett stort hjärta när det kommer till dockor av dess olika slag.

Nu är jag sugen på att se om tidigare filmer med mupparna. Det var länge sedan jag gjorde det.

#9 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 17 September 2012 - 14:47

Kul att du gillade den Garm. :) Jag har fortfarande inte kommit mig för att se fler gamla filmer med Mupparna men jag ska försöka ta mig tid.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#10 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 September 2012 - 16:17

Vill minnas att du såg en av dom äldre filmerna i samband med att du såg den här. Får se i vilken utsträckning som jag kan se dom äldre filmerna, men det vore onekligen kul att göra det efter att ha sett den här. :)