Jump to content

Photo

Officiella trailer-tråden


  • Please log in to reply
528 replies to this topic

#351 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 January 2009 - 15:39

:lol:

Kan inte dra mig till minnes när en av hans filmer gick upp på bio här senast.

Jag vet att Double Impact gick på bio för jag släpade med mig två kompisar och såg den. :lol:
Sen så gick väl Universal Soldier på bio plus någon till efter det, men alla dessa filmer kom ju på 90-talet.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#352 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 January 2009 - 15:54

Googlade lite och det ser ut som att den senaste filmen som fick biopremiär var Universal Soldier: The Return. Den skulle i så fall ha fått premiär den 13 Augusti 1999.

Men det är rätt givet då hans filmer inte håller så hög kvalité längre. JCVD verkar ju dock vara ett undantag av vad jag har sett/läst.

#353 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 February 2009 - 15:52

Tokyo!

Premiär: USA: Limiterad release hösten och våren 2008/09.
Hemsida: http://tokyo-movie.jp/

Handling: Tokyo! is comprised of three segments that are written and directed by Michel Gondry (Science of Sleep, Be Kind Rewind), Leos Carax (The Lovers on the Bridge), and South Korean director Joon-ho Bong (The Host) individually. They were invited to come and shoot in the city of Tokyo by the government in order to show the world what it is like.

Trailer: Apple (HD) och First Showing (Flash)

Komentar: Ser härligt surrealistiskt ut och så är ju både Michel Gondry och Joon-ho Bong bra regissörer sedan tidigare. Ser gärna filmen om jag får chans till det.

#354 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 February 2009 - 10:17

Tokyo verkar vara en skruvad film. Få se om man får chanen och se den. :)


--
Your's truly har grävt i "den rika floran av svensk b-skräckis"! Och hittat ett litet fynd beväpnat med Tintin Anderzon och Jan Johanssen.

Sektor 236 / Area 236 (Swedish Gore Film Society)

Release: Våren 2009
Genre: Svensk Skräck
Officiell Hemsida: (Inte hittat någon)
Synopsis: "SEKTOR236 handlar om ett gäng ungdomar som är ute på sin årliga hiking. Den här gången uppe i norra Sveriges djupa skogar. De ska undersöka en gammal legend som de hittat på nätet. Legenden om ‘Tors Vrede’. Enligt de gamla Vikingarna, en ondskefull plats som ska ligga högt uppe på en platå . Den gamla vikingasägnen berättar att krigare som trotsade legenden försvann utan ett spår och led en fruktansvärd död"Källa
Kommentar: :lol: Petar med postern också:

Posted Image

Trailer:
Teaterverkstaden.


--
Uppdaterar listan när jag ändå håller på.

Edited by XC, 05 February 2009 - 10:18.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#355 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 February 2009 - 12:40

Vad ska man säga om den? :lol:

Känns B redan innan man har sett filmen. Får jag möjlighet att se den så lär jag väl göra det. Känns lite som samma stil/upplägg som till Kraftverk 3714

#356 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 February 2009 - 13:06

Det känns så vansinnigt fel med svenska sådana här filmer. :lol:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#357 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 February 2009 - 15:54

Vad B det låter :lol:
Men man kanske blir överraskad för själva plotten lät ju inte helt fel
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#358 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 February 2009 - 16:26

Nejdå, jag kan hålla med om att filmen för övrigt verkar intressant.

Jag skulle inte ha något emot en starkare direkt-till-dvd-films marknad här i sverige. Den här känns som om den hör hemma på en sådan marknad. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#359 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 18 February 2009 - 21:14

"Ace Ventura" 3
Jag har citationstecknen där av en anledning. En riktigt j-a bra anledning. :(










VARFÖR?!
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#360 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 February 2009 - 21:21

Kan bara hålla med...

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#361 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 18 February 2009 - 21:26

Jag också! Hade Jim Carrey varit hade det säkert blivit kul men detta verkar ju pinsamt dåligt!

Winter is Coming


#362 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 February 2009 - 21:33

Ewww :ph34r:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#363 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 March 2009 - 15:59

Thirst

Release: Posted Image 2009 | Posted Image Okänt
Genre: Skräck/Thriller/Drama
Officiell Hemsida:
Synopsis: "A beloved and devoted priest (Song Kang-ho) from a small town volunteers for a medical experiment which fails and turns him into a vampire. Physical and psychological changes lead to his affair with a wife of his childhood friend who is repressed and tired of her mundane life. The one-time priest falls deeper in despair and depravity. As things turns for worse, he struggles to maintain whats left of his humanity."
Kommentar: Jag gillar samtliga filmer som Chan-wook Park har gjort tidigare så jag ser med spänning fram emot även den här filmen.

Trailer: First Showing | Shock Till You Drop



#364 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 March 2009 - 10:10

Ja kanske... varför inte. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#365 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 March 2009 - 12:01

Ain't It Cool har tydligen ordnat med en översättning så man vet vad som sägs i trailern.

#366 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 March 2009 - 19:14

Where the Wild Things Are

Release: Posted Image 16/10 | Posted Image Okänt
Genre: Äventyr/Drama/Fantasy/Familjefilm
Officiell Hemsida:
Synopsis: "An adaptation of Maurice Sendak's classic children's story, where Max, a disobedient little boy sent to bed without his supper, creates his own world. A forest inhabited by ferocious wild creatures that crown Max as their ruler."
Kommentar: Ny film av Spike Jonze (Adaptation., I huvudet på John Malkovich samt ett stort gäng musikvideor.) Ser unik ut, vilket hans två tidigare långfilmer har varit. Verkar bli en film som alla kan ta till sig. Gammal som ung.

Trailer:

Trailer Addict
First Showing

Edited by Cartman, 25 March 2009 - 19:17.


#367 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 27 March 2009 - 13:12

Någon som sett nya tv-trailern till Star Trek?
http://www.latinorev...ek-tv-spot-6432
:thumbsup:
------>Sci-Fi Nytt <-------

#368 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 March 2009 - 11:03

Cloudy with a Chance of Meatballs

Release: 22 Jan 2010
Genre: Animerad
Officiell Hemsida: cloudywithachanceofmeatballs.com
Synopsis: "The most delicious event since macaroni met cheese. Inspired by the beloved children's book, the film focuses on a town where food falls from the sky like rain."Källa
Kommentar: Bruce Campbell är med bland röstskådesplelarna. Skall f.ö. helt klart försöka se den här filmen.

Trailer:
hd-trailers.net [HD] [QT] [YouTube]
traileraddict.com [Flash]
movie-list.com [Flash]

--
Listan uppdaterad.

Edited by XC, 28 March 2009 - 11:17.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#369 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 March 2009 - 10:02

En film jag kan passa på och se tillsammans med syrrans ungar när den letar sig ut för hemmabruk. :)

#370 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 09 April 2009 - 08:09

Extract

Release: 4/9 2009 (USA), Sverige okänt
Genre: Komedi
Regissör: Mike Judge
Med: Jason Bateman, Ben Affleck, Mila Kunis
Synopsis: Bateman har problem med firman och med kärlekslivet.
Trailer: Cinematical, Firstshowing

Trailern ger mest känsla av en film som lätt slår ihjäl några timmar framför TV:n, men nån gång ska väl Mike Judge nå upp Office Space-nivå igen? Kanske den här gången.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#371 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 16 April 2009 - 11:34

The Hurt Locker

Genre: Krig, bita-på-naglarna
Regissör: Kathryn Bigelow
Synopsis: Leta och desarmera bomber i Irak
Trailer:
http://www.trailerad...-locker/trailer


Bigelow ska man alltid ha koll på när det gäller spänning, och den här har fått bra kritik på festivaler runt omkring. Åtminstone ett DVD-måste.

Edited by Fiskrens, 16 April 2009 - 11:38.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#372 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 April 2009 - 15:18

Vampire Girl Vs. Frankenstein Girl: What More Could You Want? - Vampire Girl Vs. Frankenstein Girl

Genre: Turboladdat-äckel-päckel splatter
Kommentar: Från samma "genier" som bakom Tokyo Gore Police

Trailer:

Trailern i HQ/HD

Edited by XC, 22 April 2009 - 15:18.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#373 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 April 2009 - 21:45

How My Dad Killed Dracula (2008)

Release: ?
Genre: Skräck/Komedi
Officiell Hemsida: ?
Tagline: One of the greatest Halloween stories of all time. Some family secrets should never be told. Based on a true story.
Synopsis: Kusinerna tror inte på att deras farbror dödat och begravt Dracula, för att bevisa det tar han fram spaden...
Kommentar: Är en kortfilm egentligen på 15min enligt IMDb. Men den verkar rätt kul.

Trailer: Trailer Addict

[/quote]
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#374 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 April 2009 - 06:40

Inget fel med kortfilmer. :) Tycker också den verkar lovande.

Edited by XC, 27 April 2009 - 06:40.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#375 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 May 2009 - 07:20

Merantau | /Film, IMDb

Release: 6 Augusti 2009 (Indonesien)
Genre: Material Arts
Officiell Hemsida: merantau-movie.com
Synopsis: "“In Minangkabau, West Sumatera, Yuda a skilled practitioner of Silat Harimau is in the final preparations to begin his “Merantau” a century’s old rites-of-passage to be carried out by the community’s young men that will see him leave the comforts of his idyllic farming village and make a name for himself in the bustling city of Jakarta. After a series of setbacks leave Yuda homeless and uncertain about his new future, a chance encounter results in him defending the orphaned Astri from becoming the latest victim of a European human trafficking ring led by the wildly psychotic, Ratger and his right-hand man Luc. With Ratger injured in the melee and seeking both his “merchandise” and bloody retribution, Yuda’s introduction to the city is a baptism of fire as he is forced to go on the run with Astri and her younger brother Adit as all the pimps and gangsters that inhabit the night hound the streets chasing their every step. With escape seemingly beyond their grasp, Yuda has no choice but to face his attackers in an adrenaline charged, jaw-dropping finale.”"Källa
Kommentar: Verklar lovande iaf.

Trailer:
Posted Image

--
Listan uppdaterad

Edited by XC, 03 May 2009 - 07:46.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)