Jump to content

Photo

Kyle XY


  • Please log in to reply
66 replies to this topic

#26 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 04 August 2006 - 20:58

Nu har jag sett alla 6 visade avsnitt och serien är inte helt genomdålig, den var inte alls som jag trodde, men dock finns det där otäcka som lurar i bakgrunden, dock inte lika hemskt som i t ex 7th Heaven, men det är ändå en störande faktor. Det där med att familjen inte fattar att de inte kan lämna honom åt något är ju bara dumt, han minns ju inget.

Sen exemplet ovan med att det är fult att ljuga osv tycker jag inte är ett helt dumt ämne ändå, för det är ju en del av något Kyle inte förstår, och det känns inte lika löjligt då. Dock så lämnar ju utförande av serien mycket att önska, om det inte hade varit en ABC Family-serie så tror jag de hade kunnat göra något rätt bra av idéen på t ex CW.

Någon mer som får en D.A.R.Y.L.-känsla av Kyle?

#27 Catholic Block

Catholic Block

    Commander

  • Members
  • 202 posts

Posted 05 August 2006 - 22:50

Något som verkligen var smörigt och slibbigt var i första avsnittet när familjen gav honom mat i slutet för att visa att de accepterat honom. Horrible! Och alla andra rätt övertydliga moralkakor förstås, men så är det ju ABC Family också.
eternal sunshine of the spotless mind
each pray'r accepted and each wish resign'd

#28 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 05 August 2006 - 23:10

Tyvärr är det det stora problemet med serien, men det finns tillräckligt med annat (med Kyle) för att fortsätta titta, önskar dock serien var bättre gjord och fri från moralkakor, för idéen bakom är inte alls dålig.

#29 Catholic Block

Catholic Block

    Commander

  • Members
  • 202 posts

Posted 06 August 2006 - 22:17

Andra avsnittet tyckte jag var bättre än första, mycket för att de lyckades undvika de värsta moralpredikningarna. Det finns dock andra saker att störa sig på som t ex. tonåringarna i familjen som är väldigt dåligt skrivna karikatyrer. Sen gillar jag inte humordelarna heller. Kylskåpet, kinesiskan i början = inte alls roligt.

Men Kyle är ändå en rätt intressant figur och jag kommer fortsätta titta för jag vill veta hur de lyckas med sci fi/thriller delarna som faktiskt ändå fungerat rätt bra hittills. Varifrån kommer Kyle? Vem är mannen i bilen? osv.. Sen fick vi ju höra Mates of State också, bara en sån sak. ;)
eternal sunshine of the spotless mind
each pray'r accepted and each wish resign'd

#30 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 06 August 2006 - 22:43

Det är frågan, varifrån kommer Kyle... ingen mer som får en D.A.R.Y.L.-känsla?

#31 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 August 2006 - 22:50

Serien kommer få en andra säsong http://www.tv.com/st...umballs;title;4

Ligger lite efter i tittandet.
Avsn. 4
Har jag förträngt ;)
Var kom grannens pojkvän ifrån? Verkade lite malplacerat mitt i alltihop.

Avsn. 5 var helt okej.
Önskar jag också kunde lära mig så fort som Kyle, eller åtminstonde ha fotografiskt minne :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#32 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 06 August 2006 - 22:51

Var kom grannens pojkvän ifrån? Verkade lite malplacerat mitt i alltihop.

Allt för att det inte ska finnas hinder med granntjejen såklart.

#33 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 07 August 2006 - 23:04

Det är frågan, varifrån kommer Kyle... ingen mer som får en D.A.R.Y.L.-känsla?


Jodå, man får en känsla av att han är mer maskin än människa. Jag känner igen både John Doe och DARRYL i det här, och med tanke på hur han tar sig ner från tak, kanske lite Dark Angel också ;)
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#34 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 07 August 2006 - 23:32

Han har lite katt-DNA? :P

Jag får tydliga DARYL-vibbar av Kyle, stor anledning till att jag fortsätter titta.

#35 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 09 August 2006 - 07:04

Senaste avsnittet hade lite väl många moralkakor: vinna är inte allt, slå inte vad, bråk varar inte för alltid. Och tränaren för basketlaget var ju bara en sån kliché, att spela med skadade personer är ju bara idiotiskt. Men Kyle drömde/mindes ivarjefall något nytt på slutet.

#36 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 09 August 2006 - 14:44

Nåja, det är väl bara att vänta sig från en familjeserie. Så länge själva storyn håller måttet, är det ju ingen fara... :)

Finns ju förresten inget annat nytt att kolla på sen dom slaktade Surface och Invasion :angry:
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#37 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 09 August 2006 - 14:54

Men det är så så synd att det är en familjeserie, det finns annars potential för något mycket bättre.

Har du testat Eureka? Den skulle jag rekommendera.

#38 rino

rino

    First Engineer

  • Moderator
  • 2,122 posts
  • Gender:Male
  • Location:Härnösand
  • Interests:Science Fiction, Fantasy, Depeche Mode

Posted 09 August 2006 - 18:40

Har du testat Eureka? Den skulle jag rekommendera.


Jajjamensan :D Jag har sett de två första avsnitten. Skojig och väldigt annorlunda serie, fastnade för den direkt :thumbsup:
Att bli gammal är obligatoriskt, att bli vuxen är valfritt... :P

Okänd?

#39 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 August 2006 - 18:45

Avsn. 6

När Kyle fick fram siffrorna så trodde jag först att det var hans födelsedatum, men det kunde det ju inte vara. Ser lite väl ung ut för att vara 28 år :P .
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#40 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 09 August 2006 - 18:52

Är inte skådespelaren typ 24? Det är nästan 28. :P

#41 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 August 2006 - 18:57

Du har rätt :o
han är 24 år!
Han ser yngre ut, måste vara den 'oskyldiga' blicken han har i serien.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#42 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 09 August 2006 - 18:59

Vilket jag tycker han gör bra, eller passar väldigt bra för ivarjefall. Har ju inte sett honom i något annat så jag vet inte om han alltid är så.

Men det gick väl inte att få fram ett årtal av siffrorna?

#43 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 August 2006 - 19:02

Men det gick väl inte att få fram ett årtal av siffrorna?


jo, 781227
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#44 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 09 August 2006 - 19:08

Det stämmer, men jag kopplade väl inte det för de skriver ju inte datum på det sättet i USA.

Det är säkert hans "projektnummer", jag tror starkt på min DARYL-teori. :)

#45 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 09 August 2006 - 19:18

för de skriver ju inte datum på det sättet i USA.


Det slog mig också.
Och sen i slutet så visade det sig ju vara samma nummer på passerkortet som polisen tittadepå.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#46 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 09 August 2006 - 19:38

Just det med passerkortet får mig att tänka att det är ett projektnummer.

#47 Catholic Block

Catholic Block

    Commander

  • Members
  • 202 posts

Posted 11 August 2006 - 20:37

1.05: Kyle goes Will Hunting. ;) Ett rätt okej avsnitt, sakerna som hände på skolan kändes dock rätt givna.
1.06: Kyle kändes lite out of character när han fick sina "utbrott" men bortsett från det var detta det bästa avsnittet hittills. Fokus på rätt saker, bra story utan moralkakor med födelsedagen samt framsteg i själva huvudmysteriet. Sen kan jag också kalla mig själv Lori/Declan-shipper. Lite oväntat från min sida kanske men jag tycker de passar ihop.
1.07: För mycket moralkakor ja, och själva baskettemat föll rätt platt också. Sälvklart är Kyle proffs i allt han tar sig för, vi vet det nu, och vänskapen är viktigare än spelet yada yada yada. Inte speciellt intressant.

Vet inte vad DARYL är men att det är ett "projektnummer" låter ju troligt. Har faktiskt inga andra teorier heller.
eternal sunshine of the spotless mind
each pray'r accepted and each wish resign'd

#48 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 11 August 2006 - 21:18

Har du inte sett DARYL? Det är en "barnfilm" från 80-talet och den är rätt trevlig. Sen den. :)

#49 Catholic Block

Catholic Block

    Commander

  • Members
  • 202 posts

Posted 11 August 2006 - 21:48

Jag får kanske ta och göra det, även om jag inte är något stort fan av 80-talsfilmer (med vissa undantag). :)
eternal sunshine of the spotless mind
each pray'r accepted and each wish resign'd

#50 Catholic Block

Catholic Block

    Commander

  • Members
  • 202 posts

Posted 20 August 2006 - 20:30

1.08 Kyle heter egentligen Adam och är i 40-års åldern? Nice twist. Och är dessutom något forskningsexperiment vid någon bas mitt ute i skogen, men vem är professorn egentligen? Och säkerhetstalkern varnar Kyle, är han ond eller god? Samtidigt som allt klarnar mer och mer kommer fler frågor och det finns stoff för framtida avsnitt. Very nice. Serien har verkligen blivit intressant. Nu längtar jag till och med lite efter nästa avsnitt på tisdag.
eternal sunshine of the spotless mind
each pray'r accepted and each wish resign'd