Jump to content

Photo

Allmän TV-Serie Tråd!


  • Please log in to reply
86 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 30 April 2010 - 23:03

Lite jobbigt att behöva skapa en tråd varända gång man vill skriva en liten rad om någon TV-serie som inte har en egen tråd. När jag nu för hundrade gången är där så beslutade jag mig att skapa en tråd för allmän TV-serie diskution där folk kan skriva om vad de vill om vilka TV-serier de vill.


Det jag ville skriva handlar om Columbo. Blir lite trött på att allting alltid är samma sak. Visst, det hör till. Men ibland blir det lite tråkigt.
Avsnittet jag såg nu t ex. hade potensial att vara annorlunda då mordet var mer i självförsvar då mördaren slog ihjäl sin älskarinnas make när han misshandlade henne och gjorde det för att rädda henne.
"Oj", tänkte jag. Ett lite mindre svartvitt fall där mördaren inte är kallblodigt.
Vad händer sedan halvägs genom avsnittet? Jo, mördaren dödar kallblodigt sin älskarinna för att skydda sig själv. <_<

Ett plus var iallafall att Columbo för en gångs skull inte blev polare med mördaren och inte lekte med honom som hand brukar med de misstänkta utan han var klar och tydlig med allt helatiden. Faktum är att de blev ordentligt ovänner. Ett annat var att de aldrig lyckades få fast honom för mordet på hans älskarinna utan bara på maken.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 30 April 2010 - 23:29

Ungefär som med House då:

Patientent kommer in. Folk grubblar på vad som är fel. Dr. House kommer på lösningen, som visar sig vara fel. Alla säger "ge upp med dina galna idéer", sen skiter House i det och chansar på en sjukdom vars odds är en på miljonen. Givetvis är det den, och House blir hjälte igen. Extremt repetitivt och otroligt otroligt. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#3 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 30 April 2010 - 23:31

Behöver jag nämna CSI-serierna... :rolleyes: Nä, tänkte väl det.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#4 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 30 April 2010 - 23:37

Eller rentav alla kriminalserier som finns om jag ska vara lite brutalt ärlig.

Winter is Coming


#5 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 30 April 2010 - 23:55

Fast det stämmer inte riktigt. Det finns ett antal undantag. The Shield och Homicide t.ex.

Edited by Wylie Times, 30 April 2010 - 23:59.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#6 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 01 May 2010 - 07:24

Visst, men i de serierna finns det större variation än vad som finns i House.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 May 2010 - 07:53

Som moderator inflikar jag nu redan från början, att samma regler gäller i den här tråden som i Senast Sedda Film.

D.v.s. finns det redan en eller flera trådar så skall den/de givetvis användas.

Behöver inlägg flyttas så hojta (ingen bäverhojt till mig, jag är nykterist) så hjälper jag eller G till.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 01 May 2010 - 11:01

Ungefär som med House då:

Patientent kommer in. Folk grubblar på vad som är fel. Dr. House kommer på lösningen, som visar sig vara fel. Alla säger "ge upp med dina galna idéer", sen skiter House i det och chansar på en sjukdom vars odds är en på miljonen. Givetvis är det den, och House blir hjälte igen. Extremt repetitivt och otroligt otroligt. :P

Jo, jag håller med fullständigt. Det var anledningen till att jag fort tröttnade på 1:a säsongen. Posted Image
Men sedan började jag kolla igen och fastnde totalt för sidostorysarna, som är största anledningen att jag fortfarande tittar. + House's manipulativa elaksheter f'stås.

Fast för dig som är så ond så framstår dr. House som Moder Teresa antar jag. :P
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#9 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 May 2010 - 18:47

Conan the Adventurer 01x01 [5 avsnitt finns gratis på YouTube]
I kölvattnet på succéerna "Hercules: The Legendary Journeys" och "Xena: Warrior Princess" (förutom här i Sverige då) så kom tydligen den här fantasy-serien. Det finns detaljer i det visuella som dessutom påminner en hel del om de två tidigare nämnda serierna. Men där "H:tLJ" och "X:WP" hade själ och hjärta så är den här mest lam. Storyn är väl OK, ingen höjdare men OK; dialogen är däremot både fånig och miserabel. Skådespelarprestationerna är så dåliga att inte ens jag kan ignorera dem, i jämförelse så är Lucy Lawless och Kevin Sorbos lägstanivåer i sina respektive serier rena oscars-prestationerna. Ralf Moeller har kanske kropp för rollen, men han uppvisar då ingen som helst form av talang. (Om han nu inte kör en Arnold Schwarzenegger-imitation, då är han rätt OK, fantasilös men OK. :evil: :P)* Den enda som riktigt lyckas prestera är väl Danny Woodburn men det hjälper inte, snarare tvärt om. Och just som du tror att det kan f*n inte bli sämre nu så slänger manusförfattarna in en alien-insekts-mumie? -- DÅLIG**.

Jag länkar till gratisavsnitten på YouTube (tror de är lagliga iaf) om någon nu mot förmodan skulle bli nyfiken på eländet.

Den här posten lär gå till forumhistorien som "den som XC chockade forumet med att totalsåga en fantasy-produktion". :P ;)


*) Lycka att man kommer få avnjuta karlns "talanger" igen i Tales of an Ancient Empire (uppföljaren på Sword & Sorcery) med bla Kevin "Hercules" Sorbo.

**) Jag skulle egentligen behöva lägga till några steg på betygsskalan för att spegla betyget. :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#10 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 May 2010 - 20:50

Eftersom Conan the Adventurers första avsnitt var delat i två delar så tänkte jag se iaf hela första storyn. Och Mirakel har ju kett tidigare...

Men nej. Samma löjliga försök till skådespel. Samma konstiga leverans av samma typ av fåniga repliker. Konceptet är på pappret bra - men det är så stora brister överallt så det lyfter aldrig. Det ena är sämre än den andre.

I det här avsnittet petar man in en Xena ripoff*, problemet är att skådespelerskan inte klarar av att leverera de tuffare replikerna. Pamela Anderson skulle göra rollen som "Tjuvarnas Drottning" betydligt tuffare. Och det iförd rosa aftonklänning och högklackat.

*) Kommer i ihåg karaktären "Glaphyra" i Xena avsnittet "A dirty half dozen" (S3)? Något i karaktären påminde mig om henne.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 May 2010 - 16:57

Jag är väl inte den ända som sörger att X-Files/Star Trek crossovern aldrig blev av. Att se Scully och Mulder träffa ett par karaktärer från Star Trek i ett avsnitt hade varit riktigt kul. :thumbsup:
Men jag blev förvånad när jag läste att X-Files delar universum med både Homicide: Life on the Steet, Law & Order, The Wire, The Beat och Arrested Development samt eh... Seasame Street. :P
Jag talar givetvis om karaktären John Munch som lyckats vara med i alla de här serierna.
Law & Order: Special Victims Unit delar dessutom universum med The Practice som i sin tur delar universum med Boston Public, Gideon's Crossing och Ally McBeal.
Betyder det att X-Files delar universum med Ally McBeal? :lol:


Edit: OK. Ser nu att Law & Order: SVU och The Practice aldrig blev av. Men det ska ha filmats men sedan klippts bort.

Edited by Crusader, 10 May 2010 - 17:08.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 May 2010 - 08:46

:) Vilken soppa. Blir det inte snarare "släkt med släkten" så att säga?

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#13 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 May 2010 - 15:18

Hur menar du? :unsure:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 May 2010 - 16:45

Om x-files och law&order har en gemensam karaktär, oxh law&order och ally mcbeal en annan. Omman betraktar universum som släkt (dvs "familj") så blir ally mcbeal släkt mef x-files' släkt.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 May 2010 - 17:58

Ah, du menar så. :P Ja, det är lite som det faktum att Star Trek och Knight Rider är släkt pga en gemensam karaktär och Knight Rider utspelar sig sedan i samma universum som bla Las Vegas, Medium, Heroes, Bewitched och en massa andra och i Las Vegas så är Jean-Claude Van Damme död vilket betyder att han då är död i alla de andra TV-serierna också. :P Så om karaktärer från Star Trek skulle åka tillbaka till nutid (2010) så skulle de inte kunna träffa Jean-Claude Van Damme för han är död. :lol:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#16 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 May 2010 - 18:04

:lol: Det är sådant där man får huvudvärk av.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#17 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 13 May 2010 - 08:21

:lol2:

#18 Sparks

Sparks

    Commander

  • Members
  • 238 posts
  • Gender:Female

Posted 23 May 2010 - 22:52

Jag måste säga att jag är glad att SVT äntligen lagt ner Andra Avenyn. Vet att många gillar serien, men jag tycker den är hemsk.

Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.


#19 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 01 July 2010 - 18:56

Jag verkar ha något emot serieavslutningar, kom på att jag inte sett sista avsnitten av Alias och den tog slut för 5 år sedan. :lol: Och ag inte sett 24s och Lost sista avsnitt fast jag har dem nerladdade. :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#20 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 August 2010 - 23:12

Jag blev lite illamående när jag såg ett avsnitt av Freddy's Nightmares: A Nightmare on Elmstreet - The Series.
En kille som har en framtidsversion av sin dotter som älskarinna (ovetandes, givetvis även om han påpekade att hon hade samma namn som hans dotter och påminde om henne). Visseligen var det hela en av Freddy's galna drömmar men det fick mig ändå att grimatisera lite när han "gjorde det" med vad som tidigare visade sig vara hans dotter när hon har växt upp. :mellow:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#21 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 August 2010 - 04:23

Freddy's Nightmares är en ojämn serie. Vissa avsnitt är riktigt bra medans andra är dåliga till rent usla. Bäst är oftast IMO de som handlar om Freddy och hur han plågar ungdommar. Tyvärr så är allt för många avsnitt Twilight Zone rip-off som har inget med Freddy att göra utan istället handlar om personer som byter kroppar med andra, vampyrer, kloakmonster, magi, sjuka drömmar och allt möjligt annat.
Speciellt drömavsnbitten (där hela avsnittet bara är en dröm) är tråkiga för de är bara flippade overkliga och handlar oftast om moraliska straff och har inget med Freddy att göra.



Just nu tittar jag på Kessler. Jag följde serien sist för många år sedan. Fast Kessler själv är lite för tråkig IMO. Visst ligger han bakom mord på de som kommer hans identitet för nära men som en gammal SS-ledare och Nazist så är han naiv, klantig, dum och aldeles för mjuk.
En serie som handlar om att jaga en gammal Nazist och krigsförbrytare borde ha en skurk som gjorde mer under kriget än att beordra avrättningar på krigsfångar, något han dessutom har samvets kval över, och dessutom ogillade alla hemskheter som gjordes och utrotningar.
Han sitter bara och tänker på gammla tider, deppar över att enn nyt rike aldrig kommer och gör inget mer än flyr.
Sedan måsdte jag säga att jag fattar inte varför de jagar honom runt halva jordklotet men struntar ialla Nazist-psykopater han möter på vägen som var 100 gånger värre än Kessler.
Fast det är ju klart, serien är trots allt en uppföljare på WWII serien Secret Army där Kessler var huvudfienden.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#22 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 December 2010 - 22:32

Blev lite shockad när jag nu såg ett avsnitt av A-Team där inte bara Smith dödade en fiende utan en viktigt karaktär dessutom blev dödad. Tror det är första gången jag har sett någon bli dödad i serien... eller ens blöda. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#23 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 December 2010 - 14:19

Finns en tråd om den serie redan, flyttar över ditt inlägg dit om ett tag
@Pepe, ditt inlägg är flyttat hit
Denna tråd gäller för äldre serier som inte har egen tråd :) från -80 talet typ.

Edited by Georgia, 29 December 2010 - 14:31.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#24 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 February 2011 - 00:22

Heh, Mike Hammer räddar en prostituerad tjej från 2 tuffa killar, torkar av henne sminket och ser att hon är 17 år gammal, snyter henne (extremt underhållande) och köper en korv och en mjölk och skickar iväg henne till en kompis för att få ett jobb. :lol:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#25 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 February 2011 - 17:40

Boston Legal och deras brytande av 4:e väggen. :lol: "Hej, jag har ju knappt sett dig det här avsnittet" för att inte glömma klassikern "Undrar hur nästa säsong kommer att bli". :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif