Jump to content

Photo

Prenumerationer


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 MikaelBergkvist

MikaelBergkvist

    Cadet First Year

  • Members
  • 9 posts

Posted 26 June 2011 - 09:28

Frågan jag vill ställa om det vore ide att kunna prenumerera på svenska superserier ett visst antal nummer framåt?
Jag skulle lätt signa upp mej för en sex nummer framåt tillexempel.

Jag har följt tidningen Tivoli och deras kamp för överlevnad och de fick snabbt över 2000 nya prenumeranter.
Siffrorna spelar ingen roll iof, men det skulle ge en sorts långsiktighet och jag vet många som vill stödja det här projektet.

#2 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 26 June 2011 - 12:23

Vi har talat om prenumerationer, men jag är inte precis säker på att folk vill prenumerera på en tidning som bara kommer ut tre gånger om året. Sen har jag inte den blekaste aning om hur man sätter upp en sån service.

#3 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 26 June 2011 - 12:53

Det finns gott om argument för att man ska kunna prenumerera. Framför allt skulle det innebära att det blir lättare att köpa tidningen. Det vill säga att man inte behöver bestämma sig för att köpa den varje gång ett nytt nummer har kommit ut och sedan faktiskt också driva sig till att göra det. I stället kan man beställa ett lagom antal nummer i förväg och sedan luta sig tillbaka och vänta tills de dyker upp i brevlådan.

Antar att det finns olika sätt att lösa saken på. Det simplaste är väl att man samlar prenumeranterna i ett exceldokument eller liknande och att någon i redaktionen blir ansvarig för att skicka iväg tidningarna till dem. Annars misstänker jag att det går att överlåta prenumerationsadministrationen åt någon som sysslar med prenumerationer för olika tidningar, men gör man så lär det ju kosta oss pengar.