Jump to content

Photo

Jag har blivit med mobil (igen)!


  • Please log in to reply
57 replies to this topic

#51 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 May 2014 - 01:14

Jag köpte en Nokia Lumia 520 för ett par dagar sedan. Hoppas och tror att jag ska bli riktigt nöjd med den.



#52 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 September 2014 - 10:07

Efter lite mer än två år med min Lumia 900 kände jag att det var dags att uppgradera. Nöjd så här långt var valet enkelt att stanna vid WP och Nokia gör ju tjusiga telefoner. Valet föll utan större ågren på Nokia Lumia 930:
aa993f95-ed39-424f-9dcd-f98c569b9fe8.jpg

Första appen? En eboksläsare?

Ringsignal? Jupp samma melodislinga som de senaste decenniet.

 

Så här efter ett par dagar så är jag nöjd, jag har bara kört WP7.8 tidigare och uppgraderingen är välkommen. Lite förvånande var det dock att det inte följde med någon handsfree i paketet som det gjort med de senaste halvdussinet mobiler. Inte för att det spelar någon roll - handsfrees har man ju en bunt att tillgå iaf.

 

Nu gäller det bara att få tag i skal/fodral till dem, har hittat ett snyggt men det kommer inte in i butik förrän om en vecka eller så.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#53 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 06 September 2014 - 10:34

Grattis till telefonen. Det börjar bli dags för mig också, fast då troligtvis en Android. Bara inte Samsung, ingen större fan av det företaget. Möjligtvis nån av Sony-lurarna. Jag hade ju Sony Xperia Tipo ett tag innan hörlursuttaget blev dåligt...

 

Nynnar "I've been looking for freedom"...


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#54 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 September 2014 - 10:44

Sonys lurar är jättetjusiga en xperia stod på bedömningslistan när jag slutligen satsade på 900:an sist.

 

Jag valde också bort Samsung, främst för att de flesta sprang runt med Galaxy2:or just då.

 

@Garm: Lite sent: Men jag hoppas du och Lumian kommer väl överrens och på ett långt och troget tjänstgörande ihop. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#55 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 September 2014 - 22:11

Jag är helnöjd. Nästa blir nog en WP igen för mig. Inte en aning om vad, huvudsaken är att den passar mig och att den inte är för stor. Känner mig mycket friare och får en mer personlig upplevelse nu än när jag har kört med Android tidigare. Även om jag också fortfarande till stor del är nöjd med mina Android-upplevelser. Plus att jag fortfarande använder mina Androider till att spela, osv. Bara att WP var nästa självklara steg och har hittills gett mig mer.

 

Grattis till 930:an. Den ser riktigt fin ut och verkar kunna ge en bra upplevelse. Måste ha känts skönt att kunna ta steget från 7.8 och ett par kliv framåt. Nu är du rustad för ett tag framöver och jag hoppas att du får en riktigt bra upplevelse.

 

Hoppas även att Peak hittar något passande framöver.



#56 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 08 September 2014 - 03:25

Det som fick mig att gå tillbaka till min gamla iPhone 4s efter att min Sony Tipo började krångla var egentligen att Storytels app för iPhone är mycket bättre än Android-versionen. Det, och det kändes onödigt att köpa en ny telefon när jag har en fullt fungerande hemma.


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#57 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 08 September 2014 - 19:01

Nån som vågar använda icloud numera? :P


Winter is Coming


#58 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 08 September 2014 - 19:10

Haha. Jag har iaf inga nakenbilder på telefonen (och icloud avstängt eftersom jag aldrig såg poängen med det. Samma sak med Google+s molntjänst).


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."