Jump to content

Photo

Star Wars: The Clone Wars - Säsong 1

• Please log in to reply
97 replies to this topic

#1 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 May 2007 - 13:17

Posted Image

Hittade ingen tråd om denna serie så jag beslutade att separera den här serien från tråden som finns till Live Action serien.

Nu har det i alla fall kommit en officiell teaser-trailer till serien som erbjuder en närmare titt på vad vi kan vänta oss.

Se trailern här.

Edited by Cartman, 10 February 2009 - 14:08.

#2 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 28 May 2007 - 14:42

Också känt som Clone Wars Season 3. :( Jag gillade Gendy Tartakowskys otroliga tecknade 2D-variant bättre.

Var länge prat om det skulle bli en tredje säsong, men så nämndes det att det skulle bli 2008, och i 3D. Bah. Två år sen nu...

#3 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,009 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 May 2007 - 15:17

Det är inte en 3:e säsong. Det är en helt ny serie som utspelar sig under Clone Wars med helt andra karaktärer än förra serien. Förutom att ett par av dem kanske är med som gästkaraktär ibland så ska detta till största delen vara helt nya karaktärer. Och den nya serien heter Star Wars: The Clone Wars medans den gammla hette Star Wars: Clone Wars. Iallafall, det är en helt ny grej där man följer soldaterna under The Clone Wars.
Det ska sedan komma en 3:e serie om The Clone Wars om ett par år som ska vara för mindre barn.

Edited by Crusader, 28 May 2007 - 15:17.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 28 May 2007 - 15:51

Ungefär som det verkade i trailern, men ursprungligen så fick jag intrycket att detta skulle vara säsong 3. ( vilket väl hade blivit svårt, då Ep3 börjar tio minuter efter sista avsnittet av Clone Wars. Men den var ju ändå iof episodbaserad.)

#5 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 28 May 2007 - 15:55

Verkar riktigt lovande. :)
Fast jag längtar mycket mer efter den "riktiga" tv-serien. :thumbsup:
*Hockey och superhjältar*

#6 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 May 2007 - 12:12

Jag gillade Gendy Tartakowskys otroliga tecknade 2D-variant bättre.

I början hade jag riktigt svårt för den serien mest på grund av att jag började att se den med svenska röster. Trots detta köpte serien på DVD och har lärt mig att uppskatta den. Nu tycker jag att den är en riktigt bra mellanakt till episod 2 och 3. animationerna känns riktigt bra. handlingen är väl sådär, en hel del avsnitt är bra medans en del känns sådär. Det som är lite synd är att dom valde boert dom rätta röstskådespelarna till karaktärerna. Den hade lyft ytterliggare en bit om dessa hade varit dom rätta.

Eftersom jag är Star Wars nörd ut i fingerspetsarna så kommer jag garanterat att följa denna serie samt andra tänkta projekt i sagan om Star Wars. Jag tycker att animationerna känns rätt bra, men samtidigt är dom "lite för mycket" för mig. Antar att detta är någonting som kommer att visa sig bättre när man får se hela avsnitt. Med handling, karaktärer, miljöer samt röstskådespalare. Men det verkar som sagt lovande och helt klart intressant.

EDIT:

Lite mer uppdateringar kring projektet. En teaser poster till serien släpptes i samband med den stora festen Celebration IV.

Posted Image

Här finns det mängder med snapshots från trailern.

Olika versioner av trailern, bilder samt mer information förväntas ses här den senaste tiden.

Följande fakta finns om serien enligt MillenniumFalcon. Informationen är tagen från den officiella bloggen för Celebration IV och kan väl ses som rätt officiell speciellt dom bitarna som Pablo från den officiella hemsida uttalar sig om.

starwarsblog.wordpress.com 2007/05/27 /the-clone-wars-panel-discussions/

Pablo's write up on the Clone Wars panel:

The Clone Wars Panel Discussions
May 27th, 2007

The first two panel discussions with The Clone Wars producer Catherine Winder and supervising director Dave Filoni have finished, and here's a brief listing of what fans just witnessed:

First, an introduction to Winder and Filoni, with a great video short showing director Filoni wearing his scratch-built Plo Koon costume to the premiere of Episode III (before getting hired on at Lucasfilm).

Interview details:

* When Filoni initially got the call from Winder to direct The Clone Wars, he thought it was a joke staged by his friends. Winder assured him it was not, and proved it by letting him call her back on her Lucasfilm line.

* Filoni got the job moments after his initial interview with Lucas. As a fan, he was just glad to meet Lucas and visit Skywalker Ranch just before the opening of Episode III.

* Lucas is very involved with production - he is mostly focused on the story. He and Winder both work on the scripts with the writers.

* The episodes will be 22 minutes long, so as a result, there is opportunity for a lot of character development. The tone of the series is based on that of Episode IV - in addition to action, there are also light moments and comedy.

* In the new series, there will not be a “Justice League of Jedi” as Filoni puts it - the Jedi can't do anything more than Luke, Mace, Qui-Gon, and Obi-Wan from the films. They can be vulnerable but are intelligent - they need to think themselves out of situations. It will show how war was a challenge for the Jedi to fight, and how the moral principles they clung to began to disintegrate.

* According to Winder, it's not being directed as an animated series, but more like live action in terms of its story and cinematography.

Filoni then walks the audience through a series of slides which showcase some of the sculpture designs for characters such as the clone trooper, Anakin, Obi-Wan, Count Dooku, and General Grievous. They will share some of the stylization from the 2-D animated series but also some of the reality from the filmed saga. Filoni describes the style as “leaner and more elegant.”

A video is shown which introduces much of the team at Lucasfilm Animation housed at Skywalker Ranch.

Q&A questions revealed:

* Lucasfilm Animation had nothing to do with some 3-D animated stills recently “leaked” on the internet. They were fan-produced.

* While continuity is being taken very seriously by the creators of the series, Lucas retains the right to make slight adjustments for the sake of the story. Filoni is extremely well-versed in Star Wars mythology and Expanded Universe, so rest assured it is in very good hands.

* General Grievous will have a cough. When asked whether any of Grievous' past will be revealed, the only response is, “You'll be happy.” Filoni also says that when it comes to big legacy characters like Grievous, Lucas is consulted directly.

* The series will debut in Fall 2008.

* A lot of background characters - from the films and otherwise - will get to do a lot more.

* The series is being produced in high-definition.

Edited by Cartman, 29 May 2007 - 15:03.

#7 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 July 2007 - 13:23

Officiella hemsidan uppdaterar med en egen sektion för kommande The Clone Wars

The Official Star Wars Blog

5:51 — Sansweet changes to the subject of Star Wars on television. “First out of the gate, likely in the Fall of 2008, will be an amazing new series from Lucasfilm Animation, Star Wars: The Clone Wars.” There are 25 different episodes are in varying stages of production. “I’ve had the chance to see four episodes and have been truly blown away by their cinematic sweep, the storytelling, their visual effects and everything!” says Sansweet. He then screens The Clone Wars trailer.

Källa

EDIT:

The Clone Wars Celebration IV Panel -- Part 1

The Clone Wars Celebration IV Panel -- Part 2

Edited by Cartman, 31 July 2007 - 14:05.

#8 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 November 2007 - 13:57

TheForce.Net - Animated Clone Wars Theatrical Release?

Posted on November 15, 2007

Then again, nothing has been decided, though clearly, everybody that heard such a thing may happen got very excitied about it.

Before you read the information below, I'll tell you the news was big enough I knew we had to ask for confirmation from Lucasfilm before posting it. It's a good thing because LFL did have something to say about it. I realize you'll read this out of order, but I want to make sure nobody gets the wrong information.

When I asked Lucasfilm to comment on this news, here's what a Lucasfilm spokesman had to say:

"I'd like to clarify Hasbro comments this AM about the Clone Wars TV series. We see it as a breakthrough animated television series and are exploring a number of innovative ways to introduce it to the public. No decisions regarding release strategy have been made yet."

I followed up with just one question. Is a theatrical release introducing the series in the works and received this response: "It's one of the many things being discussed but we have no decisions yet. For us it's all about finding a creative way to launch a creative TV series."

Below is the specific information about this from the Hasbro Analysts meeting this morning. At the time I asked for comments from Lucasfilm, the meeting was still going on and Hasbro was expected to clarify their comments before the end of the meeting.

Note, that I'll emphasize again, there has been no Lucasfilm decision regarding this and there certainly has been no date set for anything.

During the Hasbro Fall 2007 Analyst Event this morning, they announced the much-anticipated "Star Wars" Clone Wars animated TV series would have a theatrical launch next year on August 8 and then on TV throughout the fall.

You can listen to it yourself at this link. You have to register to listen. The audio you want to hear is about 56 minutes into the presentation. Hasbro Fall 2007 Analyst Event Audio.

#9 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 22 November 2007 - 16:55

Jag tror tyvärr inte på en biorelease för den. Kanske i usa men knappst något som kommer bli världsomfattande. Sedan har jag på senaste tiden blivit mer skeptisk till denna serie efter att ha läst en del från den officiella hemsidan. Jag har fortfarande förhoppning om att den ska vara sevärd men jag har garderat mig lite extra så att jag inte bli så besviken om den visar sig inte vara bra.

#10 Walker

Walker

Rear Admiral

• Aktiv member
  • 3,025 posts

Posted 30 January 2008 - 21:09

Inget nytt om den "riktiga" serien, men väl konfirmerade nyheter om en ny karaktär i den animerade serien. Ahsoka Tano; Padawan till Anakin Skywalker. Vad ska man säga; hon ser ut som en tv-spelskaraktär..men det är säkert ingen slump.
Posted Image

http://www.starwars....ws20080129.html

Edited by Walker, 30 January 2008 - 21:11.

#11 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 31 January 2008 - 13:14

Ser rätt cool ut, iaf rent designmässigt ser den ut att passa in i serien.

#12 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 February 2008 - 16:01

Både Ain't It Cool och Dark Horizons nämner att dom 3 första avsnitten av The Clone Wars kommer att visas på bio i england i September i år.

Monday, February 4th 2008

The upcoming CG animated "Star Wars" spin-off series "Clone Wars" will make its debut in the UK this September as three 90-minute episodes that will be released theatrically reports Action-Figure.Com.

Several Star Wars licensees other than Hasbro confirmed the news at this weekend's UK ToyFair where Hasbro ruled the new action figure line from the Lucasfilm property off limits to press.

The rest of the episodes will then come out on a yet undecided TV channel.

Edited by Cartman, 04 February 2008 - 16:01.

#13 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 11 February 2008 - 18:48

Ain't it cool fick en rapport från Toy Fair Germany och snappade bland annat upp detta. Det kanske betyder att även vi får ta del av dessa avsnitt här i sverige? :)

Finally STAR WARS: no doubt, it has still the Force. The new action figures
and Lego looked fantastic. And for us Europeans it was great to got the
confirmation that CLONE WARS ANIMATED movie – the first three parts of the
new tv-series - will indeed be shown in our theatres in September as well –
so not only in England. That will give a huge boost to all the toys that
will be released this year, guaranteeing the future of that (or any other)
brand or franchise.

#14 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 February 2008 - 13:01

Lite officiell info om den animerade serien The Clone Wars.

Ryktet om att dom tre första avsnitten kommer att visas på bio i england och tyskland stämmer. Dom kommer även visas i USA samt att datum för den internationella releasen släpps snart.

StarWars.Com - Star Wars: The Clone Wars In Theaters and on Television in 2008

February 12, 2008

A new era of Star Wars entertainment begins in 2008 when Star Wars: The Clone Wars, from creator George Lucas, premieres as an all-new feature film in August, followed by the television series debut in the fall, in a partnership announced today between Lucasfilm Ltd., Warner Bros. Pictures and Turner Broadcasting System Inc.

Produced by Lucasfilm Animation, Star Wars: The Clone Wars takes audiences on incredible new Star Wars adventures, combining the legendary storytelling of Lucasfilm with an eye-popping, signature animation style. Star Wars: The Clone Wars will open in North American theaters Friday, August 15. International release dates will be announced soon.

Läs mer om serien via länken. Eller se en video med Supervising Director Dave Filoni som introducerar serien.

#15 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 March 2008 - 17:12

Concept Art

Posted Image

--

Posted Image

--

Posted Image

#16 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 March 2008 - 16:39

Empire Online har lite info om The Clone Wars.

Empire Online - Exclusive: George Lucas Talks Clone Wars Plus the live-action show

14 March 2008

George Lucas was in Las Vegas this week, not for the loose women and fibreglass recreations of famous landmarks, but to bang the drum for Star Wars: The Clone Wars, the upcoming animated film and TV series.

He showed a five-minute clip of a battle sequence from the film, which exhibited the retro-futuristic look that the new project will be going for and then we had a quick chat with him about what's in store for the film.

Lucas described the film, which takes place between episodes two and three of the series, as "a stylised cartoon, it's not photo real...it's in a Gerry Anderson style, Thunderbirds. The characters have painted surfaces - they look like they've been painted." He also told us that it will feature all the major characters from the films. "It's got everyone," he said. "Yoda, The Emperor... everybody that's in the features is in the animated series. It's just as if we took the feature and just continued it in an animation style."

However, the original cast from the movies won't be lending their vocal talents here. "No, [we won't be using the main cast members]," he explained. "Animation has its own demands, especially as we're also doing a TV series – and this started out as a TV series."

#17 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 21 April 2008 - 13:36

Ryktet om att dom tre första avsnitten kommer att visas på bio i england och tyskland stämmer. Dom kommer även visas i USA samt att datum för den internationella releasen släpps snart.

StarWars.Com - Star Wars: The Clone Wars In Theaters and on Television in 2008

February 12, 2008

Star Wars: The Clone Wars will open in North American theaters Friday, August 15. International release dates will be announced soon.

Är det någon som möjligtvis har läst eller hört något om dom internationella releaserna ännu? Det är ju ett bra tag sedan denna nyhet kom och jag finner det lite lustigt att man inte fått ett eventuellt datum för premiären i sverige än, för jag antar att vi borde få en.

#18 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 April 2008 - 16:07

Exclusive: New Clone Wars Images
Brand new pics from the Star Wars 'toon

It probably hasn't escaped your notice that Star Wars is coming back to cinemas later this year. On August 15, Star Wars: The Clone Wars will hit cinemas in the UK, chronicling the devastating battle that tore Star Wars' galaxy apart.

In the latest issue of Empire, out this Friday, we've got an exclusive interview with the film's director Dave Filoni and Star Wars creator George Lucas, plus a whole bunch of brand new images from the film.

Hoppas bilderna syns.

Posted Image

Posted Image

Posted Image
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#19 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 21 April 2008 - 17:47

Bilderna syns. Är lite nyfiken på den här serien även om jag inte är mycket för tecknat.

#20 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 25 April 2008 - 15:18

Är det någon som möjligtvis har läst eller hört något om dom internationella releaserna ännu? Det är ju ett bra tag sedan denna nyhet kom och jag finner det lite lustigt att man inte fått ett eventuellt datum för premiären i sverige än, för jag antar att vi borde få en.

För att svara på min egen fråga. Fick mejl idag med lite trevlig information.

Sandrew Metronome Distribution Sverige AB / Warner Bros. (Sweden) AB

Kommande Filmer

Star Wars: The Clone Wars
(Svensk titel ännu ej bestämd)

Biopremiär: 15 augusti 2008

#21 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 28 April 2008 - 13:18

Trevligt. Jag ändrar rubriken på tråden. :)

#22 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 30 April 2008 - 14:38

Trailern för bioversionen av det långfilmslånga avsnittet. Det togs bort rätt snabbt från nätet men jag hittade den i en rätt hyfsad kvalité.

Click Me, Or Me.

Ser rätt bra ut. Jag har vissa reservationer, dels till handlingen men även till hur serien är animerad. Dock ställer jag mig mer positiv än negativ till det hela och jag tycker det ska bli intressant att få ta del av det långfilmslånga avsnittet som ska gå upp på bio samt ett antal avsnitt av serien innan man kan avgöra om det är något att ha eller ej.

#23 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 30 April 2008 - 20:04

Stackars flicka... :( att ha Darth Wader som Mästare?? Antar att vi alla har en aning om hur det kommer sluta.

Annars så blev jag väl lite tänd faktiskt, :) kommer antagligen att ge det ett försök, och se om den är nå bra.

#24 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 May 2008 - 12:19

Trailer är officiellt på väg enligt den officiella hemsidan.

The Trailer & Poster for Star Wars: The Clone Wars

May 06, 2008

First Theatrical Trailer for Animated STAR WARS: THE CLONE WARS to Premiere Exclusively Across Multiple Turner Networks Thursday, May 8

Cartoon Network, TNT, TBS, CNN, and Boomerang All to Showcase Newest Star Wars Adventure at 7:58 p.m.

Star Wars fans will get an unprecedented look at the newest intergalactic adventure on Thursday, May 8, when the world-premiere trailer for the upcoming CG-animated movie Star Wars: The Clone Wars debuts across five Turner networks simultaneously.

At 7:58 p.m. in all U.S. time zones, Cartoon Network, TNT, TBS, CNN, and Boomerang will debut an action-packed, two-minute preview of the animated adventure from creator George Lucas and Lucasfilm Animation. It marks the first time a theatrical trailer has received a simultaneous, cross-network airing on Turner Networks. The trailer debuts in theaters on Friday, May 9, along with the first poster for the movie. The poster is available for pre-order exclusively at StarWarsShop. Check it out here.

Star Wars: The Clone Wars opens in movie theaters Aug. 15.

"By combining the power of the Turner Networks and the power of the Force, we're able to create a fantastic event for Star Wars fans of all ages," said Howard Roffman, vice president of Lucasfilm Ltd. "We're incredibly proud of The Clone Wars, and eager to be able to showcase it for the first time in such an exciting way."

The newest tale of adventure, intrigue and excitement in a galaxy far, far away combines the legendary storytelling of Lucasfilm and the Star Wars Saga with a signature animation style from Lucasfilm Animation.

On the front lines of an intergalactic struggle between good and evil, fans young and old will join such favorite characters as Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi and Padmé Amidala, along with brand-new heroes like Anakin's padawan learner, Ahsoka. Sinister villains -- led by Palpatine, Count Dooku and General Grievous -- are poised to rule the galaxy. Stakes are high, and the fate of the Star Wars universe rests in the hands of the daring Jedi Knights. Their exploits lead to the action-packed battles and astonishing new revelations that fill Star Wars: The Clone Wars.

The theatrical release of Star Wars: The Clone Wars tells an all-new story that leads directly in to this fall's premiere of a weekly, animated Star Wars: The Clone Wars television series on Cartoon Network, followed by airings on TNT.

Posted Image

#25 The Invisible Hand

The Invisible Hand

Cadet Second Year

• Members
  • 11 posts

Posted 07 May 2008 - 23:17

Jag längtar verkligen till filmen The Clone Wars release. Iofs tvivlar jag på att den visas i svenska biografer, men det ska ändå bli kul att se den på nåt fall, :P
Själv så har jag bara sett ett halvt avsnitt av de gamla tecknade serierna på svenska, men jag hade ändå lite svårt för dem i början. Inte nu dock ofc så jag ser även fram emot den här animerade fortsättningen.
Som man kan se här bl a kommer det även att skrivas noveller baserade på de kommande animerade serierna, :P
är en starwarsnörd!1
Star Wars på svenska: GalacticEmpire.se