Jump to content

Photo

Bok sökes: Time is the simplest thing av Clifford D. Simak


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Thees

Thees

    Cadet First Year

  • Members
  • 8 posts
  • Location:Linköping

Posted 30 June 2008 - 13:01

Nån som vet var jag kan köpa den eller vill sälja den?

/Therese

#2 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 June 2008 - 13:48

Den verkar vara svår att hitta i en svensk affär/nätshop. Bokfynd har två "artiklar" om den som kanske kan hjälpa dig att finna utländska ställen som säljer boken.

Bokfynd - Time Is the Simplest Thing
Bokfynd - Time Is the Simplest Thing (Collier Nucleus Fantasy & Science Fiction)

#3 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 30 June 2008 - 15:51

När det gäller sådana saker brukar Amazon.com vara en guldgruva.

Hardcover: http://www.amazon.co...0...7414&sr=8-1

Pocket: http://www.amazon.co...2...7414&sr=8-2

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#4 Thees

Thees

    Cadet First Year

  • Members
  • 8 posts
  • Location:Linköping

Posted 01 July 2008 - 16:49

Tack för svaren.

Ja, det verkar vara utlandet som gäller ... får tänka efter hur gärna jag vill ha den.

#5 kerstin_h

kerstin_h

    Cadet First Year

  • Members
  • 2 posts

Posted 07 February 2012 - 08:59

Jag har den som pocket. Ytterligare 2 av samme författare. Intresserad? Pris 20 kr/st eller 50 kr för alla 3.

#6 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 07 February 2012 - 10:02

"I dryga tre år efter att han lade upp sin förfrågan besökte han dagligen forumet. Förgäves, tycktes det som; desperationen ökade för var dag då inget svar ville visa sig. Försiktig hoppfullhet övergick i förtvivlan, förtvivlan till ilska, tills denna till slut sjönk ned i desperationens töcken. Var fanns hans bok? Vem var det som höll i den alla dessa år? Men han skulle inte ge upp! Men en korsriddares envishet fortsatte han sitt uppdrag.

Och se! En dag fanns det där, likt ett himmelskt ljus inför hans ögon: meddelandet om att hans bok fanns att få! Glädjen visste inga gränser, och livet tycktes med en gång ljusare än någonsin förr"

;) :P

Skämt åsido, kerstin_h, så var det fint av dig att meddela om att du har boken. Men jag har inte sett Thees på forumet sedan förra posten 2008 så jag tror inte meddelandet når honom/henne. Du kan ju prova att skicka ett PM, annars skulle jag nog rekommendera Tradera som är en rätt bra marknad för svåråtkomliga böcker.

Och välkommen till forumet! :)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#7 kerstin_h

kerstin_h

    Cadet First Year

  • Members
  • 2 posts

Posted 07 February 2012 - 10:25

"I dryga tre år efter att han lade upp sin förfrågan besökte han dagligen forumet. Förgäves, tycktes det som; desperationen ökade för var dag då inget svar ville visa sig. Försiktig hoppfullhet övergick i förtvivlan, förtvivlan till ilska, tills denna till slut sjönk ned i desperationens töcken. Var fanns hans bok? Vem var det som höll i den alla dessa år? Men han skulle inte ge upp! Men en korsriddares envishet fortsatte han sitt uppdrag.

Och se! En dag fanns det där, likt ett himmelskt ljus inför hans ögon: meddelandet om att hans bok fanns att få! Glädjen visste inga gränser, och livet tycktes med en gång ljusare än någonsin förr"

;) :P

Skämt åsido, kerstin_h, så var det fint av dig att meddela om att du har boken. Men jag har inte sett Thees på forumet sedan förra posten 2008 så jag tror inte meddelandet når honom/henne. Du kan ju prova att skicka ett PM, annars skulle jag nog rekommendera Tradera som är en rätt bra marknad för svåråtkomliga böcker.

Och välkommen till forumet! :)

Ja du, det är inte lätt att vara nybörjare. Såg inte att annonsen var från 2008. "skicka ett PM" - hur gör man då? Nej, det får nog bli Tradera i fortsättningen. Hur lämnar man detta forum?

#8 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 07 February 2012 - 10:40

You can log out anytime, but you can never leave!

Ehm... Eller rättare sagt... Man kan säkert avregistrera sig på något vis... vad det nu ska vara bra till när du nu äntligen har hittat till vår mysiga familj.

Om du vill skicka ett PM till Thees, så klickar du på hennes namn och sedan på "Skicka mig ett meddelande". Det är möjligt att hon då blir uppmärksammad om det e-mail-ledes.

#9 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 07 February 2012 - 12:46

Ja du, det är inte lätt att vara nybörjare. Såg inte att annonsen var från 2008. "skicka ett PM" - hur gör man då? Nej, det får nog bli Tradera i fortsättningen. Hur lämnar man detta forum?

Hoppas du inte tog illa vid dig: jag bara såg för mig hur det kunde gått till och det var inte menat som nånting kritiskt mot dig. Som Gröne Hämnaren säger kan du söka upp Thees, eller så kan du klicka på Brev-ikonen högt upp på sidan och välja Compose New för att skicka ett meddelande. Normalt får då användaren ett mejl om att det kommit ett personligt meddelande, men risken är stor att han/hon har hunnit byta mejladress sedan registreringen. Men det vore väldigt kul om det gav resultat! :)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin