Jump to content

Photo

RAGNARÖK


  • Please log in to reply
109 replies to this topic

#26 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 16 August 2010 - 12:18

Fast hur tror du det blir om du ska förklara för nån på DA eller nåt annan Engelskspråkig sida? :\ Eller om vi får till en Engelsk web-publicering av serier? Då lär det ju bli kommentarer om att du har ett super-team med samma namn som DC's...

Vi kan tvista om det lite, kalla den engelska versionen nånting i stil med "The Elitists" eller nåt. Eftersom översättningen av svenskan till engelskan är ganska vidbrett och varierande, då kan vi komma undan med det. Hoppas jag iallafall...


Du kanske ska stava det 31|73~.

Vad gäller övertalning av skurkar kan ju det gå till på lite olika vis. Olika skurkar har väl olika motiv och olika värderingar... En del kanske ger sig in i kampen på eget initiativ. En del kanske tvingas på ett eller annat vis. Och ytterligare andra kanske lyckas smita ifrån det.

Jo, hjältarna är betydligt enklare då de är ju the good guys, men även de måste ha nåt som motiverar de. Superskurkarna däremot är en rejäl utmaning, då några kanske till och med allierar sig med Hel av survival's needs typ av anledning. Men eftersom Hel är ju efter evig förstörelse på jorden, bör det inte räcka för alla att säga "vi ligger ned vår fiendlighet för tillfället"? Visst kan det skapa interna konflikter och dilemma, men det är lika bra att få in lite respons på hur allas egna NC karaktärer skulle reagera.


Den Gröne Hämnaren har en poäng där. Om övertalandet går till på olika sätt med olika skurkar så framhävs deras personligheter och motiv. De blir tydligare individer och serien mer spännande.

Jag vet inte om Leif Schwartz och Hatet är planerade att vara med, men Leif Schwartz är en slirig och kallhamrad affärsman och framför allt människohandlare med ett bedrägligt respektabelt yttre. Utåt verkar han schysst, men pengar och makt är det som styr honom framför allt. När han mår dåligt måste han skapa ett nytt Hatet. Han väljer ett offer och knådar dennes ansikte. Hatet (som alltid skapas av Leif Schwartz) hatar den som Leif avser ska hatas i det ögonblick denne skapas. Instinktivt vet Hatet vem som ska likvideras. Efter sitt uppdrag dör Hatet. Nästa gång måste Schwartz hitta en ny person som kan bli Hatet.

Så vad kan motivera Leif Schwartz att delta? Dels vill han överleva, men han ser även fram emot att efteråt kapa åt sig makt och pengar när allt är över. Ungefär så kan det gå till.

Nu är det så att Scwartz och Greve von Lindén har ett gemensamt förflutet. De var vänner i sin ungdom, men under en gemensam diamantsmuggling från Sydafrika gick något fel. Leif Sscwartz anser förstås att Lindén lurade honom och till och med försökte döda honom. Så frågan är hur Greve von Lindén reagerar på Leif Schwartz deltagande. Om han nu ska delta.

Kom just på en sak. Leif Schwartz sitter ju inte inspärrad. Han är fri och väldigt svåråtkomlig. Det är upp till Viktor om Schwartz ska vara med.

Tja, det kan skapa en kul side story på det hela.


En sak vore interesant att ta med... Om jag förstått det hela rätt så kommer någon att väcka de döda. Hur kommer de döda i NS att reagera. Ghat och Jeane Nocturne t ex, dom måste reagera helskumt. För dom e ju döda (?). Kanske dras dom till det mörka och blir instabila och kanske agerar, omedvetet, som en sovande cell.
Vore lite kul å se.... Det är bara en idé så lyncha inte mig för det... =D

Tja, det vore en kul idé.

Så, jag skriver ned all era förslag i min anteckningsbok och jag går igenom de tills jag har en viss aning om hur allt kopplar.

#27 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 16 August 2010 - 23:14

Snart gossar... Är första profilen på en av dom två damerna jag nämnde tidigare färdig. :D Snart får ni möta... Bhela Surtdottir! ^^

Edited by PredaBot, 16 August 2010 - 23:14.


#28 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 17 August 2010 - 07:20

Så nu kan jag skriva ett inlägg igen, eftersom mitt internet hemma inte fungerar, men nu sitter jag i skolan (hehe). Det kommer nog att gå ganska illa om Ghast på något sätt är med på Hels sida, han är väl starkast i NS? Ska bli spännande att se det färdiga resultatet.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#29 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 17 August 2010 - 09:06

Så nu kan jag skriva ett inlägg igen, eftersom mitt internet hemma inte fungerar, men nu sitter jag i skolan (hehe). Det kommer nog att gå ganska illa om Ghast på något sätt är med på Hels sida, han är väl starkast i NS? Ska bli spännande att se det färdiga resultatet.


Men det vore spännande... Han och Jeane Nocturne, behöver inte nödvändigtvist bli onda men de kan bli frestade och påverkade. De kanske omedvetet blir ondare och påverkar av allt som händer... Om de blir riktigt onda så blir det väl tillfälligt hoppas jag.

#30 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 17 August 2010 - 09:10

Snart gossar... Är första profilen på en av dom två damerna jag nämnde tidigare färdig. :D Snart får ni möta... Bhela Surtdottir! ^^

...Förlåt, men det där blir en världens återkommande skämt för Jeanne Nocturne XD

Så nu kan jag skriva ett inlägg igen, eftersom mitt internet hemma inte fungerar, men nu sitter jag i skolan (hehe). Det kommer nog att gå ganska illa om Ghast på något sätt är med på Hels sida, han är väl starkast i NS? Ska bli spännande att se det färdiga resultatet.

Tja, Ghast är din karaktär, skulle han vara den typen som lockas till den onda sidan?

#31 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 17 August 2010 - 10:07

Det är mest några få personer som skulle få honom att ens vilja döda, det är Victor Blanc som frestar på hans psyke, och Nekro som är skyldig för ett mycket känsligt mord för Ghast. Annars så har han sin syster som är likt en spärr för honom som hindrar honom från att döda och andra ondare saker, men jag tror att han skulle kunna bli lockad, mest för att han är död och inte känner värme, kyla och liknande, och samma sak med mat och dryk, det skulle nog få många att bli vansinniga. Som sagt, han har sin syster som en mental spärr från den onda sidan, men det skulle nog få honom lockad, men om han tar hela steget ut vet jag inte riktigt, tror inte det, lockad, men kämpat emot tror jag mest om honom.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#32 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 17 August 2010 - 14:03

Jag har inte fått klart för mig riktigt vad som motiverar de döda till att kämpa för den sida de gör. Men om det är just att de är döda, så skulle man ju kunna reflektera hur det påverkar dem som är döda men ändå inte. Om man ser det som att kroppen är död, men själen ändå finns kvar i den, kan man ju tänka sig att kroppen kämpar för Hel, att personen är medveten om vad den gör, men inte kan göra något åt det även om den vill. Kanske kan man ta sig loss från detta genom tillräcklig viljestyrka eller genom någon sorts yttre påverkan. Sedan behöver förstås inte samma regler gälla för vampyrer och för... vad nu Ghast är för någonting.

#33 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 17 August 2010 - 14:11

Det är mest några få personer som skulle få honom att ens vilja döda, det är Victor Blanc som frestar på hans psyke, och Nekro som är skyldig för ett mycket känsligt mord för Ghast. Annars så har han sin syster som är likt en spärr för honom som hindrar honom från att döda och andra ondare saker, men jag tror att han skulle kunna bli lockad, mest för att han är död och inte känner värme, kyla och liknande, och samma sak med mat och dryk, det skulle nog få många att bli vansinniga. Som sagt, han har sin syster som en mental spärr från den onda sidan, men det skulle nog få honom lockad, men om han tar hela steget ut vet jag inte riktigt, tror inte det, lockad, men kämpat emot tror jag mest om honom.

Sååå... om Hel skulle få för sig att mörda Ghasts syster, då kanske... >83 Men det är nåt som jag får tänka lite på, men visst vore det coolt att se Ghast bli extremt plågad av frestelsen...


Jag har inte fått klart för mig riktigt vad som motiverar de döda till att kämpa för den sida de gör. Men om det är just att de är döda, så skulle man ju kunna reflektera hur det påverkar dem som är döda men ändå inte. Om man ser det som att kroppen är död, men själen ändå finns kvar i den, kan man ju tänka sig att kroppen kämpar för Hel, att personen är medveten om vad den gör, men inte kan göra något åt det även om den vill. Kanske kan man ta sig loss från detta genom tillräcklig viljestyrka eller genom någon sorts yttre påverkan. Sedan behöver förstås inte samma regler gälla för vampyrer och för... vad nu Ghast är för någonting.


Det kan funka också

#34 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 17 August 2010 - 16:38

Man kan väl säga att Ghast är lite av ett vetenskapligt framtagen zombie.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#35 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 17 August 2010 - 19:22

Tjaa, skulle ju vara intressant om Ghast lockas över av Hela. Men kanske att det kan finnas med nån trevlig bonus förutom hämnd som får honom att ansluta sig till hennes armé av döda? Kanske... att hon har magin för att kontrollera hans förrutnelse? Så även om hans hjärta aldrig mer kommer slå, så kan han se ut som en vanlig människa, om han bara lyder hennes minsta avskyvärda vink...

Sen är jag ganska säker på att Jeanne Nocturne är väl ganska mycket starkare än Ghast? Hon kan ju lyfta/pressa 200 ton under optimala förhållanden, och jag gissar att hon har alla vampyrkrafter som nånsin beskrivits när hon är i totalt mörker. ( har för mig hennes krafter minskar tills hon är nästan mänsklig, ju mer intensiv UV-strålning hon utsätts för)

Har för mig dom klassiska krafterna inkluderar:

1. Styrning av vädret ( regn, vindar, kanske tillåme blixtar)
2. Flygförmåga
3. Superstyrka klass 200 ( den här detaljen är Viktors egen kreation, då traditionella vampyrer i både myter och pop-kultur annars "endast" har 10 mans styrka. Vilket kanske hamnar nånstans på kring 2-2.5 ton)
4. Hypnos
5. Telepati - att sända meddelanden i drömmar, framkalla hallucinationer
6. Förhöjd uttållighet - Vampyrer behöver varken vila, sova, äta eller dricka ( eller ja, dom måste väl ha blod inom ett visst intervall, annars börjar dom väl tackla av ganska rejält, eller?)
7. Övermänsklig snabbhet ( okänt hur mycket mer, kanske som djur som kobror?)
8. Transformation till djur - en vampyr kan förvandla sig till bl a följande djur:
--
Fladdermus
Råtta ( antingen en enda, eller så delas massan upp till flera olika råttor)
Varg
kronhjort ( notera att av nån anledning är alltid hjorten manlig och kritvit, även om vampyren icke är det)
Häst
Get
Hund
Katt
Malar/Fjärilar
Grodor
Unghöna ( alltså, en kvinnlig kycklingunge... Tydligen den enda sortens fågel dom kan bli. Och alltid en liten unge.)
Varvarg, varfladdermus osv, se ovan djur.
--

9. Transformation till dimma - en vampyr kan helt upplösa sin molekylära struktur till vattenånga och färdas genom olika hinder, eller undgå skada.

10. Orsaka sjukdom och pest

11. Bota sjukdom och pest

12. Osynlighet

13. Kommunicera med dom djur dom kan förvandla sig till

Hmm... nu när jag tänker på det, så känns Jeanne nästan lite over-powered med så här många krafter, och superstyrka klass 200. :\ Du bör nog tänka över exakt vilka vampyrkrafter hon ska ha, Virre... Listan här ovan är ju nästan löjlig. Lite som listan över alla Stålmannens superkrafter på 60-talet.

#36 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 17 August 2010 - 19:49

Jag är också nyfiken på hur det är tänkt. Är Jeanne Nocturne fullständigt överlägsen i NS-universumet? Med sina 200 ton så bräcker hon Hulk rejält (om han nu inte är uppgraderad). Han är ju själva måttstocken för att kallas starkast.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#37 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 17 August 2010 - 20:19

Inte riktigt. Hulks styrka har växt kontinuerligt sen början av 80-talet, så nu ligger han i vilonivå på strax under 100 ton. När han blir arg så rusar som bekant det där värdet upp, och han går ganska snabbt över t ex 300, 400, 500 ton osv.

Såvitt jag kan se så finns det egentligen bara en handfull varelser som kan mäta sig med Jeanne Nocturne, och jag tror på rak arm att det är:

Svartmoln ( vid optimal styrka, såkallad 'svart laddning' ligger "han" på ca 143 ton, vilket är lägre. Men Svartmoln kan kontrollera sin Emotion-materias densitet, och därmed bli diamanthård.)
Spore ( endast en fjärdedel så stark, men hon har ju förmågan att avge UV-strålning, så det lär ju hjälpa.)
Superstjärnan ( endast hälften så stark, ja. Men om hon använder den kraft som hon fruktar att släppa lös, Glorian, så borde en del av skenet försvaga Jeanne nog för att resten av den kosmiska energistöten som släpps lös ska skada tillåme henne.)

Hmm... Höh, Thomas har rätt på sätt och vis. Finns inte en enda annan supervarelse som inte är nåt sorts ultrakosmiskt kraftpaket som har lika hög nivå av styrka. ( Ahriman, Qliphoth, Centralkärnan, Surtr om han hade levt, etc.)

Har förvisso en story på g som centrerar kring Jeanne, och däri finns det med en vampyrmästare av samma vampyrfolk som hon själv, som har lite, lite högre styrka. Kring 218 ton tänkte jag mig. En del av storyn som det ser ut i nuläget kör med idéen att det är endast dom äldsta vampyrmästarna som har såna otroliga krafter, och dom vanliga vampyrerna är då betydligt ynkligare. Men att Jeanne har vissa mutationer i sitt hybrid-dna som gör att hon har tillgång till en del av förmågorna.

#38 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 17 August 2010 - 20:57

Hm, har Superstjärnan en kraft som kallas Glorian? Det hade jag glömt. Det står inget om den i guiden. Är det nåt vi pratat om? Superstjärnan tar knappt 100 ton har jag tänkt mig. Hon ska alltså vara klenare än Hulk.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#39 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 17 August 2010 - 21:14

100 ton stod det i profilen, så jag kör på det. ;) Glorian har vi pratat om lite i Malmö, t ex. Det är den enda kraften hon har som hon har svårt att kontrollera, så hon är ganska rädd för den och använder den aldrig. Jag har dock en idé om att hon till slut kommer möta en person som irriterar henne såpass mycket att hon kommer råka släppa på den. ^^

#40 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 18 August 2010 - 07:30

Jag vill inte vara sådan, men Ghast klarar runt 250 till 300 ton ifall ni läser hans profil, han ser bra i mörker, men bara om han har en ljuskälla, oberoende på dess storlek. Han andas inte, det som egentligen som skadar honom mest är silver, salt och magi, samt vassa föremål. SÅ jag tror att han med ren muskelkraft är ganska tuff. Men skador under striderna läks inte av sig sjäv och sist men inte minst, han känner inte av trötthet i musklerna som levande gör, han blir trött, ja, svagare, ja, men han blir ju återhämtad om han sover i sin gravjord under en dag.

Edited by Sret, 18 August 2010 - 10:13.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#41 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 18 August 2010 - 09:17

Ah det är där som det tuggar på med jeanne Nocturne för er? Att det känns att hon är för overpowered? Tja, ni behöver inte oroa er över det för att jag kör lite med den realistiska typen av vampyr hybriden.
Jag menar alltså att en fullblodsvampyr i mina regler har inte tillgång till alla krafter i den listan som Predabot, visst har de övernaturliga fysiska förmågor som snabbhet och styrka och lite hypnos för att sudda bort minnet ur folks minne när de tar ett slurp från nacken. Fast i sällsynta fall, då vissa vampyrtyper kan bli mäktiga ju äldre de blir men det är verkligen sällsynt.

I jeannes fall, när det gäller styrkenivå, kör jag liksom med Hulk att hon blir starkare ju argare hon blir, men 200 ton är själva gränsen, så hon blir inte mer overpowered. Dessutom så är en av hennes svaghet förutom att hon blir svagare av solljus ju längre hon står i det (hon blir inte störd av det, hon gillar att sola men det blir jobbigt när plikten kallar) är att hennes kropp är inte precis stryktåligt. Visst har hon övernaturligt styrka och läkeförmåga, men hon är lika mjuk och känslig som en vanlig människa, så om hon får ett skott i sig så blir det lika rejäla skador fast det läker ihop snabbare, men det är inte alls kul att känna ens arm slitas itu och sen lyckas klistra ihop det.

Det och hennes vansinne gör henne ganska osägbart både för hennes fiender och allierande, det och Hel kan påverka de övernaturliga på en viss grad att de inte blir lockade men de blir dragna till deras mörka sidor.

Men ja, jag kan förstå att hon är lite owerpowered, men så är Wolverine också. Liksom Superman och Deadpool. Fast liksom Deadpool, så är Jeanne en vansinnig figur som man ska ha kul med

Åh just det, Predabot, ifall du har svårt att skriva för jeanne, tänk dig bara Deadpool och andra vansinniga karaktärer du känner till =)

Edited by DarkPaladin300, 18 August 2010 - 09:30.


#42 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 18 August 2010 - 10:22

100 ton stod det i profilen, så jag kör på det. ;) Glorian har vi pratat om lite i Malmö, t ex. Det är den enda kraften hon har som hon har svårt att kontrollera, så hon är ganska rädd för den och använder den aldrig. Jag har dock en idé om att hon till slut kommer möta en person som irriterar henne såpass mycket att hon kommer råka släppa på den. ^^


Möta en person som irriterar henne nog för att använda den? Varför har jag en känsla av att det är en av de mer galna karaktärerna?
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#43 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 18 August 2010 - 10:28

Möta en person som irriterar henne nog för att använda den? Varför har jag en känsla av att det är en av de mer galna karaktärerna?


Men vem är det som för henne över gränsen? det är den viktiga frågan...

#44 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 18 August 2010 - 11:11

Tjaa, skulle ju vara intressant om Ghast lockas över av Hela. Men kanske att det kan finnas med nån trevlig bonus förutom hämnd som får honom att ansluta sig till hennes armé av döda? Kanske... att hon har magin för att kontrollera hans förrutnelse? Så även om hans hjärta aldrig mer kommer slå, så kan han se ut som en vanlig människa, om han bara lyder hennes minsta avskyvärda vink...

Sen är jag ganska säker på att Jeanne Nocturne är väl ganska mycket starkare än Ghast? Hon kan ju lyfta/pressa 200 ton under optimala förhållanden, och jag gissar att hon har alla vampyrkrafter som nånsin beskrivits när hon är i totalt mörker. ( har för mig hennes krafter minskar tills hon är nästan mänsklig, ju mer intensiv UV-strålning hon utsätts för)

Har för mig dom klassiska krafterna inkluderar:

1. Styrning av vädret ( regn, vindar, kanske tillåme blixtar)
2. Flygförmåga
3. Superstyrka klass 200 ( den här detaljen är Viktors egen kreation, då traditionella vampyrer i både myter och pop-kultur annars "endast" har 10 mans styrka. Vilket kanske hamnar nånstans på kring 2-2.5 ton)
4. Hypnos
5. Telepati - att sända meddelanden i drömmar, framkalla hallucinationer
6. Förhöjd uttållighet - Vampyrer behöver varken vila, sova, äta eller dricka ( eller ja, dom måste väl ha blod inom ett visst intervall, annars börjar dom väl tackla av ganska rejält, eller?)
7. Övermänsklig snabbhet ( okänt hur mycket mer, kanske som djur som kobror?)
8. Transformation till djur - en vampyr kan förvandla sig till bl a följande djur:
--
Fladdermus
Råtta ( antingen en enda, eller så delas massan upp till flera olika råttor)
Varg
kronhjort ( notera att av nån anledning är alltid hjorten manlig och kritvit, även om vampyren icke är det)
Häst
Get
Hund
Katt
Malar/Fjärilar
Grodor
Unghöna ( alltså, en kvinnlig kycklingunge... Tydligen den enda sortens fågel dom kan bli. Och alltid en liten unge.)
Varvarg, varfladdermus osv, se ovan djur.
--

9. Transformation till dimma - en vampyr kan helt upplösa sin molekylära struktur till vattenånga och färdas genom olika hinder, eller undgå skada.

10. Orsaka sjukdom och pest

11. Bota sjukdom och pest

12. Osynlighet

13. Kommunicera med dom djur dom kan förvandla sig till

Hmm... nu när jag tänker på det, så känns Jeanne nästan lite over-powered med så här många krafter, och superstyrka klass 200. :\ Du bör nog tänka över exakt vilka vampyrkrafter hon ska ha, Virre... Listan här ovan är ju nästan löjlig. Lite som listan över alla Stålmannens superkrafter på 60-talet.



Har vi kommit överens om att dessa regler för vampyrer gäller. Det finns ju inte precis några officiella beskrivningara att rätta sig efter. Vampyrer beter sig något annorlunda i praktiskt taget varenda film man ser. Så ska vi utforska den saken (vilket jag antar att vi ska förr eller senare) kanske vi ska starta en ny tråd för att diskutera vampyrer. Kanske slänger vi in diskussioner om troll och andra varelser i samma tråd.

Förresten så är väl Jeanne inte vampyr, utan dhampir (vilket förvisso kan beskrivas som en typ av vampyr) så det kanske inte gäller samma regler för henne som för helvampyrer.

#45 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 18 August 2010 - 15:48

DarkPaladin300, bäste Viktor, nu kan jag åter sova gott om nätterna! Det är ju bra när hjältar har svagheter också och det känns som om Jeanne Nocturne har naturliga sådana. Det är ju en riktigt cool figur, så jag hoppas hon används lite oftare framöver!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#46 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 18 August 2010 - 17:28

Möta en person som irriterar henne nog för att använda den? Varför har jag en känsla av att det är en av de mer galna karaktärerna?

Nej, faktiskt inte. Är en helt annan sorts karaktär, och irritationen beror på lite mindre väntade orsaker.

#47 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 18 August 2010 - 17:44


Möta en person som irriterar henne nog för att använda den? Varför har jag en känsla av att det är en av de mer galna karaktärerna?

Nej, faktiskt inte. Är en helt annan sorts karaktär, och irritationen beror på lite mindre väntade orsaker.


Vilket får det hela att bli ännu mer intressant.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#48 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 18 August 2010 - 17:59

Skulle det hjälpa med "kraftmätare" av det slag som Marvel kör med i sina senare OHOTMUS och liknande så man med en snabb blick kan se och jämföra styrka, snabbhet, intelligens och sånt?

#49 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 18 August 2010 - 18:48

Det är ju faktiskt en riktigt bra idé. =) Dom moderna mätarna är lite begränsade tycker jag dock, så kanske att vi sätter lite fler nivåer på dom. En rolig idé skulle vara att vi alla gör små variationer på styrkenivåerna, så att det inte är exakt 20, 50, 100 eller 300 ton som en karaktär kan lyfta/pressa. Gör staplarna lite mer intressanta.

En kombination av gammeldags äkta nummerstatistik och dom moderna mätarna tycker jag känns som en god idé.

#50 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 18 August 2010 - 19:02

Jag skulle helst se deras styrkor mindre definierade. Jag tänker liksom inte att Superstjärnan kan lyfta ett lok, men inte ett lok plus en vagn. Jag tänker snarare att hennes styrka är nånstans mellan Thing och Hulk.

Jag ser hellre en sorts trappa där vissa figurer står på samma steg och andra på stegen under och över. Marvel har gjort en sådan gruppering. Överst finns Hulk, Wonder Man och Thor tror jag. På nästa steg hittar vi Thing, Colossus och några till. Sedan Silversurfarn, Valkyrie och på steget efter det Spider-man och så vidare. Exakt styrka finner jag inte så intressant, däremot på ett ungefär vilka styrkeklasser de befinner sig i.

Hur ser kraftmätarna i Ohotmu ut?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier