Jump to content

Photo

Spider-man 2006

• Please log in to reply
21 replies to this topic

#1 www.SerieAkuten.se

www.SerieAkuten.se

Lieutenant Commander

• Members
  • 133 posts

Posted 23 December 2005 - 20:54

Läste precis Mega Marvel nr 4 - 2005. Ur denna tidning ramlade det en prenlapp där man kan prenumerera på Spider-man & Mega Marvel helår för 449:-. 4 st Nummer Mega och 26 st nummer Spider-man. Ska det komma 26 st nummer spider-man under 2006? Någon som vet mer om detta?

Ska Ultimate spider-man gå vanliga spider-man, vad ska då vara med i Mega? Eller hur ligger det till?

#2 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 23 December 2005 - 23:39

Det måste vara ett feltryck. Det finns en annan tråd som behandlar detta, och det är med all sannolikhet ett tryckfel. Ingen annanstans har det knystats om att det skulle bli 26 nr nästa år.

länk till tråden: http://www.scifinytt...topic=3363&st=0

Edited by Ned Flandiddelianders, 24 December 2005 - 00:03.

I love the smell of napalm in the morning

#3 www.SerieAkuten.se

www.SerieAkuten.se

Lieutenant Commander

• Members
  • 133 posts

Posted 24 December 2005 - 00:02

Nej jag tycker det låter lite lustigt jag också men på en sådan lapp borde man inte ha feltryck. det blir sammanlagt 30 st tidningar. Dividerar man sedan 449:- med 30 blir det ca 15:- tidningen och det kan inte stämma. Skulle det vara 12 st spider-man o 4 st Mega, sammanlagt 16 st så blir det 449:- delat med 16 så blir det 28:- tidningen. Kan nog stämma.

#4 DarkBeast

DarkBeast

Commander

• Members
  • 255 posts

Posted 25 December 2005 - 14:16

Mega Marvel är för övrigt nedlagd... jag prenumererade och fick ett brev hem tidigare i veckan där det stog att 4/2005 blev sista numret och jag kommer få min Spider-Man prenumeration förlängd med motsvarande antal nummer som jag hade kvar på min MM-pren...
Jag tycker inte om att prata om tvångstankar men jag kan inte låta bli.

#5 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts

Posted 26 December 2005 - 18:27

Mega Marvel är för övrigt nedlagd... jag prenumererade och fick ett brev hem tidigare i veckan där det stog att 4/2005 blev sista numret och jag kommer få min Spider-Man prenumeration förlängd med motsvarande antal nummer som jag hade kvar på min MM-pren...

Neeeeeeeeeeeeej, förbannelse, det är synd och skam att inte denna tidning kan överleva i Sverige... serierna i den tidningen var mkt bra och jag kommer sakna den starkt.

#6 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 26 December 2005 - 18:56

Är det någon som vet hur det ligger till med de andra svenska Marvel-tidningarna? Jag antar att försäljningen av serietidningar i Sverige idag är sämre än någonsin, trots alla biofilmer. Spider-man antar jag har tillräckligt många läsare för att klara sig även i framtiden, men hur ligger det till med X-Men?!? X-Men är ju en sån tidning som det är svårt att köpa ett enstaka nummer av och sätta sig in, och därför är det nog en tidning som i princip bara köps av fansen och inbitna läsare. Vilka serietidningarna går det bra för i Sverige egentligen överhuvudtaget? Jag kan inte komma på många fler än Kalle Anka som det går bra för (möjligtvis Fantomen och X-9...)...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#7 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts

Posted 26 December 2005 - 19:31

Försöljningssiffrorna är väl hemliga.. men jag vet att en standardserietidning måste ha 13-15 tusen köpare per ex för att överleva. På sjuttiotalet hade Kalle Anka 275 000 köpare per nummer.. å då kom den som nu ut en gång i veckan..

#8 www.SerieAkuten.se

www.SerieAkuten.se

Lieutenant Commander

• Members
  • 133 posts

Posted 27 December 2005 - 00:56

Jag har helt för mig att försäljningssiffrorna inte är hemliga. De publiseras i något sammanhang, exakt var vet jag inte. Jag fick åtminstone reda på hur många ex stålmannen såldes då den lades ner 1991. Och detta fick jag reda på förmånga år sedan.

#9 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts

Posted 27 December 2005 - 01:10

De Svenska Marvelutgivarna avslöjade i början av 90-talet hur mkt de sålde av sina tidningar, det står i nån gammal Spindelmannen eller Marvels Universum som jag har hemma. Fast på senare år har de tydligen ändrat inställning då de inte vill svara på just den frågan.

#10 DarkBeast

DarkBeast

Commander

• Members
  • 255 posts

Posted 28 December 2005 - 18:31

Förlagen brukar inte tycka om att försäljningssiffrorna kommer ut, men dom är ju inte "hemliga" på så vis att dom skyddas av någon lag.

En del serietidningars upplaga hittar man hos TS.

På grund av en hel del nedskärningar, samproduktioner och effektiviseringar kan en serietidning vara lönsam vid en mycket lägre upplaga idag än för t.ex. 20 år sen. På 80-talet lade man ner tidningar som sålde 30 000 ex, idag är man en storsäljare med sådan upplaga.
Jag tycker inte om att prata om tvångstankar men jag kan inte låta bli.

#11 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts

Posted 29 December 2005 - 01:32

Det var intressant läsning; i nuläget säljer Kalle Anka 132 700 ex av varje tidning, Fantomen 28 600 ex, och båda sjunker i försäljning (åtminstonde mellan åren 2003-04).

#12 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 29 December 2005 - 08:03

Neeeeeeeeeeeeej, förbannelse, det är synd och skam att inte denna tidning kan överleva i Sverige... serierna i den tidningen var mkt bra och jag kommer sakna den starkt.

Om det är någon tröst verkar Egmont ha planer på att släppa en inbunden bok och en pocket med X-Men-serier. Jag såg dessa utannonserade på både Cd-on och Adlibris.

#13 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts

Posted 29 December 2005 - 10:32

Om det är någon tröst verkar Egmont ha planer på att släppa en inbunden bok och en pocket med X-Men-serier. Jag såg dessa utannonserade på både Cd-on och Adlibris.

Ja, men det är en viss tröst, sånt här gillar jag.

Jag var för övrigt i Paris i somras å såg att de sålde inbundna klassiska (uncanny) X-men årgångar. Det gällde åtminstonde årgång 79-83, de hade jag gärna sett översatta til svenska och hitlevererade!

#14 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 29 December 2005 - 13:19

Coolt...nån aning om vad det kommer vara för serier då? Jag gissar på att det blir gamla grejer...Skulle väldigt gärna se Dark Phoenix sagan på svenska igen :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#15 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 29 December 2005 - 14:48

DP-sagan har nog väldigt stora chanser att vara med med tanke på vad handlingen i X-Men 3 lär kretsa kring... :)
*Hockey och superhjältar*

#16 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 30 December 2005 - 11:11

Trist med Mega Marvel, men samtidigt har det bara publicerats Spiderman i Mega och det känns oangeläget eftersom det redan finns en spiderman tidning. Jag hade köpt och tom prenumererat om de hade publicerat lite andra serier. Fortsättningen på Gart Ennis Punisher tex eller något från Marvels vuxen etikett MAX. Men ännu fler spiderman episoder känns ungefär lika spännande som en uppföljare på Speed.

#17 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 30 December 2005 - 11:19

Tycker också att det hade varit roligare om Egmont vågade satsa på lite fler serier än bara Ultimate Spider-Man. Men samtidigt förstår jag varför de gjorde det, eftersom den serien går bra i USA och den verkar ha lockat en del läsare till att börja med i Sverige också. Och det är inte direkt precis samma serier som "riktiga" Spidde, Bendis har oftast en lite annan stil. De kanske skulle ha varierat lite bland Ultimate-serierna, slängt in X-Men, Fantastic Four och Ultimates också. Det kanske hade lockat mer?

#18 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 30 December 2005 - 11:23

Jag vill ju gärna tro det. Tidningen hade blivit betydligt bättre enligt min mening. Men det kanske är så att Mega med spindelmannen säljer mycket bättre än andra mega, vad vet jag?

#19 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 30 December 2005 - 11:28

Tydligen inte, eftersom Mega Marvel ju är nedlagd. Som jag förstod det var dock tanken att köra med Ultimate Spider-Man, som verkade "trygg" och sedan, om det gick tillräckligt bra, satsa på andra serier. Nu blir det kanske ett "problem" för Janne med vilka serier han ska publicera i och med att Spidde går med i en viss supergrupp.
För egen del så hade jag redan det mesta av Ultimate Spider-Man som publicerades och tyckte den blev sämre med tiden, så jag hade inte heller något intresse att köpa Mega Marvel. Synd. Den tidningen behövs. :/

#20 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 30 December 2005 - 12:33

Kermit, hur många nr har det släppts med Ultimate Spider-Man?

Alternativ fråga: vilket är det senaste nummret du har?

:P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#21 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 30 December 2005 - 12:44

Fråga ett: typ 86, 86 nummer.
Fråga två: samma, men har de senare på datorn.

#22 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 30 December 2005 - 12:47

ah gött, då har jag alla nr, förutom några som då inte fanns att... *hrm* köpa :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<