Jump to content

Photo

Anne Rice: Allhelgona


  • Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 26 June 2004 - 22:48

Någon som såg del 1 av "Feast of all saints" idag? på Tv4+, jag missade början men lyckades spela in resten. Verkar intressant ska ta ochs e på det när jag kryper till sängs senare.. ^_^


Del 1 av 2.Amerikansk miniserie från 2001 i 2 delar. New Orleans på 1800-talet och Amerika står på randen till inbördeskrig. De vitas privilegier och förtrycket av svarta blir allt tydligare och motsättningarna växer sig allt starkare. Här lever 16-årige Marcel, sonen till den vite plantageägaren Philippe och dennes svarta älskarinna Cecile. Marcel strävar efter att uppfylla sin fars högt ställda förväntningar så när inbördeskriget nalkas stannar han för att kämpa för det han tror på, trots sin mors förmaningar. Baserad på Anne Rice´s bästsäljande roman Feast of all saints.

Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#2 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 27 June 2004 - 13:26

Är det scifi , horror eller fantasy ?

Eller är det i stil med Kunta Kinte ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#3 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 27 June 2004 - 13:33

Eh..har inte sett på det än men det står att det är Romance/ Drama på imdb.com, så ingen inbladning av scifi, horror eller fantasy verkar det som..fastän det är Anne Rice som ligger bakom det...
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#4 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 27 June 2004 - 14:13

Ja det var det jag tyckte . Anne Rice skriver väl mest horror ?

Flyttar detta topic till off topic serier ;)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling