Jump to content

Photo

Övrigt


  • Please log in to reply
434 replies to this topic

#426 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 03 March 2022 - 22:53

Jag säger en sak, jag älskar varje version utav guiden.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#427 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 05 March 2022 - 11:46

Och en ny är på gång. Textmaterialet är klart men jag vill få färdigt några fler porträtt av skurkar.



#428 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 11 March 2022 - 17:34

Och en ny är på gång. Textmaterialet är klart men jag vill få färdigt några fler porträtt av skurkar.

Då väntar jag med mina stora projekt jag har i tankarna. Allt jag kan säga är att många skurkar och hjältar skall framträda i båda, men för att göra det kort:

1: Nekro är huvudskurken och ute efter den nyupptäckta och unika juvelen Fröet, en juvel som ser ut som tre olika juveler som smält samman, och som i händerna på någon med magis kraft kan ändra (fakta som är okänd för alla utan magiker som trodde att den var försvunnen), i mina bristande kunskaper kan man säga Cosmic Cube i Marvel är nära vad Fröet kan göra. Jag sade brsitande kunskap för jag vet inte vad den kan göra, men Fröet är, enkelt sagt, magi i fast form. Tänk vad du vill och det händer, exempel, tänk att Hitler vann och blev odödlig, verkligheten ändras till det. Nekro vill ha den och efter en viss kamp får han den i sina händer, varpå en handfull utav NS som är tillräckligt nära honom kommer till en framtid där Nekro är herre, och vi som känner Nekro, vi vet vad han vill. Kan säga att en stor del utav våra skurkar och hjältar kan framträda.

2: Under en talkshow som Otrolige Mannen arbetar på så visar det sig att skurken Ingen är förklädd som en utav gästerna, han tar snabbt kontroll. Han säger att Stockholm är på gränsen till att gasas med hans dödliga gas inom 24 timmar (han vägrar säga antalet timmar). Enda sättet är att hitta sex koder hos sex "kollegor" som han satt i Stockholm, och sedan ta dessa koder till en sjunde "kollegan" och där kunna stoppa nedräkningen. Saken ät också att han har själva avtryckaren i sina händer, så varje attack i hans närhet riskerar utsläppet. Koderna först, och sedan honom. Tänk er för han visar snart att alla betalda *host host* anställda bär västar med flera gastuber och en hjärtmonitor kopplade till sig. Andra ord: Slår pulsen för lågt släpps gasen ut, och det kan innebära hundratals döda.Tick tock. Ingens ord: "Slå löst, gör vad ni vill, inom 24 timmar är ni döda. Varje person som ger mig en utav Nordens Stjärnors huvuden, helst utan kropp, får en gasmask." Kollegorna" han nämnde är superskurkar som jag fortfarande funderar på att välja ut.


Edited by Sret, 12 March 2022 - 23:47.

Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#429 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 13 March 2022 - 12:47

Coolt. Jag för in dem i guiden. Ska försöka bli klar med den till slutet av månaden.



#430 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 03 April 2022 - 20:49

Jag är villig att ge varje inkomst till framtida SSS ifall någon vill teckna den. För ärligt talat jag tror inte att mina projekt är korta nog för att delas upp.Tänk Flashpoint  (Inte för att jag har läst den, men vill kanske någon gång.) och Knightfall (har läst första omnibus) från DC.Så andra ord: Stor innebörd och de kanske ifall det önskas,ifall de är bra nog, säljas var för sig för att betala framtida SSS nummer som album. Säger inte att jag på något sätt skulle orsaka en inkomst, tvärtom, men även om serien säljes som toalettpapper så är jag nöjd. Vada jag säger är att varje köp skall gå till SSS.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#431 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 04 April 2022 - 10:12

Vi har ett utkast till vad som ska vara med i de närmaste 14 numren av SSS, men inget där är fastslaget i sten. Efter vi är klara med nummer 19 så ska vi ha ett stormöte där vi ska diskutera utgivningstakt, tjockleken på tidningen och annat relevant för nåt år eller så framöver. Jag tar med det du skriver här till det mötet. Du får gärna komma med lite utförligare synopsis och vad du tror är ett lämpligt sidantal för berättelsen/berättelserna. Och ta gärna kontakt med en tecknare, kolla med Mario Toro om hur hans planer ser ut. Om du är villig att betala så kan du kolla på siter där tecknare annonserar.

 

Som jag ser det finns det flera alternativ för en lång serie. Den kan gå oavkortad i SSS så länge den är typ max 60 sidor. Den kan gå uppdelad i 2 delar SSS om den är max 100 sidor. Om den är längre än så då kan vi börja fundera på att göra ett extra specialnummer.

Det som talar mot att göra ett separat album av just SSS är att butiker gärna vill ha ett standardpris på SSS och det innebär ett standardsidantal och vi lutar åt att det blir 68 sidor just nu. Men inte omöjligt, det är bara att vi måste diskutera och bestämma oss i redaktionen.

  Nästa alternativ är att ge ut det som ett NS-album, volym 3, och då är det Fels och Löfgren som blir involverade och får svara. På den tid det tar någon att rita din story så har det nog blivit mer färdiga NS-serier att fylla ett album med så det borde vara ett bra alternativ.

 

När vi har haft stormötet så kommer vi posta om det här eftersom det kommer vara viktigt för SSS "återkomst".



#432 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,014 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 18 April 2022 - 16:44

Hoppas ni haft en behaglig ledighet.

 

Här, för alla att begrunda, beundra och begagna: Skaparguidens 10:e version. Uppdaterad med albumet Volym 2 och alla inkomna idéer och serier, nya porträtt och allt sånt.

 

www.griffindesign.org/serieskaparguiden10.pdf

 

En ändring som jag inte hann med/kom på att skriva är att den smutsgula färg som används för att visa sånt som kommit nytt inte finns i den nyare version av ordbehandlingsprogrammet som jag använder och därför är en del sådan text en mer gulbrun text.

 

En ändring jag funderar att göra är att dela upp guiden i två delar. En som är som den nuvarande, en referenstext, och en som är för tecknare som har bildreferens. Det skulle innebära att varje figur i guiden får en bild medans de får flera bilder i tecknarguiden, att kartor och sånt hamnar i tecknardelen.

 

Tyck till eller stå handfallna när nästa guide kommer. (Vilket blir när det kommit något väsentligt nytt som att något hittills inte publicerats publiceras exempelvis.)



#433 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 22 April 2022 - 17:41

Jag har funderat på Ghast när det kommer till serien "Det Spökar" jag kan acceptera att det är en oväntad utveckling från hans krafter, eller mera att odöda (spöken och liknande) lyssnar på honom utav respekt då han är en fysiskt död person som lever. Något vi kanske skall nämna i någon serie? Kanske en bieffekt från hans speciella vänskap med Nox?


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#434 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 01 May 2022 - 17:32

Underbart med en senaste version då kan jag börja med att planera listan utav karaktärer.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#435 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 22 May 2022 - 13:37

Wow, vilket jobb du har lagt ner! Massivt och kanonbra!


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier