Jump to content

Photo

Warcraft: The Beginning


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 May 2006 - 10:43

"World of Warcraft" till vita duken

Dataspelet "World of Warcraft" ska omvandlas till långfilm. Legendary Pictures ser stor potential i spelet, som mer än sex miljoner människor världen över deltar i via internet, skriver Variety. (TT Spektra)

Dataspelet "World of Warcraft" ska omvandlas till långfilm. Legendary Pictures ser stor potential i spelet, som mer än sex miljoner människor världen över deltar i via internet, skriver Variety.

"Warcraft" har funnits sedan mitten av 1990-talet i olika versioner, och har ett väldigt lojalt följe spelare. Genom åren har "Warcraft"-spelen fått en avancerad mytologi och ett rikt persongalleri, och det är ännu inte känt vilka karaktärer som filmen kommer att baseras på. Något tid för inspelningsstarten är heller inte satt.

Ett annat datorspel som är på väg att bli film är Microsofts "Halo". Premiären för den filmen är fortfarande satt till sommaren 2007, men det ryktas att datumet kan komma att skjutas fram, då det ännu inte finns någon regissör till projektet. (TT Spektra) TT

Stockholm City


Edited by Garm, 06 November 2015 - 19:25.
Korrigering av film/trådtitel. Tillägg av tagg.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 10 May 2006 - 11:05

Jag nominerar Uwe Boll som regissör...

*blir brutalt nerskjuten av ilskna Warcraft-fans*

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#3 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 10 May 2006 - 14:12

Nyheter var det här, hördu... Jag blir så irriterad när folk (typ Stockholm City, eller någon annan tidning som inte är särskillt inriktad på ämnet) skriver fel, bara för att de inte orkar kolla upp mer än vad de vet för att något är populärt. Bara för att World Of Warcraft blivit så populärt att "allmänheten" vet vad det är så antar man att det är det som gäller. Kunde de inte bara skrivit att man ska göra film på Warcraft-universumet? Jaja, jag vet att jag är fånig *stolt Warcraft 2-anhängare* :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#4 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 May 2006 - 16:49

World of Warcraft kommer ju ur Warcraft, hörru! :rolleyes:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#5 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 10 May 2006 - 18:09

Jag nominerar Uwe Boll som regissör...

*blir brutalt nerskjuten av ilskna Warcraft-fans*


*Spänner pilbågen*

;)

Näe, men även om jag hoppas på potential så vetefan... Är det en animerad film, och de som gjort alla filmsekvenserna i Wc3 är med och arbetar på't så se tror jag det blir bra.

Men ska de göra en film som innehåller blandat, dvs. riktiga skådespelare och datorgjorda (exempelvis) ORcer, då vetetusan... aja. Jag håller tummarna iaf då jag älskar spelen :P

(Den blir nog bättre än den jag och en kompis gjorde som vårt projektarbete ^^)

Edited by Hofling, 10 May 2006 - 18:21.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#6 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 10 May 2006 - 19:07

Inte det minsta intresserad av spelet men det kan nog bli nått trevligt av detta i vilket fall som helst :)

Winter is Coming


#7 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 10 May 2006 - 20:31

Jag nominerar Uwe Boll som regissör...

Skulle inte han ge sig på Dungeon Siege?
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#8 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 May 2006 - 20:51

Vill minnas han redan gjort det.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#9 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 14 June 2006 - 22:22

Jag fattar inte vad respekterade skådisar som John-Rhys Davies och Ron Perlman gör i den där rullen.

#10 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 14 June 2006 - 23:41

World of Warcraft kommer ju ur Warcraft, hörru! :rolleyes:

Du påstår det? :blink:

Jag fattar inte vad respekterade skådisar som John-Rhys Davies och Ron Perlman gör i den där rullen.

De är ju etablerade i allmänhetens stora fantasy-avdelning i filmvärlden. :P Davies som Gimli och Perlman som odjuret i Beauty and the Beast.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#11 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 15 June 2006 - 00:03

Jaja, i och med detta håller jag uppe hoppet på att Icewind Dale blir film nån gång. Med istroll, frostjättar, svartalver och hela köret. Kanske med Guillermo del Toro som regissör, så att vi får ett epos värt skalders sång. :)

#12 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 15 June 2006 - 17:02

Jaja, i och med detta håller jag uppe hoppet på att Icewind Dale blir film nån gång. Med istroll, frostjättar, svartalver och hela köret. Kanske med Guillermo del Toro som regissör, så att vi får ett epos värt skalders sång. :)

Nja, hellre då Baldurs Gate, med Sarevok, varulvar och hela köret. Och Tiax. :thumbsup:
Alan Rickman som Edwin kanske? ^_^
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#13 Xygnus X1

Xygnus X1

    Cadet Third Year

  • Members
  • 18 posts
  • Location:Vretstorp (Örebro)
  • Interests:Äventyrsrollspel; Drakar och Demoner, Eon och alla andra :-)<br />Musik<br />god litteratur (emellanåt även ogod litteratur)<br />Spelkonvent<br />Festivaler<br /><br />med mera...

Posted 30 June 2006 - 00:31

jag har bara gått och väntat på en film på något blizzard spel, deras animationer är ju alltid förstaklassiga, redan på Diablo tiden.
ArrangemangCentralen NärCon 2006
http://narcon.sverok.net
Bäcksjöfestivalen
http://backsjofestivalen.soplon.net

On my ship, the Rocinante
Wheeling through the galaxies,
Headed for the heart of cygnus
Headlong into mystery

/Rush - Cygnus X1 | Book One - The Voyage

#14 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 30 June 2006 - 01:04

Ja, precis, för att inte säga redan på Warcraft 2-tiden! Där har du dig ett härligt spel. Synd att detta inte kommer vara animerat (och av dem själva då). Fast det hade väl inte varit samma sak om 10 år då. Folk bryr sig för mycket om snyggheten på datoranimerade filmer...
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#15 Adama

Adama

    Cadet Third Year

  • Members
  • 16 posts

Posted 19 July 2006 - 00:46

Blizzard har sagt att dem är intresserade av att se en film om world of warcraft, men sade oxå att hellst ville att filmen skulle göras i "klassisk" warcraft animation men att det skulle ta alldeles för lång tid att animera en film med den kvaliten. Får se hur det blir.

Jag är annars inget fan av 3d animerade filmer men kommer den se ut som deras animerade cut scenes så blir jag upphetsad.

#16 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 July 2006 - 16:17

Jag fattar inte vad respekterade skådisar som John-Rhys Davies och Ron Perlman gör i den där rullen.

Mörda mig inte men jag tycker faktiskt att Dungeon Siege verkar lovande. :ph34r: Den 3,5 timmar långa filmen kommer på Bio snart.
Sen så tycker jag att Uwe Boll filmerna är rätt bra, utom regin. Alltså, bra manus, musik, skådespelare (För det mästa) men en riktigt usel regisör.

Det svåraste med en WoW film lär bli storyn. Risken är väldigt stor att det bara blir fjantigt skit av det.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#17 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 August 2007 - 09:31

New Warcraft Movie Details! - ComingSoon.net

Kotaku attended BlizzCon, Blizzard Entertainment's annual Anaheim, CA event, and learned new details about Warner Bros. and Legendary Pictures' big screen adaptation of popular fantasy video game franchise Warcraft.

The site says that representatives from Blizzard and Legendary hosted a panel on the film which included Blizzard's Paul Sams and Chris Metzen and Legendary Pictures CEO Thomas Tull and Chief Creative Officer Jon Jashni. They confirmed that the Warcraft movie will be live-action with a yet to be determined level of CG environments and effects. They are still planning for a 2009 release.

Sams, Metzen and Jashni said they did not want to "create another video game movie" but to "create an epic." The script is still in the works and there is no director yet, but they did confirm the story would take place about a year before the events in "World of Warcraft" take place. The film will be told from the Alliance perspective.

Click here for more details and a piece of concept art shown during the panel!


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#18 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 November 2008 - 13:10

IGN: Warcraft Movie Status

Legendary Pictures on the prowl for a writer.
by Jim Vejvoda

November 21, 2008 - Blizzard executive VP of product development Frank Pearce spoke at a launch event in New York last week about the long-awaited Warcraft movie.

"Legendary Pictures is currently trying to assign some names to write the screenplay and find someone to direct it, so it's still really early in production," Pearce informed MTV. "They want to make sure they get the right talent for those different parts, especially the screenwriting because that's the foundation for the movie."

Pearce was also asked if Warcraft would be a full CGI undertaking a la their World of Warcraft games. "[The idea] has come up in discussions but it's not something we've really considered because it takes so long to generate just the brief amount of footage that we create for the game," he said, adding, "It would definitely be really cool. There's no question about that, it's just that the quantity of work that it would take is more than we're willing to take on at this point."


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#19 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 22 July 2009 - 10:42

Sam Raimi plays 'Warcraft'
Director signs on for live-action adaptation of vidgame

Sam Raimi has signed on to direct "Warcraft," the live-action film adaptation of the fantasy videogame franchise "World of Warcraft."


Nu börjar det hända saker.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#20 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 August 2009 - 13:23

Spännande val av regissör måste jag säga. Får övergå från att vara "skeptisk" till "smått optimistisk" :)

#21 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 October 2009 - 11:07

Sam Raimi's World of Warcraft Movie Finds a Screenwriter

MTV reports today that Raimi himself has confirmed that Saving Private Ryan screenwriter Robert Rodat is on board to write the screenplay.

Here's what Raimi told MTV about how they're approaching the story in this big World of Warcraft movie:

"We want to be really faithful to the game. We would have our writer… really craft an original story within that world that feels like a 'World of Warcraft' adventure. Only obviously it's very different ’cause it's expanded and translated into the world of a motion picture."

I think we would try and find touchstones within the game to make it accurate and true and choose one or some of the lands that are portrayed in the game with as much accuracy and authenticity as possible."



#22 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 October 2009 - 15:04

Warcraft fanns faktiskt innan World of Warcraft så varför inte göra en Warcraft för? Känns som att alla har glömt de första 3 spelen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#23 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 January 2013 - 03:49

Jag nominerar Uwe Boll som regissör...

*blir brutalt nerskjuten av ilskna Warcraft-fans*

 

Nu verkar det så illa att Duncan Jones (Moon, Source Code) är den som kommer att regissera. Synd, för jag tycker att han borde ha fortsatt att göra film i stil med Moon istället för sådana här filmer.



#24 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 01 February 2013 - 17:42

Men om han lyckas så kommer han vinna mycket inflytande och kredd i branschen, så det är svårt att klandra honom för att han tar möjligheten när den erbjuds.

 

Warcraft är inte jättespännande källmaterial men mitt intresse hänger mycket på om de fegt faller tillbaka på LOTR-klichéer eller vågar ta efter dess lite mer nyanserade tolkning av Fantasyraser.



#25 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 01 February 2013 - 17:45

För mig gäller det om de värderar seriens historia och kommer ihåg att det faktiskt fanns Warcraft INNAN World of Warcraft.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif