Jump to content

Photo

Ghost Rider - Spirit of Vengeance


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 September 2008 - 13:42

'Ghost Rider 2' Might Involve Church For European Adventure, Says Nic Cage

The sequel to 2007's "Ghost Rider" has been in development flux for some time now — even leading some of the film's stars to wonder if the follow-up is even happening at all — but apparently, no one mentioned this to Nic Cage.

In an interview with MTV News, Cage — who has been garnering much press with the recent announcement that he'd be joining the cast of "Kick-Ass" – talked about "Ghost Rider 2," and if you're to believe him, the film is most certainly going to happen — and it'll have some help from a higher power. "There have been talks and good ones with where to go with the character," explained Cage. "It looks like it will take place in Europe and the character will work with the [Catholic] Church. It'll be a completely new experience. It's exciting."

While the film is still in its very early stages — no major "official" announcements have been made — Cage was happy to share with MTV everything he knew so far about the next adventures of Johnny Blaze — a former stuntman who, after a deal with Mephistopheles, becomes the vengeance-seeking Ghost Rider. "It hasn't progressed to [who the next villain will be] yet to be able to say, but I do know it will be shot in Europe and there will be some sort of connection working with different religious figures," he hinted.




Nicolas Cage Talks Ghost Rider 2, Kick-Ass - Superhero Hype!

During an interview for his new action bonanza Bangkok Dangerous, Oscar-winner and perennial strange-on-screen-hairdo connoisseur Nicolas Cage let slip about a few of his upcoming comic book films.

First up, he discussed a sequel to last year's Columbia Pictures and Marvel release, Ghost Rider.

Cage: Yes, actually, had a nice meeting with the studio about 3-months ago, and we talked about going international with that character. Taking him into Europe, having him go on a motorcycle tour through Europe, and he's connected with the church, if you can believe that. So it sort of has elements to it that are very much in the zeitgeist, with "The Da Vinci Code" and things like that.

/.../



IMDb: Ghost Rider 2 (2009)

Edited by Georgia, 02 April 2012 - 15:39.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 September 2008 - 14:04

Varför inte? Första filmen var helt okej IMO. :)

#3 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 September 2008 - 14:08

Tyckte också första filmen var helt OK :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#4 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 04 September 2008 - 15:49

Tyckte första filmen var bland de sämsta Marvel filmer som gjorts och jag föredra nog Doffes Punisher och Elektra framför "Ghostrider". Själva konceptet att karaktären skulle dyka upp i Europa låter dock coolt. Hoppas någon annan än Mark Steven Johnson regisserar den möjliga andra filmen.

Edited by super85, 04 September 2008 - 16:08.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#5 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 September 2008 - 15:58

Alltså... Jag vet inte om jag vågar skriva det här för att forumet ska braka samman och världen implodera, men.... Jag håller med super85. Skräpfilm, sämsta som gjorts och Europa låter coolt. 'nuff said!
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#6 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 04 September 2008 - 16:08

Seriöst? :ph34r: :)
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#7 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 04 September 2008 - 16:32

Helt seriös. Vi kunde inte tycka mer lika i den här frågan.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#8 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 04 September 2008 - 16:47

Ok. Bra :)

Edited by super85, 04 September 2008 - 16:48.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#9 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 04 September 2008 - 17:33

Posted Image

Jag tyckte ettan var ok. Tyvärr inte så blodig som en Ghost Rider-film borde vara, men okej.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 September 2008 - 17:55

Samma här. Jag är dessutom en av de få som verkligen gillade de gammla Punisher filmen. Jag tyckte den följde serierna väldigt bra.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 04 September 2008 - 20:40

Låt oss slippa en till Ghost Rider...

Jag har inte sett den, men inte vill jag heller. Trailerna som släpptes räckte för att avskräcka mig, och recensionerna gjorde mig inte direkt mer läskad.

#12 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 06 September 2008 - 20:56

Jag tyckte Ghost Rider var en helt okej actionfilm. Jag kommer helt klart se tvåan :)

Winter is Coming


#13 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 September 2008 - 01:01

Ghost Rider är en av de absolut sämsta filmer jag har sett på länge, så det ska mycket, mycket till för att jag ens ska se den här filmen gratis.
*Hockey och superhjältar*

#14 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 07 September 2008 - 18:18

Kanske de går in mer djupt på det här med hur Johnny Blaze verkligen älskar godis, eftersom jag tycker att ettan inte hade tillräckligt med sådana scener.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#15 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 September 2008 - 18:24

Ghost Rider 2: the secret of the jellybeans?
*Hockey och superhjältar*

#16 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 29 January 2009 - 12:10

BD Horror News - Nicolas Cage Attached to 'Ghost Rider' Sequel
It's pretty shocking that it has taken this long for a sequel to get a move on, but finally Columbia Pictures is gearing up for GHOST RIDER 2, the sequel to the smash-hit comic book adaptation from 2007 that saw Nicolas Cage as a stunt motorcyclist Johnny Blaze who gives up his soul to become a hellblazing vigilante, to fight against power hungry Blackheart, the son of the devil himself.
What we learned this evening is that Columbia Pictures is officially out to writers to pen the sequel and that Nicolas Cage is in fact attached and signed on to return.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#17 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 January 2009 - 13:08

Kul. Jag har inget emot en till film. :)

#18 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 September 2009 - 11:26

David Goyer in Talks for Ghost Rider 2 - Superhero Hype!

Source:Variety September 23, 2009

Variety is reporting that Columbia Pictures is moving forward with a sequel to Ghost Rider.

David Goyer is in early talks to create the story and supervise writers for a film expected to once again star Nicolas Cage.

The trade adds that plans are under way to base the sequel on a script written years ago by Goyer (The Dark Knight, "Blade" franchise"). The original Ghost Rider was written by director Mark Steven Johnson.

The second installment will be produced by Avi Arad, Michael De Luca and Steven Paul, with Gary Foster serving as executive producer.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#19 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 April 2010 - 23:11

Nu är det bråttom om de inte vill förlora tillbaka rättigheterna till Marvel (& Disney).

GHOST RIDER 2 to Move Forward without Nicolas Cage? - Collider.com

Nicolas Cage wanted to be in a superhero movie so badly that he decided to do Ghost Rider, a character who works better as a biker tattoo than a protagonist. But Columbia Pictures wants a sequel and Vulture reports that if Cage can’t make it this year, they’ll go ahead without him. Why leave the actor behind? Because the if the studio can’t get a film in production by November 14th, the rights automatically revert to Marvel and its new owner, Disney.

The issue is that Cage may opt to do National Treasure 3, which could shoot as early as the fall and possibly net the actor a larger paycheck. But Vulture notes that Columbia wants a blockbuster for 2011 and their Spider-Man reboot isn’t slated to hit theaters until summer 2012. The studio needs a star like Cage to sell the movie worldwide due to the character’s lack of name-recognition. But they also need to get the film rolling and soon. Hit the jump for more details about the project from when Steve spoke to producer Mike De Luca back in January.




Here’s what Mike De Luca told Steve earlier this year:

- Mark Steven Johnson is not directing the sequel

- Eva Mendes will not return as Roxanne Simpson

- Ghost Rider 2 (or Ghost Rider Spirit of Vengeance) will be a hard PG-13

- The film is going to take place in Europe

- De Luca is open to David Goyer directing the sequel but it all comes down to his very busy schedule

- Says the sequel will be like “pushing the reset button” on the franchise

- As you might expect from the success of Avatar, Ghost Rider 2 might be done in 3D

- Says Goyer has just delivered his updated outline to the studio

- And says Ghost Rider 2 could be in front of the cameras this year

Obviously, some of these facts have changed in the months following Steve’s interview. The question now is urgency and all of these facts may change in the rush to get Ghost Rider 2 in front of cameras.



Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#20 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 24 April 2010 - 06:09

Det låter ju som en prequel och ingen Ghost Rider 2. Och "förlusten" av Nicolas Cage och Mark Steven Johnson är väl inte jättestor heller. Men det här är fortfarande en av få Marvel-filmer som jag aldrig riktigt haft ett större intresse av.
*Hockey och superhjältar*

#21 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 26 April 2010 - 16:39

Nä... det här låter som om att det bara blir ytterligare ett skräpigt hafsverk.

Ge tillbaks rättigheterna till Marvel NU! Ghost Rider är ingen dålig karaktär i sig, han behöver bara lite mer ansträngning från skaparna för att göra honom intressant nog.

#22 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 April 2010 - 16:42

Jag gillar inte riktigt det här läget. Många rättigheter som är nära att gå tillbaka till Marvel får panikartade eller bara reboots, just för att filmbolagen inte vill förlora pengar. Det luktar samma sak med Fantastic Four och till och med Spider-Mans reboot.
*Hockey och superhjältar*

#23 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 July 2010 - 18:08

Verkar som om Nicolas Cage själv har bekräftat att det blir en andra film

Nicolas Cage Signs On For Neveldine/Taylor-Directed Ghost Rider Sequel | /Film

Last month it was reported that Mark Neveldine and Brian Taylor, the mad men behind the two Crank films, were negotiating to make a Ghost Rider sequel, tentatively titled Ghost Rider: The Spirit of Vengeance. At the time we weren't sure that Nicolas Cage would return, and it wasn't a definite that Neveldine/Taylor were chips in. We now know the answer to both questions.

Appearing on The Late, Late Show with Craig Ferguson, Nicolas Cage confirmed that not only have Neveldine and Taylor signed on to direct, but he just signed a deal this week to reprise his role as Johnny Blaze, the stunt cyclist who can turn into a demon of vengeance whose head is a flaming skull.

The script story is by David Goyer, and last we heard Scott Gimple and Seth Hoffman (Flash Forward) had turned in a draft of a script. We assume that Neveldine and Taylor will rewrite the script, as the duo have comic book movie backgrounds and usually are heavily involved in the writing/development of their projects. I'm sure we can also expect the movie to be filmed and distributed in 3D.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#24 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 July 2011 - 12:06

Empire Online har 3 bilder från filmen. Den sista var ju rätt läcker. Minns inte vad jag tyckte om den första filmen men jag får väl en anledning att se om den innan jag ser denna.

#25 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 August 2011 - 18:47

Cage vill själv helst man glömmer första filmen. Han var grymt frustrerad över alla PG-13 reglerna de tvingades hålla som att de inte fick dricka sprit i filmen.

Första trailern för Ghost Rider: Spirit Of Vengeance:

http://www.youtube.com/watch?v=ebCawfEnSWU&feature=player_embedded


Hemskt vad Earl's lille bror har blivit välträndad och muskulös. :lol:

Verkar klart lovande om man bortser från sista scenen. Verkar som att de verkligen försöker göra Ghost Rider cool (med en hel del överdrifter ibland).


Btw. Kan någon ändra namnet i titlen?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif