Jump to content

Photo

Riktlinjer för postning i TV-Forumet


  • This topic is locked This topic is locked
1 reply to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 April 2007 - 15:49

Välkommen till TV-Forumet,
  • Forumet består av ett huvudforum där vi diskuterar all scifi, fantasy och skräck som sänds i svensk TV. Serier som inte sänds i Sverige och serier som fortfarande är på planeringsstadiet hänvisas till TV: Spoilers och övrigt TV-relaterat snack till TV: Off Topic.
  • Lekar och andra postningstäta trådar hänvisas till Ten Forward, forumets chill out-sektion.
  • Det är inte okej att posta länkar till siter där man kan ladda ned illegalt innehåll i forumet. Ämnen eller inlägg som innehåller sådana länkar kommer att stängas och länkarna tas bort.
  • För TV-serier med flera säsonger startas en ny tråd för avsnittsdiskussioner för respektive säsong. Denna tråd skall hållas huvudsakligen spoilerfri. Eventuella spoilers skall ovillkorligen spoilermarkeras.
  • För de TV-serier som ej ännu visats i sin helhet i Sverige hålls diskussioner om de säsonger som ej ännu visats här i spoilerforumet, med samma tillämpning som i huvudforumet - dvs ny säsong, ny tråd. Säsongsboxar räknas inte som att serien visats på svensk tv.
  • Det finns inget krav på spoilermarkeringar i spoilerforumet, all läsning sker på egen risk. Respektera dock "spoilerfria" trådar även i spoilerforumet genom att använda spoilertaggen.
  • När en säsong visats i sin helhet i Sverige slås spoilertråden ihop med syskontråden i huvudforumet. Detta är ett av de få tillfällen då dubbelposter tolereras.
  • För serier med många säsonger och/eller spin-off-serier kan man även utöka trådkulturen med en allmän nyhets- och ryktestråd. Det rekommenderas att denna tråd placeras i spoilerforumet och huvudsakligen hålls fri från öppna spoilers.
  • Har du övriga frågor kan du vända dig till TV-forumets moderatorer (XC, Georgia och Forever Xena "FX"); forumets superhjälte (Marie Morot) eller forumets administratörer (Peak och Robert Jonsson).
--
Syntax för spoilertaggen:
[spoiler]Den text som man vill spoilermarkera[/spoiler]


--
Bra-och-ha länkar:

Edited by XC, 11 March 2011 - 19:20.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 June 2007 - 18:20

*bump*

Riktlinjerna uppdaterade med en tydligare policy för TV-Serier (serie/säsongstrådar).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)