Jump to content

Photo

Bara lite info...


  • Please log in to reply
46 replies to this topic

#26 Sir-L

Sir-L

    Captain

  • Members
  • 426 posts
  • Gender:Male
  • Location:Alingsås

Posted 17 April 2013 - 22:28

Jag och Sebastian var på Göteborgs Seriefestival 2011. Jag hoppas på att de får till fler sådana. Fast när det händer får jag nog klara mig utan Sebbe.

Lite OT, hädanefter blir det en mer textbaserade "festival" (har naturligtvis glömt bort vad den heter) som efterträder  Serieveckan, och det kan eventuellt bli en seriedel i denna (kommer inte ihåg vad som sades när PAJA tog upp det). 



#27 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 18 April 2013 - 17:53

Är för nedrans oinsatt i kulturella event kring serier, även väldigt lokala sådana. :blush:

 

Antar att jag är mer av en serieninja, som så många andra. :ph34r: :ph34r: :ph34r: :cool2:

 

Jag har visserligen varit med på ett seriemaraton en gång. Satt på House of Win-Win i Göteborg och gjorde en serie i samband med internationella 24 Hours Comics Day. Lite som Olovs Urban Queen i SSS #15. Tuschad blev den också, fast väldigt snabbt. 24 sidor totalt. Man var rätt mosig i huvudet efter det, men storyn blev helt okej. Sci-fi om en mekanisk cyborg som vill få tillbaka sin riktiga kropp igen. Temat jag fick att gå på var också just ordet "kropp".


Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#28 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 23 April 2013 - 16:37

Så när kan man se den serien? =3



#29 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 23 April 2013 - 22:35

Aj då..!  :whistle:

 

Har ju ingen ursäkt att inte ha serien inskannad. Borde gjort det för länge se'n. Slänger nog upp den på mitt Photobucket-konto i så fall. Skapar en egen tråd på forumet här sedan med en tillhörande länk till hela serien. :)


Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#30 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 30 April 2013 - 15:11

Nu gick den att se! Riktigt skojig!

 

^_^ Jag har fler skämt kring stackars Moose, men andra NS-hjältar kan lätt dras in i det också när andan faller på.

 

Så trevligt. Fin strip också. Kanske börjar bli dags för lite NS-strippar i tidningen igen...

 

Om du masar dig till Stockholm nästa vecka kan du förresten också få se oss i den så kallade verkligheten.

 

:)  En stripp kan ju vara en trevlig utfyllnad, t.ex. på sista sidan. Får man ihop flera strippar kan det väl få plats fyra på en sida.

 

Hm. Är det en sorts milstolpe eller ett varningstecken när det börjar skämtas med de seriösa hjältar som förekommer i tidningen? :rolleyes:

 

Vi har börjat diskutera innehållet i #17. Eftersom Nordens Stjärnor kommer att ta rätt mycket fokus i Förgöraren-avsnittet i den tidningen finns en idé om att låta deras egen serie breda ut sig lite mindre. Således kanske det skulle passa med någon eller några av dina kortisar. Vad tror du om'at?



#31 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 30 April 2013 - 15:26

När är deadlinen för nr 17?


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#32 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 01 May 2013 - 12:20

Vi har börjat diskutera innehållet i #17. Eftersom Nordens Stjärnor kommer att ta rätt mycket fokus i Förgöraren-avsnittet i den tidningen finns en idé om att låta deras egen serie breda ut sig lite mindre. Således kanske det skulle passa med någon eller några av dina kortisar. Vad tror du om'at?

 

Är lite osäker just nu. Lustiga dumheter dyker ju upp spontant när det finns tid och lust. Kanske en helsidestripp? Ska filura på detta.


Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#33 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 01 May 2013 - 16:08

Okej, det tog ju inte så lång tid. ^_^

 

http://i1246.photobu...etch_edited.jpg

 

Fast den är baserad på min egen idé kring Betjänten. Duger som visuellt experiment om inte annat.


Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#34 Isegrim

Isegrim

    Commander

  • Members
  • 187 posts
  • Gender:Male

Posted 01 May 2013 - 16:22

Snyggt. Trevlig rytm och bra bildval!

#35 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 02 May 2013 - 11:15

Kul idé, men om vi kunde kombinera det andra idé vi hade om att hon kunde även vara den andra ledare för NS, typ den som kunde hålla koll på Nocturne genom att inte agera arg eller nåt utan bara lugn och sammanlagt att även hon blir from som en lamm eller liknande, då kör vi på hårt



#36 Göta Lejon

Göta Lejon

    Senior Commander

  • Members
  • 318 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Svenska Superserier

Posted 06 May 2013 - 18:28

Ska hon vara officiell ledarvikarie kan hon ju inte heta "Betjänten" tycker jag. "Superbetjänten", kanske? :rolleyes:

 

Däremot tycker jag att hon kan agera subtil ledare i form av just betjänt. Finns väl ganska många exempel där betjänten manipulerar personen som de tjänar, men med goda intentioner.

 

Påbörjade att datortuscha skissen men kom inte så långt. Jag verkar få fullt upp denna månad så jag lägger in en brasklapp för att jag återigen kan försvinna lite mystiskt, som en ärkeskurk som fallit mot en säker död i slutstriden men likt förbannat dyker upp livs levande igen några avsnitt senare.

 

I så fall få ni fortsätt fladdra med mantlarna!


Inget behöver vara perfekt om det är tillräckligt bra.

#37 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 06 May 2013 - 19:14

Näh, Betjänten låter bäst ^^ Men hon bör ha ett riktigt namn?



#38 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 06 May 2013 - 19:25

När är deadlinen för nr 17?

Samma fråga.


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#39 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 06 May 2013 - 21:18

Vi jobbar på det, vi i redak har faktiskt andra situationer och prioritet som jobb och studier att ta itu med, speciellt nu när sommarn är i full gång. Men just nu pratar vi om serier och material att samla in för nummer på allvar nu, och än så länge ser det mycket positivt ut och om allt går som det går med all, med vår strikt begränsade budget och allt det jag nämnde just nu så jag ber om ursäkt att vi tar tid men än så länge så säger vi bara följande:

 

Vi Uppdaterar Det Senare När Det Är Dags. V.U.D.S.N.D.Ä.D.

 

...Fan jag är inte bra om sånt här XD



#40 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 07 May 2013 - 05:46

Förmodligen finns det några hundralappar som ni ska få från mig eftersom Seriehörnan köpt in exemplar. Ska ta reda på exakt hur mycket. J.U.D.S.N.D.Ä.D


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#41 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 08 May 2013 - 17:58

Okej, det tog ju inte så lång tid. ^_^

Om du vill ha några snitslar till påhittande av fler idéer, kan jag skvallra om att det är tal om att #17 eventuellt ska ha fantasytema. Så allt som involverar magi och/eller sagoväsen och/eller så vidare kan passa särdeles yppigt.

 

 

 

Ska hon vara officiell ledarvikarie kan hon ju inte heta "Betjänten" tycker jag.

Men har det någon gång sagts att hon heter Betjänten? Jag trodde att hon är betjänten. Hon heter förmodligen något annat. Vilken typ av namn hon har beror väl lite på vad vi kommer fram till att hon liksom är. Och så tror jag inte att hon är officiell ledare, utan kanske mer än person som stjärnorna är trygga med, vilket gör att hon kan komplettera Greven.



#42 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 08 May 2013 - 19:27

Viktor och jag vill bara påpeka att vi inte är helt hundra på att det blir ett fantasy-tema, och Johan har lite svårt att behärska sitt postande.

 

De serier vi klurar på är Förgöraren del 4 (som också tjänar som NS-äventyr för 17-18), Ärrvålnaden och Law for Hire 2 och en barbarserie av Simon Petersen som vi mötte på mässan.



#43 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 08 May 2013 - 19:47

Amen gött att ni är på gång, även om nr 17 kanske ligger långt fram i tiden! Varför klurar ni på Förgöraren del 4? Den bara måste väl komma med? Eller ska del 4 delas upp mellan nr 17 och 18, är det det ni klurar på? Hur som helst, hoppas verkligen den är med, dels för att den är bra, dels för att det är mitt i en fortsättningsserie. Law for Hire 2, fett najs! Heja! Och kul att ni knutit ny kontakt på SIS också, ska bli spännande att se Petersens barbarserie! Heja heja!


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#44 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 08 May 2013 - 19:58

Vi "klurar" på de serier, ifall att vi kanske får in mer potentiella serier eller om vi ska lägga in en viss serie i senare nummer eller i nummer 17.



#45 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 08 May 2013 - 20:51

Jag förstod inte riktigt. Klurar ni på Förgöraren? I så fall. gör inte det. Det är galet att bryta en fortsättningsserie.


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#46 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 08 May 2013 - 20:52

Nu har vi klurat klart, ni ska få info strax ^^



#47 Peral

Peral

    Commander

  • Members
  • 253 posts

Posted 15 May 2013 - 16:49

Jag antar att det här är rätt tråd att informera om nyheter. Under SIS-13 gästade en Monsieur från Frankrike som var representant för världens största(?) serie-fantasin mässa! Tävlingen är bara avsedd för kooperativa fantasin och Svenska Superserier deltar nu i tävlingen med det senaste numret! Taskigt minne gör att jag vare sig kommer ihåg namnet på nämnda Monsieur eller tävlingens namn.