Jump to content

Photo

Skräck Numret 19


  • Please log in to reply
188 replies to this topic

#176 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 13 August 2017 - 20:05

Eventuellt.

 

Du har ju redan gjort en, och tanken är att vi ska ha olika tecknare varje gång Berättaren dyker upp, men den visionen kan vi förstås göra avkall på om vi skulle komma på att det underlättar produktionen. Annars får du förstås gärna tipsa andra om saken.

 

I alla fall... Följande är de ställen i tidningen som Berättaren förväntas synas till:

 

  • Ledare / innehållsförteckning. Erik Svetoft (Inte gjord än. Han inväntar instruktioner från oss.)
  • Skyttegraven. Viktor
  • Berättaren: Vi tar en till. Richard
  • Magikonsult. Magic Frigren
  • Berättaren: Vi ses hos Napoleon Cross. Sissel Gustafsson (Det var den här som Sae hade tänkt göra, men hon kom fram till att hon inte hann.)
  • Napoleon Cross talar. Daniel S
  • Berättaren promenerar. Mikael har gjort den här sidan, men Håkan håller på med en annan som vi kanske ska använda i stället. I så fall kan det tänkas att vi placerar en bit av Mikaels bidrag på någon annan sida. Eventuellt kommer den här sidan innefatta både butiksguiden och någon sorts förteckning över tidigare nummer
  • Berättaren avslutar. Nicolas Križan
  • Skaparpresentationer. Det fanns en idé om att när Berättaren är på väg hem från Napoleon Cross så möter han alla som har varit med och gjort tidningen, och så blir de presenterade i samband med detta. För närvarande lutar vi åt att detta är en lite för avancerad idé, men känner sig någon manad, kan vi ju alltid omvärdera den inställningen.
  • Kommande nummer. Håkan har gjort en liten Berättaren-illustration till den sidan, men nu ska han ju eventuellt göra Berättaren på en annan sida, och i så fall får vi ta ställning till om det går för sig att han har gjort honom på två olika, eller om vi ska ersätta den med en bild som någon annan har gjort.
  • Omslag. Eventuellt sätter vi Berättarens huvud uppe i hörnet som liksom maskot.


#177 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 18 January 2018 - 19:55

Vad tror ni. Är detta året som Svenska Superserier återkommer från sin längsta slummer hittills?



#178 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 20 January 2018 - 09:36

Jag tror faktiskt det! Vore ju kul med ett nummer till. Tror för övrigt att man bör hålla sig ifrån sådana specialnummer ett tag framöver. De är ofta svårare att framställa.


Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#179 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 05 February 2018 - 13:42

Jag undrar om det inte är dags för en annan redaktion så tidningen kommer igång igen.



#180 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 14 February 2018 - 20:30

Säg till om du hittar någon!



#181 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 02 September 2018 - 18:06

Jag hade gjort det själv men jag har andra projekt som har förtur. (Med det sagt så skulle det nog gå fortare för mig att få ut det än den tid det tagit hittills.)

 

Vad är kvar att göra? Är sidorna tiffade och klara för Ka-Blam, är det sidor som inte kommit in?

Om det väntas på nåt specifikt låt nån som har tid göra det om inte den som sagt den ska göra det hunnit klar på de här 4 åren.

 

Idén med 20-årsnummer och 10-årsjubileum är ju körd (det var ju 94), men kanske satsa på 20 nummer till 15-årsjubileumet nästa år?



#182 dystopi

dystopi

    Cadet First Year

  • Members
  • 4 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 September 2018 - 19:59

För mig som bara är läsare av SSS så känns det lite som att det kan kvitta. Efter att först ha beskådat diverse osämja i den föregående redaktionen, helt öppet i trådarna här på forumet och sedan sett hur lite den nuvarande redaktionen har åstadkommit så har stor del av glädjen att läsa SSS helt företagits. Jag vet inte var det felar eftersom få verkar ha någon som helst insyn i den nuvarande redaktionens arbete eller brist på därav. Men det är uppenbart att det är något som felar och att det inte ser speciellt hoppfullt ut att få ut fler nummer av SSS. Tanken har väl alltid varit att SSS ska utkomna sporadiskt men med den här takten så lär det väl bara vara dom närmast sörjande som kommer att bry sig om framtida nummer ges ut eller ej. Trist att det har blivit som nu. Önskar att jag själv kunde hjälpa till, men jag kan varken teckna eller har någon som helst erfarenhet av redaktionellt arbete. Jag hoppades dock in i det sista att någon skulle känna sig manad att ta tag i det som behöver göras och få tummen ur röven och se till att det blir gjort.

»Take no heroes, only inspiration« - (citat av Chris Dean sångare i Redskins skrivet under pseudonymen X. Moore)

 

»Sexton år. Gravid. Med ett UFO!» - (citat från världens bästa såpa Tre Kronor)

 

»Om verkligheten vill nå mig så vet den var jag finns» - (citat fyndat på nätet och tillägnat alla drömmare)


#183 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 04 September 2018 - 11:39

Jag hade gjort det själv men jag har andra projekt som har förtur. (Med det sagt så skulle det nog gå fortare för mig att få ut det än den tid det tagit hittills.)

 

Vad är kvar att göra? Är sidorna tiffade och klara för Ka-Blam, är det sidor som inte kommit in?

Om det väntas på nåt specifikt låt nån som har tid göra det om inte den som sagt den ska göra det hunnit klar på de här 4 åren.

 

Idén med 20-årsnummer och 10-årsjubileum är ju körd (det var ju 94), men kanske satsa på 20 nummer till 15-årsjubileumet nästa år?

 

Vi ska inte använda Ka-Blam. Troligen blir det ScandinavianBook. Några sidor är kvar att greja och ordningen är inte slutgiltigt bestämd. Men för min del har jag, liksom du, ett annat projekt jag måste fokusera på just nu. Kan inte resten av redaktionen göra något under tiden? undrar du då. Jo, kanske det. Jag ska skicka dem ett mail och kolla läget... Hmhmhm... Så där, ja.

 

I alla fall, hur generade vi än kan vara över den låga farten, så har vi inte gett upp. Tidningen kommer. Så småningom. Några idéer om att synka olika jubileer med varandra finns väl inte precis, utan planen är väl främst att få ut en tidning över huvud taget. Och sedan förhoppningsvis en tidning till. Och så vidare...



#184 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 05 September 2018 - 13:41

Men är tanken att nummer 20 ska vara i färg?



#185 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 13 September 2018 - 19:47

Japp. Så specifik är planen åtminstone. Var tionde nummer i färg. Det tänker vi oss fortfarande. Det finns några serier som eventuellt kommer att vara med i #20, och vi har även en idé om vem vi ska intervjua i det numret. Tror att Håkan har kontaktat vederbörande om saken. Men först och främst ska vi ju bli klara med #19.



#186 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 01 November 2018 - 16:34

Vad svarade resten av redaktionen på ditt mail?



#187 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 11 January 2019 - 17:10

Vad svarade resten av redaktionen på ditt mail?

 

Kort sagt:

 

Håkan svarade att han för närvarande har andra åtaganden som snor åt sig tid/ork.

 

Richard svarade inte alls. Han har inte tagit för vana att vara särskild aktiv.



#188 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 28 January 2020 - 10:51

Jag tänker erbjuda mig att vara redaktör i år om andra redaktörer vill ha mig. Målet är att att få ut nummer 19 och ha nummer 20 klart till Stockholms seriemässa 2021.



#189 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 06 March 2020 - 11:23

Lite information. Jag är nu med i den inre cirkeln (nånstans i Dantes inferno gissar jag mig till för att knyta an till temat) och förhoppningen är att få ut det till SIS 2020 och att det blir det tjockaste numret hittills. Nån av oss återkommer med mer info när vi vet mer exakt sidantal, serier, datum osv.