Jump to content

Photo

Sci-Fi Nytt Forum i media


  • Please log in to reply
64 replies to this topic

#1 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 05 November 2007 - 13:24

Är ligger osäker på var jag skulle lägga det här, ifall det här är fel ställe får gärna en moderator flytta det till rätt ställe

Läste Metro idag, och när jag läste notisen där man ställer frågor om tv lade jag märke till en kul sak


Notisen citerad:
Start citat.
Doktorn kommer inte tillbaka
SERIE. Jag är helt såld på tv-serien "Doctor Who" och undrar när SVT ska sända
mer av den. Jag undrar också var man kan diskutera serien.

SVAR: SVT har inte planerat att visa fler säsonger. Du kan diskutera serien på www.scifinytt.se/forum

(bild till höger med underrubrik: Christopher Eccleston i rollen som Doctor Who.)
slut citat.


Roligt att de rekommendera det här forumet i Metro
/Magnus

Edited by Marie Morot, 24 January 2008 - 12:12.
Rubriken ändrad för att omfatta alla tidningar och ev. andra former av media också. ;)


#2 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 05 November 2007 - 13:56

Ok.

1) Dåligt att Doctor Who inte kommer tillbaka på SVT.

2) Bara för det fick jag kika i dagens Metro, och jodå, mycket riktigt.. :) Gratisreklam är gott, som man säger.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#3 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 November 2007 - 15:24

Jag är helt såld på tv-serien "Doctor Who" och undrar när SVT ska sända
mer av den. Jag undrar också var man kan diskutera serien.

SVAR: SVT har inte planerat att visa fler säsonger. Du kan diskutera serien på www.scifinytt.se/forum


Officiellt så hatar jag numera SVT. ;)


Trevligt att forumet får gratisreklam. Hoppas det leder till att flera hittar hit. :)

#4 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 November 2007 - 16:11

svt lär inte få min röst i SFN-Galan. :P läste detta i morse. kul med reklam för forumet. :)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#5 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 November 2007 - 16:18

Läste också Metro i morse. Höll på att få kaffet i vrångstrupen ;) när vårat favoritforum nämndes
Rev ut 'artikeln' för scanning :)
Lägger upp den om en stund så att alla kan se bildbeviset.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 November 2007 - 16:25

Vad kul.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 November 2007 - 16:38

Här kommer den.
Attached File  SFN_Metro20071105.jpg   64.67KB   44 downloads

Är ju jätte kul att SFN nämns :thumbsup:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 November 2007 - 16:39

Då får vi passa på och hälsa alla besökare som kommit hit via metro välkomna. :)

Och till samtliga gäster: det är aldrig försent och kliva ur garderoben och registrera sig. ;)

Edit: Tack bilden G. :D (Visste att jag skulle tagit Metro på vägen ut från Lidl... :rolleyes: )

Edited by XC, 05 November 2007 - 16:41.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 November 2007 - 16:43

Mest nyfiken är jag på vem som ligger bakom svaret. Är det en registrerad medlem som är aktiv eller är det en lurker ;)

Men som XC säger, Välkommen till alla som tittar in efter att ha läst Metro :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#10 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 November 2007 - 17:15

Det är säkert artikelskrivaren som googlat på Doctor Who och hittat några träffar här och där, varav några säkert leder hit. Han/hon kke till och med har läst mina och Peaks försök i Doctor Who tråden för att få svar av SVT om det blir en fortsättning på Doctor Who eller ej och valt det som svar från SVT. ;)

#11 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 05 November 2007 - 17:30

Jag undrar om tidningar har nån bättre tur när det gäller att försöka få ett vettigt svar ur SVT?

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#12 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 November 2007 - 17:37

Kke. Kommer det ett mail från en till synes vanlig person så kke det är lätt hänt att man inte får ett svar medans man kke får ett svar om det visar sig att man jobbar som t.ex. journalist eller har en mailadress som slutar som någon av dom mest kända dags/kvällstidningarna.

Tycker kanalerna borde ha ett bättre bemötande mot oss tittare då den typen av service i mina ögon är mer viktig än att svara på frågor från journalister eller andra instanser.

#13 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 November 2007 - 18:34

Antagligen så sökte han på Google. Inte konstigt heller med tanke på att första träffen är SciFiNytt.se där det står "Den absolut bästa siten om Doctor Who. Massor med information och ett väldigt aktivt forum." Fast klickar man sedan och kollar så märker man att beskrivningen är för Outpost Gallifrey men det kan vi hålla tyst om. ;) :D

Iallafall, kul med gratis reklam. Nu känns det lite som att vi är det officiella SciFi forumet i Sverige. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#14 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 05 November 2007 - 18:41

Kul! Sveriges bästa forum förtjänar all uppmärksamhet det kan få :)

Ang. Googlande så får man ofta upp scifinytt högt på sidorna när man googlar på saker som diskuterats på forumet :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#15 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 05 November 2007 - 23:42

Åh, jätteroligt att det nämns ju! :) Jag som inte läst metro idag :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#16 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 06 November 2007 - 01:02

Läser så sällan metro. Var skillnad när man pluggade inne i stan, då hände det att man plockade på sig ett ex och läste i väntan på bussen. tur att vi har Georgia som är bussig och scannar in för oss :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#17 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 07 November 2007 - 22:25

Wow, undrar hur länge det dröjer innan detta forums skapare hänger på stureplan och blir inbjuden på premiärer, nära nu?

#18 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 07 November 2007 - 22:43

Det är inte så svårt. Jag har haft möjlighet att springa på i alla fall releaseparty och premiärer i Stockholm i andra sammanhang, men det faller ganska platt då man inte bor där. :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#19 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 07 November 2007 - 22:46

Wow, undrar hur länge det dröjer innan detta forums skapare hänger på stureplan och blir inbjuden på premiärer, nära nu?


Jag skulle gissa på att Peak får en inbjudan till ett glassigt party redan till helgen. På lördag har en ett helt uppslag i Aftonbladet och Expressen där han festar med Idol-deltagarna och uttalar sig om att det är "alldeles för lite sci-fi i dagens samhälle". Om bara världen kunde se ut som jag vill att den ska göra, skulle såna grejer hända varje dag :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#20 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 07 November 2007 - 22:50

Wow, undrar hur länge det dröjer innan detta forums skapare hänger på stureplan och blir inbjuden på premiärer, nära nu?


Jag skulle gissa på att Peak får en inbjudan till ett glassigt party redan till helgen. På lördag har en ett helt uppslag i Aftonbladet och Expressen där han festar med Idol-deltagarna och uttalar sig om att det är "alldeles för lite sci-fi i dagens samhälle". Om bara världen kunde se ut som jag vill att den ska göra, skulle såna grejer hända varje dag :)

:lol: Det måste jag läsa om! Förresten Peak, du tror inte man skulle kunna få hänga med på nån av alla kändis-fester? ;)

Det är inte så svårt. Jag har haft möjlighet att springa på i alla fall releaseparty och premiärer i Stockholm i andra sammanhang, men det faller ganska platt då man inte bor där. :(

Jaja skryt på bara, Mr Storfräsare ;)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#21 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 08 November 2007 - 00:21

Jaja skryt på bara, Mr Storfräsare ;)


Inte så mycket att skryta om - jag har haft fyra möjligheter, varav jag använde endast en - den enda som förmån som jag kunde använda här i Örebro, nämligen fribiljett till Silent Hill-filmen, vilket lyckligen föll sig att jag och min vän fick se den ensam i en bioslaong. Härligaste bioupplevelsen hittills!

Det andra var evenamng i Stockholm och det är ju lite mer än en gratisbiljett (även om jag föredrar biljetten varje dag i veckan ;) ).

Vad jag menade var är att det inte alls är så svårt att komma in där om man verkligen vill och har det som mål. Om till och med jag kan få det, så borde fler här kunna skrapa ihop möjligheterna. Kort sagt, det är inget märkvärdigt alls egentligen. Folket tror bara vara märkvärdiga.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#22 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 08 November 2007 - 11:20

Wow, undrar hur länge det dröjer innan detta forums skapare hänger på stureplan och blir inbjuden på premiärer, nära nu?


Jag skulle gissa på att Peak får en inbjudan till ett glassigt party redan till helgen. På lördag har en ett helt uppslag i Aftonbladet och Expressen där han festar med Idol-deltagarna och uttalar sig om att det är "alldeles för lite sci-fi i dagens samhälle". Om bara världen kunde se ut som jag vill att den ska göra, skulle såna grejer hända varje dag :)


Är detta framtidens löpsedlar månne.. :D


Peak - talar ut om de svåra åren.
Idag exklusivt för Aftonbladet

Peak - sci-fi är bortträngd i dagens samhälle.
DN-debatt

Peak förnekar uppköp av Lunarstorm.
Insiktsfull intervju i dagens A-ekonomi

Edited by Walker, 08 November 2007 - 20:33.


#23 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 November 2007 - 11:30

För att inte nämna alla "skandalrubriker" med ScifiNytt-*. :D

ScifiNytt-Georgia gästade Depeche Modes konsert i globen.
"Surt utan Backstage-pass".

ScifiNytt-XC vägrar träda fram.

Edited by XC, 08 November 2007 - 11:30.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#24 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 08 November 2007 - 11:40

:lol: goda rubrikker hahaha

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#25 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 08 November 2007 - 12:17

:lol: goda rubrikker hahaha


Håller med! :lol2:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«