Jump to content

Photo

Skumma sökresultat


  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 06 October 2008 - 07:59

Det här inlägget av Restless har dykt upp gång på gång bland nya inlägg under flera dagar, fast det är gammalt. Skumt :unsure: . Har sökningar börjat seedats på sistone? :P
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#2 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 06 October 2008 - 08:16

Kanske är för att det är en poll. Det brukar markeras som nytt inlägg även om någon bara har röstat.
*Hockey och superhjältar*

#3 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 October 2008 - 08:53

Som Kermit säger. Folk här i forumet ( :P ) gillar att trådar som innehåller en poll bumpas när någon röstar fast de inte postar något. Själv är jag anti det systemet, helt enkelt för att i en gammal poll så har man ingen koll på hur röstningen såg ut innan det tillkom en röst (nån kanske har, men inte jag ;) ), så den informationen är rätt meningslös. För mig.

Jag tycker det räcker att tråden bumpas om det tillkommer ett svar också, som med andra trådar. Precis som du Fiskrens, så är jag slav under VNI och ser den här tråden bumpas gång på gång. Har lärt mig att ha koll på ung. hur många inlägg det är i en sån tråd så att jag inte håller på att klicka i tron att det postas mycket i den helt plötsligt.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#4 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 October 2008 - 11:18

Håller med Marie. Har märkt av samma sak men kan inte förstå varför en tråd ska "uppas" när inget har skrivit något utan bara röstat. Helt meningslöst.

#5 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 October 2008 - 11:20

Jag håller med Cartman och Marie.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#6 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 October 2008 - 11:44

Jag vet att Peak och många andra gillar att trådarna aktiveras genom detta och i det här fallet har det ju inneburit att ett flertal röster tillkommit. Vem som röstat och vad de röstat på vore intressant att få veta tycker jag. Men så roligt ska vi inte ha. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#7 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 October 2008 - 12:34

Vilka andra? Inte jag i alla fall :P
Kan bara hålla med Marie att om man bara röstar så ska inte ämnet hamna överst.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 October 2008 - 13:24

Kan väl både leva med och utan den funktionen. :) Läser sällan trådar som bumpats upp av en poll.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 06 October 2008 - 17:08

Hum, kunde man ju kanske klurat ut själv. Fast jag kan inte minnas att det hänt med andra omröstningar?
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#10 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 October 2008 - 17:15

Det händer med alla. Så fort någon röstar så "uppas" den aktuella tråden. Har man ingen koll på resultatet tidigare (ibland kan det ju gå år mellan röstningarna) så finns det ingen mening med att dessa trådar "uppas" IMO. Om någon däremot hade skrivit något skulle det vara mer passande. Nu lär man sig efter ett tag vem som gjorde senaste posten i en tråd med en omröstning vilket gör att man kan hoppa över dessa när dom listas under "visa nya inlägg" men hela funktionen känns onödig.

#11 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 October 2008 - 19:41

Stackars Peak känner sig mobbad när vi dissar hans favvo-funktion. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#12 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 October 2008 - 19:46

:lol2:
Han vet ju redan vad vi tycker och som den härskare och diktator han är här på forumet så ignorerar han oss som vanligt :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#13 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 06 October 2008 - 20:59

Sade nån nåt?

*tittar mig omkring*

Nähä, det var bara som jag inbillade mig då...






:P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#14 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 October 2008 - 22:25

Jag har väl förr varit för det men jag kan för den skull inte komma ihåg varför jag var det nu... :unsure:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«