Jump to content

Photo

King Kong


  • Please log in to reply
69 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 October 2005 - 19:14

Hittade ingen annan tråd om nya King Kong.

"King Kong"-dvd släpps före premiär

En dvd som dokumenterar inspelningen av Peter Jacksons nyversion av skräckklassikern "King Kong" kommer att släppas dagen före biopremiären. (TT Spektra)

I lanseringen av Peter Jacksons "King Kong" tar nu filmbolaget Universal till nya knep i marknadsföringen. En dvd som dokumenterar inspelningen av storbudgetfilmen kommer att släppas i handeln dagen före premiären. Det är första gången som ett stort bolag går till väga på det sättet. I paketet ingår förutom två dvd-skivor även en bok.

Peter Jacksons film går upp i flesta länder den 14 december, så även i Sverige. I huvudrollerna syns Jack Black, Naomi Watts, Adrian Brody. (TT Spektra)
TT

Stockholm City

Om man skaffar denna DVD och tittar på den innan man sett filmen, då får man nog vänta sig att bli ordentligt spoilad.
Det låter inte speciellt kul.

Marknadsföring? snarare tjäna mer pengar.

Edited by Georgia, 14 October 2005 - 19:15.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 16 October 2005 - 09:47

Jag såg trailern till King Kong när jag var på Batman Begins... det verkar bli en riktigt dålig film...
I love the smell of napalm in the morning

#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 October 2005 - 10:07

Det brukar remakes av gamla klassiker oftast bli. ;) Se bara på Godzilla - har inte sett japanska orginalen men storyn var både fånig och löjlig.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 05 November 2005 - 02:16

Tror nog Jackson kan få till en rätt hyfsad film trots allt. Sen så gillar jag Jack Black också, kanske inte rätt man för en film av denna klass men det återstår ju att se

Winter is Coming


#5 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 14 December 2005 - 21:01

Så, nu har man sett den filmen också. Aningen för lång (den draggade på några ställen), men väldigt bra, imho.

En sak har den gemensamt med (den värdelösa) Pearl Harbour. Nämligen det att mittendelen absolut är bäst (Kong versus tre T-Rex - jag säger bara en sak: Släng dig i väggen, Jurassic Park). Slutet blir som man kanske anar (om man känner till första filmen) väldigt snyftigt...

Stylistiskt väldigt snygg film iaf.. :) Konstigt nog så var det väldigt få personer på bion, det verkar som om folk sparar sig till Narnia eller nåt. Väldigt värd att se och får med all säkerhet några Oscars framöver.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#6 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 14 December 2005 - 21:04

Konstigt på något sätt. Trodde mer folk skulle vara ointresserade av Narnia, det känns inte riktigt som att den filmen lockar så mycket, har man redan sett Sagan om ringen liksom...
Men King Kong måste jag se så snart jag får chansen. :cool2:
*Hockey och superhjältar*

#7 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 14 December 2005 - 21:14

Narnia känns inte så intressant, tyvärr, King Kong något mer, men inte så jag tänker springa och se den på bio.

#8 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 14 December 2005 - 21:19

Måste se både KingKong och Narnia :)

King Kong för... ja, det är King Kong, behöver mer sägas? :P

Sen NArnia... oj... läste alla böckerna när jag var liten och älskade tv-serien. Ska beställa den på dvd-box asap :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#9 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 14 December 2005 - 22:34

Måste se både KingKong och Narnia :)


Kunde inte ha sagt det bättre själv! Tror helt klart att båda filmerna är sevärda... om än av olika anledningar.
Posted ImagePosted Image

#10 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 15 December 2005 - 01:37

Ska se King Kong i morgon (i dag) :D

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#11 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 15 December 2005 - 07:33

King Kong väntar jag med tills den kommer på DVD. Narnia (och Corpse Bride) ska jag däremot se på bio. :)

#12 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 15 December 2005 - 08:39

Corpse Bride är en underbar film! :D

King Kong borde jag nog ta och se...men jag är jävligt tveksam till McDonalds-versionen av Narnia. Precis som Hofling diggade jag böckerna och den sköna brittiska TV-serien när jag var liten, men det finns risk att det här blir för mycket...

Om någon är intresserad av matte (sån skit) så kan jag berätta att jag och ett par kompisar håller på och räknar på en stor uppgift om just King Kong och jättar...Vår uppgift är att ta reda på om det är realistiskt med såna där stora djur/varelser, och hur stora de kan bli...Ganska kul, för att vara matte...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#13 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 15 December 2005 - 11:54

Både King Kong och Narnia fick 4:or av Göran Everdahl (SvT) i morse. Han tyckte dock bätre om Narnia.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#14 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 15 December 2005 - 12:00

Både King Kong och Narnia fick 4:or av Göran Everdahl (SvT) i morse. Han tyckte dock bätre om Narnia.


Göran Everdahl är i regel en schysst recensent så jag litar på det :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#15 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 15 December 2005 - 12:06

Har svårt för Peter Jackson,men jag lär se King Kong på bio, visuellt så gillar jag vad Jackson gör.Narnia skippar jag.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#16 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 15 December 2005 - 12:16

Båda filmerna lär ju vara riktigt häftigt visuella upplevelser så det är ett måste att se dom på bio tycker jag.

Edited by Wylie Times, 15 December 2005 - 12:17.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#17 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 15 December 2005 - 16:44

Vill också se begge film :) men väntar med King Kong tills dvdn :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#18 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 December 2005 - 17:00

Vill också se begge film men väntar med King Kong tills dvdn

Me too!! :) Fast jag väntar med båda till DVD släppet. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#19 Jaja

Jaja

    Lieutenant

  • Members
  • 80 posts
  • Interests:Starwars och LEGO. Och rock/punk/hårdrock/vad det nu är, såsom The Hives, Green day och Teddybears Sthlm.

Posted 15 December 2005 - 17:32

Ser nog filmen om jag inte har nåt bättre för mej. En polare och jag satt och kollade på 1933-versionen. Vi garvade fan ihjäl oss, hur FICK man göra film på den tiden? :P

Narnia är jag tveeeksam till. Känns... väldigt orealistiskt på något vis. Mer än LotR. Som jag inte heller var helt överförtjust i.

#20 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 15 December 2005 - 23:09

Det är officiellt, Kong is King. Riktigt bra film vars enda egentliga nackdel är att den är för lång. (Om er lokala biograf inte har sköna stolar kan det vara en idé att ta med sig en kudde ;) ) Men damn vad den är snyggt gjord. Kanske inte överaskande med tanke på vem som gjort den men damn! Väldigt imponerande hur Jackson återskapar 30-talets New York. Sen har han som vanligt lyckats få tag i bra skådisar också. (Inte för att det kanske krävs så mycket i en sån här film men det hjälper helt klart) Kul också att Kyle Chandler får vara med i en sån här film. Han är en bra skådis som hamnat i skymundan.

Edited by Wylie Times, 15 December 2005 - 23:10.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#21 oXo

oXo

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 154 posts

Posted 17 December 2005 - 11:43

Vill också se begge film :) men väntar med King Kong tills dvdn :)

Det verkar som fler resonerar som du

King kong kan bli en monsterflopp

#22 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 17 December 2005 - 15:43

Skulle precis länka till den artikeln om "monsterflopp" som oXo lagt in, nåja här kommer den igen. ;)

Premiären för regissören Peter Jacksons monsterrulle drog inte alls lika mycket som väntat.
"King Kong" har kostat 2,4 miljarder kronor att spela in. Vid den amerikanska premiären i onsdags såldes bara biljetter för 78 miljoner kronor.
Det är ungefär hälften av vad regissören Peter Jacksons "Sagan om ringen - härskarringen" drog in på premiärdagen för fyra år sedan.
På en skala över de filmer som dragit in mest pengar under en onsdagspremiär kommer "King Kong" först på 21:a plats.
Resultatet är så långt under förväntningarna att Hollywoods analytiker i går befarade att Universal står inför en monsterflopp.


Aftonbladet

Har inte sett den än men de lutar nog åt DVD istället (trotts fina recensioner). Som så många andra har jag inte gått och längtat på att någon ska göra en ny King Kong, det är lite det som är problemet för Jackson den här gången. Jackson är ett stort fan av King Kong, dessvärre för honom finns det inte lika många lätt fanatiska King Kong-fans som det finns Tolkien-fantaster. Hoppas en aning att den dåliga trenden håller i sig för denna film!!! Varför?! För att Jackson ska bli revanschsugen och verkligen göra det publiken vill ha och som han själv både gillar och vet att han måste göra; nämligen Bilbo /The hobbit

Edited by Walker, 17 December 2005 - 15:45.


#23 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 December 2005 - 15:51

Hoppas en aning att den dåliga trenden håller i sig för denna film!!! Varför?! För att Jackson ska bli revanschsugen och verkligen göra det publiken vill ha och som han själv både gillar och vet att han måste göra; nämligen Bilbo /The hobbit

Det var väl något trassel med rättigheterna när det gällde "the hobbit"? Annars var väl Jackson redo och kasta sig över den direkt efter Sagan om Ringen?

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#24 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 17 December 2005 - 17:05

Läste något om att Jackson var villig att göra Bilbofilmen efter King Kong, som han definitivt ville göra efter Ringenfilmerna
I love the smell of napalm in the morning

#25 oXo

oXo

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 154 posts

Posted 17 December 2005 - 18:04

Konstigt på något sätt. Trodde mer folk skulle vara ointresserade av Narnia, det känns inte riktigt som att den filmen lockar så mycket, har man redan sett Sagan om ringen liksom...
Men King Kong måste jag se så snart jag får chansen. :cool2:

Tror att det är precis tvärt om, Narnia har massor av fans som kommer att vilja se filmen men jag tror inte att det finns någon stor grupp som längtar efter en ny king kong film, den kommer nog sluta gå ganska snabbt på bio och så släpper man den på dvd i stället.

En annan anledning kan man läsa hos fredrik virtanen på aftonbladet Spoiler varning

Edited by oXo, 17 December 2005 - 18:24.