Jump to content

Photo

Klassiska Doctor Who


  • Please log in to reply
106 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 December 2007 - 04:53

Såg precis klart The Green Death. Rätt OK serial. Kanske inte den bästa. Bra skådespel från Doktorn när Jo lämnar honom. Heh, det var längesedan man såg Doktorn visa sitt starka hat och ogillande mot tänkande maskiner. (något som försvinner helt sedan, vill jag minnas? Har för mig att han i den nya serien anser intelligenta datorer väldigt fassinerande)
Bäst var ju klart Doktorns alla förklädnader. Hade aldrig kunnat drömma om att se Doktorn en i klänning unklädd till städerska. :P


Hmm, om jag ska ha någon chans att hinna se klart alla Master-avsnitten och sedan säsong 3 innan 25:e så måste jag nog sluta se Dr Who i ordning och bara koncentrera mig på Master serials. :D


The Deadly Assassin tyckte jag var mycket bra serial. The Master återvänder och ser ut som ett lik. Man får också veta att The Master var på slutet av sitt 13:e liv. Med tanke på hur han såg ut så måste det ha varit mycket längre sedan han och Doktorn träffades sist än vad som visats.
Men underligt att de återbekantar folk med The Master och visar att han överlever i slutet bara för att sedan vänta 4 säsonger innan de har med honom igen. :unsure:



The Keeper of Traken var också bra även om The Master överlevnad är lite väl löjlig (precis som förra gången) där han går en till synes säker död tillmötes men sedan har överlevt på nåt mystiskt vis i slutet. Hela grejen med att The Master tar en ny kropp fattade jag inte ett dugg av. Men sorgligt att han tog Nyssas pappas kropp, som troligen dog.
Men jag kände att denna serial hade varit bättre om jag inte redan vetat att det var The Master som låg bakom allt. Doktorn var lite väl clueless om det tycker jag.


Logopolis var också riktigt bra. Äntligen så är The Master tillbaka till sitt gammla jag. Jag var trött på Living-Dead-Master, han bara kändes inte som The Master. Bra twist också att The Master använder Nyssas pappas kropp och ser ut som honom. Det, och att han mördade Tegans faster, gör honom till en Nemesis för de karaktärerna också.
Och så gillar jag alltid när The master räknar fel och ställer till det för sig. :P
Också passande att The master mördar den 4:e Doktorn som var den populäraste. Jag tror nog att väldigt få var glada över det. :P
Iallafall, känns skönt att veta att The Master kommer spelas av samma skådespelare det närmaste taget. Ska se nästa serial nu eftersom det inte var någon riktig avslutning på den här historian och det känns som att det kommer vara en direkt fortsättning


Castrovalva var lite blandat. Ibland riktigt bra men ibland lite tråkigt. Kul att se en regeneration med problem. The Master skapade alltså en värld för att fånga The Doctor? Men om det var en backup plan, varför lade han ned så mycket tid och jobb på det? Eller var det en gammal plan?

Time-Flight gillade jag mycket. Tycker om när gästkaraktärer tar stor plats och när de får lära sig om Tardis och Doktorn för första gången. Speciellt de skeptiska. :P
Men även då Doktorn lurade The Master i slutet så vann The Master. Han fick sin kraftkälla och det stackars folket kommer väl troligen aldrig bli fria.


The King's Demons var rätt cool, speciellt det faktum att början på första avsnittet var en direkt rip-off av Ivanhoe (1982) både kläder, karaktärsutseende och scener. :D



Funderade på om kanske de överaskar oss i säsong 4/30 och ger oss The Black Guardian som säsongsskurk istället för Davos? Eller kanske Rani?


Dagens lucka var visst den efterlängtade trailern. :P Men ska inte Titanic åka över Atlanten och inte uppe i rymden? ;)

Edited by Crusader, 09 December 2007 - 04:15.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 December 2007 - 21:20

Dagens lucka (9) är ett pussel som leder till en del av manuset till årets Julavsnitt.

Lucka 10 är bilder på karaktärer från Julavsnittet. Tycker mig känna igen ett par skådespelare. :unsure:


The Five Doctors gillade jag. :) Väldigt underhållande. Heh, hysteriskt roligt hur illa Doctor 2 och 3 tycker om varandra. :D Faktum är att ingen av Doktorerna gillar varandra så värst mycket. Tycker jag är jättekul. :P
Kul också att se så många karaktärer samlade. Och att se Doctor 1-2 träffa The Master, även om jag blev besviken på att Doctor 1 inte kände igen honom eller fattade vem han var. Hade varit kul med en diskution mellan dem.
Också kul att Doktorn blev president. :D Tror inte de gillade att han smet. ;)


Planet of Fire var också en riktigt bra serial. Bäst (och nog roligaste scenen i hela serien) var klart när Peri jagade Mini-Master med sin sko. :thumbsup:
Hmm, väldigt kallt där i slutet när Doktorn lät The Master brännas till döds sådär. Väldigt olikt Doktorn (iallafall så som han var på den tiden) och han verkade ta det svårt att han gjorde det beslut han gjorde. Jag tror nog att The Master kommer vara extra ilsken nästa gång (som borde vara redan nästa serial om jag inte missuppfattat nåt). Undrar hur The Master överlever att brännas till ingenting?
Synd om Kamelion. Sorgligt hur Doktorn var tvungen att förstöra honom.


The Caves of Androzani var en intresant tolkning av The Phantom of the Opera även om avsnitt 2 var lite långtråkigt. Fint slut när Doktorn offrar sig för att rädda Peri. Så orsaken att transformeringen till Doktor 6 blev fel hade visst med giftet att göra.
Nu är det dags för den 6:e Doktorn, som jag tyvärr har svårt att stå ut med. Jag ska försöka att bara se Master avsnitten men jag får väl se 6:es första serial först. Hade jag vetat att The Master bara var med som tillbakablick i The Caves of Androzani så kunde jag ha skippat den så länge.

The Twin Dilemma
Doktor 6 är ju inte riktigt klok. Totalt galen och avskyvärd. Nog gick något fel med regenerationen, alltid. Jag har verkligen svårt för den här Doktorn men han spelas mycket bra och det är en intresant twist att Doktorn blir den här hemska avskyvärda fega personen. Men tyvärr gör det att vissa avsnitt är riktigt svåra att se pga det. Jag undrar om inte Doktor 6 var början på slutet av den gammla serien och orsaken de tappade tittare. Tur att han bara var med i 2 säsonger.

Mark of the Rani var också rätt bra. Doktor 6 var mindre jobbig och irriterande än de förra avsnitten men fortfarande rätt jobbig. The Masdter och The Rani har bra kemi i sina scener även om The Rani är rätt olik The Master.
Intresant att kvinnliga Timelords kan byta utseende när de vill. Det förklarar Romanas utseende byte när hon reste med Doktor 4.Jag blev väldigt besviken att man inte fick veta hur The Master överlevde när han brann upp. Jag gissar på att orsaken man inte fick veta var för att de kunde inte komma på en lösning på det eftersom man såg The Master brinna upp till ingenting.


Föresten, det går rykten om att Rani kanske dyker upp nästa säsong.

Edited by Crusader, 11 December 2007 - 02:56.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 December 2007 - 19:24

The Trial of a Time Lord: : The Mysterious Planet var väldigt komisk. Kändes inte så värst seriös. Och ett underligt val för att hitta bevis mot Doktorn. Känns som att avsnittet inte var skrivet för det.
Peri's falska Amerikanska dialekt låter lite "för Amerikanskt" och lurar ingen men den är underhållande att lyssna på. :D

The Trial of a Time Lord: : Mindwarp var också väldigt komiskt och oseriöst utom i slutet. Fy vilket hemskt öde Peri fick. :( De kan väl inte bara döda henne sådär, kan de? Jag tror, och hoppas, att Doktorn räddar henne på något sätt.
Håller med Doktorn om att det är något skumt på G och att The Trail är bara en fars. Något annat ligger bakom. Säkert grejen med att Jorden var ur balans också.
Väldigt kul att se Brian Blessed, Prince Vultan, från Flash Gordon (1980). :thumbsup: Även om han förlorat sina vingar så var karaktärerna identiska. :D

The Trial of a Time Lord: : Terror of the Vervoids var en intresant och spännande mordgåta. Men nu är The Doctor anklagad för folkmord.

The Trial of a Time Lord: : The Ultimate Foe var oväntat. Så det var den 13:e Doktorn som är skurken? Men vad ville han? Varför ville han krossa 6:e Doktorn och varför ville han ha de liv som Doktorn har kvar? Dör 6:e Doktorn så blir ju aldrig 13:e Doktorn till?
Blev besviken över att The Master räddade Doktorn. Det hade varit roligare om han var skurken i dramat även om en ond Doktor var intresant.

Men slutet var väldigt förvirrande. Och grejen med Mel. Doktorn har inte träffat Mel än men han åker iväg med Mel som han träffar i framtiden.
Kul att Peri överlevde även om jag finner det underligt att hon skulle gifta sig med en krigskung. Men jag antar att utan Doktorn hade hon inget annat val.
Colin Baker är mycket bättre nu och 6:e Doktorn mindre hemsk/jobbig/elak än han var innan. Lite synd att de tvingade honom att sluta när han var villig att vara Doktorn i ett oändligt antal år. Rätt idiotiskt när de äntligen hittat en som var villig att stanna mer än 3 år.

Så, vad ska jag säga om The Trial of a Time Lord i sin helhet? Inte alls så bra som jag hoppades. Mycket mer humor inriktad och mindre seriös än jag trodde och inte alls lika stort och spännande som jag hoppades. Men i grunden rätt OK med intresanta småhistorier.


Servival var intresant. Sista avsnittet med slagsmålet mellan The Master och The Doctor var passande med tanke på att serien lades ned. Fast det är uppenbart att det aldrig var planerat som slutet på serien.

Jag såg också dokumentären om seriens nedläggning och det var intresant att höra hur det gick till. Att orsaken var för att seriens Producent lämnade serien och de hade ingen som ville ta över eller hade kunskap att ta över. Och BBC hade visst velat lägga ned Dr Who över en längre tid för de nya cheferna gillade inte Sci-Fi och gjorde sig av med gammal "skåpmat". BBC såg visst serien som en pinsamhet och oseriöst. (Nåt de fick ångra stort)



Dagens (11) lucka innehöll komentatorspåret till Grindlock.

Föresten, vad är de störande pipande sljden som dykt upp på kallender-sidan nu?
Någon annan som finner komiken i det hela med att Doktorn, på kallenderna, står och siktar hotfullt med sin sonicscrewdriver? :D


12:e luckan innehöll ett datorspel. :D

Edited by Crusader, 14 December 2007 - 19:27.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 December 2007 - 20:08

Doctor Who: Enemy Within var totalt olik TV-serien på alla vis. Ett försök att nyskapa Dr Who, kändes det som, på ett mer action orienterat sätt i liknande stil som de gjorde med Fredagen den 13:e i Jason Goes to Hell (som har en väldigt liknande story) eller den nya Knight Rider pilotfilmen.
Intresant hela grejen med att Doktorn är hälften människa. Fast jag förstår att fans inte gillar den idén och varför det har sopats under mattan.
Hela grejen med The Master var bara förvirrande. Han sprängs och förvandlas till en gelé-liknande orm som tar över en annans kropp. Och hela grejen med rättegången på Skaro. 7:e Doktorn förstörde ju Skaro. Och varför skulle Doktorn gå med på att föra The Masters kvarlever hem åt The Daleks? Och varför skulle The Daleks hålla en rättegång för The Master?
Det enda jag kan tänka mig är att The Master var döende och att han och The Daleks gjorde upp en plan för att döda The Doctor och att The Masters kvarlevor var en form av förvanling där The Daleks hade förvandlat hans kropp till den där vätskan. Ärligt talat tror jag det var tanken med det hela. I romanversionen så bad visst The Master telepatiskt The Doctor att hämta hans kvarlevor.
Jag vet inte, för någon anledning så känns filmen pinsam på nåt vis. Den var bra som en actionfilm men en kändes inte riktigt som Doctor Who. De som gjorde filmen hade lagt ned förmycket jobb på att amerikanisera Dr Who. Men att den handlade om en millennium shiftet doomsday var kul. :)
Kul var dock inte humorn. Den kändes bara fel på så många sätt.
Men den här versionen av Dr Who main theme gillar jag. :)


Doctor Who and the Curse of Fatal Death var bara hysteriskt rolig. :D Och sjuk... speciellt i slutet. Hela grejen med The Doctor och The Master bli ihop var bara för mycket. :P
Och de stackars fispratande varelserna som dog ut när de uppfann elden, när The Doctor skulle prata i hemlighet med The Master, The Masters tripp till kloakerna.

Titlen var ju en tydlig parodi på The Deadly Assassin serial namnet samt de andra över dramatiska titlarna som Doctor Who serial har haft.
Svårt att fatta att det är Steven Moffat som har skrivit manuset till den här.
Intresant att både Hugh Grand och Rowan Atkinson har varit tänka som Doctor Who i den riktiga serien.



Doctor Who: Scream of the Shalka var en underligt animerad serial. Det tog en stund att vänja sig. Mitt första intryck var "hur ska jag orka se på det här?" men när jag väl vant mig så började jag tycka den var riktigt bra.
Storryn var jätte intresant och gav mystik till Doktorn igen. Vad hade hänt som gjort Doktorn så känslokall? Vem var det som hade dött som han skyllde sig själv för? Vad var det för synd Doktorn blev straffad för? Vilka tvingade Doktorn att gottgöra det han gjort genom att åka och rädda folk?
Hela grejen med The Master som Robot och resekamrat åt Doktorn var intresant. The Master hade på något vis hjälpt The Doctor och i som tack hade The Doctor givit honom en chans till bättring och räddat hans liv genom att fängsla hans "själ" i en robot som Doktorn kontrollerade. Men The Master var visst den som kontrollerade Doktorns Tardis och var programerad att göra saker på ett visst sätt för en gång när Doktorn vill åka och rädda Alison så kan han inte för det gick mot The Masters programering.
En annan kul grej är hur The Master helatiden försöker ta kontroll över sig själv igen och genomföra egna planer men det roliga är att han börjar gilla Doktorn för det märktes när han blev glad att Doktorn hade överlevet men sedan snabbt försökte låtsas som att han blev besviken. :D

En av mina absoluta favorit citat från den här serial:

Alison: Who are you anyway?
The Master: I am The Master! And you will...
The Doctor (Kommer in genom dörren): Evning.
The Master: ...Come to like me when you get to know me, my dear Miss Cheney.

Älskar hur The Master och The Doctor små-jäklas med varandra och The Master helatiden gör narr av The Doctor.
Humorn i den här serial var klart väldigt underhållande och klockren.

Det hade varit roligt att se mer av det här och se mer av The Doctor och The Master resa tillsammans. Synd att den här animerade serien blev nedlaggd innan den ens kom igång. Men med tanke på att det blev en ny Live-Action serie så var det nog bra ändå. Önskar bara de kunde komma på ett sätt att införa det här i den "riktiga" serien och göra det canon igen.
Röstskådespeleriet var inte alltid det bästa och den här Doktorn var väldigt förvirrande och ibland gillade jag honom inte men annars var den bra. :)



Dagens lucka: En RIKTIGT coolo trailer till Julavsnittet! :thumbsup: Det här kommer bli så JÄKLA bra. :D Fast det känns mer som en futuristisk version av Poseidon än Titanic. Var har det kommit från att det är en Titanic, föresten?
Gillade verkligen talet The Doctor hade i slutet. :cool2:
Men årtalet förvirrar mig. Det stämmer inte alls. I trailern säger Doktorn att han är 903 år gammal. Jag tycker han har varit 900 år länge nu. Personligen så tycker jag att de skulle ha låtit det gå tid mellan 8:e Doktorn och 9:e Doktorn mer än bara nåt år eller så likaså mellan säsongerna när han är utan resekamrat. Att Doktorn, som kan leva i flera hundra år per regeneration, byter kropp 4 gånger på runt 5 år blir bara sorgligt. I filmen är han över 900 år gammal, han är också 900 år gammal i säsong 27, och nu 903 i årets Julavsnitt. Ska Doctor 11 dessutom göra entré i säsong 5 så blir det 6 Doktorer på 6 år. Den gammla serien utspelar sig under flera hundra år. Doctor 2 är något över 400 år gammal, Doctor 4 runt 750 år gammal, Doctor 6 var 900 år gammal och Doctor 7 var 953 år gammal. Om Doctor 7 var 953 år gammal, hur kan Doctor 10 vara 903 år gammal?
De har verkligen strulat till tiden med Doktorn.
Och även om det stämde så byter Doktorn liv aldeles för ofta. Jag menar Doctor 9 kan inte ha varit länge, Doctor 10 kommer ha existerat i 3 år när han blir Doctor 11 (om det stämmer).
Det hela hade varit så mycket bättre om de skippat att ge Doktorn en ålder.
Jag tror missen i det hela har varit att den som skrev i manuset att Doktorn sa han var 900 i säsong 27 menade inte exakt och den som skrev årets Julavsnitt tog det hela för bokstavligt. Ända förklarimngen jag kan finna. Russell T. Davies coh de andra har sagt att det har gått en tid mellan Runnaway Bride och början på säsong 29 och att det kommer ha gått tid mellan årets Julavsnitt och säsong 30.
Ja, så måste det vara. En miss i manuset till årets Julavsnitt eller kanske bara i trailern.

Edited by Crusader, 15 December 2007 - 04:46.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 03 January 2008 - 18:06

Det här med säsongstrådar gör mig lite förvirrad. Jag har tittat på första säsongen av Doctor Who... första första, alltså, inte den ifrån 2005. Men Crusader har ju postat en del om gamla avsnitt i den här tråden så då gör jag också det. :)

1x01 An Unearthly Child
Yikes. Doktorn är så annorlunda, det känns väldigt ovant. Första delen var rätt så rolig... Doktorn kidnappade sina två första mänskliga companions? Lyckat! De andra delarna var rätt tråkiga. Grottmänniskor = tråkiga, tydligen. Fast lite roligt var det ju att Doktorn lyckades bli tillfångatagen och fick bli räddad av människorna han kidnappat bara ett litet tag tidigare.
Doktorns kommentar när han landat i stenåldern, klev ur och såg att TARDISen fortfarande såg ut som en police box var rätt så intressant - "Why does it still look like a police box?". Så det var alltså då som TARDISens kamoflauge-grej gick sönder. Det är karma, vet ni!



1x02 The Mutants (a.k.a. The Daleks)
Ian... eh, jag vet inte. Jag varierar mellan att tycka han är helt awesome, och störa mig rejält på honom. Han är lite sexistisk ibland, det är irriterande. Fast ibland är han som sagt awesome.
Alldeles för långt med sju delar, dock. Känns inte riktigt som om handlingen motiverade mer än tre-fyra delar, och allt det där springandet fram och tillbaka mellan staden och TARDISen var bara tjatigt.
Det bästa var nog när Ian klädde ut sig till en dalek. Den där plåtlådan såg inte ut att vara så bekväm att tränga sig in i.

Det var lite roligt på slutet av avsnittet, när Barbara sa hej då till whatshisface, och han kysste hennes hand. Jag satt och tänkte "hah, om det här var en lite modernare serie skulle hon ge honom en riktig kyss här". Sedan gjorde hon det.
Shows how little I know...



1x06 The Aztecs

Rätt så bra avsnitt, trots de superdåliga fight-scenerna. Tredje delen var klart bäst, så sjukt roligt. Första gången ett avsnitt med den första doktorn har fått mig att skratta så mycket att jag tvingades pausa.
Hans min efter att han insett att han råkat bli förlovad var ju klockren. Och den dramatiska musiken och inzoomningen på hans ansikte var liksom pricket över i:et. :thumbsup:

Doktorn: Oh, my dear, cocoa beans!
Cameca: We use these to barter for our daily needs.
Doktorn: What an excellent idea, a currency you can drink. Delicious!
Cameca: Do you know our customs?
Doktorn: Why, yes, my dear, of course!
Cameca: The drinking of cocoa has its own... special meaning.
Doktorn: Yes, I agree, a rare delight. We shall take a cup together!
Cameca: Are you certain?
Doktorn: Yes, yes, quite. Now, give me some beans and I'll prepare them.
Cameca: You insist upon this?
Doktorn: I do, I insist, absolutely! As a token of my esteem, hmm?
Cameca: The gods are smiling favour through your eyes, may it always be so... my dear Doctor, I accept with all my heart!
Doktorn: Wait here, my dear... I'll be back!

Man tycker ju att han borde ha anat något i alla fall. Men han "känner ju till deras seder", självklart, självklart... :rolleyes:

Doktorn: For happy days, my dear! *skålar*
Cameca: The happiest of my life, dear heart. Was ever such a potion brewed, in bliss it's quenched my thirsty heart.
Doktorn: Very prettily put, my dear.
Cameca: Oh, sweet favoured man! You have declared your love for me. And I aknowledge and accept your gentle proposal.

Doktorns min är, som sagt, klockren efter att hon sagt det där.

Ian: You mean there's a tunnel from there to the tomb?
Doktorn: Yes, that I suspect.
Ian: Where did you get ahold of this?
Doktorn: My fiancée...
Ian: I see... your what?!
Doktorn: Yes, I made some cocoa and got engaged.

Awesome. :thumbsup:

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 January 2008 - 19:14

Det här med säsongstrådar gör mig lite förvirrad. Jag har tittat på första säsongen av Doctor Who... första första, alltså, inte den ifrån 2005. Men Crusader har ju postat en del om gamla avsnitt i den här tråden så då gör jag också det. :)

Heh, jag postar de gammla i den aktuella tråden så när säsong 4/30 tråden startade så flyttade jag hit. :P Finns ingen tråd för den gammla serien så det kvittar nog rätt mycket. :)

Jag försökte hitta mina egna komentarer om de första 2 serial men jag kan inte hitta dem så uppenbarligen så har jag inte skrivit några trots jag är säker på att jag har. :P

Vad tycker du om Doctor 1? Personligen anser jag att han är en odräglig självisk och feg gaggig gammal grinig gubbe som inte har det minsta intresse för att utforska. En som när han ser folk i fara spring till sin TARDIS och vill sticka istället för att försöka hjälpa till.

Ang. första serial. Visst, lite tråkig var den. Men samtidigt fann jag den väldigt intresant och jag tycker den var mycket intelligent gjord.

The Daleks gillade jag rätt mycket. Även om Doktorn är extremt irriterande. Bäst var klart när de undersökte Daleks näste i början.

Jag ser fram mot när du kommer till Dalek Invasion of Earth och höra dina komentarer om den för den är min favorit av de serial jag sett med den första Doktorn (som visseligen nog bara är 5. :P ).

Svårt att hitta avsnitt att ladda ned nu sedan Demonoid gick ner. Det var den absolut bästa platsen att hitta gammla Doctor Who avsnitt med hög kvalitet. :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 03 January 2008 - 20:59

Vad tycker du om Doctor 1? Personligen anser jag att han är en odräglig självisk och feg gaggig gammal grinig gubbe som inte har det minsta intresse för att utforska. En som när han ser folk i fara spring till sin TARDIS och vill sticka istället för att försöka hjälpa till.

Ouch. Lite hårt, tycker jag.
Jag tycker han är störtskön, och rätt så jäkla underhållande. Som TV-seriekaraktär, alltså. Precis som med alla andra skitstövlar jag gillar på TV (Dr. Cox, Dr. McKay (jaja, han bryr sig ju egentligen), Dr. House... och nu Dr. nr. 1. Heh!) så skulle jag avsky honom i verkligheten. Men i rutan så gillar jag honom. Han är totalt värdelös för det mesta, och ändå ska han jämt bestämma över alla andra och tycker att han själv är helt perfekt. Ett jäkligt stort ego, och väldigt självupptagen. Hans attityd när hemskheter händer är för det mesta "eh, så länge det inte händer mig, så!" eller "äsch, det finns ändå inget jag kan göra", vilket känns väldigt annorlunda mot hur han är senare i serien. Men... rätt så underhållande är det i alla fall.

Jag ser fram mot när du kommer till Dalek Invasion of Earth och höra dina komentarer om den för den är min favorit av de serial jag sett med den första Doktorn (som visseligen nog bara är 5. :P ).

Nja, tror inte jag kommer se den. Jag hoppar lite i serien, och första doktorn är ingen favorit (de doktorer jag verkligen gillar är 10, 9, 8 och 2. Sedan gillar jag 5 och 4, så jag kommer nog spana in lite mer grejer med dem snart. 6 och 7 har jag inte sett så mycket av, alls, och 3 är jag inte förtjust i) så jag lär inte se så mycket mer med honom. Kanske senare, när jag fått slut på avsnitt med de doktorer jag verkligen gillar. Jag tycker trots allt att första doktorn är helt okej...

Så jag kanske ser klart de avsnitt jag redan har med den första doktorn, innan jag byter doktor, men jag har inte den där Invasion of Earth så den kommer jag inte att se.

Uhm. Bortsett från de där avsnitten med första doktorn så har jag också sett "The Five Doctors", "Doctor Who: The Movie" och "The Curse of the Fatal Death" (heeeh!) av den gamla serien. Och en massa klipp från olika avsnitt, på youtube. :)
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#8 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 04 January 2008 - 04:53

Personligen så har jag och en kompis sett alla avsnitt - från början fram till slutet av Doktor 5 just nu, och det ett väldigt bra sätt att se serien (tycker jag).

Dalek Invasion of Earth är ju "required viewing", dock. Underbart avsnitt.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#9 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 07 January 2008 - 21:54

17x02 - "City of Death"

Sjukt. Bra. Avsnitt!
Jag visste att det skulle vara roligt, eftersom jag vet vem som skrev avsnittet, men det är trevligt att få det bekräftat. Jag gillar Romana, jag gillar fjärde doktorn, och jag gillade verkligen avsnittet. Duggan var rolig också. :D

Doktorn: Argh!
Greven: I haven't started yet.
Doktorn: I know, it's just that his hands are cold.
Greven: So sensitive... I think we're in for a little treat.
Doktorn: All this is totally unnecessary.
Greven: You make it necessary, you will not tell me the truth.
Doktorn: I changed my mind! If there's one thing I can't stand it's being tortured by someone with cold hands.

Romana: You have a pretty cynical attitude to life, haven't you, Duggan?
Duggan: Well, when you've been around as long as I have... how old are you, anyway?
Romana: A hundred and twentyfive.
Duggan: ...What?
:lol:

Edited by Restless, 07 January 2008 - 21:54.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#10 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 12 January 2008 - 23:32

24x01 "Time and the Rani"

Mel... could she be more annoying??? *Chandler Bing-röst*
Det där skrikandet hon har för sig hela. jäkla. tiden. är verkligen irriterande!

Sjunde doktorn är cool, av det jag har sett hittills. Det var roligt när han reflexmässigt råkade rätta Ranis super"dator"s felräkning så att Rani kunde genomföra sin onda plan ändå. :D

The Rani var en helt okej bad guy. Snacka om mad scientist and then some.

The Rani utklädd till Mel var rolig. Minnesförlust-Doktorn var skoj. Sjunde doktorns kläder är... mycket bättre än sjätte doktorns kläder.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#11 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 14 January 2008 - 14:14

Har bestämt mig för att göra en sådan här så folk slipper skriva i de "vanliga" Doctor Who-trådarna. Kommer att flytta över diverse snack om gamla avsnitt (om nu inte nån moderator hinner före) så snabbt jag kan.

Jag kan ju börja med nån recension själv:

1x01-1x04: An Unearthly Child

Jag har flera gånger fundrat på hur de tänkte när de skrev piloten. Tanken från början var ju att göra ett barnprogram som även kunde lära ut lite nyttiga saker på ett roligt sätt.

Hur de kom fram till något som liknade första avsnittet till serien vete tusan, dock. Avsnittet består av fyra 25-minutersdelar, varav den första är bäst. Den beskriver hur lärarna Ian och Barbara följer efter en av sina elever (Susan) en kväll och upptäcker att hon bor i ett skrotupplag med hennes excentriska farfar (eller vad det nu är) som råkar äga en tidsmaskin. Ian och Barbara är naturligtvis skeptiska till en början, men övertygas motvilligt när de råkar hamna i urtiden (där de tre andra delarna av avsnitt 1 utspelar sig).

Egentligen så är jag inte så förtjust i det här avsnittet, men del 1 hjälper faktiskt upp betygen en aning. Doktorn är aningen mer hänsynslös här än han kommer att vara i framtida regenerationer.

Betyg: 3 av 10

Säsong 4-tråden rensad hoppas jag, nu är det bara stora säsong 1-3-tråden kvar...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#12 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 15 January 2008 - 14:51

Doctor Who 1x05 - 1x11: The Daleks

Första avsnittet med Daleks, och det märks. Designen är där, och deras hänsynslöshet men de är alldeles för lätta att ta kål på bland annat. Dessutom är avsnittet långt. Väldigt långt. 7*25 minuter blir ungefär 175 minuter, eller nästan tre timmar.

Annars så får Ian visa att han är den hjälte han skall föreställa vara, Susan får vara den nyfikna och klantige tonåringen medan Doktorn (lustigt nog) är väldigt osympatisk med tanke på hur han tvingar resten av gänget att följa med och utforska planeten.

Hade den varit några delar kortare så hade den fått bättre betyg, men nu får den stå ut med 5 (av 10)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#13 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 15 January 2008 - 16:55

Jag håller med om det du sa om "The Daleks".
Avsnittets största problem är längden. Bortsett från det är det ju rätt så bra, i alla fall bättre än första avsnittet var.
Fast jag skulle inte ge det 5 av 10, snarare 4 av 10. Jag blir lätt uttråkad...

Och yay för en speciell tråd att skriva i. Nu slipper jag vara förvirrad. :P

Edited by Restless, 15 January 2008 - 16:56.

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#14 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 17 January 2008 - 00:18

Ja, visst är det bra med en alldeles egen tråd.. :D

Doctor Who 1x12-1x13: The Edge of Destruction

Och här kommer första avsnittet som bevisar att det hela är gjort på 60-talet (förutom det där med att det är svartvitt och sånt). Undrar hur mycket LSD som herrar manusförfattare testade innan de bestämde sig för att skriva detta rätt så bizarra avsnitt.

Tardisen pajar, vilket gör att alla dess innevånare finner att de mår väldigt mystiskt. Jag tror att nån av dem plockade nån lustig svamp från Skaro eller liknande, själv.

Avsnittet är absolut inte bra, men det är fascinerande på ett myko sätt. Bara 2 avsnitt iaf, så det är inte sådär överdrivet långt.

Betyg: 4 (av 10)

Kan ju nämna att jag tror att orsaken var att BBC bestämde sig för att fortsätta med serien utöver de där 13 (eller så) avsnitten de bestämt sig från början, och behövde ett avsnitt som inte kostade så mycket. Så man gjorde ett som utspelar sig helt och hållet på Tardisen.

Eller, för att sno en mening från en av recensionerna på Outpost Gallifrey:

This is a baffling but entertaining two-parter that opens with the main cast apparently waking up from a night of heavy marijuana usage and doesn’t become much more lucid from that point on.


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#15 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 17 January 2008 - 03:03

Doctor Who 1x14-1x20 - Marco Polo

En av Doctor Who:s åtaganden var att lära de små ungarna litegrann, alltså vara lite pedagogiska. SVT gjorde också sådana program, men medan vi fick stå ut med "Fem myror..." så fick britterna Doctor Who. Nåväl... *suck*

Nåväl, eftersom huvudpersonen har en tidsmaskin så är ju historia ett tacksamt ämne. Detta är det första "historiska" äventyret. Det vill säga, inget som helst övernaturligt eller futuristiskt förutom Doktorn, hans följeslagare och Tardisen då.

Tyvärr saknas "Marco Polo" helt. Alla sju avsnitt. Dock så äger BBC ljudspåret till alla avsnitt (främst på grund av nördar som på 60-talet spelade in ljudet på TV:n. Inga video-apparater då, som ni kanske vet).

Eller tyvärr och tyvärr. Ett historiskt äventyr i sju delar kanske var jättekul på 60-talet, även om jag tvekar om detta också. En del historiska äventyr är bra, den här inte speciellt så. Jag vet att det finns fans som råälskar det här avsnittet men jag är tyvärr inte en av dem. Enkelt och snabbt beskrivet: Doktorn och hans följeslagare träffar på Marco Polo och följer med på en liten resa.

Betyg: 2 (av 10)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#16 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 21 January 2008 - 21:41

hmm, jag som trodde att det var max en säsong per tråd ;-)

Jag har sett första "avsnittet" "The unearthly child" alla 4 delar.

En dag härommånaden så gick jag in på sf-bokhandeln och köpte de 4 äldsta doctor who -avsnitten jag såg
Vilka var: The Web Planet(1:a doktorn), The Tomb of The Cybermen(Andra doktorn), Spearhead from space(tredje doktorn) och till sist "The Three doctors"

Jag såg nu igår första avsnittet i The Web Planet
också det kallat The Web Planet
Så nu undrar jag
Vem är Vicki? Och Vart tog Susan vägen? Jag gillar doktron i det här avsnittet när han går runt och småskrockar för sig själv hela tiden, som om han verkligen njuter
Dags att se nästa del ikväll vilken är "The Zarbi" om jag kommer ihåg rätt.

Peak:Gillar dina resencioner även om jag inte sett avsnitten, fortsätt gärna med de :)

#17 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 22 January 2008 - 00:44

Susan stack i "Dalek Invasion of Earth", och Vicky dök upp.

Jag skall fortsätta, måste bara se om "Keys of Marinus" först, eftersom jag lyckats glömma bort vad den handlar om helt... :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#18 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 22 January 2008 - 01:07

Keys of Marinus är ett av mina favoritavsnitt med den första doktorn. Påminner om Key to Time arcet med fjärde doktorn: Doktorn reser runt till olika platder för att hitta gömda nycklar åt en person som i slutändan visar sig vara ond. Eller visste man kanske det redan från början i KoM?

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#19 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 22 January 2008 - 03:17

Tänkte att jag kan posta lite kommentarer från min blogg på TVL. :)

10x03-04 - Frontier in Space och Planet of the Daleks
Frontier in Space var väldigt bra. Det kändes som en återgång till det klassiska Who formatet med The Master som grädde på moset. Tyvärr är det här tydligen Roger Delgados sista framträdande i rollen. :( Den här gången visar det sig dessutom att The Master är in league med Daleks och set upen för Planet of the Daleks lovade väldigt gott men tyvärr faller det helt platt. Allt utspelar sig på en tråkig djungel planet (och inte på Skaro som titeln hintar om) där Daleks har en armé i suspended animation. Hela det stundande kriget mot jorden och the Draconians är sålunda som bortblåst och så även The Master. Det är ju förstås den "sovande" armén som Daleks ska använda för att anfalla jorden men genom att förlägga hela handlingen till den här planeten kan jag inte låta bli att känna mig lurad och snuvad på vad som hade kunnat bli en riktigt grym serial.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#20 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 25 January 2008 - 18:41

Har nu Sett The Web Planet och Tomb of the Cybermen.

Vet inte riktigt om jag gillar andra eller första doktorn bäst ännu men av avsnitten så gillade jag Tomb of the Cybermen mycket mer än The Web Planet.

Vilka är Jamie och Victoria?
Gillade kommentaren om "metal breakdown" i Tomb of the Cyberman, så doktorn är bara 450 år gammal är, ganska ungt om man jämför med nya serien


#21 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 January 2008 - 21:27

Tänkte att jag kan posta lite kommentarer från min blogg på TVL. :)

10x03-04 - Frontier in Space och Planet of the Daleks
Frontier in Space var väldigt bra. Det kändes som en återgång till det klassiska Who formatet med The Master som grädde på moset. Tyvärr är det här tydligen Roger Delgados sista framträdande i rollen. :( Den här gången visar det sig dessutom att The Master är in league med Daleks och set upen för Planet of the Daleks lovade väldigt gott men tyvärr faller det helt platt. Allt utspelar sig på en tråkig djungel planet (och inte på Skaro som titeln hintar om) där Daleks har en armé i suspended animation. Hela det stundande kriget mot jorden och the Draconians är sålunda som bortblåst och så även The Master. Det är ju förstås den "sovande" armén som Daleks ska använda för att anfalla jorden men genom att förlägga hela handlingen till den här planeten kan jag inte låta bli att känna mig lurad och snuvad på vad som hade kunnat bli en riktigt grym serial.

Ja, Roger Delgado dog ju tyvärr mellan de där 2 serial. Igentligen skulle han ha varit med där också. Kände en stor saknad efter honom senare, speciellt i de nästa 2 Master Serial då Undead-Master inte alls är lika bra. Som tur är får serien en riktigt bra Master senare som spelade rollen så bra, och gjorde den så pass till sin egen roll, att han tillochmed var The Master offstage. :P Hade varit intresant att se den stora slutstriden som var tänkt mellan Roger Delgado's Master och Doctor 3 där de skulle döda varandra.
Han var ju väldigt populär bland de som gjorde serien då han ska ha varit en otroligt snäll och varmhjärtast person. Hans död orsakade också att många av skådespelarna samt andra medlemmar i teamet slutade. Doctor 3 själv, som igentligen inte hade några planer att hoppa av än på några år, orkade inte fortsätta efter att hans bästa vän dog.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#22 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 10 February 2008 - 02:27

Medan vi väntar på att jag skall få ändan ur, så passar väl en musikvideo med Doktor 1 väl in, tycker jag


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#23 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 10 February 2008 - 22:35

"We're sorry, this video is no longer available." :(

Jag hoppade fram lite i serien. Några avsnitt, bara!

24.4/avsnitt 150 - "Dragonfire"

Ace. Ace, Ace, Ace. Aaaace.
Precis som namnet antyder, så är Ace rätt så awesome. Definitivt en av mina favorit-companions! Jag hade sett lite småbitar på youtube, så jag anade att jag skulle gilla henne, och whaddayaknow, jag hade rätt. Ace is ace!

Och Mel stack också, vilket, tack, underbart. Hon var inte lika jobbig i det här avsnittet som i "Time and the Rani", så det är möjligt att jag baserar hela min avsky av henne på ett undantag, hon kanske är helt okej i vanliga fall, men... jag orkar inte riktigt bry mig tillräckligt för att ta reda på det. Jag menar, jag har ju en massa avsnitt med Ace jag kan se istället. Anyways: bye Mel!

WTF handlade den där grejen när Doktorn bestämde sig för att klättra ned för stupet om? Den här scenen! (Jag älskar ansiktsuttrycket på slutet! Hilarious!)

Lite random Ace-is-ace citat:

M: "Well, what about your chemistry A-level, then?"
A: "That's no good. I got suspended after I blew up the art room."
M: "...You blew up the art room?"
A: "It was only a small explosion! They couldn't understand how blowing up the art room was an creative act."

A: "There's something I've never told anyone... Do you promise not to laugh, and never tell anyone?"
M: "Of course!"
A: "It's my name. It's not really Ace! My real name's.. Dorothy."

A: "I don't feel properly dressed without a couple of cans of nitro."




25.1/avsnitt 151 - "Remembrance of the Daleks"

Jag gillade det här avsnittet!
Ace fortsätter att vara underhållande, Doktorn är... well, när är Doktorn någonsin inte awesome (svara inte på det där, jag vill inte veta)? Oh, och så var det en massa daleks.

D: "When I say 'stay put', I mean 'stay put', not 'take on an entire dalek assault squad singelhandedly'."

Random guest star: "Doctor, how do you do that?"
Doctor: "Do what?"
R-g-s: "How do you just rewire a piece of alien machinery?"
Doctor: "It's easy, when you have nine hundred years of experience."

Ace: "Simple, isn't it? Renegade daleks are blobs-"
Doctor: "Blobs?"
Ace: "-empiral daleks are bionic blobs, with bits added! And you can tell the daleks are into racial purity. So, one lot of daleks, reckons that the other lot of blobs are to different! They're mutants, not pure in their blobiness."
:thumbsup:

Doctor: "-all powerful, crush the lesser races, conquer the galaxy, unmentionable power, unlimitied rice pudding, etc, etc!"

"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.

#24 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 10 February 2008 - 22:48

Videon funkar fortfarande för mig... :)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#25 Restless

Restless

    Captain

  • Members
  • 554 posts
  • Gender:Female
  • Location:Tv-land
  • Interests:TV-serier
    Böcker
    Naturvetenskap

Posted 11 February 2008 - 23:15

Aha. Den funkar fortfarande inte att titta på här, eller att dubbelklicka för att komma till den på youtube, men kopierade jag adressen till videon och kopierade in den i .... adressfönstret (vad heter det, egentligen?) så fungerar det plötsligt.

Mysko.
"So... This is engineering, huh? Engineering. Where the noble semi-skilled laborers execute the visions of those who think and dream... hello, oompa-loompas of science!"
Sheldon, The Big Bang Theory

Heisenberg blev stannad av polisen för att han körde för fort.
"Vet du hur fort du körde?!" frågade polisen som stoppat honom
"Nej, men jag vet exakt var jag är," svarade Heisenberg.