Jump to content

Photo

Green Lantern: Emerald Knights - Animerat


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 June 2010 - 17:24

Ännu en GL animerad film på gång: Green Lantern: Emerald Knights


'Green Lantern: Emerald Knights' Animated Movie On The Way?
While doubts were raised earlier this year regarding a potential follow-up to "Green Lantern: First Flight," it appears that "Green Lantern" is going to star in another animated film. According to World's Finest Online, Warner Brothers Home Video has revealed that "Green Lantern: Emerald Knights" is on their upcoming slate of animated projects. The new animated film was hinted at earlier this month during the Cartoon Network upfronts that also announced the upcoming "Green Lantern" animated series.

The report also confirms that "Batman: Year One" is one of the next DC animated films, along with "Superman/Batman: Apocalypse" which was officially announced earlier this week.

In 1998, a storyline called "Emerald Knights" did run in the pages of "Green Lantern" and featured Hal Jordan coming from the past into the present to team up with the modern age Green Lantern, Kyle Rayner. However, a direct adaptation of that story seems unlikely, given the relatively low profile of Kyle Rayner outside of comics.

"Green Lantern: Emerald Knights" is expected to coincide with the summer 2011 release of director Martin Campbell's live action "Green Lantern" adaptation starring Ryan Reynolds, Mark Strong, Peter Sarsgaard, Blake Lively, Tim Robbins, Angela Bassett, Jon Tenney, Gattlin Griffith and Jenna Craig.


Edited by Georgia, 09 October 2011 - 19:21.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 30 June 2010 - 17:57

Var ju tänkt som så att WB har många grejer som de använder för att promota Martin Campbell/Ryan Reynolds filmen. Det här är logiskt, får se nu när vi får veta mer om CGI animerade TV-serien WB också planerat.

Kul också att andra förutom Superman och Batman får animerade filmer igen. Den förra GL filmen "First Flight" är helt ok, men inte så fantastisk att man inte kan förbättra på det.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#3 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 30 June 2010 - 23:13

Undrar om det blir nån sorts uppföljare till First Flight eller om det är en fristående berättelse?

Winter is Coming


#4 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 February 2011 - 17:57

Nathan Fillion blir Hal Jordans röst.

Nathan Fillion Is Hal Jordan In ‘Green Lantern: Emerald Knights’ - Check Out The First Image!

Following in the tradition of "Batman: Gotham Knights," an animated short anthology tying into director Christopher Nolan's 2008 sequel "The Dark Knight," Warner Bros. is prepping a similar release to arrive alongside this summer's Ryan Reynolds-starring DC Comic adaptation, "Green Lantern."

Dubbed "Green Lantern: Emerald Knights," the home video release will arrives on June 7, 10 days before the release of the film. And today brings us our first official look at the anthology's version of Green Lantern Hal Jordan.

The "Emerald Knights" still (shown above) appeared on TV Guide alongside an image of Nathan Fillion, who voices the animated superhero, wearing a "Green Lantern" T-shirt. The voice cast also includes Elizabeth Moss, Jason Isaacs, Kelly Hu, Henry Rollins and "They Live" star "Rowdy" Roddy Piper.

Fillion will, of course, voice Hal Jordan, member of an intergalactic police force known as the Green Lantern Corps. Earth's space is where his jurisdiction lies, and the "Emerald Knights" vignettes will follow him on a series of adventures in which he will be joined by new recruit Arisia (Moss).

The "Castle" star and geek hero is beside himself with excitement at having the opportunity to put his voice behind one of the most iconic characters in comic books.

"I was always reading the comic books, I was always a spectator,"Fillion told TV Guide. "Now I feel like I own a little piece of Green Lantern."

Fillion is also excited to see Reynolds make his bow as Jordan in the big-screen summer blockbuster. The two actors came up together on the ABC sitcom "Two Guys and a Girl," which is what opened the door to a wider range of work opportunities for both actors.

"He's a great guy, a gem," said Fillion of Reynolds. "[He] deserves all the success that he's getting. ...So it's neat to have a little piece and share it with someone you know."

what do you think of the first image from "Emerald Knights"? And what about the choice of Fillion for Hal Jordan? Let us know what you think in the comment section or on Twitter! You can also follow me, Splash Page editor Rick Marshall, on Twitter!

Related Posts:
- Bruce Timm Talks 'Green Lantern: The Animated Series' And 'Emerald Knights' Movie
- 'Green Lantern: Emerald Knights' Animated Movie On The Way?


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#5 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 08 February 2011 - 20:57

Påminner lite om när Lucy Lawless blev castad som Wonder Woman i Justice League: The New Frontier, d.v.s. att en fan-favorit till en viss rollfigur blir castad i en tecknad film. Tyckte Fillion gjorde bra ifrån sig som Steve Trevor i WW's egen tecknade film, så det kan bli lika bra här med. Hoppas han ser till att han inte låter för lik Steve.

Förresten, är det samma design som i Green Lantern: First Flight som de använder här? För det står i artikeln att det är den första bilden på honom i den här filmen, fast det kan ju vara ett missförstånd.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#6 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 February 2011 - 21:17

Fattade det som att Emerald Knights är i samma "universum" som den kommande filmen, alltså att den inte har något att göra med First Flight?
*Hockey och superhjältar*

#7 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 08 February 2011 - 22:47

Oj mycket Green Lantern nu, kul! :thumbsup:

Winter is Coming


#8 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 08 February 2011 - 22:59

Tyckte Fillion gjorde bra ifrån sig som Steve Trevor i WW's egen tecknade film, så det kan bli lika bra här med. Hoppas han ser till att han inte låter för lik Steve.



Fillion levererade sina repliker på ett roligt sätt men jag hoppas att hans prestation är bättre än vad det var i WW filmen. WW rollen var ju trots allt nästan enbart skojigheter med repliker som handlade om att vara pilsk. Men jag håller med dig om likheterna med att casta Lucy Lawless i "Justice League: The New Frontier" med att Nathan Fillion spelar Green Lantern.


Fattade det som att Emerald Knights är i samma "universum" som den kommande filmen, alltså att den inte har något att göra med First Flight?



Japp, och filmens format skulle vara som "Gotham Knight" med flera olika berättelser. Men stilen på den bilden är väldigt lik "First Flight", designen på Hal Jordan alltså.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#9 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 24 February 2011 - 13:07

En kort trailer finns ute nu.

http://www.comicscon...terntrailer.htm

En featurette finns också på sidan.

http://www.comicscon...reenlantern.htm

Även om man inte hör mycket mer än en replik från Fillion, tycker jag det låter som att han verkligen går in för rollen. Förutom honom som Jordan, ser jag fram emot att få se de andra lyktorna i kåren.

Edited by SwedishSuperhero, 24 February 2011 - 13:16.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#10 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 24 February 2011 - 13:08

Trailer

http://www.superhero...emerald-knights
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#11 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 February 2011 - 17:43

Ser bra ut :thumbsup:

Winter is Coming


#12 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 11 April 2011 - 20:44

Recension utan större spoilers.

http://www.comicbook...4/news/?a=35031
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#13 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 25 June 2011 - 22:26

Såg den här nyligen och den är helt ok. Bra animation och Nathan Fillion är bra som GL. Själva storyt är ju mest korta berättelser om olika medlemmar från Green Lantern Corps. Och klassiska Mogo-storyt är ju med också. Rekommenderar filmen till alla som gillar GL och de som vill lära sig lite mer om karaktärerna innan man ser långfilmen.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight