Jump to content

Photo

WoM: Wizards of Mickey / Magins Mästare


  • Please log in to reply
31 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 October 2007 - 21:18

Äntligen har WoM kommit till Sverige! :thumbsup:
Posted Image
Wizards of Mickey är ett långt Intalienskt fantasy epos med Musse, Kalle, Långben och en massa andra Disney figurer om en värld av trollkarlar, drakar, slott och förtrollning.
Serien skapades av bla. Stefano Ambrosio (manusen samt skiss i PK serierna (Stål-Kalle) i tidningen med samma namn) och är en av de längsta Musse serier som någonsin skapats. En annan unik sak är att detta är den första Disney serie som man kan ladda ner gratis i sin helhet från den officiella hemsidan (Givetvis på Italienska).

WoM är fortsättning på den klassiska kortfilmen Trollkarlens Lärling från 1940s Fantasia.
Serien handlar om Musse, en lärling till en mäktig trollkarl, som ständigt klantar till sina sysslor. När en magsik kristall, kallad Magit, som han ska vakta blir stulen så ger sig Musse och hans vänner in i en magisk turnering för att vinna en ny.

Serien består av 10 delar (Samanlagt ca: 300 sidor) och släpptes i Italienska tidningen Topolino (Musse Piggs tidning) under hösten 2006. Topolino hade börjat sälja riktigt dåligt och tidningen var påväg att läggas ner så Wizards of Mickey var ett sista försök att locka läsare till tidningen, ett gigantiskt projekt och de sparade verkligen inte på pengarna när det gällde reklam för serien. Allt från en väldigt cool hemsida till trailers, screensaver, wallpapers, karta över WoM-världen, soundtrack, minispel och datorspel fixades för serien. Och serien blev en stor succé. Och nu har den äntligen kommit till övriga Europa och vi i Sverige får nu ta del av detta fantasy epos. :)

Serien släpps i Kalle Ankas Pocket Special Nr. 3/07 (Som finns ute nu) och går under det mindre coola namnet Magins Mästare. Gillar ni Disney fantasy serier så får ni bara inte missa det här 300 sidors äventyret. B)
Jag rekomenderar att man lyssnar på den officiella låten medans man läser serien. Det är ...To Die For från soundtracket till Lion King. (Finnas att ladda ner lite överallt)


Wizards of Mickey har även fått en 554 sidor lång uppföljare i Italien kallad Wizards of Mickey II: The Dark Ages som handlar om hur trollkarlen Musse går från en god förkämpe för folket till en ond bitter härskare.
Jag hoppas att vi kommer kunna få ta del av även den i Svergie i framtiden.
Trots hur bra första WoM var så fick den kritik för att den var lite för mild. Men den här uppföljaren ska vara bättre än orginalet och mörkare.

Framsida till Wizards of Mickey II: The Dark Ages:

Posted Image


Officiella hemsidan för WoM där man nu kan läsa om Wizards of Mickey II: The Dark Ages samt se en cool trailer på serien. (Ni bara MÅSTE se den coola trailern!!!)
Önskar bara att jag kunde plasera låten. Jag tycker mig känna igen den.


Sneak Peak på ett par sidor från första Wizards of Mickey:

Posted Image
Posted Image
Posted Image
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 04 October 2007 - 21:28

Coolt! :)

Länge sen jag läste någon bra Disney-serie så jag kanske borde hålla ögonen öppna för detta :) Är det en hel Kalle Ankas Pocket som innehåller enbart den här serien eller är det typ 20 sidor utspridda i varje framtida pocket. Om det är det första fallet verkar det vara ett givet köp, annars hoppar jag nog över :P
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#3 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 October 2007 - 21:55

Är hela serien i en pocket då kommer nog t.o.m jag köpa den.
Låter ju helspännande :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 October 2007 - 22:15

Ja, hela serien är i en pocket. Det handlar om Kalle Ankas Pocket Special Nr. 3/07 (De jättetjocka), alltså inte den vanliga. Det står Magins Mästare på framsidan som är en bild på Musse, Kalle och Långben som trollkarlar.
De har satt andra mindre fantasy serier mellan varje kapitel men hela första WoM sagan är i pocketen. :)

Håller med om att högkvalitets Disney serier har det varit dåligt med på den sista tiden. Förr brukade de ha långa fantasy inspirerade äventyr rätt ofta. Ankornas Sju Underverk, Stenkronan, Gallaxiska Unionen Trilogin, Mörkrets Härskare/Sagan om Byttan, Trilogin om Argaar, Jakten på Zodiaken, Den förtrollade spiran, Kalle Anka på Fotbolls VM mm. Men nu så är det oftast de vanliga 25-35 sidors standard äventyren.
Visst ett par guldkorn har kommit på senare år som när Musse slår sig hop med Tintin och hans vänner och LOST in Paradise där Kalle och hans vänner hamnar på en mystisk ö där träd faller, ett mystiskt säkerhets system jagar dem och de hittar en mystisk lucka i marken.
Men jag har saknat de där stora maffiga Fantasy serierna. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 October 2007 - 22:16

Mörkrets Härskare/Sagan om Byttan

:lol2:

Jag ska nog ta och köpa den pocketen :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 04 October 2007 - 22:34

Mörkrets Härskare/Sagan om Byttan

:lol2:

Jag ska nog ta och köpa den pocketen :)

Om du hittar den. ;) Mörkrets Härskare släpptes senast 2002 i ett Nr av Kalle Ankas Pocket Special med samma namn. Jag har sett den i någon affär men det är sällan de har 5 år gammla pocketar. :P
Sagan om Byttan var vad serien hette första gången den publiserades i slutet på 90-talet. Den handlar om Kalle, som är den 7:e brorsonen till den 7:e brorsonen Durin, som får i sin ägo en magisk stekpanna (Kallad "Bytta" i första serien) som harn förmågan att se in i framtiden. Han ger ut på en lång resa, tillsammans med sin kusin Knase, en Dvärg kallad Långben, en Alv och den mystiska Riddaren Musse (Tillsammans kallade Stekjärns sällskapet) för att förstöra den så inte Mörkrets Härskare får tag på den eftersom den är den sista talismanen. Men destu längre han reser destu mer tycker byttan på honom och han börjar bli maktgalen och kalla bytta för sin kära ägodel. Behöver jag nämna att han jagas av drakridande varelser kallade Nazghul eller är det uppenbart var insperationen kommer från? :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 October 2007 - 13:22

Har den! :D Håller på och läsa den just nu.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 October 2007 - 18:39

Nu har jag läst hela Wizards of Mickey. Jag har blandade känslor. Lite besviken, antagligen pga att jag har väntat över ett år på att få läsa den och väntade mig förmycket antar jag. Serien har lite dåliga sidor. Den stlrsta är ju att den är väldigt episodisk. Det är mer som att läsa 10 småhistorier i ett större storyarc än en lång historia. Typ mer som att se en säsong av en TV-serie än att se en film. Det gör att delarna känns ofta pressade och hastiga. Speciellt de sista delarna känns så och slutet, även då det var rätt klyftigt, så var det inte så tillfredställande. Dessutom så få man inte veta så mycket om världen som man skulle vilja och jag känner att det finns en massa historier i slutet som man inte får se avslutade, t ex Mimmis förtrollade land, Drakarnas land (fast man ska visst få veta mer om det i WoMII), vad som hände Svarte-Petter och Team Black Phantom (Mörka Magiker).
När jag läste så tänkte jag ofta hur bra den hade varit om det hade varit mer sammanflätat och varje del hade börjat där den förra slutade. Nu känns det typ som att det gått nån vecka mellan varje kapitel.
Början av Wizards of Mickey är mycket bättre än de sista delarna för de känns iallafall mer sammanhängande. Mot slutet så väntar jag bara på att det ska ta fart i huvudstoryn.
Men utöver det här så är Wizards of Mickey riktigt bra. Den har trevliga och spännande karaktärer i ett stort galleri och har en underbart stämning och känsla. Vänskapen i Team Wizards of Mickey (Magins Mästare) är fin och speciellt mellan Kalle och Fafne. Skurkarna är som de ska vara även om det var förvirrande när de shiftade mellan Spökplumen och Förvillelseherren utan att föklara att det var samma så man blev förvirrad. Känner man inte till Spökplumens hemliga identitet sedan innan så kan det vara svårt att fatta.
Även de mindre karaktärerna är intresanta, drakarna i Team Magma Fire (drak-eld) tex är coola.


Översättningen var väl oftast OK. Även om jag tycker det var felöversatt ibland.
Översättningen var lite väl "enkel" också. T ex så kallas alla magiker, trollkarlar och häxer. Aldrig nämns det t ex att Svarte-Petter, Björnbusarna och Spökplumpen är Necromancers utan de kallas bara trollkarlar som alla andra.
Dessutom tycker jag att de kunde ha behållt orginal namnen på trollkarlslagen eftersom de alla var på Engelska från början just för att de inte skulle behöva översättas och låta coolare. I den svenska versionen så lät de flesta namnen rätt lika.

Orginal Team namnen = de översatta Lag namnen:
Team Wizards of Mickey = Lag Magins Mästare
Team Black Phantom = Lag Mörka Magiker
Team Magma Fire = Lag Drak-eld
Team Sventura = Lag Olyckskorparna
Team Moon Diamond = Lag Mån Diamanten
Team Yum Yum Cook = Lag Läckergommarna


Sedan fanns ett par andra översättningar som kändes meningslösa.

Orginal namnen = översatta namnen:

Ormen = Zerpent (Lite komiskt, måste jag säga. Men för en gångs skull var översättningen bättre än orginalet)
Fafnir = Fafne

Fast jag antar att de inte ville ha engelska Team namn när t ex barn också läser serierna. Fast i t ex Norge så gick de lite väl långt där de döpte om serien till Donald Duck Magiers Mestere och gjorde om framsidan till att Kalle stod längst fram istället för Musse (Vi har samma framsida i Sverige fast som tur är så står inte Kalle skriven som huvudrollen).


Iallafall, serien var bra. Även om den inte levde upp till alla förväntningar så var det det bästa på många år i Disney serier och riktigt underhållande läsning. :)
Jag har stora förhoppningar för Wizards of Mickey II: The Dark Ages (Se första inlägget) som ska vara större, mörkare och bättre än den här första sagan. Jag hoppas att inte har missat den supercoola trailern för Wizards of Mickey II: The Dark Ages. Om ni har så rekomenderar jag starkt att kolla in den. :cool2: (Och om någon känner igen musiken i trailern så är jag evigt tacksam)

Om jag ska ge betyg på första Wizards of Mickey så blir nog betyget:
7,5/10

Edited by Crusader, 05 October 2007 - 18:40.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#9 Corto Maltese

Corto Maltese

    Lieutenant Commander

  • Validating
  • 160 posts

Posted 08 October 2007 - 13:12

Detta låter riktigt intressant. Ska kolla i butikerna om jag kan hitta denna specialare.

#10 Nettan

Nettan

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 56 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 October 2007 - 19:01

Ja, hela serien är i en pocket. Det handlar om Kalle Ankas Pocket Special Nr. 3/07 (De jättetjocka), alltså inte den vanliga. Det står Magins Mästare på framsidan som är en bild på Musse, Kalle och Långben som trollkarlar.
De har satt andra mindre fantasy serier mellan varje kapitel men hela första WoM sagan är i pocketen. :)

Håller med om att högkvalitets Disney serier har det varit dåligt med på den sista tiden. Förr brukade de ha långa fantasy inspirerade äventyr rätt ofta. Ankornas Sju Underverk, Stenkronan, Gallaxiska Unionen Trilogin, Mörkrets Härskare/Sagan om Byttan, Trilogin om Argaar, Jakten på Zodiaken, Den förtrollade spiran, Kalle Anka på Fotbolls VM mm. Men nu så är det oftast de vanliga 25-35 sidors standard äventyren.
Visst ett par guldkorn har kommit på senare år som när Musse slår sig hop med Tintin och hans vänner och LOST in Paradise där Kalle och hans vänner hamnar på en mystisk ö där träd faller, ett mystiskt säkerhets system jagar dem och de hittar en mystisk lucka i marken.
Men jag har saknat de där stora maffiga Fantasy serierna. :)


Jakten på Zodiaken är en absolut av min favoritberättelse men det är att mina två båda (enkla) kalle-anka pocket (som består nästan av alla avsnitt) fakstiskt är sliten och halvtrasig. (Det berodde på att min hund har tuggat en halv framsida och två baksidor.). Jag har funderat längre på att investera de båda pocken på serieboden.
:hurrah: Jag blir glad att denna berättelsen finns nu i den nya specialpocket. .Gallaxiska Unionen Trilogin, Mörkrets Härskare/Sagan om Byttan, Trilogin om Argaar som Cursader tidigt nämnade är riktigt bra tycker jag.
---
* skäms verkligen över att ha alla pocket och specialpocket utom den senaste hemma *

#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 October 2007 - 19:06

Vilken skrämmande tillfällighet. Min ena bok saknar också halva framsidan för att min hund tuggade i sig den. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 October 2007 - 12:29

Kke borde ta mig en titt på Magins Mästare. Har inte läst disney på väldigt många år men börjar bli sugen efter allt prat om disney i tråden "tecknade filmer vi minns från vår barndom" :)

#13 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 23 October 2007 - 19:35

DYR var den!! :P Trodde pocketformatet skulle vara relativt billigt, men det kostade på en del. Dyraste tidningen på flera månader som man köpt.

Ganska bra var det, även om det var betydligt mindre tuffare än jag trodde ( väntade mig samma nivå som Stål-kalle/paperinik). Den stora besvikelsen var dock i det grafiska för mig. :( Då färgläggningen på insidorna inte alls var av samma kvalite som ens dom enklare gjorda omslagen som vi fick se... Förstår inte varför Disney snålade in där, serien hade kunnat lyftas än mer av en någorlunda bra färgläggning. Särskilt retsamt är det på dom få sidorna då det faktiskt dyker upp lite djup i bakgrundsfärgläggningarna.

Även papperet gjorde sitt för att dra ner helhetsintrycket, då det var tydligt att serien gjorts för något bättre papper, som gör att man kan se detaljerna i mörkt färglagda omgivningar bättre.

Nåväl, har inte läst sista episoden ännu, men jag vill gärna ha mer! :) Känns som att det finns mycket potential i denna serie.

#14 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 07 September 2013 - 13:00

Jag såg att Kalle Ankas Pocket: Magins Mästare #1 stod i tidningshyllan på Konsum här om dagen. Är det nya serier? En ny utgåva av det ni redan läst? Eller har de bara råkat hitta några överblivna pocketar på lagret?

#15 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 September 2013 - 13:19

Jag köpte pocketen här om dagen men inte hunnit läsa den ännu.

 

Jag har även Pocket Specialen "Magins Mästare", vid en snabbtitt så verkar MM#1 ta vid där KAPS MM slutar. Och sist i MM#01 står det: Missa inte bok 2 av Magins Mästare i butik 15 oktober. Så det ser ut som om det är en "ny" serie. Dock så är egmont långt ifrån generös med info på sin hemsida och nämner den ingenstans. :( Det verkar inte gå att prenumerera på den iaf och inte ens som prenumerant på KAP och KAPS så har man fått någon förhandsinformation.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#16 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 September 2013 - 15:29

Jepp, det verkar vara Wizards of Mickey II: The Dark Ages. :D Äntligen! :thumbsup: Tog bara 6 år att komma till Sverige. :duh: Den släpptes redan 2010 i USA.

 

Det står att det är en trilogi men kan man hoppas att de kommer släppa alla hitils utkomna delarna?

Wizards of Mickey, Wizards of Mickey II - The Dark Ages, Wizards of Mickey III - The Ancient Evil, Wizards of Mickey IV - The New World och Wizards of Mickey - The Lost Legends.

 

 

Såg att det finns ett Bordrollspel också. :P


Edited by Crusader, 07 September 2013 - 15:46.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#17 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 September 2013 - 15:49

Anade att du skulle vara insatt. :) Att det här numret märks som 1/2013 ger ju en vink av att man iaf planerar fler nummer. :)

 

Går ju iofs att mejla egont och fråga. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#18 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 September 2013 - 17:48

Var jag faktiskt inte. :blush: Kom som en totalt nyhet för mig. Det här kollade jag upp idag. :P Men jag tänkte bara häromdagen att jag skulle kolla om där var något nytt om WoM. :)

 

De ska släppa 3 nummer i år och säger att det är en trilogi, så möjligen har de bara planer på del 2-4. Men kanske, om vi har tur, få vi 5:e delen nästa år?

Fast de borde ha gjort ett omsläpp av första delen då det trotts allt var 6 år sedan och vissa kan ha missat den... eller tappat den i en balja vatten när man torkade upp efter en katt som kissade inne. <_<


Edited by Crusader, 07 September 2013 - 17:51.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#19 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 September 2013 - 08:05

Jag tycker det också det är ett litet underligt beslut att inte släppa om första delen, speciellt sedan 2-4 släpps under egen banner.

 

Hmm. Min står kvar på bokhyllan och jag tänkte läsa om den nu innan jag läser den nya pocketen.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#20 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 September 2013 - 02:49

Har inte kunnat hitta den i butik så jag köpte den plus de 2 kommande via Pressbyråns hemsida. :)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#21 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 September 2013 - 08:55

Jag hittade dne av en tillfällighet. :) Pressbyrån - men då måste man ha en butik i närheten också va?


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#22 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 September 2013 - 14:29

Nej, de skickar hem. :) Kostar 15kr i porto. Bäst av allt är att man kan prenumerera på tidningar som man igentligen inte kan prenumerera på. :P

Jag fick lite panik då jag missuppfattade som att det nya nummret kom 15/9, inte 15/10. :P Hade jag tänkt efter så hade jag insett det ologiska med en leverans på en Söndag. :lol2:

Ja ja, nu behöver jag iallafall inte leta efter dem eller oroa mig att de tar slut innan jag kan köpa dem (då affärerna oftast bara köper in 1-2 ex.). ;)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#23 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 September 2013 - 16:54

Det låter ju kanonbra. :D Kollade med Egmont och de erbjuder inte själva någon pren. :( Vi som pren på KAP & KAPS borde fått ett paketerbjudande tycker jag.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#24 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 September 2013 - 17:23

Brukar betyda att de inte kan garentera att alla 3 nummer kommer släppas. Om t ex ingen köper Nr. 1-2 så struntar de kanske i Nr. 3. Brukar vara så med nya serier som de är osäkra över hur de kommer mottagas.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#25 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 September 2013 - 23:18

Själv försöker jag att komma över den första delen som kom ut 2007, men det verkar vara svårt. Jag har köpt del två som kom ut nyligen (på Pressbyrån) och har lust att köpa kommande delar med. Men, jag vill gärna ha tag på den första för annars känns det lite som att det kan kvitta om jag ändå inte får läsa den från början.