Jump to content

Photo

Warcraft: The Beginning


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#26 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 February 2013 - 00:49

Klandra och klandra. Jag tycker mest att det är beklagligt att så många bra och intressanta regissörer från Europa och andra länder formligen kastar sig över erbjudanden från drömfabriken. Bevisligen resulterar det sällan i något positivt utan efter 2-3 filmer så har det som gjorde dom så unika försvunnit och förvandlat dom till vilken dussinregissör som helst. Givetvis finns undantag från den regeln, men dom är sannerligen lätträknade.



#27 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 02 February 2013 - 11:18

The Guardian har några förslag på hur den kan göras ;).

 

Lite kul för mig att bilden verkar vara på min första karaktär i WoW:

worldofwarcraft460.jpg


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#28 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 March 2013 - 18:49

Sam Raimi erbjuder en förklaring till varför han inte kom att göra den här filmen.

Robert Rodat was working on the script, and it was taking a long time. I think they were getting a little antsy at Legendary, the production company. Actually, what happened was even more complicated, so let me go back a little bit. First, they asked me if I wanted to make it, and I said, “Yes, I love World of Warcraft, and I think it would make a great picture.” So I read a screenplay they had that was written by the guys at [Warcraft developer] Blizzard, and it didn’t quite work for me. I told them I wanted to make my own original story with Robert, so we pitched it to Legendary and they accepted it, and then we pitched it to Blizzard, and they had reservations, but they accepted it. Then Robert wrote the screenplay, and only once he was done did we realize that Blizzard had veto power, and we didn’t know that. And they had never quite approved the original story we pitched them. Those reservations were their way of saying, “We don’t approve this story, and we want to go a different way,” so after we had spent nine months working on this thing, we basically had to start over. And Robert did start over, but it was taking too long for the people at Blizzard, and their patience ran out. Honestly, I think it was mismanagement on their behalf, not to explain to us that the first story was vetoed long ago. Why did they let us keep working on it? Were they afraid to tell me?


#29 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 November 2013 - 00:02

Lite ny information om filmen samt lite art. Skådespelarna är visst redan klara (men pressenteras inte än).

De avslöjar också att handlingen kommer vara om människohjälten Anduin Lothar och Orchjälten Durotan, alltså handlingen från Warcraft 1-2 strategi-spelen (något som gjorde mig glad). Filmen planeras visa båda sidornas syn på kriget precis som spelen gjorde.

 

Jag måste erkänna att jag faktiskt fick lite förtroende för filmen nu. Jag var rädd att de skulle ignorera händelserna i orginalspelen men nu visar de att de tänker göra en film för alla fans, gammla som nya, och inte bara WoW spelare.

Fast alla verkar inte lika glada. Vissa klagar på att det hela låter för olikt "World of Warcraft".

 

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#30 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 November 2015 - 21:32

En första trailer når oss. Vad tycker ni om den?



#31 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 November 2015 - 14:04

Jag (som aldrig varit i närheten av spelen) tycker det ser riktigt lovande ut. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#32 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 November 2015 - 19:42

Den enda kontakten som jag har haft är med Warcraft 2 som följde med en stationär dator som en fd barndomsvän gav till mig när han fixade fram en ny. Det är ju dock så länge sedan att jag inte minns speciellt mycket mer än att det var ett schysst strategispel, så det känns som att jag ser den här filmen med ett öppet sinne utan några speciella förutsättningar och önskemål, mer än att jag hoppas att filmen blir bra och att Duncan Jones gör ett bra jobb. Trailern ger mersmak i alla fall.

#33 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 07 November 2015 - 20:43

Finns ju - om man skalar bort det mest fantasyklyschiga och bisarra - rätt mycket bra drama i botten av warcraft-universat. Så i rätt händer skulle det kunna bli nåt, och Duncan Jones ger ju förhoppningar. Trailern säger inte så mycket tycker jag, men fansen blir visst glada över den.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin