Jump to content

Photo

Game of Thrones - Säsong 2


  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 July 2011 - 11:58

Blir ju som alla vet vid det här laget en andra säsong av den magnifika serien Game of Thrones. Troligtvis blir premiären våren 2012. Ack, denna väntan!

Game of Thrones Showrunners Prep for Season 2
Jun 23, 2011

Although Season 1 has only just ended, D.B. Weiss and David Benioff, the creators of 'Game of Thrones', have already gone back to work to ready themselves for Season 2. One particular challenge: a whole different set of characters to write for. "I'm sitting here looking at our casting grid, which is a grid of names and faces of all the characters," Weiss recounts to the Los Angeles Times. "Last year I remeber being so excited as I'd watch week after week - it gradually fills in and finally... you have this beautiful wall of faces that represents your cast. Now I'm looking at the grid again, and half the people are gone because they've been massacred wholesale."

Källa: HBO Game of Thrones


Spoiler

Källa: blastr.com



Säsong 1 på forumet

Edited by Synon, 26 September 2011 - 12:05.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 09 July 2011 - 20:46

Fast det var ju betydligt närmre i tiden än vad jag vågat hoppas. De har ju ett och annat att spela in... :)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#3 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 10 July 2011 - 11:21

Ja och premiärdatum är ju inte sagt än så man får ta det med en nypa salt. Och jag väntar hellre än att de stressar fram något halvbra. För den här serien är värd så mycket mer! Men klart man är ivrig och vill se den NU. :P

Under tiden ska jag läsa e-boken som Peak tipsade om i en annan tråd och som är utdrag från boken som säsong 1 tagit fasta på.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#4 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 July 2011 - 19:00

Meh, om du ändå ska läsa den kan du väl lika gärna skippa halvmesyrna? ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#5 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 July 2011 - 21:01

:lol: @Fiskrens

Stephen Dillane och Carice van Houten är klara för rollerna som.... Nyfikna kan läsa det här! :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#6 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 29 July 2011 - 10:43

HBO lovar att de kör på så länge Martin fortsätter leverera! Får väl bara hoppas att de amerikanska tittarna inte sviker så att de bryter sitt löfte...
Hur som haver tycker jag det känns väldigt lovande för denna magnifika tv-serie!

If you've been holding back from getting too invested in Game of Thrones because you've worried that HBO would kill the series before it could play out its storyline—which is what the network did with Carnivàle and Deadwood—you can stop now.

After the show's first successful season on HBO, the network has announced that they plan on riding the Stark-Lannister train until the wheels fall off!

Amidst the annual TCA press tour, HBO executives were grilled about Game of Thrones and its foreseeable future. While some shows have a predetermined amount of seasons set at the beginning, Games of Thrones has the potential to stay on a LOT longer. We're talking Gunsmoke and the original Law & Order long.

"I hope it lasts for 20 years," says HBO programming president Michael Lombardo of the show. "I promise you we won't stop it before it's ready to stop ... There's a great relationship fans have with the show and we appreciate that."

And if you're worried about certain storylines getting the short end of the stick, you shouldn't. Even though George R.R. Martin continues to actively write entries in the book series, HBO plans to go tit for tat with the author. "We told [author George R.R. Martin] we'd go as long as he keeps writing," said HBO co-president Richard Plepler.

It sounds like the network is in love with Game of Thrones just as much as we are. And let's be honest, who wouldn't be?

Källa: Blastr

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#7 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 26 September 2011 - 12:02

HBOs officiella twitter meddelar att premiären blir april 2012!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#8 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 26 September 2011 - 19:46

Väntan blir lång men oj så värt det kommer att vara! :thumbsup:

Winter is Coming


#9 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 26 September 2011 - 20:01

Eller hur! Whoohoo!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#10 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 21 November 2011 - 11:15

Produktionsvideo för säsong 2 = Pepp! :D

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#11 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 13 December 2011 - 19:31

Teaser från HBO = dubbelpepp! ;)
http://hbo.com/video...rones&view=null
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#12 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 January 2012 - 20:35

1 april drar den igång i USA. Får väl hoppas det inte är ett aprilskämt! :D

"Säsong två premiärvisas på CANAL+ våren 2012." :thumbsup:

Edited by Synon, 13 January 2012 - 20:37.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#13 Wowbagger

Wowbagger

    Commander

  • Members
  • 197 posts

Posted 30 January 2012 - 06:40



"Bara" 62 dagar kvar ;)
Säsong 1 BD boxen kommer hålla mig upptagen i Mars i alla fall.

#14 Wowbagger

Wowbagger

    Commander

  • Members
  • 197 posts

Posted 25 February 2012 - 23:31



HBO har släppt en "First look" trailer med en hel del nya klipp.

#15 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 06 March 2012 - 16:46

Simpsons gjorde en parodi/hyllning till Game of Thrones i det senaste avsnittets vinjett: http://www.buzzsugar...-Video-22054764

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#16 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 06 March 2012 - 19:25

Såg den också, cool! :thumbsup:

Winter is Coming


#17 Wowbagger

Wowbagger

    Commander

  • Members
  • 197 posts

Posted 03 April 2012 - 06:06

Äntligen är väntan över. Det kändes som om man knappt hann ett varv runt alla karaktärer innan avsnittet var slut.
Trots det, skönt att det är igång igen.

Och förresten, Tyrion rules :)

#18 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 03 May 2012 - 19:57

S02E01
Precis som förra gången lite trevande start med en massa presentationer av gamla & nya. Snyggt gjort, om än inte vansinnigt spännande. Måste ge en eloge till manusskrivarna, som smart har slagit samman delar av inledningskapitlen och själva hittat på (tror jag) den snygga maktkampsscenen mellan Littlefinger och Cersei. Får fram deras personligheter med några få ordväxlingar. Men Tyrion äger, hoppas han fortsätter vara lika framträdande här som han är i boken :).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#19 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 May 2012 - 20:25

Håller med dig om första avsnittet. Dock var det mer fart i den, mer energi, än i det andra som jag precis sett. Mycket sexscener - väldigt onödiga sådana ska tilläggas - drog ner tempot och mattade mitt intresse en aning, men jag vaknade till när fokus flyttades till the Night's Watch, Tyrion, Arya och Gendry.

En parentes: mycket störande när texten hängde sig i första avsnittet och i andra avsnittet visades med en kort fördröjning. Skärpning, Canal+!

Edited by Synon, 09 May 2012 - 20:27.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#20 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 09 May 2012 - 20:47

Jag tycker även avsnitt 2 var ännu en transportsträcka. Som du säger, massa (onödiga) sexscener som mest är till last. Inser att de följer boken rätt väl, men där dras man med mer och blir djupare engagerad. Några mindre skillnader som stör mig: 1) Yara (som heter Asha i boken, varför byta?) avvisar inte Theon under hästritten till slottet vilket blir rätt otrevligt. 2) Melisandre verkar bara mer simpel och makthungrig när hon vill ha sex med Stannis: i boken antyds det, men mer som illvlliga rykten. Och inte en enda scen med Renly? Hur tänker de där, folk kommer att ha glömt bort honom när han väl dyker upp igen.

Helt OK dock att skriva ut Stannis dotter och gycklarkompis ur historien, ger mest bara krydda till hur svårt livet varit hos Stannis på Dragonstone. Och Lena Headey tycker jag fyller sin Cersei väl nu. Scenerna i Kings Landing, med Arya och med Night's watch gör avsnittet sevärt - nätt och jämnt.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#21 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 May 2012 - 21:22

1) Men så onödigt. Varför namnbyte, ja? Hm, hade kunnat bli intressant om hon inte avvisat honom... 2) Tyckte det kändes väldigt konstigt när hon kastade sig över honom bara så där. Men de ville väl klämma in ytterligare en sexscen...

Renly: ja, han saknades här. Trodde han skulle få vara med på ett hörn åtminstone, men icke. Förhoppningsvis kommer det i nästa avsnitt. Borde väl också komma lite mer om Daenerys kamp i öken. Och krigandet om tronen, eller tronerna för nu är det många kungar i omlopp! :D Puh, mycket de ska klämma in i varje avsnitt inser jag nu.

Håller också med om Lena Headey som gett mer liv till sin karaktär, gjort henne mer intressant. Men så har ju hennes karaktär också utvecklats. Ska bli intressant att se vart det bär hän.

Edited by Synon, 09 May 2012 - 21:24.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#22 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 09 May 2012 - 21:26

1) Yara (som heter Asha i boken, varför byta?) avvisar inte Theon under hästritten till slottet vilket blir rätt otrevligt.


Jag har inte läst böckerna men enligt vad jag har läst på nätet beror det på att namnet är snarlikt wildling kvinnan Osha som hänger runt på Winterfell. (som inte har nåt namn i boken?) Vilket jag kan förstå, jag håller själv på att se Avatar: The Last Airbender serien och har stört mig en del på namnen Sokka, Zuko, Suki. Fast varför i såna fall inte bara döpa Osha till någonting annat? Iaf intressant att hon avvisar honom i boken.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#23 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 May 2012 - 17:13

Du/de har en poäng där, det är mååånga namn att hålla reda på och när det går i TV-serietempo kan det bli svårt att hålla reda på. Osha heter precis så i boken, men där håller man lättare reda på karaktärer och kontextbyten.

Nåja, jag var som sagt besviken igår men eftersom jag vet något av vad som kommer framöver känner jag mig rätt lugn. Så till er som inte läst böckerna: hav förtröstan! ;)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#24 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 10 May 2012 - 19:30

201: Vid första anblick tyckte jag att hon som spelar Daenerys såg lite annorlunda ut, trodde då att de bytt ut skådisen men sen såg jag att det var samma?
Tycker det är alldeles för mycket att hålla reda på i den här serien, jag hänger inte med i allt. Tror jag måste börja läsa sammanfattningar efter varje avsnitt, eller se om avsnittet på en gång.

@synon Ja, väldigt störande med texten och fördröjningen av sändningarna på canal+.

202: Inga drakar i detta avsnitt. :( Arya är nog den jag gillar mest i serien. Tuff liten tjej. :)

Håller med om sex scenerna, tycker de kan tas bort.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#25 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 24 May 2012 - 07:29

2x04

Fy och usch, "kung" joffery är äcklig. jäkligt äcklig. går nästan inte se honom utan att känna avsky. Så skådisen gör ju sitt jobb mycket bra.

Varför får man inte se mer av krigen, nakenheten/sexscenerna verkar vara det primära i den här serien.

Cersi är ju riktigt sjuk, ligger med sin bror och sin kusin.

Shit vad var det för mörk figur som föddes. Kallade sig inte de där folket sig för Ljuset herrar (eller nått). Mysko.

Alla andra tror att Arya är en pojke så kommer Tywin dit, och på en gång ser att hon är en tjej. Dumma de måste ha känt sig.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier