Jump to content

Photo

Officiella trailer-tråden


  • Please log in to reply
528 replies to this topic

#326 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 October 2008 - 12:54

Här kommer en trailer till en film som jag gärna vill se. Clintan är oftast aldrig fel och i denna ser han dessutom ut att vara hårdare än hårdast. Rollen är sagt att bli hans sista stora roll som skådespelare. Synopsis för filmen är ju lite intressant med tanke på den "beef" Clintan hade med Spike Lee häromsistens.

Gran Torino ~ IMDb ~ ComingSoon
Release: USA 17 december / Sverige ?
Genre: Action/Drama
Hemsida:
Synopsis: Disgruntled Korean War vet Walt Kowalski (Eastwood) sets out to reform his neighbor, a young Hmong teenager, who tried to steal Kowalski's prized possesion: his 1972 Gran Torino.

Trailer

Apple.Com [HD]
First Showing
Trailer Addict
/Film
Twitch

Edited by Cartman, 12 November 2008 - 14:29.


#327 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 November 2008 - 10:03

Fears of the Dark kall jag försöka se om jag spinger över den. :)
Gran Torino är nog inte riktigt my cup of tea är jag rädd. :)


Elf Bowling the Movie (prisjakt.nu)
Genre: Animerat/Komedi
Synopsis: "Jultomten måste åka till Fiji för att rädda julen."Källa
Kommentar: En sådan där kanske film...
Trailer: traileraddict.com


The Alphabet Killer
Genre: Thriller
Officiell Hemsida: alphabetkiller.com
Synopsis: "En verklighetsbaserad thriller om en seriemördare som väljer sina offer baserat på deras initialer. "Källa
Kommentar: Minns att jag sett en dokumentär om det här fallet som filmen är baserat på.
Trailer: traileraddict.com

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#328 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 November 2008 - 14:36

Trailer för Dario Argentos kommande film. Högintressant för mig iaf.

Giallo ~ IMDb ~ ComingSoon
Release: USA: 2009 / Sverige ?
Genre: Skräck/Thriller
Hemsida:
Synopsis: The film follows an American Stewardess (Emmanuelle Seigner) and an Italian Detective (Adrien Brody), who team up in a race against time to find her sister. The sister has been abducted by a maniacal serial killer (Byron Deidra) known only as "yellow," who has been disfiguring and is murdering beautiful women.

Trailer

HannibalPictures.Com
DailyMotion.Com
YouTube.Com

#329 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 November 2008 - 22:25

En film som klart kvalar in på att se listan. :) Gillade Argentos "Mother of Tears" så jag har förhoppningar om den här filmen.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#330 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 November 2008 - 11:07

JoBlo har postat en ny trailer till Bitch Slap.

Den finns hos Cinematical också och de hälsar att den är nsfw. )Det kan jag iofs kanske hålla med om).

Edited by XC, 15 November 2008 - 11:18.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#331 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 21 November 2008 - 10:45

The Wrestler
Regissör: Darren Aronofsky
Med: Mickey Rourke, Marisa Tomei, m fl
Musik: Bossen
Plot: Back in the late ’80s, Randy “The Ram” Robinson (Mickey Rourke) was a headlining professional wrestler. Now, twenty years later, he ekes out a living performing for handfuls of diehard wrestling fans in high school gyms and community centers around New Jersey. Estranged from his daughter (Evan Rachel Wood) and unable to sustain any real relationships, Randy lives for the thrill of the show and the adoration of his fans. However, a heart attack forces him into retirement. As his sense of identity starts to slip away, he begins to evaluate the state of his life — trying to reconnect with his daughter, and striking up a blossoming romance with an exotic dancer (Marisa Tomei) who is ready to start a new life. Yet all this cannot compare to the allure of the ring and passion for his art, which threatens to pull Randy “The Ram” back into his world of wrestling. Director Darren Aronofsky presents a powerful portrait of a battered dreamer, who despite himself and the odds stacked against him, lives to be a hero once again in the only place he considers home – inside the ring. THE WRESTLER had its North American premiere at the 2008 Toronto International Film Festival and won the Golden Lion at the 2008 Venice Film Festival.
Trailer: /Film, Apple (HD)

Har ju hunnit läsa en hel del om den här, verkar vara ett bra drama. Aronofsky har ju gjort bra ifrån sig förut, och om Rourke gör som han brukar bådar det gott. Brucans musik lät som den passade också, från vad jag hörde i trailern.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#332 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 26 November 2008 - 10:54

Duplicity
Trailer: FirstShowing

Från killen som skrivit bl a Bourne-filmerna och regisserat Michael Clayton kommer en heist-rulle. Trailern var iaf schysst, och bra skådisar rakt igenom. Har filmen samma flyt som trailern verkar den helt klart vara värd åtminstone en DVD-kväll.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#333 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 08 December 2008 - 02:49

Dead Snow

Visar att det inte bara är vi svenskar som kan göra skräckfilm

Trailer på Youtube

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#334 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 December 2008 - 09:56

Helt klart en intressant historia. Och det är alltid kul med intressant film från våra grannländer.

Død snø (2009)
dødsnø.no


--
Stuff and Things: Ghostbusters and Nazi Zombies - Cinematical
Worth Watching - Dec 7: Another Dead Snow Trailer! « FirstShowing.net
Dead Snow: The Undead Third Reich Comes To Sundance | io9
Full Trailer for Dead Snow Falls on the Web- ShockTillYouDrop.com

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#335 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 December 2008 - 14:02

En film jag haft ögonen på ett tag och som jag absolut kommer se om/när tillfälle ges.

#336 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 December 2008 - 13:18

The Machine Girl

Trailer via brightcove.com


Tokyo Gore Police

Vet tyvärr inte så mycket mer än vad som står på den där sidan med trailers, men det enda man behöver veta är väl att den är gjord av gänget bakom "The Machine Girl".. :)

Trailer


===

Nu kommer trailern till The Hajirai Machine Girl. En uppföljare/prequel/spinoff (oklart vilket IMO) till The Machine Girl och Tokyo Gore Police.

Direktlänk till trailern/klippet (via Twitch).

#337 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 29 December 2008 - 17:37

Ledsen för att jag inte gör sådär snygga och fina release-grejer som en del andra. Borde väl ta mig i kragen och fixa det, men...

Nå, trailers var det:

Lesbian Vampire Killers

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#338 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 December 2008 - 17:47

Ingen fara Peak, trailers är ju huvudämnet i tråden.

Varför är jag inte förvånad över att du snappade upp den där? :lol: Jag tycker trailern har ett visst mått av humor.

Och titeln är ju eye-catching om inte annat. :)

Missa inte TV-Spotten som postades innan jul och den 6 sida "serietidning" som skall förklara bakgrundsstoryn.

Springer jag över den så ger jag den nog en chans.

The Machine Girl
Trailer via brightcove.com

Tokyo Gore Police
Vet tyvärr inte så mycket mer än vad som står på den där sidan med trailers, men det enda man behöver veta är väl att den är gjord av gänget bakom "The Machine Girl".. :)
Trailer

Nu kommer trailern till The Hajirai Machine Girl. En uppföljare/prequel/spinoff (oklart vilket IMO) till The Machine Girl och Tokyo Gore Police.
Direktlänk till trailern/klippet (via Twitch).

Är nästan värt och se filmen bara för och se hur satan de fick in ett maskingevär där. :lol:

Edited by XC, 29 December 2008 - 17:42.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#339 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 December 2008 - 17:59

Fint bidrag till tråden Peak. :D

Har sneglat lite på den filmen allteftersom att XC har 'matat' mig med intressant information till det stora filmmaskineriet som snurrar i Cartys huvud. ;)

Blir väl att man tar sig en titt om man får möjlighet till det. Men jag tillåter mig själv att vara lite skeptisk tills dess. :P

Är nästan värt och se filmen bara för och se hur satan de fick in ett maskingevär där. :lol:


Givetvis. För det är ju just sådana saker vi vill veta när vi ser på film. Det ingen annan lär oss. :lol:

#340 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 January 2009 - 09:42

The Legend of Bloody Mary

Release: Okänt. (Verkar finnas både på icke-svensk-DVD och InternetKanalen).
Genre: Skräck.
Officiell Hemsida: legendofbloodymary.com
Synopsis: "Ryan (Paul Preiss) har plågats av mardrömmar sedan natten då hans syster Amy (Rachel Taylor) försvann för 8 år sedan. Hon försvann när hon spelade spelet “Bloody Mary” som hon hade hittat på Internet. Sidan handlar om en häxa som kallas Bloody Mary (Caitlan Wachs) och om ett spel att tillkalla hennes onda väsen."Källa
Kommentar: Ligger och väger - men jag gillar storyn (det vi får veta).

Trailer:
traileraddict.com

*Listan i förstaposten uppdaterad*

Edited by XC, 06 January 2009 - 10:04.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#341 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 08 January 2009 - 20:23

Burton!!!

9

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#342 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 12 January 2009 - 15:05

http://www.deadlikemedvd.com/
Jag vet att det har postats en trailer om filmen innan men den trailern verkar inte finnas kvar längre.
Men om man går in på hemsidan där får man se en trailer till filmen.
Jag tror filmen ska komma ut på DVD 17 feb 2009.

#343 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 January 2009 - 13:22

Franklyn
Trailer: FirstShowing
Release: ?

Set between contemporary London, and the futuristic religion-dominated Meanwhile City, the film traces the fates of four characters: Jonathan Preest (Ryan Phillippe), an atheist vigilante who has vowed revenge on Meanwhile City’s leader; Emilia (Eva Green), a privileged young artist whose difficult relationship with her mother fuels her cynicism and depression; Milo (Sam Riley), a sensitive young man whose heart has been recently broken; and Peter (Bernard Hill), a deeply religious man who has come to London in search of his missing son, a troubled Gulf War veteran.

Trailern är väl sisådär, men handlingen och valet av skådisar är intressant nog för att jag kommer att försöka ha koll på filmen.


Trailern via den länken är inte kvar. Dock har First Showing en trailer som kom för några dagar sedan. Är det samma eller är det en ny? Kollade aldrig in den du postade.

Ser avgjort intressant ut iaf. :)

#344 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 January 2009 - 13:28

TrailerAddict.com har både trailern som släpptes här om dagen och en äldre (tidig) trailer. :)

Och intressant är den. :)

Edited by XC, 13 January 2009 - 13:28.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#345 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 January 2009 - 20:32

Alien Tresspass (imdb)

Release: 3 April 2009 (USA)
Genre: Sci-fi
Officiell Hemsida:
Synopsis: "Set in 1957, Alien Trespass chronicles a fiery object from space that crashes into a mountaintop in the California desert, bringing the threat of disaster to Earth. Out of the flying saucer escapes a murderous creature – the Ghota, which is bent on destroying all life forms on the planet. A benevolent alien from the spaceship, Urp, inhabits the body of Ted Lewis (Eric McCormack) – a local astronomer – and with the help of Tammy, (Jenni Baird) a waitress from the local diner, sets out to save mankind."Källa
Kommentar: Verkar vara gjord med glimten i ögat. Gillar dessutom retrokänslan i den.

Trailer:
traileraddict.com

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#346 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 January 2009 - 09:39

Big Man Japan / Dai-Nipponjin {comingsoon.net} {scifiwire.com} movies.yahoo.com

Release: INte den blekaste - någon gång under året i Usa
Genre: Komedi
Officiell Hemsida: dainipponjin.com
Synopsis: "Big Man Japan, an independent movie about a Tokyo slacker who finds himself transformed into a stick-wielding giant, entrusted with defending Japan from giant monsters."Källa
Kommentar: Så OK. Jag och Carty är de enda som går igång på filmer som den här. Trailern känns underbart retro iaf och värd att slå ett öga på!

Trailer:
movies.ign.com

Fullskärm: http://flv-player.ne...n-theater-1.jpg <<-- Högupplöst!

*Listan uppdaterad*

Edited by XC, 23 January 2009 - 09:50.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#347 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 January 2009 - 14:23

Yes. Fall for this kind of trailer, Carty will. :D

Tyckte trailern var bra och skum, men avgjort intressant. Verkar vara någon form av hybrid mellan spelfilm och mokumentär. Ser ut att vara både rolig och cool. Får jag chansen att se den så kommer jag göra det. :)

#348 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 23 January 2009 - 14:38

Det där såg ju jätteintressant ut.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#349 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 23 January 2009 - 23:02

Wohoo! Vilken bisarr j-la film! Måste ses! :thumbsup:
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#350 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 January 2009 - 15:33

JCVD
Jean-Claude Van Damme tillbaka, i något slags "nära verkligheten"-drama/action där han spelar sig själv. Verkar intressant, och har fått bra omdömen - inkluderat Van Damme's skådespeleri :o - från diverse festivaler. Ska nog se den på DVD iaf.

Trailer: FirstShowing


Fick en smärre chock idag.

JCVD kommer få svensk biopremiär (27/3). :D

Kan inte dra mig till minnes när en av hans filmer gick upp på bio här senast. Kommer den hit där jag bor så ska jag nog sponsra SF och Atlantic Film med ett besök.

Svensk hemsida för filmen.

Således är det även dom som ger ut den på DVD/Blu-ray framöver.