Jump to content

Photo

J. J. Abrams regisserar Star Trek 11!?


  • Please log in to reply
54 replies to this topic

#51 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 July 2006 - 20:58

JJs lät intresant. Oftast så skiljer ju sig filmversioner. Och Superman har typ 10 olika origins (Allt från att Krypton utrymdes och New Krypton skapades till att Clark igentligen är 1000-tals år gammal) så en till hade inte varit så farligt. ;)



Jo det hade den. Eftersom vilka skillnader de olika ursprungshistorierna än har, från Siegel och Shuster,till 50-60 tals versionen till John Byrne eller Mark Waids reboots så har Krypton alltid exploderat. Att Krypton exploderar och att Clark är i stortsätt(notera att jag känner också till Supergirl och diverse Kryptonska djur) den sista överlevande av sin "ras". Finns ju alltid brottslingar från fantom zonen etc som är Kryptonier, men de draften som Abrams gjorde innehöll tiotusentals kryptonier.


Dessutom så är ju inte Superman Returns precis exakt från serierna heller.




Superman Returns följer samma grundprincip från serierna som jag nämde(vilket Abrams första draft,det draftet som fick grönt ljus av WB en gång i tiden inte gjorde). Krypton exploderar. Det ursprunget Clark har i Superman Returns är exakt samma som han har i Superman The Movie, och Donners version har i stortsätt blivit en bibel för TV och film adaptions av Superman.

Edited by super85, 21 July 2006 - 20:59.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#52 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 July 2006 - 22:38

Att Kal-El är ensam överlevande från Krypton är eller i alla fall borde vara en väldigt grundläggande sak i mytologin...
*Hockey och superhjältar*

#53 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 July 2006 - 00:21

Fast att han var den sista har ju, som sagt, ofta inte följts. Det finns många versioner där han får veta att överlevande Kryptianer har bildat en koloni på en annan planet (Bland annat i serierna så har det visat sig att han inte var den sista).
För mig är mer den grundläggande att han var det ända Kryptianen som växte upp på jorden och att han trodde han var den ända.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#54 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 July 2006 - 12:16

Som jag skrev, borde. Att han är ensam överlevande använde sig John Byrne av i sin retcon "Man of steel", och förutom General Zod och hans gäng (som blev förvisade från planeten före dess undergång) så använder sig Donners gamla filmer och Singers nya film av samma grej. Och det är bra, för det förstärker känslan av alienering. Superman är en utomjording med surrogatföräldrar - vem är han, Kal-El eller Clark Kent? Det är en bra metafor för adoptivbarn, och säkerligen en stor anledning till att Bryan Singer ville göra sin film. Det fungerar inte riktigt med en hel koloni med kryptonier i den här mytologin.
*Hockey och superhjältar*

#55 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 22 July 2006 - 17:46

Ursäkta, men nu har jag tappat bort mig i alla kryptonitbor och tycker att en mod borde dela ämnet. -_-
The sky's the limit.

Jon var namnet: