Jump to content

Photo

Battlestar Galactica på Kanal 5


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#26 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 14 September 2006 - 16:23

Äh, sluta gnälla. :P I USA fick dom vänta ett år mellan miniserien och s1.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#27 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 14 September 2006 - 16:38

Ja, exakt. Två veckor är ingenting.
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#28 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 14 September 2006 - 17:03

Fast för att vara petig så fick vi faktiskt också vänta nästa lika länge med tanke på att 5an visade miniserien i november förra året. ;)

#29 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 September 2006 - 14:29

Jag tycker bara att det är onödigt med tanke på att det finns så många avsnitt ute redan nu. Det är ju en sak om en ny serie planeras i USA och det görs ett pilotavsnitt som sänds, sedan tar det kanske ett bra tag innan set kommer en serie. Men nu är ju BSG inte en ny serie och i USA har serien rätt många avsnitt på nacken, då känns det lite omotiverat att Kanal 5 gör en två veckors uppehåll i en serie.

#30 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 21 September 2006 - 09:04

Jag är säker på att de har någon anledning till det, och inte gör det bara för att irritera alla sci-fi fans :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#31 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 September 2006 - 11:44

Det finns ingen logik i vad tv-kanalerna beslutar. Xena tex sändes i ett eda långst svep fram tom säsong 3. Sedan kom man på att man skulle börja med säsongsuppehåll. På ett halvår. Sedan sände man 11-12 avsnitt och hade ytterligare ett säsongsuppehåll.

Det var precis som om någon kom på "Shit, vi har tittare på det här programmet! Vad gör vi för att visa att vi känner till dem? Jo jag vet - vi har ett säsongsuppehåll." :rolleyes:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#32 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 September 2006 - 12:19

Det var precis som om någon kom på "Shit, vi har tittare på det här programmet! Vad gör vi för att visa att vi känner till dem? Jo jag vet - vi har ett säsongsuppehåll."


:lol:
Glöm inte att dom bytte sändningstid helt plötsligt också, sen så bytte dom kanal till ZTV helt plötsligt när dom skulle visa sista? säsongen innan dom visade den på TV3 mitt i natten.


Vi ska vara glada att Kanal 5 köpte in BSG överhuvudtaget. Förra året när dom visade miniserien första gången sa dom ju att dom inte planerade att köpa in serien alls.
Dom måste ha fått många mail för att ändra åsikt och köpa in serien.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#33 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 September 2006 - 12:59

Jag gav upp och köpte dvd'erna när Säsong 5 började sändes. Har inte sett mycket efter det på svensk TV faktiskt.

Edit: Kanal 5 är väl den kanal som behandlar sina inköpta serier med lite mer respekt än de övriga?

Edited by XC, 21 September 2006 - 13:00.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)