Jump to content

Photo

Teaser för Transformers-filmen.


  • Please log in to reply
202 replies to this topic

#51 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 March 2007 - 11:58

Jag har växt upp intimt med Transformers, men jag har ändå de där farhågorna du skriver om, Mjolnir. Dessutom ser inte riktigt Optimus...rätt ut. <_<

Edited by Kermit, 18 March 2007 - 12:14.

*Hockey och superhjältar*

#52 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 March 2007 - 15:39

Jag har också växt upp väldigt intimt med Transformers. Jag tycker Optimus ser ju helcool ut. Jag tycker de har verkligen lyckats med honom. Han ser ut som i gammla TV-serien men lite uppiffad. Jag ser verkligen fram mot filmen. Sedan håller jag inte med om allt Bay hateri som finns på nätet. Jag tycker att Bay har gjort några av världens bästa action filmer mer The Rock, Armageddon samt en bra tolkning av romanen som Pearl Harbor är baserad på.

Edited by Crusader, 18 March 2007 - 16:44.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#53 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 18 March 2007 - 16:40

Roman? Har det skrivits en kioskroman med Pearl Harbor som bakgrund? Vilken historieskändning.

Iaf kan det inte vara nån tolkning. Det är uppenbart att Bay aldrig lärde sig läsa. Han är som en förvuxen treåring, när han klämmer sin cinematiska dynga ur sin ändtarm. Han borde aldrig ha fått filma något annat än musikvideos men Hollywood är alltid redo att torka arslet åt honom, som de artistiskt efterblivna assclowns de är. Må han drabbas av förstoppning och explodera själv. Sen kan man säga att det bästa Bay gjorde var go out with a bang.

#54 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 March 2007 - 16:48

Romanen var skriven av en av de som överlevde Pearl Harbor och vad han gick igenom. Kärlekshistorien är baserad på vad som hände honom. Där var en interview med honom i ett bakom kulisserna för rätt så många år sedan där han berättade om triangeldramat och hans bästavän som dog.




Här är bilder på Optimus, Bumblebee samt filmens skurk Barricade som fordon och Transformer:

Optimus Prime
Bumblebee
Barricade


Jag tycker de lyckas verkligen med att få dem att se alien ut samtidigt som de känns lite som de gammla Transformers också.
Alien delen känns viktig för mig för det är ju vad de är. De ska ju inte se ut som nåt från vår värld i en Live-Action film.

Sedan innan någon får en hjärtattack över Barricade och skriker "Var fan är Megatron?" så ska ni inte vara oroliga. Megatron är fortfarande Decepticons ledare och filmseriens huvudskurk. Barricade hör inte till Decepticons utan kör ett eget race och är den här filmens skurk. De ville ha en fiende som kunde bli helt besegrad i den här filmen och Megatron vill de ha kvar till senare filmer också.


Tranformers i filmen (Som hitils presenterats):

Autobots
Optimus Prime (18 Wheeler, Semi), Ironhide (Pickup Truck), Ratchet (Ambulance), Jazz (Exotic Sportscar), Bumblebee (Chevy Camaro).
Bild på Autobots + Barricade + Starscream

Decepticons
Megatron (Black Alien Jet), Starscream (F-22 Raptor Jet), Scorponok (Metallic Scorpion), Blackout (US Military Helicoptor), Infiltrator (formerly Devestator - Custom Tank), Bonecrusher (Mine Clearing Vehicle), Frenzy (CD Player).

Övriga:
Barricade (Ford Mustang Police Car)

Edited by Crusader, 19 March 2007 - 04:06.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#55 Groundsplitter

Groundsplitter

    Senior Captain

  • Members
  • 626 posts
  • Gender:Male
  • Location:Knivsta

Posted 18 March 2007 - 18:02

Jag tycker de lyckas verkligen med att få dem att se alien ut samtidigt som de känns lite som de gammla Transformers också.
Alien delen känns viktig för mig för det är ju vad de är. De ska ju inte se ut som nåt från vår värld i en Live-Action film.

Jag håller med. För att kunna tilltala vanliga biobesökare som inte är Transformersfans så måste robotarna se annorlunda och respekt-/skräckingivande ut. Och då funkar inte de gamla designerna från 80-talsserien.

Sen vill jag lägga till att jag faktiskt inte ser vad det stora problemet med Bay som regissör för filmen är. Så det kommer bli explosioner, krascher och oskyldiga offer ... Jaha, och? Det är en film om utomjordiska robotar med förmågan att förvandla sig! Hur hade ni trott att filmen skulle läggas upp? Som ett tragikomiskt Shakespeare-drama, en romantisk snyftare, eller ett dramadokumentärt inlägg i klimatfrågan? Jag vet inte om Michael Bay är det optimala valet, men man har i alla fall valt en regissör i rätt genre.

Sedan innan någon får en hjärtattack över Barricade och skriker "Var fan är Megatron?" så ska ni inte vara oroliga. Megatron är fortfarande Decepticons ledare och filmseriens huvudskurk. Barricade hör inte till Decepticons utan kör ett eget race och är den här filmens skurk. De ville ha en fiende som kunde bli helt besegrad i den här filmen och Megatron vill de ha kvar till senare filmer också.

Va? Var har du fått det i från? Barricade hör till Decepticonerna precis som Starscream, Megs, Scorponok och de andra.

Tranformers i filmen (Som hitils presenterats):

Autobots
Optimus Prime (18 Wheeler, Semi), Ironhide (Pickup Truck), Ratchet (Ambulance), Jazz (Exotic Sportscar), Bumblebee (Chevy Camaro).
Bild på Autobots + Barricade + Starscream

Decepticons
Megatron (Black Alien Jet), Starscream (F-22 Raptor Jet), Scorponok (Metallic Scorpion), Vortex (US Military Helicoptor), Infiltrator (formerly Devestator - Custom Tank), Bonecrusher (Mine Clearing Vehicle).

Vortex heter numera Blackout.

Till listan kan vi också lägga Frenzy, en CD-spelare som förvandlar sig till en bräcklig robot i människostorlek.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#56 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 18 March 2007 - 18:15

Jag vet inte, tycker att framförallt Optimus ser för "fräck" ut. Fast jag är väldigt noggrann med att just Optimus Prime ska bli bra. De skulle gott ha kunnat vara närmare den enklare designen som fanns i åttiotalsserierna, fast med en uppdaterad touch. Att Transformers "ska se mer alien ut"...tja, de är enorma robotar som kan förvandla sig, det är ganska "alien" IMHO. :rolleyes:


Sen finns det bre regissörer som kan göra blockbuster-/actionrullar med lite mer finess än Michael Bay...Bryan Singer eller varför inte Steven Spielberg själv t. ex? Det är ingen som säger att det ska bli en ett tragikomiskt Shakespeare-drama, en romantisk snyftare, eller ett dramadokumentärt inlägg i klimatfrågan, men Michael Bay som regissör är inte väldigt förtroendeingivande.
*Hockey och superhjältar*

#57 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 18 March 2007 - 18:56

Sen vill jag lägga till att jag faktiskt inte ser vad det stora problemet med Bay som regissör för filmen är. Så det kommer bli explosioner, krascher och oskyldiga offer ... Jaha, och?

Och du missade min poäng. Som var att det känns som om hjärncellerna begår nekros när jag ser en Bay-film.

#58 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 March 2007 - 23:23

Sedan innan någon får en hjärtattack över Barricade och skriker "Var fan är Megatron?" så ska ni inte vara oroliga. Megatron är fortfarande Decepticons ledare och filmseriens huvudskurk. Barricade hör inte till Decepticons utan kör ett eget race och är den här filmens skurk. De ville ha en fiende som kunde bli helt besegrad i den här filmen och Megatron vill de ha kvar till senare filmer också.

Va? Var har du fått det i från? Barricade hör till Decepticonerna precis som Starscream, Megs, Scorponok och de andra.

Inte enligt de som gör filmen. De hade en video på officiella sidan där de svarade på frågor som folk mailat in. På den förklarade de att Barricade hör till varken Autobots eller Decepticons utan kör sin egen grej. Han och Megatron har en respekt för varandra men de sammarbetar inte. Han är filmens skurk bredvid kriget mellan Autobots och Decepticons.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#59 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 19 March 2007 - 00:06

Barricade var ingen som jag kände till direkt? Måste ha missat han.

Annars ser de flesta Transformers ganska bra ut förutom Optimus som ser lite väl "cool" ut med sina eldstripes.

Winter is Coming


#60 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 March 2007 - 00:31

Barricade är helt ny, påhittad för den här filmen. Likaså Frenzy (Som är lite som Soundwave), Bonecrusher, Blackout, Infiltrator och några andra.
De hade först tänkt ha med Soundwave men han behövdes ändras så de bestämde sig för att skapa en ny karaktär istället för att mixa med en gammal.

Edited by Crusader, 19 March 2007 - 00:33.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#61 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 19 March 2007 - 03:52

Nu hör det ju faktiskt till saken att Frenzy väl inte skulle kunna sägas vara helt ny.. :D

Hans namn är detsamma som en av dom små robotarna som Soundwave lagrar i sin lucka, som blir kassetter.

Utmärkt val av namn till en sådan mindre Decepticon, som dessutom blir en cd. :) Tyvärr är designen påminnande om en fågelskrämma... >_<

Det här med Barricade har jag inte hört talas om, och han har ju en Decepticon-logga på sitt alt-mode, "To Punish and Enslave" ( läs: polisbil). Så vitt jag vet, så är all info om han att han tjänar som Decepticons jägare alternativt rekognoserare.

#62 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 March 2007 - 05:02

*Slår migsjälv för pannan* Gah, vad jag har gjort bort mig. Jag blandade ihop Barricade med Bonecrusher. Jag ber så mycket om ursäckt. Du har rätt, PredaBot. Barricade är Decepticons jägare och rekognoserare. Han beskrivs ju tillochmed som den steriotypiska
Decepticon kom jag på nu. Det är Bonecrusher som är utanför och hatar både Decepticons och Autobots men har respekt för Megatron.


Ja, Frenzy finns redan. Fast det är inte samma Frenzy som i gammla Transformers. Om jag minns rätt så bestämde de sig för namnet Frenzy som en koppling till Soundwave.
Men namnet är forfarande lite oklart för han hette "Soundbyte" innan och Frenzy kan ju vara vad någon tagit förgivet att den heter.

Sedan finns det Brawl också som det först togs förgivet var polisbilen men nu verkar det som att det är det nya namnet på Infiltrator/Devestator.

Det gick visst inte att länka till bilderna under en längre tid. <_< Väldigt underligt med tanke på att de säger att man kan länka dem och tillochmed visar länken man ska använda.

Jag ska fixa dem på annat sätt. ;) Men inte fören imorgon. Börjar bli sent nu och mitt internet är lite segt.

Edited by Crusader, 19 March 2007 - 05:30.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#63 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 19 March 2007 - 18:59

Börjar bli sent nu

Nejdå, klockan var ju bara barnet när du postade detta :P :lol2:

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#64 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 March 2007 - 00:48

Heheh. :P

OK, då ska jag länka till lite bilder. :)

Posted Image
Bumblebee, Jazz, Optimus Prime


Autobots 1 (+ Barricade + Starscream)
Optimus Prime 1 2 3
Bumblebee 1 2
Jazz 1 2
Ratchet 1 2
Ironhide 1 2



Decepticons
Megatron 1 2 3
Starscream 1 2
Barricade 1 2
Scorponok 1 2
Blackout 1
Frenzy/Soundbite 1
Brawl 1 2 (Föredetta Infiltrator/Devestator)


Övriga
Bonecrusher 1


I filmen kommer Transformers (Iallafall vissa av dem)ha 3 olika modes:
Transform mode (Inte det officiella namnet)
Normal mode
Battle mode

Transform mode är när de är transformerade till fordon och liknande.
Normal mode är som de ser ut när de är sitt vanliga robot jag.
Battle mode är en lite förändrad version av Normal mode där deras kropp anpassar sig för strid.


Megatron tycker jag ser riktigt cool ut. Väldigt ond och mäktig. Speciellt närbilderna. Mycket bättre än de nyare versionerna av honom i de nyare TV-serierna och serietidningarna.
Frenzy ser också väldigt cool och kuslig ut.
När man ser bilderna så känns det konstigt att de kommer prata. Man har svårt att tänka sig det. :P

Edited by Crusader, 20 March 2007 - 00:49.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#65 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 March 2007 - 00:57

Hur ser Megatron ut egentligen? Det är ju inte ens i närheten av likhet. :blink:
*Hockey och superhjältar*

#66 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 20 March 2007 - 01:03

När man ser bilderna så känns det konstigt att de kommer prata. Man har svårt att tänka sig det. :P

Ja, jag har svårt att se dem göra nånting över huvudtaget :P

Och ja Megatron är ju inte i närheten sig lik.

Winter is Coming


#67 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 March 2007 - 01:08

För överdrivet. Fan, Optimus har en så stor bössa att den verkar räcka längre än benen t. ex. :mellow:
*Hockey och superhjältar*

#68 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 March 2007 - 01:56

För överdrivet. Fan, Optimus har en så stor bössa att den verkar räcka längre än benen t. ex. :mellow:

Den bössan fick jag till när jag köpte Optimus för 15 år sedan. :P Jag tycker det är häftigt att de tog med den gammla bössan från leksakerna. :D

Ang. Megatron så har han set totalt anorlunda ut i varje TV-serie/serietidning. Men det är lätt att glömma hur många versioner av Transformers det finns.
Filmen är en ny variant, inte en filmversion av G1. Även om de baserar en hel del från G1.

Lite bilder på Megatron genom tiderna: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Edited by Crusader, 20 March 2007 - 02:24.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#69 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 20 March 2007 - 02:19

Men han verkar ju i alla fall haft någorlunda samma utseende genom åren. Jag har inte sett alla tv-serier eller läst alla tidningar, men att dömma av bilderna så verkar han iaf ha haft det. Några av bilderna var väldigt markanta, den lila med vingar( :unsure: ) t.ex, men ändå en viss likhet. Så at han sett totalt annorlunda i alla serier vill jag inte hålla med om.
Men som sagt, jag utgår från bilderna du själv länkade till, och att man strötittat på transformers på mornarna på 5an medans man väntat på att bussen ska komma :P .
Men i filmen verkar han ju se ut som nån slags reptil som tappats i en hink med gammalt metalskrot.

Och måhända att filmen är en ny variant, men hur många har inte sett fram emot att få se sina gamla goa favoriter fajtas mot varandra i en vanlig film, som i serierna?

Ska de göra så med Megatron kan de ju likaväl göra om Optimus tills man inte känner igen honom, hur många skulle gilla det? :rolleyes:

Edited by Hofling, 20 March 2007 - 02:34.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#70 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 March 2007 - 02:40

Oprimus har de visseligen gjort om i vissa versioner men han har alltuid stannat det samma.
Megatron tror jag de aldrig blev nöjd med för han har ändrats rätt ordentligt genom tiderna, iallafall tycker jag det.
Jag tycker den nya Megatron påminner om Doomsday i Superman serierna. Jag tycker faktiskt det är en förbättring mot hur han såg ut innan. Så jag ser det så är huvudsaken att personligheten är den samma. Och med samma röst dessutom så kommer nog det här bli riktigt bra.
Även om man kanske inte kan se det nu så är Megatrons utseende i filmen baserat på Megatron i G1. Där fanns ett par bilder som visade Megatrons designutveckligt för filmen. Han började som nästan en kopia från originalet men förändrades sedan mer och mer för att göra honom mer skräckinjagande. Det runt hans huvud var hans gamla hjälm som de delade upp i bitar och flyttade ut. Kollar man huvudet nogrant (Normal mode) så ser man att om hjälmbitarna går ihop så blir det likt hans gammla hjälm.
HÄR är hur en tidig version av honom såg ut. Som du ser så är det samma hjälm, bara det att i den nya versionen så är den uppdelad och utflyttad.
Det hela har med att de ville att de skulle se alien ut och att deras transformering skulle vara mer som att metaldelar böjer och bänder sig än att de bara viker ihop sig.


Transformers: The Movie Prequel serietidningarna släpps nu mellan Februari och Maj i USA. Sammanlagt 4 delar.
Första delen handlar om livet på Cybertron och hur Decepticons bröt upp från Autobots.
Andra delen handlar om hur Megatron åker till jorden för att hitta The Allspark som i filmen är en version av The Creation Matrix.
Tredje delen handlar om Sector 7, regeringsgruppen som hittade robotarna under isen i Antarktis och gömde dem under en lång tid.
Sista delen kommer handla om hur Bumblebee förföljer Megatron till jorden, via Mars.


En hel del blir nog besvikna över att Bumblebee inte kan prata (Mer än via bilradion, tror jag). Orsaken till det får man veta i första serietidningen. Bumblebee stoppade Megatron från att ta The Allspark på Cybertron. Megatron hämnas på Bumblebee genom att slita strupen av honom.

Edited by Crusader, 20 March 2007 - 02:42.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#71 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 March 2007 - 10:07

Javisst har Optimus samma bössa, men den är för stor. Det handlar inte om hur den ser ut, utan hur överdimensionerad den är. Annars är Decepticonerna så olika sig själva (ja, någon konsekvens fann även i alla bilder du postade av Megatron) att de lika väl hade kunnat vara några helt andra. De enda som är i närheten av sig själva skulle väl vara Starscream och Scorponok i så fall. Men filmens "Megatron" är så olik att det knappast borde gå att ens kalla honom Megatron...
*Hockey och superhjältar*

#72 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 20 March 2007 - 14:15

Visst måste personligheten vara densamma, men som sagt.. hur många har inte sett fram emot en fajt mellan Optimus och Megatron, "like the good ol' days"?
Jag vill inte se en Optimus som varit med i Pimp my ride (flammorna, usch) och ett reject från castingen som General Griveous från Star Wars..

Men men.. Kommer fortfarande se den för att få reda på om den är något att ha.

Och den tidiga versionen du visade i senaste inlägget; varför kunde han inte sett ut så? Det är ju den härliga skurken Megatron man lärt sig att älska!
De kommer från rymden och är robotar, det är tillräckligt alien redan :P

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#73 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 March 2007 - 15:18

Visst måste personligheten vara densamma, men som sagt.. hur många har inte sett fram emot en fajt mellan Optimus och Megatron, "like the good ol' days"?
Jag vill inte se en Optimus som varit med i Pimp my ride (flammorna, usch) och ett reject från castingen som General Griveous från Star Wars..


:lol: Word. Det går inte att beskriva Optimus och Megatron bättre än du gjorde där. :)

Men men.. Kommer fortfarande se den för att få reda på om den är något att ha.

Och den tidiga versionen du visade i senaste inlägget; varför kunde han inte sett ut så? Det är ju den härliga skurken Megatron man lärt sig att älska!
De kommer från rymden och är robotar, det är tillräckligt alien redan :P


Word igen. If it ain´t broken, don´t fix it, som man säger.
*Hockey och superhjältar*

#74 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 March 2007 - 17:06

Javisst har Optimus samma bössa, men den är för stor. Det handlar inte om hur den ser ut, utan hur överdimensionerad den är. Annars är Decepticonerna så olika sig själva (ja, någon konsekvens fann även i alla bilder du postade av Megatron) att de lika väl hade kunnat vara några helt andra. De enda som är i närheten av sig själva skulle väl vara Starscream och Scorponok i så fall. Men filmens "Megatron" är så olik att det knappast borde gå att ens kalla honom Megatron...

Fast de ända redan existerade Decepticons som är med i filmen är Megatron, Starscream och Scorponok.
Megatron som inte helt är lik sig själv. Men jag ser ändå en hel del likheter med Megatron och den gammla Megatron. Men som sagt, hans utseende ändras alltid och jag gillar verkligen den nya Megatron. Battle mode utseendet är uppenbarligen baserad på Galvatron (Den som Megatron blir när han återföds i G1).
Blackout var en Micromaster i G1 och var sällan med mer än i bakgrunden. Han har totalförändrats i varje serie då de har bara återanvänt namnet, inte karaktären. I filmen så använder de bara namnet efter Blackout i Energon som kunde bli en helikopter. (Han hade ett annat namn i filmen innan)


Men sedan kan det vara så att Megatron ändrar sitt utseende under filmen. Orsaken han ser ut som han gör är för att han inte har tagit formen av någonting från jorden utan behåller sin originalform från Cybertron. Alla Transformers ser totalt anorlunda ut när de kommer från Cybertron.
Optimus Prime (Visseligen leksaksversionen men den borde stämma rätt bra)

Som sagt, de är aliens så det hade varit fel om de såg ut som något skapat på jorden vilket de faktiskt gjorde i G1. Jag vill inte se gigantiska 80-tals plastleksaker som går omkring och slåss, jag vill se utomjordiska robotar som krigar. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#75 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 March 2007 - 22:32

Jag hade åtminstone velat se Transformers som påminner om hur de ser ut. Inte en en Optimus som varit med i Pimp my ride (flammorna, usch) och ett reject från castingen som General Griveous från Star Wars som Hofling så träffande uttryckte det.
*Hockey och superhjältar*