Jump to content

Photo

Battlestar Galacticas säsong 4 blir sista säsongen?


  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#1 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 11 May 2007 - 20:57

Det verkar som om Battlestar Galactica kommer att läggas ner efter säsong 4, som kommer att sändas under nästa år. Inte speciellt förvånande, med tanke på att tittarsiffrorna har sjunkit rejält under säsong 3. Men bra att skaparna fått reda på det så pass tidigt så att de förhoppningsvis kan göra ett riktigt avslut på serien.


Källa


Originalartikeln

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#2 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 May 2007 - 21:57

Tråkigt :( men jag förstår precis varför.
Tredje säsongen var faktiskt inte i närheten av första och andra säsongen

Winter is Coming


#3 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 May 2007 - 22:02

Nej, nej, nej. Serien kommer inte läggas ned. Den kommer avslutas. Stor skillnad ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#4 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 11 May 2007 - 22:04

Minimal skillnad. Hade tittarsiffrorna varit högre hade den fått ännu fler säsonger.. :P

Undrar hur det kommer att bli med spinoffserien. Om den fortfarande är på g.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 May 2007 - 22:26

Jag håller med Sentinel of Dreams, stor skillnad. Läggs den ner så får de oftast 1-2 avsni9tt på sig att avrunda (Om ens det). Men här får de veta en hel säsong i förväg.

Edit: Efter att ha läst orginal artiklen så verkar det som att de själva bestämt sig för att bara göra 4 säsonger och att det är de själva som planerar att avsluta med säsong 4. Det hela var en intervju med Edward James Olmos (som spelar Adama) där han berättade att säsong 4 kommer vara den intensivaste pga att den är finalen i serien och att det var så här långt de planerade föra serien från början.
Iallafall så vitt han vet. Det kan ju hända att de ändrar sig men om de har satsat på 4 säsonger hela tiden så låter det ju inte troligt att de ska förlänga det mer.

Jag tycker det är synd men samtidigt så tycker jag det är bra att det inte blir för utdraget och avslutas medans serien fortfarande är bra. Och att de vet det redan innan de börjar på sista säsongen är bväldigt bra så de hinner ge serien en riktigt bra avslutning.
Men sedan ser jag det inte som en omöjlighet att det bli ett par filmer som fortsätter efter serien (Eller miniserie). Som spinner vidare där serien slutar.
Men "Battlestar Galactica" kan bara "go so far".

Pto spin-off. Hur blir det med Caprica?

Edit: Kollade precis upp det. Caprica blev inte upplockad för hösten 2007 så nu funderar de på att utveckla piloten till en DVD film istället.
Men som TV-serier verkar det tyvärr stopp. :(

Källa (Tror jag iallafall. har inte läst den själv pga att det spoilar för sista avsnittet av säsong 3) Alltså VARNING FÖR SPOILER FÖR SLUTET PÅ SÄSONG 3!!!

Edited by Crusader, 11 May 2007 - 23:20.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 12 May 2007 - 08:34

Minimal skillnad. Hade tittarsiffrorna varit högre hade den fått ännu fler säsonger.. :P


Läggs något ned så blir det oavslutat med en typisk cliffhanger (t.ex. Earth2) eller avbryts mitt i serien (t.ex. Drive) och lämnar en med otillgffredsställelse. I Battlestar Galactica kommer de få en hel säsong att skapa ett bra avslut. Jag skulle inte säga att det är en minimal skillnad - snarare tvärtom. Det är en enorm skillnad.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 May 2007 - 08:56

SCI FI Wire | Flight of Battlestar Continues

Battlestar Galactica's search for Earth continues to be an open-ended adventure, executive producer David Eick said.

Contrary to comments by Edward James Olmos (Adm. Adama) at the Saturn Awards on May10, no end has been announced for the award-winning show. Battlestar Galactica is preparing to film its fourth season, one that will include 22 episodes, rather than the previously announced 13.

"For those of you who have been paying attention over the years, this is not the first time Eddie has made an announcement about the possibility of the show's end," chuckled Eick. "I promise you that when [executiuve producer] Ron [Moore] and I make a decision about Galactica's future, we'll let you know."


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 12 May 2007 - 12:19

Hum. Ja, både Adama och Starbuck ljuger.. Hum..

Eller så råkade de låta nåt slippa ut innan det är officiellt. Vi får se.

Alla serier läggs ner så småningom. Allt annat är semantiska fjantigher, imho. Det spelar ingen roll om man får reda på det två säsonger innan, eller 2 avsnitt innan.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#9 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 12 May 2007 - 12:30

Det är en förbenat stor skillnad om den får ett riktigt slut eller läggs ned. Allt annat är bara korkade uttalande. :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#10 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 12 May 2007 - 12:37

Serier läggs ner även om de får riktiga slut. Buffy lades ner efter säsong 7, till exempel.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 May 2007 - 13:35

I det här fallet så verkar det som att Adama berättat för Starbuck också. Iallafall på sättet hon sa det.

Iallafall, håller helt med SoD och inte ett dugg med Peak. :P Det är en enorm skillnad på om en serie läggs ner där de får veta bara nåt avsnitt före eller om de medelas 1 säsong före. Eller, som det skulle ha varit i det här fallet, att de valde skjälva att lägga ner serien.

Och Buffy lades ner pga att Joss wille avsluta serien och det visste man redan innan säsong 7 började.

Edited by Crusader, 12 May 2007 - 13:37.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 12 May 2007 - 17:04

Och Buffy lades ner


Ja, just det.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#13 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 12 May 2007 - 17:50

Hoppas det inte blir sista säsongen ! jag vil se mera :(

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#14 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 12 May 2007 - 18:07

Jag gjorde en liten ändring och lade till ett "?" efter titeln eftersom det inte är officiellt för ögonblicket. Dock så verkar det på mig som om Olmos egentligen bara släppte bomben lite för tidigt.

Nå, vi får se vad som händer.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#15 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 12 May 2007 - 18:17

Och Buffy lades ner


Ja, just det.. :P


Buffy lades inte ned. Det avslutades. Det avslutades dåligt, men det är en annan sak.

Använd engelska ord i stället - jag tror inte det är någon som skulle viljasäga att "Buffy was cancelled", väl? Mr. Peak?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#16 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 May 2007 - 18:21

Hoppas det inte blir sista säsongen ! jag vil se mera :(

Bara för att de avslutar serien behöver ju inte innebära total stopp. Vi kan ha en ljuv framtid av filmer framför oss. :D

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#17 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 12 May 2007 - 18:42

Använd engelska ord i stället - jag tror inte det är någon som skulle viljasäga att "Buffy was cancelled", väl? Mr. Peak?

Inte?

Well hell, now Buffy the Vampire Slayer has officially been cancelled :-(


http://www.morticias...ves/000896.html

The series "Buffy: The Vampire Slayer" is being cancelled after seven seasons.


http://news.pacificn...fcd10f51aafcbbd

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#18 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 May 2007 - 23:47

De säger alltid cancelled för de tar för givet att det är TV-bolaget som b estämmer sig för att lägga ner. I det här fallet så var det Joss själv.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#19 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 13 May 2007 - 00:16

Oj, Peak. Du har riktigt grävt efter stora källor. Jag kan slänga upp några Geocities-sidor och ange källor av samma kaliber för att motbevisa dig ;)

Annars så har Crusader en korrekt poäng. Problemet ligger i att folk inte vet hur de ska använda ord och då blir det snett. Därför jag påekar det ovan. Man ska inte upprepa fel som andra gör.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#20 cyberhof

cyberhof

    Captain

  • Members
  • 442 posts
  • Gender:Male
  • Location:Starship Enterprise

Posted 13 May 2007 - 20:54

Nej inte bsg nu också... :(

#21 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 13 May 2007 - 22:43

Rätt så fantastiskt igentligen att serien har klarat sig så långt som den har.

I början var det ju bara miniserien som skulle göras. Så att det har kommit så långt som det har är igentligen inte dåligt alls.

Räknas miniserien som första säsongen eller?
"There once was a man from Nantucket..."

#22 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 May 2007 - 23:18

Nix. Miniserien räknas inte ens till säsong 1. Iallafall så har jag för mig att det är så.

Edited by Crusader, 13 May 2007 - 23:19.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#23 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 13 May 2007 - 23:26

Nix. Miniserien räknas väl som "pilot", antar jag. Kom iaf separat från säsong 1 när jag köpte dem på DVD.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#24 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 14 May 2007 - 04:15

Inte dåligt alls.
"There once was a man from Nantucket..."

#25 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 14 May 2007 - 05:35

Nix. Miniserien räknas väl som "pilot", antar jag. Kom iaf separat från säsong 1 när jag köpte dem på DVD.


Jupp. Då jag köpte säsong DVD:n så låg den med på samma box som säsong ett, men var från skild dess numrering (säsong ett alltså).
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«