Jump to content

Photo

Nya Spock rollbesatt?


  • Please log in to reply
79 replies to this topic

#1 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 24 July 2007 - 12:21

Det rapporteras om att rollen som Spock i J. J. Abrams nya "Star Trek"-film kommer att besättas av Zachary Quinto ("Heroes").

I mitt tycke ett väldigt intressant och passande val, så jag hoppas att det är sant och blir av.

Källa

Originalartikeln

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#2 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 July 2007 - 12:44

Jag tror också att det kan bli bra. Jag skulle faktiskt föredra lite mer "okända" skådespelare framför mer kända.

Detta är ju intressant då det ryktas ganska flitigt om att Nimoy eventuellt ska ha en roll i filmen. En yngre och en äldre Spock.

#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 July 2007 - 13:07

Jag tar det här med en nypa salt. Jag menar hur många har inte rapoterats fått rollen som Kirk? :P

Sedan vet jag inte, är verkligen Zachary Quinto så känd? Förutom Heroes och 24 så har han ju inte gjort mer än nåt gäst inhopp här och där.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 July 2007 - 13:35

Måste man vara känd för att få vara med i Star Trek?

Tycker bara att det är positivt om Zachary Quinto får rollen. Jag skulle nog ha det lättare att ta en okänd skådespelare i rollen som t.ex. Kirk och Spock framför någon välkänd skådespelare.

#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 July 2007 - 13:50

OK, du menar så? :P Trode du menade att han var för känd. :D

Jo, jag håller med. Mycket lättare med mindre skådespelare. Fast jag tror inte det blir så, tyvärr.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 July 2007 - 14:09

Jupp, det var så jag menade. ;)

Jag har faktiskt inte sett Zachary Quinto i någonting av det han gjort vilket känns som en fördel för mig. Men jag antar att en del kommer få svårt att köpa en ung Kirk och Spock oavsett vem som gestaltar dom. Det kan även bli så för mig, det är mycket som ska stämma för att det ska bli så bra som möjligt.

#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 July 2007 - 14:34

Fast jag tycker inte att de ska försöka härma orginal skådespelarnas sätt att spela karaktärerna. Kirk är ju som han är för Shatner är som han är och spelar sina karaktärer på det viset. Jag tycker de ska spela dem på sitt eget vis men ändå behålla karaktärerna. Annars blir det bara ett fånigt försök att härma Shatner.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 July 2007 - 14:39

Du behöver inte oroa dig. Oavsett vem dom än väljer kommer dom IMO aldrig att vara i närheten av Shatner's Kirk eller Nimoy's Spock. Möjligtvis till utseendet men inte till sättet att ta sig an rollen. Som fan tror jag nog att jag kommer att se en betydande skillnad oavsett hur mycket dom än försöker efterlikna dessa karaktärer och skådespelarnas sätt att gestalta dom.

Det blir nog bättre om dom tar ett utseende som ser likt ut och sedan tar skådespeleriet och gör det till någonting eget istället. Då kanske man kan komma undan med det och även få det att bli bra. Att bara försöka kopiera allt rakt av köper nog inte många trekkers.

Edited by Cartman, 24 July 2007 - 14:55.


#9 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 July 2007 - 14:53

Precis så jag menar. :) Kolla bara på New Voyagers fan-serien. Visst är det bra gjort men Kirk blir bara en parodi.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#10 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 July 2007 - 14:55

Instämmer till fullo. :)

#11 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 27 July 2007 - 02:30

Trek panel has just ended…here are the highlights:

* All producers attended (Abrams, Orci, Kurtzman, Lindelof, Burke, and Leopold)
* Poster revealed
* Quinto confirmed as Spock
* Nimoy confirmed to be in the film as Spock
* Quinto and Nimoy attended panel
* Abrams says they are still working on figuring out a way to get Shatner into the film
* No Kirk has been cast, Abrams asked for suggestions


http://trekmovie.com...-wants-shatner/

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#12 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 July 2007 - 12:19

Postern känns sådär. I övrigt så var det mesta förväntat. Att Nimoy skulle återvända som Spock och att Zahcary Quinto ska spela en yngre Spock. Det som var extra kul är att dom försöker få med Shatner som Kirk på ett hörn. Än är alltså hoppet inte helt kört. Jag gillar även Nimoy's uttalande om varför han valde att vara med i filmen.

"People have been asking me why I'm doing this movie, and I think the answer is obvious, we have a great director, a wonderful script, and a wonderful young actor playing Spock, so ... it was logical."

Det låter oerhört lovande att dom kanske fått till ett bra manus. :)

#13 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 July 2007 - 13:27

Ja, det låter bra. :) Men det där med att försöka hitta en plats för äldre Kirk i filmen... betyder det att delen av filmen med Spock utspelar sig efter Kirks död, kanske i TNG tiden?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#14 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 July 2007 - 13:34

Jag har ingen aning om filmens handling. Det är ju intressant det där med att ha Nimoy och Shatner i filmen som Spock och Kirk. Antingen kan det ju vara en form av prolog eller en epilog till filmen. Eller så kanske delar av filmen kretsar kring någon form av tidsresa.

Har ingen aning om vad det rör sig om men det är ju kul att spekulera lite kring det hela. Hoppas bara att dom gör det på "rätt sätt" så att säga och utan att för den delen strunta i kontinuiteten. Men just att Nimoy ställer upp pekar ju på att dom har valt hans del med omsorg för annars tror jag inte att han hade ställt upp.

#15 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 July 2007 - 13:52

Intressant intervju med Zachary Quinto

Jag gillar det här uttalandet som jag tycker känns vettigt och logiskt.

Quinto said that he and director Abrams had discussed how to approach the iconic character. "I don't think it's really about—and J.J. and I had a conversation about this early on—it's not about recreating anything," Quinto said. "It's about reimagining it. And I feel like I'll do that in my own way. I don't know what that's going to be yet, but that's what my process is. We'll figure it out as time goes on."

#16 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 August 2007 - 13:07

Intressant intervju med Nimoy om hans medverkan i kommande filmen. 2 delar. Del två finns tillgänglig i morgon.

Del 1

Del 2

Ta er tid att läsa detta. Allt verkar ju vara upplagt för att den kommande filmen ska bli bra. Dom har om inte annat ett perfekt utgångsläge.

Edited by Cartman, 03 August 2007 - 13:01.


#17 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 03 August 2007 - 01:25

Vem som ska vara Kirk

Efter en noggrann analys så finns det en skådespelare med den mest likartade attityd som William Shatner.
Nu kanske folk tycker att jag är korkad som dissade honom som dålig skådespelare.
Det var nog en bi-effekt i attityden som skilde dom båda åt som jag anmärkte.

James Spader är den mest passande att vara Kirk

Edited by Supertreck, 03 August 2007 - 01:27.


#18 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 03 August 2007 - 08:12

Han kommer det inte bli - han är alldeles för gammal för rollen.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#19 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 August 2007 - 13:00

Jupp, dom letar ju efter någon som är i samma ålder som Zachary Quinto och som har ett liknande ungt utseende.

Har uppdaterat min föregående post med del två av intervjuen med Nimoy.

EDIT: En annan bra intervu, denna gång med Abrams om Spock och han medverkan i filmen.

When asked why to include Nimoy in the film, Abrams gave some insight into the film’s story:

The story needed his participation for a number of reasons. One, the plot. In many ways, the story revolves around the character of Spock. Two, I think it’s critical if we’re going to look at reintroducing these characters — I didn’t want to disrespect what had come before, for those who care about that. But we’re making this movie for people who don’t care about Star Trek too. This isn’t about pleasing the fans, this is about making a great film. And to do that, you have to both please the fans and please the people who’ve never seen Star Trek. So having Leonard in the film shows that this film exists in a continuum of Trek history, as opposed to an absolute, page 1 reinvention.


Edited by Cartman, 03 August 2007 - 13:50.


#20 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 August 2007 - 14:40

Leaked Character Casting Sheet For The Upcoming New Star Trek Film

Entire TOS Crew Being Recast ?

[JAMES KIRK] 23-29 Handsome,cocky self assured and earnest. Great physical condition. 6 ft or less

[LEONARD (BONES) MCCOY] -28-32 Medic on the Enterprise. Smart, clever and a bit danger-loving. Dark hair, blue eyes.

[UHURA] 25ish -African American. Brilliant, beautiful, heroic and FUN!, Uhura is almost tom-boyish - as if she grew up in a house full of brothers.

[SULU] 25-32 -Asian American male (preferably Japanese). Helmsman on the Enterprise. Extremely fit, capable and dedicated. A bit of a wildcat.

[MONTGOMERY(SCOTTY) SCOTT] -28-32 a brilliant ship’s engineer. Must be able to do a flawless Scottish accent!


#21 Bones

Bones

    Ensign

  • Members
  • 34 posts

Posted 10 August 2007 - 10:24

Intressant intervju med Nimoy om hans medverkan i kommande filmen. 2 delar. Del två finns tillgänglig i morgon.

Del 1

Del 2

Ta er tid att läsa detta. Allt verkar ju vara upplagt för att den kommande filmen ska bli bra. Dom har om inte annat ett perfekt utgångsläge.


Instämmer - det känns riktigt lovande. Jag som nästan hade gett upp hoppet om att det skulle bli några fler bra Star Trek-filmer. :)

Edited by Bones, 10 August 2007 - 10:25.


#22 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 August 2007 - 14:09

Vad jag vet så är ju Nimoy rätt kräsen av sig och skulle väl knappast ställa upp i en sådan här film om det verkligen inte vore under rätt förutsättningar. Tror knappast att han bara pratar sig varm om filmen utan att mena det han säger, det ger ju precis som du säger hopp om en bra film. Jag är väldigt optimistisk. :)

#23 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 11 October 2007 - 11:14

Eric Bana set as 'Star Trek' villain [Nero]

Bana är ett intressant val. Namnet "Nero" ger mig starka misstankar att han kommer att spela en Romulan, med tanke på hur romerskt influerad deras kultur är. Eftersom handlingen i stort ska kretsa kring Spock tror jag att bakgrunden blir Vulcan, Romulus och deras gemensamma arv och ursprung. Det känns som ett ganska 'retro' upplägg som tar till vara två av Treks klassiska karakteristika och passar för den här sortens prequel.

Om rommisarna visar sig vara antagonister är det gjädjande att de får komma till sin rätt, då de hamnade i skymundan för en lam bunt rymdvampyrer senaste gången. Får de bara sin gamla TOS-look utan de där knölarna i pannan så är vi på det torra. ^_^

#24 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 11 October 2007 - 11:51

Zachary Quinto känns verkligen som ett bra val. Har bara sett honom i Heroes, men där kunde han ju verkligen visa "Spock-registret", dvs. kall och analytisk men samtidigt djup och, när det kom till det, känslor.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#25 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 October 2007 - 12:42

Intressant att Eric Bana ska vara med i filmen och att han eventuellt ska spela en Romulan. Jag tycker han är en bra skådespelare som säkert kan passa bra, speciellt som Romulan. Över huvud taget tycker jag det skulle vara riktigt intressant med mycket som kretsar kring Romulans i filmen då jag vill veta mera om denna spännande ras och jag känner mig fortfarande lite besviken på allt vi skulle få iom Nemesis men som tyvärr inte levererade det som var sagt.

Edited by Cartman, 11 October 2007 - 12:44.