Jump to content

Photo

Prison Break


  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#26 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 05 January 2006 - 17:11

Han är med i nån Mariah Carey-video, det står nog inte på IMDB. ;)

#27 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 05 January 2006 - 17:56

Wentworth Miller på imdb

Nickname: Stinky. :lol:

He has one eye that is a different color than the other. His left eye is green while his right eye is hazel.

han har olika färger på ögonen.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#28 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 17 January 2006 - 20:22

Ha, ha! Var det någon som tänkte på vilken sång han sjöng i gårdagens avsnitt? Spaniens schlagerbidrag från 1973: Mocedades med "Eres tú" :wub: Tänk att den blev känd i USA! Kul detalj i ett annars helt okej avsnitt.
Posted ImagePosted Image

#29 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 17 January 2006 - 20:33

I see a pattern!
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#30 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 17 January 2006 - 20:40

Jag tyckte gårdagens avsnitt var bra...relativt spännande och en skaplig cliffhanger...psykopaten Haywire, är ju grymt skum :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#31 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 16 March 2006 - 08:29

Är där nån här som hänger med i denna serie ?

jag gör inte , men undrar bara om man missat nåt ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#32 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 16 March 2006 - 08:48

Nej, jag har slutat att följa den även om flera andra i huset fortsätter att se den. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#33 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 16 March 2006 - 10:11

Jag har sett varje avsnitt, och tycker den är helt OK...bra underhållning för stunden, även om det inte är något jag går och grubblar över i veckorna ;)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#34 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 16 March 2006 - 12:07

Är där nån här som hänger med i denna serie ?

jag gör inte , men undrar bara om man missat nåt ?

Nej du har inte missat nåt. Om du inte är väldigt förtjust i serier som har en otroligt korkad handling som den försöker dölja genom att ständigt skapa nya spänningsmoment ur alla tänkbara situationer. (Lite som 24 mao)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#35 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 16 March 2006 - 12:20

Nej jag er inte förtjust i sådanne serier :lol: så kan lugna mig med att jag inte missat nåt med andra ord :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#36 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 18 March 2006 - 09:59

Är där nån här som hänger med i denna serie ?

Jag kollar. Men jag börjar tröttna men ska nog hålla ut ändå.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#37 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 21 March 2006 - 14:13

Fan...gårdagens avsnitt var bra, men nu blir det en sån där påhittad säsongsavslutning som TV4 brukar köra med...att de ALDRIG lär sig! I och för sig har det ju varit ett längre uppehåll i USA också, men det första nya avsnittet (114) kördes på amerikansk TV igår kväll...Visst hade det varit OK om TV3 tog ett uppehåll i en månad eller så för att komma i fas med de amerikanska sändningarna...Men efter sommaren?!? WTF! Det är ju mer än ett halvår dit...de flesta kommer nog glömma bort allting...det skulle vara tråkigt om TV3 började med samma fasoner som TV4 kör med LOST...Det här är inte en revolutionerande serie, men bättre än nästan allt annat som körs på TV nuförtiden...Jag tittar väldigt lite på TV nuförtiden jämfört med hur det var förr...Det kan gå flera dagar mellan en TV-titt och en annan...och nu kommer det bli ännu mer sällan...Fan...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#38 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 21 March 2006 - 16:40

Jag tror det har mycket att göra med att TV3 inte vill sända den över sommaren då mindre folk ser på TV. Så mest är det väl Fox fel som tog ett obefogat långt uppehåll mitt i säsongen.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#39 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 22 March 2006 - 08:37

Jag tror det har mycket att göra med att TV3 inte vill sända den över sommaren då mindre folk ser på TV. Så mest är det väl Fox fel som tog ett obefogat långt uppehåll mitt i säsongen.


Sant förvisso...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#40 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 09 October 2006 - 21:59

Nån mer som såg dubbelavsnitten idag?

Inget vidare beslut av TV3 att flytta fram det en timme nu när det börjar bli spännande.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#41 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 October 2006 - 22:48

Nejdå, den får bara maka plats för Cityakuten, som är en bättre tv-serie. :)
*Hockey och superhjältar*

#42 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 10 October 2006 - 08:18

Cityakuten är bra, ja, men ädå, liksom.
(sätter spoilertaggar, just in case)
Nu när de äntligen har rymt, och därmed kommer serien förhoppningsvis bli bättre och/eller mer spännande, så flyttar de ned den en timme. Jag tycker inte det låter så bra :P

Men nog är ER en bra serie, men kunde de inte tagit ut nån annan samäre serie och flyttat om tablån för den dagen :P

Edited by Hofling, 10 October 2006 - 08:18.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#43 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 October 2006 - 09:20

Ja, det känns lite konstigt i och med att man har vetat vad man ska göra klockan nio på måndagskvällar. Men så länge det är klockan tio, brukar inte lägga mig förrän runt elva ändå. Det hade ju kunnat vara en mycket sämre sändningstid. :)
*Hockey och superhjältar*

#44 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 10 October 2006 - 11:53

Det är klart att det kunde ha varit värre, men det hör inte hit :P Det är ju principen - flytta ett program när det blir spännande :P

Det vore ju som att de tog bort LOST när det faktiskt började hända saker ;)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#45 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 October 2006 - 18:34

nja, att flytta ett program till en timma senare gör väl ingen större skillnad... :P
*Hockey och superhjältar*