Jump to content

Photo

Daredevil - Säsong 1


  • Please log in to reply
57 replies to this topic

#26 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 October 2014 - 20:32

Första bilden på Daredevil och jag gillar den inte alls. Jag bara hoppas på att det är en tillfällig sak innan han skapar sin dräkt. Fast hela grejen att de vill göra det så realistiskt om möljligt ger mig ändå en viss oro. Men troligast, och det jag hoppas på, är att det är en version av den från Frank Miller's Daredevil: Man Without Fear och bara tillfällig.
 
bgwvaeewxwbpnfxwvjnd.jpg
Daredevil-Netflix-Frank-Miller.jpg
 
 
Det hela kommer från New York Comic-Con där de visade 4 klipp. Det första klippet var en mörk scen där Daredevil slåss mot en inbrottstjuv i Karen Page's lägenhet och får ordentligt med stryk. Det ska vara svårt att se vad som händer då den är väldigt mörk. Minnet av hans far i en tillbakablick får honom att ge sig tillbaka in i striden.
2:a klippet visar hur Matt, klädd som Daredevil, vaknar upp i Claire's (Rosario Dawson) lägenhet och blir orolig över att hon har sett hans ansikte så han vägrar berätta sitt namn och hon kallar honom Mike (troligen blir hon hans sidekick).
3:e klippet visa när Kingpin för första gången träffar Vanessa, hans blivande fru, på ett kostgalleri.
4:e klippet visar hur Matt Murdock, Foggy Nelson och Karen Page äter mat tillsammans och bestämmer sig för att börja jobba tillsammans.

En sak som oroar mig är att de visst ska använda sig av färgfilter, något jag aldrig har gillat. De första 2 klippen var i grönt filter medans tillbakablicken till Matt's barndom hade ett gult filter.

Sedan berättade de lite om serien. Precis som i Daredevil filmen så kommer han ta det hela för långt på gränsen att bli Punisher så att man ibland kommer att heja på Kingpin, något jag inte tycker om.
De kommer göra Kingpin mer sympatisk och mänsklig. Han beskrivs som ett barn och ett monster. Jag gillar inte riktigt det här iheller.
TV-serien kommer inte ha cliffhangers eftersom alla avsnitten kommer att släppas på en gång. Istället blir det en ända lång film uppdelad i 13 delar.
 
 
Källa


Jag måste erkänna mig en aning orolig. Vissa saker känns inte alls bra IMO men det är bara att vänta och hoppas på det bästa.

Edited by Crusader, 13 October 2014 - 20:40.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#27 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 13 October 2014 - 22:20

Låter skit rentav, men kan fortfarande inte bli sämre än filmen :P


Winter is Coming


#28 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 15 October 2014 - 15:39

Första bilden på Daredevil och jag gillar den inte alls. Jag bara hoppas på att det är en tillfällig sak innan han skapar sin dräkt. Fast hela grejen att de vill göra det så realistiskt om möljligt ger mig ändå en viss oro. Men troligast, och det jag hoppas på, är att det är en version av den från Frank Miller's Daredevil: Man Without Fear och bara tillfällig.
 
bgwvaeewxwbpnfxwvjnd.jpg

 

För min del för det associationerna till en tidigare filmad tolkning:

 

trialofhulk_1989.jpg



#29 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 October 2014 - 16:39

Ironiskt nog så var reaktionerna på den att fans hatade att den var svart och saknade ögon för Daredevil ska ha röd dräkt med ögon. För någon anledning så älskar de den här och tycker att den är riktig Daredevil. Själv så skakar jag på huvudet och undrar vad alla andra ser som jag missar. :P


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#30 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 February 2015 - 17:32

Första trailern är här. Så vad tycker ni? :)
 



#31 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 February 2015 - 11:52

Väldigt mörk och deprimerande. Hoppas vi får lite roliga stunder också och inte bara ångest. :P

 

Nej, men det ser bra ut. Trailern var mer som en teaser och lite dålig på att ge någon riktig överblick över serien utan gav mer en bild av atmostvären men det ser deffenitivt intresant ut. Säsong 1 ska ju vara lite mer som en lång pilotfilm än serie. Det är hans origin berättelse så jag antar att han inte blir riktiga Daredevil fören i slutet av säsongen och att det är först nästa säsong som den blir lite mer underhållande hjälte-action, om du förstår vad jag menar. :) Iallafall hoppas jag det. ;)

 

Sedan har jag fortfarande svårt för den här dräkten men jag förstår att de vill köra efter Frank Miller's Daredevil och väljer en version av den dräkten för att sedan går till den riktiga (vilket de fortfarande inte har erkänt att han kommer att ha mer än att vi får vänta och se. :P ) Det jag tycker fortfarande är konstigt är att alla verkar älska den här svarta dräkten när de, som sagt, hatade den i Hulken inför rätta som ser rätt likadan ut. En annan sak jag finner lustigt är att de älskar att den här Daredevil är mörk och brutal och troligen dödar folk något de hatade i Daredevil filmen där de ansåg att sådan är inte Daredevil.

 

Jag ser iallafall fram emot det här och funderar på att tillfälligt skaffa Netflix och se serien där bara för att stödja den så att planerna för de andra serierna går framåt. :)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#32 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 February 2015 - 06:25

Du undrar varför folk klagade på DD:s dräkt i Trial of the Incredible Hulk men inte på denna? Jag har ingen källa (har du? Vilka är det som klagar?), men kan det bero på att Millers the Man Without Fear har kommit mellan Hulk-filmen och den här tv-serien, och att alla fattar att det här är tillfälligt, att den röda dräkten lär komma?

Jag ser väldigt mycket fram emot detta. Klart att det alltid finns en risk att bli besviken, men detta känns lovande.
*Hockey och superhjältar*

#33 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 February 2015 - 12:28

Ser väldigt bra ut. Småroligt hur det är uppenbart att Mark Steven Johnsons film och den här TV-serien har båda använt (bland annat) samma inspiration.  DD filmen sög, och directors cut versionen är på många sätt värre. Det blir värre att se en färdig, mindre stressad film som innehåller mycket av den dyngan som den filmen har. 

 

Jag ser fram emot denna. Och är säker på att DD ska ha sin röda dräkt i den så småningom.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#34 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 March 2015 - 20:34



#35 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 April 2015 - 01:56

1x01: "In to the Ring

Verkar som att de använder rymndinvasionen från Avengers filmen som orsak till att Hell's Kitchen är ett slumområde igen. Ett intresant och smart val då området i verkligheten nu är ett dyrt lyxområde fullt med affärsmän och skådespelare.

En sak som jag verkligen inte gillade var att Matt redan är Daredevil när serien börjar. Jag hade velat se honom ta beslutet samt vad som får honom att göra det. Jag menar, han blir precis Advokat när serien börjar (har precis gått ut skolan) men är redan en superhjälte som springer omkring och klår upp skurkar?
Visst, det var samma med Batman (1989) men där hade det mer med tid att göra så de hade flashbacks istället. Men det här är en TV-serie så de hade kunnat låtit första avsnittat visa hur han först blir Daredevil.
 
Hur som helst så var det en bra början. Den hade en klar början, mitt och slut. Fast jag önskar lite att de inte påbörjade nästa avsnitt i slutet på första avsnittet. Är det något de kommer att fortsätta eller var det bara den här gången? Sedan fanns där ett påar saker jag inte hängde med i som t ex vem den äldre mannen var eller vem som de fick att se ut som dog av en överdos.

Karen Page var bra spelad och genast en intresant karaktär som är smart och inte helt hjälplös. Jag hoppas bara att de inte förstör henne likadant som i serierna (knarkande porr-skådis).
 
En mörk serien redan från start men inte utan sin humor eller ljusa sida vilket gör att till skillnad från vissa tunga mörka serier (t ex "The Walking Dead") så orkar man faktiskt se fler avsnitt på raken. Jag hoppas klart att det blir några avsnitt senare som är mer lättsamma men då första säsongen ska vara ark tungt och visst bara ska ha Kingpin och hans orginisation som skrukar så kommer det nog inte bli fören nästa säsong. De som gör serien har hintat om mer udda skrukar i säsong 2 som t ex möjligen Stilt Man så det ska bli intresant att se. :)
 
 
1x02: "Cut Man"

Har åter igen lite problem med att avsnittet inte börjar med början av handlingen. Och då är det här ändå ett förlängt avsnitt som är 7 minuter längre än piloten.

Boxaren Carl Creel blir sedan "Absorbing Man" och är med i Agent's of S.H.I.E.L.D.

Vi får också veta meningen med Claire. Hon är en sjuksköterska och är visst den som ska ta hand om Daredevil när han blir skadad. Därför tog de Claire Temple, som igentligen tillhör Luke Cage serierna, och före över henne liknande hur de gjorde med Felicity Smoak i Arrow. För att göra karaktären till mer än bara en sjuksköterska så har de även slagit ihop hennes karaktär med Night Nurse.

Vi får också stifta bekantskap med Mike Murdock, Matt's icke existerande skämtande tvillingbror som han hittade på för att lura Karen att Mike var Daredevil. Uppenbarligen gillade de som gör serien den biten men då det var en löjlig idé att göra det med Karen så tog de en ny karaktär istället, Claire. Och precis som i serierna så är Mike mer skämtsam än Matt.

Det var iallafall ett bra avsnitt. På vissa sätt bättre än första.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#36 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 12 April 2015 - 00:26

Betydligt mer våldsam än jag förväntade mig, men det är bara bra.. :D Lite Punisher-aktigt (och ja, jag skulle gärna vilja ha en Punisher-TV-serie också, snälla Netflix.

På avsnitt 4 nu.

Betyg så här långt: Mycket bra.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#37 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 April 2015 - 10:23

Också mycket nöjd! Bra skådespelare rakt igenom, en sån som Kingpin får äntligen tid, och fighterna är ofta helt suveräna. Peak, en egen tv-serie med Punisher får du nog fortsätta tråna efter, men det skulle vara coolt om han dök upp som en "skurk" någon gång här eller i någon av de andra kommande tv-serierna. :-)
*Hockey och superhjältar*

#38 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 April 2015 - 04:40

Jag undrar lite över namnen på avsnitten. Har de en speciell mening (t ex. namn på Daredevil serier, låtar eller liknande) eller är de bara påhittade namn för avsnitten? Någon som vet?
 
 
 
1x03: "Rabbit in a Snowstorm"

Enter Ben Urich. Här jobbar han för New York Bulletin och inte för The Daily Bugle (precis som i Daredevil filmen) där han jobbar i serierna. Orsaken till det är ju så klart att Marvel inte ännu hade rättigheterna till The Daily Bugle då det ingår i Spider-Man. Men nu har ju det ändrats så vi kan nog vänta oss ett byte i nästa säsong. Lite underligt att de inte använde Frontline.
 
Och så fick vi även se Father Lantom lite bättre. En återanvänd präst i Marvel universumet med koppling till "The Runaways". Och kyrkan ska, från vad jag har hört, vara St. Agnes. Samma kyrka där Skye (Agent's of S.H.I.E.L.D.) lämnades som barn.

Och vi fick veta (eller så fick vi veta tidigare men jag har missat det) att smugglaren som Daredevil bröt näsan på var Turk Barrett, en små brottsling som brukar dyka upp i Daredevil serierna och har varit med i både "The Trail of the Incedible Hulk" och Daredevil-filmen.

Även Wesley (mannen med glasögonen) är från serierna där han är den Kingpin brukar ge sina order till. Han var även med i Daredevil-filmen. En intresant karaktär.

Jag har läst lite komentarer från folk som inte gillar Karen Page (bla. Felicia Day) och jag förstår faktiskt inte varför. Jag verkligen gillar henne. Hon känns väldigt mänsklig. Både sårbar men stark på samma gång. Hon kan tänka under en kris och lösa problem (som i piloten när de försökte strypa henne och hon låtsades svimma av).

Ah, så den gammle mannen är Leland Owlsley aka The Owl? Inte precis som i serierna. Kanske skapar han sitt superserium här också och får möjligheten att flyga, bättre sinnen och superstryrka men jag tvivlar på det. :P Dessutom känns inte skådespelaren som en som skulle skunna spela en superskurk. ;)

Och så fick vi äntligen se Wilson Fisk aka The Kingpin. Måste säga att det är lite underligt att hans läjda assassin kände till hans namn. Och att han inte gick under "Kingpin". Jag hade liksom väntat mig att alla bara skulle känna till honom som Kingpin och att det var vem som är Kingpin som Matt måste ta reda på. Men nu så vet han redan om att Wilson Fisk är skurken i dramat. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det.
Jag tycker iallafall om att Wilson Fisk redan är ett kallblodigt monster från början. Det ryktades att Daredevil skulle driva honom till bli sådan pga sin eviga jakt på honom, en idé jag inte alls gillade, men det här visar att han är en mycket farlig, hänsynslös man redan från början.




1x04: "In the Blood"

Och där hintade de till Iron Man och Thor. :D

Karen Page visar sin starkare sida (och då menar jag inte bara att hon sa F-ordet) och just hur envis hon kan vara. Jag undrar just vad det var för mörk bakgrund Ben Urich pratade om. Kanske har hon redan haft en karriär som knarkande porrskådis? :P

Ryska storebrorn är ju inte den mäst sansade eller smartaste precis. Ge sig upp mot Wilson Fisk var knappast ett smart drag. Fast lillebrorn's idé att klampa in och störa honom var inte precis bättre.

Jag var minst sagt tveksam till beslutet att börja med att visa Wilson Fisk som en känslosam människa som oroar sig. Nu började de med att presentera honom i privatlivet och när han blir kär så det har ju med saken att göra. Fast det gottgjorde de i slutet minst sagt när han gjorde sitt klassiska att personligen krossa skallen på en fiende. Visst, I serierna gör han det med bara händerna och även då jag hadce velat se honom göra det samma så förstår jag att det hade varit lite väl överdrivet för en annars grundad serie. Att göra det med en bildörr gick bra det också. ;) Men jag tycker fortfarande att de skulle ha visat honom i bilen redan från avsnitt 1 när Wesley pratar med honom och get oss Kingpin innan personen.

Jag måste säga att jag älskade striden på Taxi-stationen. Så jäkla bra! Det var verkligen Daredevil! Och visst var det lite Batman över den också men sedan så har de tagit rätt mycket inspiration från Batman för den här serien och det har de ju även i serietidningarna. Vissa kallar ju Daredevil för Marvel's Batman.





Svårt att sluta titta. Jag skulle så gärna vilja "bara" se ett avsnitt till men jag vet att det kommer inte bli lättare att sluta efter det. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#39 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 13 April 2015 - 07:42

Såg alla 13 avsnitt i helgen. Toppenserie. Tvättar bort allt som har att göra med långfilmen.

 

Riktigt bra för det mesta.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#40 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 13 April 2015 - 20:45

Låter lovande det här, ska kolla in serien i veckan :)


Winter is Coming


#41 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 18 April 2015 - 03:17

1x05: "World of Fire"

Hmm, jag är fortfarande lite tveksam till Wilson Fisk. Inte alls den tuffa kalla hårda affärsman med mördarblicken som jag minns honom som i serierna. Väldigt ängslig och mjäkig när han pratar med de andra i gruppen med bedjande valpögon. Och de gjorde det rätt klart att man inte kommer att få se honom i hans traditionella vita kostym och ascot då de gör narr av det.

Måste erkänna att jag fattar inte scenen med den sjungande asiaten som blev skjuten i huvudet. Var det bara för svart humor eller?

Foggy växer väldigt snabbt. Fast scenen i slutet med Karen var lite underlig... och kinky. :P
 
 

1x06: "Condemned"
 
Ett bra avsnitt. Verkar som att de har släppt Stand Alone delen som de första avsnitten hade.
 
Wilson Fisk var bättre här men jag är fortfarande inte riktigt nöjd.
 
När det gäller snipern som dödar poliserna så är ryktet att det är Bullseye. Orsaken till ryktet är att han har en bag med ett Ess kort på och kort är lite av Bullseye's trademark. Fast samtidigt så har nästan varje avsnitt haft spelkort Easter eggs så vem vet?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#42 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 April 2015 - 19:03

1x07: "Stick"

Stick är verkligen ett kallt as. LIte underligt att så många verkar gilla honom. I slutet fick vi se honom prata med en medlem i The Chaste kallad Stone så det kommer säkerligen bli mer av det sen. Frågan är när då det här verkar vara en stor storyline. Jag skulle giassa på att det här är smygstarten för säsong 2's ark.

Undrar vad Black Sky är och varför pojken ansåg så farlig. Efter vad jag har hört så är kodnamnet inte taget från serierna just för att hålla det hemligt. En gissning är att det är hotet som The Defenders kommer sammlas för att bekämpa. Kanske är det Inhumans men skulle de verkligen blanda in det i Netflix serierna också? Det borde iallafall ha något med Stick's krig mot The Hand så kanske är det något demoniskt? .
Föresten, kontainern som Black Sky skickades med hade visst "Asano Robotics" skrivet på Japanska vilket tyder på Iron Man skurken "Samurai Steel" aka Yoshida Asano. Bara ett påskägg eller?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#43 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 22 April 2015 - 00:20

Har kollat alla avsnitten nu och i början var jag lite tveksam, fick inga direkta Daredevil-vibbar när han som spelar Matt Murdock sprang omkring i en pyjamas och bankade skiten ur folk. Och när Wilson Fisk introducerades (varför använde man inte hans alias Kingpin för övrigt?) vart jag ganska tveksam också. Han verkade lite ja...töntig? Men det vart snart bättre och efter att ryssarna sprängdes så hände det nått och det vart bara bättre för varje scen som gick. Och sista avsnittet var kanske det bästa när Matt fick en dräkt värdig Daredevil och en stenhård fight mellan han och Fisk.

 

Ska bli intressant och se hur dessa netflix serier påverkar filmerna sedemera, det går ju en del rykten.


Winter is Coming


#44 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 April 2015 - 05:44

Ja, jag fattar inte heller varför Wilson Fisk aldrig kallas Kingpin. Det hade känts mer passande och logiskt om han använde Kingpin för att ingen skulle veta att Wilson Fisk var skurk istället för att försöka skrämma folk från att säga hans namn. Låte lovande det du sa att Wilson Fisk blir bättre sedan och att någon annan än jag tyckte att han såg för mesig ut i början.

Så Matt får inte sin dräkt fören i sista avsnittet? Jag tyckte de sa att han skulle få den betydligt tidigare än vi trodde.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#45 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 April 2015 - 05:55

Netflix har utannonserat en säsong 2. Så jag får väl se till att se den här första säsongen snart.

Spoiler


Less than two weeks after its premiere, Netflix has officially announced that "Marvel's Daredevil" has been renewed for a second season to air in 2016.

Charlie Cox (Matt Murdock/Daredevil), Vincent DOnofrio (Wilson 'Kingpin' Fisk), Deborah Ann Woll and the other primary cast are all slated to return.

Behind the scenes though there's been a change with Doug Petrie ("American Horror Story") and Marco Ramirez ("Sons of Anarchy") taking over as show runners from Steven S. DeKnight who steered the entire first season. In a statement, DeKnight says:

"While previous commitments unfortunately prevent me from continuing on with Daredevil into its second season, I could not be happier that Doug Petrie and Marco Ramirez are carrying the torch. They were invaluable collaborators during our first season, and I for one cant wait to see what they do with the show moving forward."

Drew Goddard and Jeph Loeb are also returning as executive producers. Goddard was originally slated as show runner but left in May last year before production began - with DeKnight taking over. Goddard's presence can still be felt on the show though as he penned the first two episodes of the season and served in the background as executive producer.

The previous season began filming in July last year and premiered in early April this year. No word as yet if the same pattern will be followed, but Netflix tends to stick to that schedule with a variation of only a few weeks at most.


Edited by Garm (M), 22 April 2015 - 06:06.


#46 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 April 2015 - 17:55

Underbart! Ganska väntat, men skönt. Vad gäller Kingpin tycker jag inte att han var för mesig, utan att vi får se många sidor av honom, och när han väl släpper lös...då jävlar, säger jag bara. Läser man serierna ser man att han även där har en öm (men lite störd sida) vad gäller Vanessa, och det stämmer bra med hur han hade det som barn också. Klart bra prestation av Vincent D'Onofrio, och ett väldigt bra porträtt av Wilson Fisk. Att han också har "lugnare" stunder gör det desto mer läskigt när han visar sin våldsamma sida.
*Hockey och superhjältar*

#47 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 April 2015 - 00:20

Jupp. Väntat men skönt att ha det bekräftat. Och kul att beskedet kom så snabbt inpå att säsong 1 släpptes för påseende.

 

Ni som har sett säsong 1. Hämtar man inspiration från senare års Daredevil eller även längre tillbaka i tiden? Själv så är jag vansinnigt förtjust i allt som Ann Nocenti skrev för Daredevil och är lite nyfiken på något av det märks av i avsnitten.



#48 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 April 2015 - 03:08

@Kermit: Du som kan Daredevil, vet du om namnen på avsnitten har någon speciell betydelse? T ex namn på Daredevil serier eller något från Daredevil serierna?


1x08: "Shadows in the Glass"

Varför har Wilson Fisk andra skjortknappar när han bara använder ett par? :P

Jag tycker fortfarande att Wilson Fisk är en mesig psykopat med ett jäkla humör. Så rädd han är för de andra i hans grupp. Det är verkligen inte den Wilson Fisk jag minns. Men jag har som sagt inte läst jättemycket om honom. Bara det i Spider-Man, X-Men och Daredevil specialare i Sverige. Men ni som kan Daredevil verkar tycka det är rätt. Så kanske har jag missuppfattat karaktären? Jag har alltid sett honom som en kall och hård affärsman/crimelord som aldrig bugar för någon.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#49 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 24 April 2015 - 16:34

Crusader, näe, titlarna på avsnitten har ingen särskild koppling till Daredevil-serier eller så. Mer tematiska, into the Ring syftar ju såklart både på att Matt gör lite entré som superhjälte och på Matts pappa. Jag tycker att Kingpin är en psykopat med ett jävla humör både i serierna och här i tv-serien. Kan inte riktigt förstå vem du menat Wilson är rädd för? Han är förvisso kär i Vanessa, har någon slags respekt för den japanska kvinnan (men han nämner ju också att han bott en tid i Japan) och betraktar Wesley som en vän (fast samtidigt en som han bossar med), men annars ser jag ju inte att han skulle vara rädd för någon?
*Hockey och superhjältar*

#50 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 April 2015 - 23:57

Jag tycker han har mer än respekt för henne. Han är klart rädd för henne. Likadant Nobu som han verkar livrädd för. Han verkar alltid mer som en tjänare än en boss när han pratar med de andra i gruppen. Inte ens Leland har någon vidare respekt för honom.


1x09: "Speak of the Devil"

Enter the Hand! :D De slice-ade up Matt lite väl mycket kan jag tycka. Hur mycket stryk kan de ge honom som bara läker tills nästa avsnitt eller så? Nu kanske han har lärt sig metoden att läka snabbare med att meditera men ändå. Det här var djupa sår.

Att Foggy redan fick veta Matt's hemlighet var både överaskande och synd tycker jag. Aldeles förtidigt IMO. Det var väl rätt sent i serierna som han fick veta det eller?

Wilson Fisk var klart bättre här. Mer i kontroll, planerande och psykopatiskt då han ena stunden var lugn och nästa stund i fullt raseri. Jag gillade hur han planerade Nobu's död.

Lite mer Father Lantom. Jag gillar honom.

När det gäller symbolen på drog-paketen så tillhör det Davos aka Steel Serpent som kommer ifrån den mystiska hemliga staden K'un L'un och är en fiende till Iron Fist. Jag älskar att de lägger grunden för det redan nu. :)

Edited by Crusader, 29 April 2015 - 18:51.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif