Jump to content

Photo

Oscarsgalan 2013


  • Please log in to reply
191 replies to this topic

#26 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 04 February 2013 - 16:23

Tack för tipset! Och jag tar för givet att SVT kör Searching for Sugarman då de varit inblandade i produktionen.... :P (Den såg jag för övrigt igår och tyckte den var bra)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#27 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 February 2013 - 01:50

The Master letade sig ut på Internetkanalen till slut, så den är nu sedd. Det finns tre till objekt som är av intresse, men jag gråter inga floder om jag inte får chans att se dom innan galan. Jag har sett det viktigaste.



#28 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 09 February 2013 - 01:24

The Master letade sig ut på Internetkanalen till slut, så den är nu sedd. Det finns tre till objekt som är av intresse, men jag gråter inga floder om jag inte får chans att se dom innan galan. Jag har sett det viktigaste.

 

Åhå! Och i fin version dessutom. :D Gött! Då ska jag föröka se den i helgen. I övrigt håller jag med Synon om att det är väldigt imponerande över hur mycket film du har hunnit se. Så mycket hann inte jag med ens när jag var arbetslös eller pluggade.


"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#29 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 February 2013 - 01:54

Jupp, ibland så dyker det upp fina versioner när man minst förväntar sig det. Trodde ett tag att The Master inte ens skulle dyka upp. Hoppas att du får en fin filmstund. Ser fram emot ditt omdöme, när det väl kommer. Tycker själv om filmen, men medger att den var lite speciell.

 

Mmm, det har blivit mycket Oscarsfilm den här gången. Men det kan nog tillskrivas att jag har tiden, intresset är på topp då jag behöver fylla mitt liv med något mer än sjukdom, samt att jag har en ordentlig dator och uppkoppling. Något som det har varit lite si och så med dom senaste åren. Hade jag "bara" varit arbetslös så hade jag nog inte sett lika mycket eftersom det är ett jobb i sig att försöka skaffa sig jobb. Nu har det blivit mycket tid hemma mellan sjukhusbesöken och då passade jag på att smida medans järnet var varmt, eftersom jag ändå hade chansen.



#30 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 February 2013 - 20:14

Titta på alla animerade kortfilmer som är nominerade.

 

Adam and Dog

Fresh Guacamole

Head Over Heels

Paperman

The Simpsons: The Longest Daycare

 

The Film Stage



#31 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 10 February 2013 - 20:53

Tack för tipset! Har sett Paperman och Adam and Dog, men nu slipper jag leta efter de andra! :hug:


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#32 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 10 February 2013 - 21:01

l.Mmm, det har blivit mycket Oscarsfilm den här gången. Men det kan nog tillskrivas att jag har tiden, intresset är på topp då jag behöver fylla mitt liv med något mer än sjukdom, samt att jag har en ordentlig dator och uppkoppling. Något som det har varit lite si och så med dom senaste åren. Hade jag "bara" varit arbetslös så hade jag nog inte sett lika mycket eftersom det är ett jobb i sig att försöka skaffa sig jobb. Nu har det blivit mycket tid hemma mellan sjukhusbesöken och då passade jag på att smida medans järnet var varmt, eftersom jag ändå hade chansen.

 

Förstå det. Jag är ändå imponerad att du har lusten att se på film och är på så till synes gott humör. Hade det varit jag så hade jag nog bara legat på soffan och tyckt synd om mig själv så kudos till dig.

 

Och tack för tipset om kortfilmerna. I HD kvalitet dessutom. Då ska jag ta och kika på dom på TV:n :)


"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#33 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 February 2013 - 21:16

Så kul att ni båda uppskattade länkfyndet med alla kortfilmer samlade på ett ställe. :)

 

Förstå det. Jag är ändå imponerad att du har lusten att se på film och är på så till synes gott humör. Hade det varit jag så hade jag nog bara legat på soffan och tyckt synd om mig själv så kudos till dig.

 

Tack. Det är inte annat än att jag är lite stolt själv. Har aldrig varit så duktig som nu med att se nomineringar.

 

Jag tycker nog rätt synd om mig själv, bara att jag medvetet försöker att inte visa det öppet i alla lägen eftersom folk bara ser ned på mig då. Som att man inte får tycka och känna på det viset. Men jag antar att jag som en ren försvarsmekanism lever i en egen bubbla där jag flyr, förtränger, eller bådadera, verkligheten med hjälp av film och annat som jag tycker om. Hoppas att jag tar mig ur det här innan bubblan spricker för annars ligger man väl bara och petar navelludd hela dagarna.


Edited by Garm, 10 February 2013 - 21:19.


#34 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 10 February 2013 - 21:30

Jag tycker nog rätt synd om mig själv, bara att jag medvetet försöker att inte visa det öppet i alla lägen eftersom folk bara ser ned på mig då. Som att man inte får tycka och känna på det viset. Men jag antar att jag som en ren försvarsmekanism lever i en egen bubbla där jag flyr, förtränger, eller bådadera, verkligheten med hjälp av film och annat som jag tycker om. Hoppas att jag tar mig ur det här innan bubblan spricker för annars ligger man väl bara och petar navelludd hela dagarna.

 

Förstår det. Någonting behöver man ju som distraktion. Och jag känner igen mig i det där att inte vilja visa utåt hur man egentligen mår för att man inte vill att folk ska tycka synd om en. 


"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#35 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 February 2013 - 21:48

Sant. Plus att jag genom livet har blivit trampad på så många gånger att jag hellre medvetet är lite mer introvert än vad som kanske anses vara normalt.



#36 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 12 February 2013 - 21:38

Nu är det tyvärr inte alls säkert att jag kommer kunna se galan live, men jag hoppas att det ordnar sig jag har ju börjat titta igenom filmerna i fråga.


Winter is Coming


#37 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 February 2013 - 14:49

Enligt Kanal 9 så får Filip och Fredrik förnyat förtroende. :( Så jag lägger ned det här nu.



#38 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 February 2013 - 17:31

Suck. :( Får väl hoppas att de åtminstone bara jiddrar under reklamavbrotten så man kan stänga av ljudet. Nåja, försöker trösta mig med att Kanal 9 iaf visar galan live. Får vara tacksam för det lilla.


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#39 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 19 February 2013 - 22:30

Fast de var klart bättre förra året än för 2 år sen, förra året märktes det att de hade tagit till sig av kritiken och dragit ner på pladdrandet. 

 

Och för egen del ser det ljust ut att jag ska kunna se galan live i alla fall, fast jag vet inget till 100% förrens samma dag.


Winter is Coming


#40 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 February 2013 - 00:24

Ska jag vara riktigt ärlig så hade jag nog inte mäktat med att se galan ens utan Filip och Fredriks medverkan. Det är bara jag och en massa sjukdom, så jag har inte lust med något nu. Sad but true. Har länge varit sugen på att hänga med er andra här under själva galan, men den lusten har successivt försvunnit. Kanske att jag tittar in i tråden och tippar utgången innan galan, bara för att i efterhand se hur många fel jag har. Och galan finns att se i efterhand om jag någon gång skulle bli sugen på det. Men jag får se. Jag hoppas dock att ni som ska vara uppe och roa er får en riktigt trevlig stund tillsammans.

#41 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 22 February 2013 - 16:00

Tråkigt att höra, Garm. Men förståeligt. Glad att du iaf tittar in här på forumet lite då och då. Uppskattar alla dina tips och dina omdömen om filmer. Alltid lika intressant att läsa.

Själva galan då. Ja, nu börjar det närma sig. Jag lyxade till det och tog ledigt även idag, inte bara på måndag. Sparade nämligen några semesterdagar under julen då jag var tvungen att jobba, men nu får jag ju belöningen. :)
 

Jag har sett det mesta nu (inte hunnit med riktigt att skriva om dem alla här, men det kommer vad det lider). Kvar är två animerade kortfilmer, en dokumentär och Skyfall. 

 

En het kandidat för en statyett eller två :P är Ben Affleck och hans Argo. Håller ni inte med? Jag tänkte iaf innan galan skriva ner en lista på dem jag tror kommer att ta hem en statyett. Ni är välkomna att joina mig!

 

Men en reflektion över de nominerade i år är att det 1. inte finns med någon riktigt het (stor) film - både bra och dåligt  2. många filmer var otroligt tråkiga 3. stabilaste kategorin är animerade filmer följt av de utländska.


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#42 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 22 February 2013 - 19:45

Jag tror det inte blir att se fler filmer för mig nu, har varken intresse, tid eller ork för det, speciellt inte för deprimerade och flummiga filmer. Har sett 6 av 9 i bästa film kategorin plus kanske 3-4 till det får räcka. Jag ser ändå aldrig dokumentärer och kortfilmer.


Winter is Coming


#43 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 22 February 2013 - 21:53

Jag har bara Life of  Pi och Silver Linings Playbook kvar nu i bästa film kategorin och jag har tänkt se dom i helgen. Än så lägen har jag inte kompromissat på kvalitén på filmerna utan bara sett dom som gått få tag på i HD eller på bio. Men det lär ta slut nu när SLPB varken kommit ut på Bluray eller haft premiär på bio. Oh well, det var väl den minst viktiga filmen att se i hög kvalitet. 

 

Tråkigt att du tappat lusten se galan Garm men fullt förståeligt. Hoppas du känner dig bättre snart.

 

Övriga filmer jag har tänkt se är Wreck-it-Ralph och i mån om tid The Master, The Impossible, Flight och två dokumentärer som jag har kvar.  Jag ska även försöka klämma in de animerade kortfilmerna. Viktigast är iaf att få in alla filmer i bästa film. 

 

Av dom filmer jag sett hittills i bästa film kategorin skulle jag helt klart rösta på Django men den kommer aldrig att vinna. Jag är förvånad att den ens är nominerad. Väldigt svårtippat när det det inte finns någon klar favorit. Amour kan man räkna bort. Den vinner bästa utländska film istället. Jag tycker det är lite onödigt att dom nominerar vissa filmer både som bästa film och bästa utländska eller animerade. Det är inte som att någon film någonsin kommer att vinna båda kategorierna. Jag skulle tippa att det står mellan Argo, Lincoln och Life of Pi. Argo vann på GG men det säger egentligen inte så mycket. Personligen var jag inte så jätte förtjust i den heller.  

 

Galan ser jag på måndag kväll. 


"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#44 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 February 2013 - 00:21

Django är nog min favorit, Argo och Life of Pi strax efter. Lincoln var tyvärr alldeles för seg för min smak. Silver linings Playbook var dock en överraskning i positiv mening.


Winter is Coming


#45 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 24 February 2013 - 16:47

Fäääärdig! Skrivit lite om filmerna jag sett här.


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#46 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 24 February 2013 - 18:18

Klurat lite över nomineringar och kommit från till följande:

 

Svårast att bedöma är Lincoln, en film jag själv tyckte var lång och tråkig, men kan falla juryn i smaken pga ämnet och Spielberg.

 

…………….

 

Best Picture

Amour
Argo
Beasts of the Southern Wild
Django Unchained
Les Misérables
Life of Pi
Lincoln
Silver Linings Playbook 
Zero Dark Thirty

 

Skulle bli väldigt förvånad om Argo inte tog hem statyetten. Mycket omtalad och vunnit mycket tidigare. Plus en bra film.

 

Actor in a leading role

Bradley Cooper
Daniel Day-Lewis
Hugh Jackman
Joaquin Phoenix
Denzel Washington

 

Daniel Day-Lewis är given och har vunnit tidigare för denna roll. Fast jag föredrar Joaquin Phoenix som spelade mycket övertygande i The Master.

 

Actor in a supporting role

Alan Arkin
Robert De Niro
Philip Seymour Hoffman
Tommy Lee Jones
Christoph Waltz

 

Lite osäker här. Själv hoppas jag på Waltz, men Tommy Lee-Jones verkar vara populär och har vunnit tidigare för sin roll i Lincoln så jag satsar på honom.

 

Actress in a leading role

Jessica Chastain
Jennifer Lawrence
Emmanuelle Riva
Quvenzhané Wallis
Naomi Watts

 

Osäker även här. Det står mellan Chastain och Lawrence. Jag väljer… Lawrence för att hon är en personlig favorit.

 

Actress in supporting role

Amy Adams
Sally Field
Anne Hathaway
Helen Hunt
Jacki Weaver

 

Hathaway torde vara given här. Förhandsfavorit hos de flesta, vunnit tidigare och har en två klockrena Oscarsscener i filmen: den gripande sången och dödsscenen. Say no more.

 

Animated feature film

Brave
Frankenweenie
ParaNorman
Pirates! Band of Misfits
Wreck-it Ralph

 

Knepigt. Denna kategori har de stabilaste filmerna i mitt tycke. Brave har vunnit några priser tidigare, så även Wreck-it Ralph. Själv hade jag valt Frankenweenie, men juryn håller väl inte med mig utan det blir… Wreck-it Ralph som får statyetten.

 

Cinematography

Anna Karenina
Django Unchained
Life of Pi
Lincoln
Skyfall

 

Förvånad att The Master inte blev nominerad för det var väldigt bra foto i den filmen. Men jag tror det lutar åt Lincoln. 

 

Costume design

Anna Karenina
Les Misérables
Lincoln
Mirror mirror
Snow White and the Huntsman

 

Hm. Den sista filmen kan jag inte tänka mig vinner utan det står mellan de andra. Pampiga kostymdramer brukar gå hem så Lincoln faller därmed bort. Jag väljer… Anna Karenina.

 

Directing

Amour - Michael Haneke
Beasts of the Southern Wild - Benh Zeitlin
Life of Pi - Ang Lee
Lincoln - Steven Spielberg
Silver Linings Playbook - David O. Russell

 

Regi är oftast svårt att tippa. Märkligt dock att Affleck inte blev nominerad för Argo då han vunnit på många andra galor. Tror det står mellan Haneke, Lee och Spielberg. Äsch, tar emot men det blir väl Spielberg.

 

Documentary feature

5 Broken Cameras

The Gatekeepers
How to Survive a Plague
The Invisible War
Searching for Sugarman

 

Mycket populär och det ska väl mycket till om Searching for Sugarman inte tar hem det. Jänkarna gillar ju framgångssagor. Plus det faktum att den är bra. :)

 

Documentary Short

Inocente
Kings Point
Mondays at Racine
Open Heart
Redemption

 

Inte sett någon så jag hoppar över denna kategori.

 

Film editing

Argo
Life of Pi
Lincoln
Silver Linings Playbook
Zero Dark Thirty

 

Jag tror på Argo.

 

Foreign Language Film

Amour - Österrike
Kon-Tiki - Norge
No - Chile
A Royal Affair - Danmark 
War Witch - Kanada

 

Amour tar inte hem bästa film, men denna statyett är given.

 

Makeup and Hairstyling

Hitchcock
Hobbit: An Unexpected Journey
Les Misérables

 

Les Misérables tycker jag borde kunna vinna denna kategori.

 

Music Original Score

Anna Karenina
Argo
Life of Pi
Lincoln
Skyfall

 

Vunnit tidigare priser och tar hem statyetten även här.

 

Music Original Song

Before My Time - Chasing Ice
Everybody Needs A Best Friend - Ted
Pi's Lullaby - Life of Pi
Skyfall - Skyfall
Suddenly - Les Misérables

 

Adele är populär så jag kan inte tänka mig någon annan vinnare än Skyfall.

 

Production Design

Anna Karenina
Hobbit: An Unexpected Journey
Les Misérables
Life of Pi
Lincoln

 

Här borde det stå mellan Anna Karenina, Les Misérables och Lincoln kan jag tycka. Vem ska jag välja? Hm. Pampiga teaterkulisser i Anna Karenina så det får bli den.

 

Short film animated

Adam and Dog
Fresh Guacamole
Head over Heels
Maggie Simpson in The Longest Daycare
Paperman

 

Favoriten Paperman tar den.

 

Short film Live action

Asad
Buzkashi Boys
Curfew
Death of a Shadow (Dood van een Schaduw)
Henry

 

Inte sett någon så jag hoppar över denna kategori.

 

Sound Editing

Argo
Django Unchained
Life of Pi
Skyfall
Zero Dark Thirty

 

Hm. Tror det står mellan Argo och Zero Dark Thirty. Jag väljer den senare.

 

Sound Mixing

Argo
Les Misérables
Life of Pi
Lincoln
Skyfall

 

Zero fick förra och Argo tar denna. 

 

Visual Effects

Hobbit: An Unexpected Journey
Life of Pi
The Avengers
Prometheus
Snow White and the Huntsman

 

Favorit hos mig och förhoppningsvis även hos juryn. Ang Lee kan det här med det visuella.

 

Writing Adapted Screenplay

Chris Terrio - Argo
Lucy Alibar och Benh Zeitlin - Beasts of the Southern Wild
David Magee - Life of Pi
Tony Kushner - Lincoln
David O. Russell - Silver Linings Playbook

 

Alibar och Zeitlin är ute ur leken. Så även Russell tror jag. Står och väger mellan Terrio, Magee och Kushner. Terrio får det bli.

 

Writing Original Screenplay

Michael Haneke - Amour
Quentin Tarantino - Django Unchained
Robert Zemeckis - Flight
Wes Anderson - Moonrise Kingdom
Mark Boal - Zero Dark Thirty

 

Tarantino har fått något pris innan för manus till denna film och jag tror han får även en Oscarsstatyett för det. Konkurrenter är Haneke och Boal, men jag tippar på Tarantino. 

 

 

 


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#47 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 February 2013 - 19:00

Börjar närma sig, har laddat upp med det vanliga kaffe, red bull, diverse bakverk och även en fryst pizza ifall det kniper. Tror på mycket priser till Lincoln men hoppas mer på Argo. Vore kul om Django får nått men tror nog tyvärr att den kan gå helt lottlös.


Winter is Coming


#48 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 24 February 2013 - 19:06

Lincoln är ett wild card: antingen tar den hem ett gäng eller så blir det bara Daniel Day-Lewis som får en. Stor osäkerhetsfaktor imo. Ingen skulle bli gladare än jag om den bara får en statyett får den vara bara ett stort sömnpiller tycker jag! :D

 

Jag laddar upp med tacos till middag och har bunkrat upp med en massa snacks som förhoppningsvis kan hålla mig vaken. :D


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#49 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 February 2013 - 19:17

Ja Lincoln var rätt trist trots en uppvisning i fantastiskt skådespel (inte bara Daniel Day-Lewis)


Winter is Coming


#50 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 February 2013 - 22:12

Hur många blir ni som är vakna inatt då ^_^
Ni var ju väldigt aktiva förra året :lol2:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.