Jump to content

Photo

Melodifestivalen 2008


  • Please log in to reply
94 replies to this topic

#26 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 10 February 2008 - 14:19

Luuk är behållningen i varje program, så det så! :D

Sen vet jag inte riktigt varför XC inte gillar Amy Diamond, det är ju en duktig tjej. :(

#27 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 February 2008 - 14:44

Jag har fruktansvärt svårt för den tjejen helt enkelt.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#28 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 February 2008 - 14:52

Är det Amy som person eller Amy som artist du har svårt för?

#29 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 February 2008 - 15:01

Jag känner henne inte privat, så "som person" vet jag inte om jag kan säga. Men i övrigt så är det 'hela paketet' som jag har en aversion för.

Edited by XC, 10 February 2008 - 15:02.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#30 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 February 2008 - 15:28

Jag känner henne inte privat, så "som person" vet jag inte om jag kan säga.


Formulerade mig lite väl flummigt, kom på det efter att jag skrev inlägget. ;)

Men i övrigt så är det 'hela paketet' som jag har en aversion för.


Okej. Jag tycker att hon är duktig som har kommit så här långt med tanke på hennes ålder men å andra sidan köper jag inte heller konceptet med henne som artist, främst för att hennes musik inte tilltalar mig det minsta.

#31 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 February 2008 - 21:43

Carola gick inte direkt till globen. :o Utan får kvala.
Yay for Rongedal. Mina favoriter i kvällens delfinal.

Till final:
Artist: Sanna Nielsen.
Artist: Rongedal.

Till andra chanen:
Artist: Ola.
Artist: Häggkvist & Johnsson.

Edited by XC, 16 February 2008 - 21:43.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#32 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 February 2008 - 22:37

Första posten uppdaterad efter infot från XC.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#33 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 17 February 2008 - 00:47

Så. Himla. Glad. Carola. Bites. The. Dust. :D :D :D
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#34 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 February 2008 - 14:45

Såg på reprisen av deltävling 1 och var inte imponnerad av några bidrag direkt.

Såg på deltävling 2 igår och tycker att det var sådär, Luuk drar ner betyget då han inte är det minsta rolig IMO. Muskien var rätt blek. Rongedal var väl det enda som det var lite drag i.

#35 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 17 February 2008 - 16:56

såg inte mycket av deltävling 2 igår, hade annat att titta på. zappade förbi när nån rysk låt kördes, hur dålig var inte den då. :urk: sämsta någonsin ??? sen såg jag när de räknade upp vilka som gick till final och andra chansen.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#36 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 February 2008 - 12:21

Du menar Razborka med "artisten" The Nicole?

Det var en riktigt usel låt, hela framträdandet var rätt löjeväckande.

#37 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 February 2008 - 12:33

Hade hon kunnat sjunga så hade ju låten ställts i en helt annan dager. :P

Annars så var Andra generationen - Kebabpizza Slivovitza lite av en överraskning. Trodde Alexander Schöld eller Lasse Lindh skulle ta 5e platsen.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#38 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 February 2008 - 12:50

:lol:

Helt rätt XC.

Lasse Lindh hade en bra låt men den kändes fel i sammanhanget, lite för intim låt på en så stor scen. Andra Generationen hade rätt häftig musik men texten var rätt trist.

Är det bara jag eller känns inte startfältet hittills rätt anonymt och svagt?

#39 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 February 2008 - 13:10

Det har inte varit någon självklar hit hittills tycker jag. (Men jag vet att det finns de som tycker annorlunda). Inte ens Carola och/eller Andreas som normalt brukar ha hyffsade låtar funkade.

Edited by XC, 18 February 2008 - 13:11.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#40 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 February 2008 - 13:39

:lol2: :lol2: till det klippet.

Det gäller ju att hitta ett bidrag som kan representera sverige och stå sig väl i konkurrensen med alla andra bidrag, jag hoppas att ett sådant bidrag kommer under resterande deltävlningar för annars lär vi få svårt att hävda oss internationellt sätt.

Christer Sjögren i alla ära, men jag har svårt att se hur han skulle lyckas i den stora finalen om nu han skulle bli vårat vinnande bidrag. ;)

#41 Darth Wiggy

Darth Wiggy

    Captain

  • Members
  • 458 posts
  • Location:Helsingborg
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 18 February 2008 - 14:10

Det känns som om man i varje deltävling har 3 bra låtar och 5 som bara är tidsutfyllnad eller rena skämt. Eller är det meningen att man ska ta en bimbo som är fulare än Paris Hilton sjungandes "Razborka", en låt med 7 kompositörer (?!?!) på engelska med svensk Carl Bildtbrytning eller fem feta göteborgare som sjunger kebabpizza kompade av ett gäng hysteriska trumpetare som definitivt inte fanns i bild på allvar? Höll på att kvälja när jag hörde och såg eländet. SKa man låtsas spela live kan man ju i alla fall ha trumpetskrället i munnen. Fast då hade det ju inte blivit nån sång. Och lika gott hade det varit.

Sorgligt nog är Kebabpizza nog en låt som gått långt i den stora tävlingen...
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#42 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 18 February 2008 - 14:31

Jo, det vi får se - och visst, påverka också - är ju sånt som tidigare hade strukits av den professionella juryn innan svenska uttagningen. Det har ju inte blivit bättre kvalitet av att köra med deltävlingar.

Jag vet också från en som sökte för några år sedan att de inte bara väljer på kvaliteten på bidragen, utan också vill ha spridning över genrer så att inte för många bidrag blir lika (det var i alla fall vad han sade till mig efter att ha blivit refuserad :) ). Så om det bara dyker upp ett bidrag i genren "Kebabpizza" kan det komma rätt långt :P . (Fast jag har inte sett något av bidragen än - tycker deltävlingarna är ganska meningslösa)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#43 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 February 2008 - 21:29

Till final:
BWO - Lay You Love on Me | Lite tjatig låt, men jag gillar BWO. Nytt rekord i fula scenkläder!
Frida & Headline - Upp och Hoppa | Ja. OK då. Men för mycket hipp hopp för min del.

Till 2a chansen:
Terese Andersson - When You Need Me | Helt Ok. refrängen var lite otydlig dock.
Caracola - Smiling in Love | Får gärna slå ut Ola. Låten var OK.

Veckans Carola:
Patrik Isaksson - Under Mitt Tunna Skinn. | Trodde verkligen han skulle gå vidare.

Edit: Första delfinalen som jag inte hade några direkta hat-objekt. :o

Edited by XC, 23 February 2008 - 21:32.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#44 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 February 2008 - 22:14

Uppdaterat första inlägget.

Ingen joker vidare den här gången? var den så dålig...
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#45 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 February 2008 - 22:17

Jokern (aka Eskobar) fick en välförtjänt sista plats.

Edited by XC, 23 February 2008 - 22:18.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#46 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 24 February 2008 - 12:44

Blev besviken på Eskobar. Dom är riktigt bra annars.

Jag brukar avsky BWO annars men i år var deras låt riktigt bra faktiskt. Det bästa och mest lyssningsbara hittills i år. Scenklädseln var ju...speciell
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#47 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 February 2008 - 12:38

Ännu en ojämn deltävling utan någon bra artist/grupp som sticker ut IMO. BWO's bidrag måste vara det svagaste hittills av dom i melodifestivalen, den var väl okej men något anonym. Frida & Headline är inte riktigt min grej men låten var ju trallvänlig iaf. Terese Andersson's sång var riktigt otydligt men musiken var bra iaf. Tycker att Eskobar's låt var helt okej, dom hade gärna fått tagit Caracola's plats i andra chansen.

Nu vill det till att det finns en riktigt bra låt i sista deltävlingen för hittills finns det ingen som jag tycker är riktigt bra och som jag tror kan hävda sig i den stora europeiska finalen.

#48 Darth Wiggy

Darth Wiggy

    Captain

  • Members
  • 458 posts
  • Location:Helsingborg
  • Interests:Film, musik, star wars replicas, damer

Posted 25 February 2008 - 16:36

Jag undrar hur dåliga alla bidrag var som inte kom med, för de som kommit med hittils har ju sugit getost.... Kebabpizza... fy fan... Vet inte om man ska skratta eller gå och hänga sig

Ska skicka in en egen discorökare nästa år. Det är ju inte svårt alls. Samma ackord används ju jämt. Bara bakgrundskompet som ändras...
Posted Image

I'm a stormtrooper, yes I am! And I'm proud of it! In a SCOTTISH way! Posted Image

#49 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 March 2008 - 00:09

Första posten nu uppdaterad med vilka som gick vidare i den fjärde deltävlingen.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#50 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 March 2008 - 12:10

Jag kan bara konstatera att det var riktigt svaga bidrag rakt igenom tävlingen detta år IMO. Inget som jag personligen fastnade mycket för och som jag gärna vill se representera sverige. I gårdagens tävling så var det redan innan tävlingen startade rätt väntat att både Linda Bengtzing och Charlotte Perrelli skulle gå vidare. Charlotte Perrelli kan jag inte med, har aldrig tyckt om hennes musik men jag tror att hon vinner allt med tanke på hur hennes låt var, det är säkert det dom flesta som röstar vill se som sveriges bidrag.

Personligen gillade jag Nordman's bidrag. Det var inte riktigt lika bra som det dom tävlade med 2005 (Ödet var min väg). Den texten var bättre än den senaste låten. Är väl knappast något stort fan av deras musik men har hängt med sedan dom slog igenom och tycker att dom gjort en del bra låtar.

Hon Sibel hade en rätt fin röst men låten var inget vidare, varken textmässigt eller musikmässigt sett.

Men som sagt, väldigt svagt startfält i år IMO.