Jump to content

Photo

en idé


4 replies to this topic

#1 Howler_at_the_sky

Howler_at_the_sky

    Cadet Third Year

  • Members
  • 16 posts
  • Location:norrköping

Posted 17 January 2011 - 03:16

Hej ni!
Försökte för ett par år sedan att börja göra någon serie i hopp om att komma med i svenska superserier, men kom aldrig till skott! Men nu tar jag nya tag :) tänkte berätta om en karaktär jag kommit på och hoppas på lite feedback och idéer till att göra någon serie med denna karaktär…

Iaf.
Guillermo Velez. Uppvuxen i Mexico med en luchradorbakgrund. flyttade till Chile för kärleken. Under militärkuppen blir hans kärlek, Catrina mördad. flyr till Sverige och börjar få struktur, arbete och något som liknar välmående, även om han aldrig blir hel igen efter sin förlust. Hans granne i det trapphus han bor i (någonstans i Sverige…) är en äldre dam som Velez hjälper med mat handel och som han ger sällskap i hennes egen ensamhet. En vänskap uppstår, Velez vill skydda den äldre damen. Den äldre damens son, en odugling med spel och drogproblem (troligtvis bara en av dem)är skyldiga en kriminell organisation (nazister? Bikers? Jugoslaver? Ryssar? Vem vet). Sonen får ett ultimatum som innebär att om han inte betalar dör hans mor. Sjävklart betalar han inte tillbaka och låter sin mor dö…

Tankegången är väll vad händer med en man som blir fråntagen allt han bryr sig om och som sedan väl får tillbaka lite lycka i sitt liv och får det fråntaget också. Jag tror i alla fall man blir lite galen. Guillermo Velez söker upp damens son, iklädd en sorts luchradormask med candyskullgrejs misshandlar han sonen och får honom att berätta om de han är skyldig pengar, var de håller hus osv.
Efter att ha tagit reda på vart skurkarna har sitt gömställe, så kartlägger Velez alla som går in och ut ur detta gömställe. Förföljer diverse personer, och förhör dem. Mycket våld osv. Allt med denna mask såklart.
Det är så långt jag kommit med bakgrund och så. Någon som tror att det går att göra något med denna story? :)

Här är en liten skiss jag slängde ihop med…
http://primateorange...t.com/#/d37clf7

#2 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 17 January 2011 - 04:43

Jag tror på den, som en som gillar GTA spelen så känns det som något hämtat från ett av spelen, och som jag vet så brukar de ha en bra handling. Så kör hårt.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#3 Howler_at_the_sky

Howler_at_the_sky

    Cadet Third Year

  • Members
  • 16 posts
  • Location:norrköping

Posted 17 January 2011 - 13:02

Jag tror på den, som en som gillar GTA spelen så känns det som något hämtat från ett av spelen, och som jag vet så brukar de ha en bra handling. Så kör hårt.


schysst att du tror på idéen :) GTA hade jag inte en tanke på, men de är ju fantastiska spel. speciellt vice city!

#4 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 17 January 2011 - 14:00

Jag vet inte... Känns det inte lite som en stereotyp med en mexikan som blir luchador-hjälte? Annars tror jag på idén.

#5 Howler_at_the_sky

Howler_at_the_sky

    Cadet Third Year

  • Members
  • 16 posts
  • Location:norrköping

Posted 17 January 2011 - 14:39

Jag vet inte... Känns det inte lite som en stereotyp med en mexikan som blir luchador-hjälte? Annars tror jag på idén.


Jo, du kanske har rätt. Men vet inte om han är en uppenbar luchadorhjälte. Han bara råkade ha en mask hemma och behövde maskera sig om han ska gå och spöa upp gangsters. Egentligen har jag tänk att han är mer som Batman. i alla fall att han har detektivtendenser.



Reply to this topic